PDA

View Full Version : Welke amps testen in Keulen?



matty
12 augustus 2016, 21:54
Hallo,

De gitarist van onze band gaat maandag naar Keulen voor een amp en hij heeft zijn zinnen gezet op een marshall jvm401 satriani signature om mij onbekende redenen

Maar ik vermoed dat er betere amps zijn voor dat budget. Hij wil geen gedoe, niet teveel tingelen, geen multi effecten of uitgebreide board en daarom wil hij die amp omdat hij vermoed daar alle sounds uit te kunnen halen :)

Kunnen jullie nog wat amps aanraden zodat ik hem tenminste iets anders kan laten testen ook? :)

Ik zelf dacht aan een Orange ad30tc bv of een VOx A-C 30

We spelen stevige rock / punk rock




Sent from my iPhone using Tapatalk

D3nnis
12 augustus 2016, 22:13
Nou, als het een marshall mag zijn, maar ook een vox, in ieder geval om te testen, dan mag er veel ☺

EVH 5150 III?
Diezel D Moll?
Die silver jubilee van marshall?
Iets van engl?

Brum
14 augustus 2016, 22:13
Voor alle rocksoorten; Marshall JCM800. Tubescreamertje ervoor, gewoon omdat het kan en gaan. Ik denk niet dat het voor punkrock erg veel uitmaakt, maar de reissue heeft nog 's een fx loop ook.

Erik de Perik
14 augustus 2016, 22:19
Ach ja, de gitaar schijnt ook nog wel uit te maken ;)

Brum
14 augustus 2016, 22:33
Voor punkrock??:dontgeti:

Erik de Perik
14 augustus 2016, 22:48
Nah nee...... alhoewel, ik zou iets kiezen met een single coil. Sterker nog... een Tele zou ik gebruiken....!!

telerocker
14 augustus 2016, 23:07
Nah nee...... alhoewel, ik zou iets kiezen met een single coil. Sterker nog... een Tele zou ik gebruiken....!!

Of een Les Paul Junior.

Erik de Perik
14 augustus 2016, 23:43
Of een Les Paul Junior.

Met een P90.... single coil....?? Modderfokker

telerocker
14 augustus 2016, 23:48
Met een P90.... single coil....?? Modderfokker

Doet die modderfokker van Green Day ook.. :ok:

Erik de Perik
14 augustus 2016, 23:51
Doet die modderfokker van Green Day ook.. :ok:

Die ken ik niet, maar het blijft een single coil ;)

telerocker
14 augustus 2016, 23:53
Die ken ik niet, maar het blijft een single coil ;)

Psies, een grote nog wel en lekker dirty... :D

Erik de Perik
15 augustus 2016, 00:01
Psies, een grote nog wel en lekker dirty... :D

Ach ja, er zwerft nog steeds een '54 P90 van mij ergens rond... geen idee waar en het maakt me ook niet zoveel uit..... how 'bout that? ;)

Brum
15 augustus 2016, 00:26
Doet die modderfokker van Green Day ook.. :ok:

Nou ben ik verre van fan van de modderfokker, maar zijn de elementen in zijn gitaren geen H90's, wat stiekem toch humbuckers zijn? Zoiets staat me bij.

Erik de Perik
15 augustus 2016, 00:33
Nou ben ik verre van fan van de modderfokker, maar zijn de elementen in zijn gitaren geen H90's, wat stiekem toch humbuckers zijn? Zoiets staat me bij.

Al heeft 'ie nietmachines.... I don't care. Troosteloze band.

telerocker
15 augustus 2016, 01:07
Al heeft 'ie nietmachines.... I don't care. Troosteloze band.

We zijn het eens!

Maar zoiets bedoelen we met punk en P90. Toch?


https://www.youtube.com/watch?v=-wbMfUx7QaE

guitarkid2
15 augustus 2016, 02:24
enige "punk" gitarist speelde in den beginne lp jun met p90

arjanb01
15 augustus 2016, 06:37
Als je bandmaatje niet op geld hoeft te letten: Friedman BE-100 of Friedman Smallbox 50.
En anders zijn er goedkopere alternatieven dan die jvm Satriani sig: engl Blackmore, engl artist, die lekker simpel is met 1 kanaal.
En anders iets van Blackstar. Genoeg keuze, als het maar amps zijn met een open klinkend drive kanaal.

matty
16 augustus 2016, 23:10
Hij heeft een hele dag liggen testen en is zonder amp en met een heel slecht humeur op de repetitie aangekomen :) er stond hem niks aan en ook de les Paul die hij besteld had heeft hij niet meegenomen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Erik de Perik
17 augustus 2016, 01:37
We zijn het eens!

Maar zoiets bedoelen we met punk en P90. Toch?


https://www.youtube.com/watch?v=-wbMfUx7QaE

Heb in mijn tijd (opa vertelt......) wel wat punkbandjes live gezien zoals Sham 69, Buzzcocks, The Damned, maar geen flauw idee waar ze op speelden qua elementen. Wel altijd Gibson of een Tele.


Hij heeft een hele dag liggen testen en is zonder amp en met een heel slecht humeur op de repetitie aangekomen :) er stond hem niks aan en ook de les Paul die hij besteld had heeft hij niet meegenomen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Waar speelt hij nu op dan?

arjanb01
17 augustus 2016, 06:28
Wat een zuurpruim.
Een punk sound krijg je met elke amp die een scheurkanaal heeft.
Wat een gedoe...

D3nnis
17 augustus 2016, 07:35
Wat een zuurpruim.



Maar het kan toch? Dat je gewoon niks naar je zin gevonden hebt?

arjanb01
17 augustus 2016, 08:01
Kom op,het is een beetje triest dat je uit dat grootste assortiment van Europa geen amp kan kiezen ?
Dan moet je ermee stoppen vind ik. Hoe moeilijk kan het zijn een punk sound naar jouw smaak uit een amp te halen ???

Tabula Rasa
17 augustus 2016, 08:10
Tsja, maar het kost wel een bak met geld en je kan het maar 1 keer uitgeven. Heel vreemd vind ik het besluiteloze gedrag niet.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

the sure thing
17 augustus 2016, 08:33
Tsja, maar het kost wel een bak met geld en je kan het maar 1 keer uitgeven. Heel vreemd vind ik het besluiteloze gedrag niet.

Precies. Na 25 jaar zoeken uiteindelijk maar een amp laten bouwen...


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

MikeD
17 augustus 2016, 08:45
veel keus in de winkel en een leuk budget staat ook niet garant voor het vinden van 'het' geluid van je dromen.... voor het snoeihard en als-t-moet-smerig heb ik een simpele Peavey Windsor (zoek de oude reviews maar eens op) met een Carvin 4x12 (hoezo... exoot?)..... niks sophisticated boutique matchend setje (leuk hoor.... Marshall Astoria's) , gewoon bij mekaar gesprokkeld op klein budget....Dare To Be Different !

telerocker
17 augustus 2016, 14:30
Oude London City scoren en een RAT er voor. Punk moet dirty klinken.

JVGM-music
17 augustus 2016, 20:27
http://www.youtube.com/watch?v=No1ALxC151c

matty
17 augustus 2016, 20:55
Misschien ben ik een beetje kort door de bocht gegaan met punk :) het is rock met wat punk invloed en ik zou er graag iets meer de alternatieve / blues invloed in willen steken ;)

Hij speelt op Gibson, moet een dikke vette nek hebben :)

Op mijn soundcloud staan een paar iPhone opnames van wat doodles die we de laatste weken gemaakt hebben.

https://soundcloud.com/maartencox

Hij speelt nu op een London city transistor bak


Sent from my iPhone using Tapatalk

Schrevel
17 augustus 2016, 21:29
The Gear of the Original Punks (http://www.premierguitar.com/articles/maximum_energy_the_gear_of_the_original_punks_)
Over de Ramones, Sex Pistols, The Clash, uit mei 2010

arjanb01
17 augustus 2016, 21:37
Gaaf artikel, twins op 10 will do the job😂

Erik de Perik
19 augustus 2016, 23:30
Heb in mijn tijd (opa vertelt......) wel wat punkbandjes live gezien zoals Sham 69, Buzzcocks, The Damned, maar geen flauw idee waar ze op speelden qua elementen. Wel altijd Gibson of een Tele.



Waar speelt hij nu op dan?

Ik was Stiff Little Fingers vergeten.... Waarschijnlijk zelfs de leukste :)


Misschien ben ik een beetje kort door de bocht gegaan met punk :) het is rock met wat punk invloed en ik zou er graag iets meer de alternatieve / blues invloed in willen steken ;)

Hij speelt op Gibson, moet een dikke vette nek hebben :)

Op mijn soundcloud staan een paar iPhone opnames van wat doodles die we de laatste weken gemaakt hebben.

https://soundcloud.com/maartencox

Hij speelt nu op een London city transistor bak


Sent from my iPhone using Tapatalk

Anyhoooo...... ik zou zeggen: single coil en een buizenbak..... dat laatste om te beginnen...!!!

Stoffel43
19 augustus 2016, 23:42
twins op 10 will do the job😂

omg!!! 🙀🙀🙀

Stoffel43
19 augustus 2016, 23:48
Hij heeft een hele dag liggen testen en is zonder amp en met een heel slecht humeur op de repetitie aangekomen :) er stond hem niks aan en ook de les Paul die hij besteld had heeft hij niet meegenomen :)

Vermoedelijk was de keuze té groot en was die hele dag 24u te kort om alles deftig te testen!
Zou mij ook kunnen overkomen...
Geduld is een schone deugd!

Erik de Perik
20 augustus 2016, 00:10
Vermoedelijk was de keuze té groot en was die hele dag 24u te kort om alles deftig te testen!
Zou mij ook kunnen overkomen...
Geduld is een schone deugd!

Kan ook goed zijn dat hij niet eens weet wat hij wil.....

Plant
20 augustus 2016, 02:14
Echte punkers kunnen niet eens spelen. Laat staan dat het dan uitmaakt waarop.

Plant
20 augustus 2016, 02:59
Doet die modderfokker van Green Day ook.. :ok:

Green Day... waar ging 't mis?


https://www.youtube.com/watch?v=m9_r7V2lsmw

arjanb01
20 augustus 2016, 07:57
De tijd dat green day gewoon een rauw punk bandje was en energie had!
We worden allemaal ouder, bj armstrong is ook al halverwege 40, paar drugs en alcohol verslavingen achter de rug dus dat helpt ook niet. Al moet ik zeggen dat die nieuwe plaat van Green Day weer ouderwets Dookie style is 💪

ateng
20 augustus 2016, 11:12
Kan ook goed zijn dat hij niet eens weet wat hij wil.....

Denk ook dat dat het is. Als je weet wat voor sound je wilt hebben dan weet je ongeveer wel in welk hoek je moet gaan zoeken. En niet te moeilijk doen met wie op wat voor versterker speelt... zoek een versterker wat goed aanvoelt en lekker klinkt.

Brum
20 augustus 2016, 12:31
De tijd dat green day gewoon een rauw punk bandje was en energie had!
We worden allemaal ouder, bj armstrong is ook al halverwege 40, paar drugs en alcohol verslavingen achter de rug dus dat helpt ook niet. Al moet ik zeggen dat die nieuwe plaat van Green Day weer ouderwets Dookie style is 

Als er één band de Chinezen van de punk zijn, dan is het Green Day wel man. Amerikaanse imitatie en dat hoor je er aan alle kanten af, ook hun oudere nummers. Daarom klinkt het ook alles behalve rauw, zoals punk zou moeten zijn. Een band als The Clash klonk nog rauw als ze popliedjes schreven. Gewoon, omdat ze rauw waren. Over smaak valt niet te twisten, maar als men Green Day als punk gaat betitelen kom ik in opstand hoor!:sneaky:

arjanb01
20 augustus 2016, 12:43
The clash is verre van rauw, de Ramones en de sex Pistols waren pas rauw!
En vergeet de oppervader van de punk niet, iggy pop!
Daar was the clash moeten muziek bij💪

D3nnis
20 augustus 2016, 12:58
The Exploited, vind ik toch rauwer.

Brum
20 augustus 2016, 12:58
Ik geloof dat we een andere definitie van rauw hebben... Een nummer als London Calling, of Guns Of Brixton zijn voor mij zo ongeveer de definitie van rauw. De bands die je opnoemt zijn in ieder geval met zekerheid duizend keer meer punk en rauw dan dat Green Day, daar zijn we het dan wel weer over eens. Hoewel Iggy Pop zich waarschijnlijk tot op de dag van vandaag afvraagt waar zijn muziek ineens punk werd.:D

telecastermaster
20 augustus 2016, 13:06
Een nummer als London Calling, of Guns Of Brixton zijn voor mij zo ongeveer de definitie van rauw.

+ 1

http://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=1AD0337D-1EBB-47F6-9D28-FD32AD2B4D9F&Image_Type=image


R.I.P. Joe Strummer (Jan Tokkelaar?)

Brum
20 augustus 2016, 13:18
The Exploited, vind ik toch rauwer.

Da's niet perse rauw, da's gewoon zo hard mogelijk.;)

D3nnis
20 augustus 2016, 13:49
Da's niet perse rauw, da's gewoon zo hard mogelijk.;)


Hmm, ja, misschien wel ja.
Maar de oudere albums vond ik toch wel rauw, de "nieuwere" (beat the bastards en zo) zijn vrij netjes geproduceerd inderdaad.

raabje
20 augustus 2016, 14:14
Green Day... waar ging 't mis?

Het heeft niet veel met punk te maken, maar American Idiot vind ik toch wel een geniaal album, soort van rock opera.

En een versterker specifiek voor punk is een beetje kul. Sound van moderne punk is vooral post-productie, denk ik. Bijvoorbeel Desaparecidos - Payola, lekker album, maar na de helft worden mijn oren echt moe van die gitaarsound.

Ouwe punkers spelen gewoon over wat er staat in het kraakpand...

Misery Signals
20 augustus 2016, 17:50
Een Brits klinkende buizen amp met weinig gain die je over zijn nek kan gaan door vol open te zetten... Evt met een extra attenuator erbij. Jcm 800/ SLP 50 water met evt drive pedaaltje of boost. 2x12 of 4x12 standaard schelle Marshall kast eronder. Gitaar met single coil of humbucker met lage output. Laat je geram meer gain genereren. Leer je strak en agressief spelen.

MS

Misery Signals
20 augustus 2016, 17:54
Zelf zou ik voor punkrock een oude tweekanaals Mesa Rectifier kopen. Wat een heerlijke sound heeft dat ding toch. Met mijn Roadking2 op kanaal 3 vintage mode krijg ik dat geluid ook maar dan nog...

MS

Remork1970
20 augustus 2016, 20:29
Ja maar aan Mesa hangt geen punkprijskaartje.
"Fascisties duur!", zou een rechtgeaarde punker brommen.

Misery Signals
20 augustus 2016, 20:59
Tja een echte punk zuipt een Mesa per jaar aan bier op, dat hoort ook zo!

MS

the sure thing
20 augustus 2016, 21:33
Ach... Green day is punk voor de gevestigde orde.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brum
20 augustus 2016, 22:06
Ja maar aan Mesa hangt geen punkprijskaartje.
"Fascisties duur!", zou een rechtgeaarde punker brommen.

Ik zeg; Op anarchistische wijze toe-eigenen!

JVGM-music
21 augustus 2016, 21:12
Rauwe punk zegt u?
Nou vooruit dan maar...


http://www.youtube.com/watch?v=6RPvfJXh-n0

Misery Signals
21 augustus 2016, 21:56
Wat een kutmuziek blijft me dat toch haha! Kan je je rebellie en politieke boodschap nou echt niet iets beter verpakken? (MHO natuurlijk)
Nouja duidelijk: buizenamp, weinig gain en rammen maar!

MS

Brad
21 augustus 2016, 22:03
Veel punkmuziek uit die periode was nog meer recht toe recht aan en veel harder . Wat mij opviel was dat die punkmuzikanten ook die ik kende een hekel aan solo ' s hadden
Ze moesten cvaak lachen om die hardrock jongens die op die hoge fretjes zaten te pielen . Daar moest ik dan weer om lachen

Vaak was het gewoon afgunst . Ik ken een punkgitarist die erachter kwam dat hij toch wel wat meer kon dan power akkoorden raggen . En wat speelt hij nu ? Juist ja , Hardrock

telerocker
22 augustus 2016, 00:03
De wij-tegen-het-establishment-ragrock verdraagt natuurlijk geen sophisticated gepiel van gearriveerde snarenplukkers. Zo bourgeois. Overigens wisten veel platenzaken in die tijd ook niet precies wat nu wel en geen punk was. Daardoor kon je in de bak 'punk' zomaar Spanish Stroll van Mink Deville aantreffen. Je kon er niet echt lekker op pogoën.

Maar nogmaals: buizenbak, veel master en niet te veel gain, ratje ervoor, benen wijd en molenwieken maar.

Brum
22 augustus 2016, 10:44
Wat een kutmuziek blijft me dat toch haha! Kan je je rebellie en politieke boodschap nou echt niet iets beter verpakken? (MHO natuurlijk)
Nouja duidelijk: buizenamp, weinig gain en rammen maar!

MS

Sex Pistols is ook wel echt extreem slecht... Maar de punk heeft muzikaal wel iets achter gelaten, namelijk attitude. Zonder de punk hadden heel wat andere stromingen in de hardere stijlen niet eens bestaan. De grunge is daar nog wel het beste voorbeeld van en anders een hele stroming aan new wave bands wel.

En dit blijft gewoon tof (ja, ik ben The Clash fan):


https://www.youtube.com/watch?v=EfK-WX2pa8c

telerocker
22 augustus 2016, 10:56
Sex Pistols is ook wel echt extreem slecht... Maar de punk heeft muzikaal wel iets achter gelaten, namelijk attitude. Zonder de punk hadden heel wat andere stromingen in de hardere stijlen niet eens bestaan. De grunge is daar nog wel het beste voorbeeld van en anders een hele stroming aan new wave bands wel.

En dit blijft gewoon tof (ja, ik ben The Clash fan):



Grappig hoe The Clash evolueerde. Van punkbandje naar een new wave-popbandje.


https://www.youtube.com/watch?v=RK34uNGvMbs


https://www.youtube.com/watch?v=bJ9r8LMU9bQ

Brad
22 augustus 2016, 11:01
Er was ook een band Lords of the new church , opgericht in de jaren tachtig . Allemaal ex leden van bekende punk bands

Echte hardcore punk liefhebbers waren behoorlijk teleurgesteld toen ze de plaat hoorden

Brum
22 augustus 2016, 11:36
Grappig hoe The Clash evolueerde. Van punkbandje naar een new wave-popbandje.

Of het new wave was weet ik niet, maar poppy was het zeker. London Calling was al wel meer poppy. Alleen nog steeds wel met die rauwe ondertoon, al was het maar om de teksten. The Clash is ook nooit echt het type punkband geweest dat een hoop anarchistische bullshit riep, hun teksten waren wel even breder. Commercieel gezien waren ze misschien ook wel de meest succesvolle punkband en grappig genoeg hebben ze daarmee de punk wellicht ook wel de nek omgedraaid, in ieder geval de Engelse scene. Maar hun invloed op de punk, maar nog veel verder, de popmuziek, was wel groots. Hoewel de plaatjesdraaiers, sorry, dj's van tegenwoordig erg hard hun best doen om ook dat de nek om te draaien.

Ik zie hier veel mensen roepen dat punk op enkelspoelers gespeeld moet worden, maar als ik de originele punkbands zie hadden ze daar geloof ik ook een beetje schijt aan.

lcvanderhelm
22 augustus 2016, 18:27
Wordt de sex pistols weer afgezeken.Ik vind never mind the bollocks nog steeds een wereldplaat.
Dat zal wel jeugdsentiment zijn,lekker dat ik dat allemaal heb mogen meemaken.
Wat een sufkutten heb je nu als jeugd rondlopen gehersenspoeld als ze zijn met oerslechte nederlandstalige rap en suffe bandjes als kensington.Zucht ik wordt oud.

telerocker
22 augustus 2016, 18:48
Wordt de sex pistols weer afgezeken.Ik vind never mind the bollocks nog steeds een wereldplaat.
Dat zal wel jeugdsentiment zijn,lekker dat ik dat allemaal heb mogen meemaken.
Wat een sufkutten heb je nu als jeugd rondlopen gehersenspoeld als ze zijn met oerslechte nederlandstalige rap en suffe bandjes als kensington.Zucht ik wordt oud.

Inderdaad, je wordt oud. :punk: Je gedraagt je net zoals mijn ouders die de muziek die ik als 15-jarige draaide afdeden als 'takkeherrie'. Thuis dreigden ze zelfs de stoppen eruit te draaien als ik ik weer eens stond te pogo-ën op Lust for Life.
De jeugd groeit nu met andere muziek op. Een geval van generatiekloof, die ik in mijn hypercommerciële coverband zo goed als dat gaat probeer te dichten. Rihanna, Daft Punk, Taylor Swift, en ja, ook Kensington. Het komt allemaal langs en is soms best leuk om te spelen. Kwestie van een beetje bijblijven, het houdt je jong en van de straat. :ok: (shit, klinkt toch een beetje als opa geeft goede raad...).

arjanb01
22 augustus 2016, 18:50
Ach de Osdorp Posse en Urban Dance Squad meegemaakt en da's beter dan de sex Pistols. De OP en UDS waren de laatste vernieuwers uit Nederland.
Daarna was het met brainpower,Ali B, brace, Yes R en al die andere hip hop meuk inderdaad armoe.

telerocker
22 augustus 2016, 18:58
Ach de Osdorp Posse en Urban Dance Squad meegemaakt en da's beter dan de sex Pistols. De OP en UDS waren de laatste vernieuwers uit Nederland.
Daarna was het met brainpower,Ali B, brace, Yes R en al die andere hip hop meuk inderdaad armoe.

Living in a Fast Lane, echt een heerlijk nummer van UDS.

arjanb01
22 augustus 2016, 20:45
Het beste album van uds vind ik persona non grata. Alleen maar sterke nummers.
Ik hoop dat ze ooit weer bijmekaar komen.

the sure thing
22 augustus 2016, 21:01
Mijn favo van de clash:

https://youtu.be/15FfWj11uys


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brum
22 augustus 2016, 21:09
Hehe, da's grappig, ik was die echt net aan het luisteren. Helaas nog steeds erg actueel, het onderwerp van dat nummer.

UDS kan bij mij ook weinig fout doen. Van Barneveld is nog steeds m'n favoriete Nederlandse gitarist.

@lcvanderhelm: Ik kraak de Sex Pistols absoluut niet af hoor. Over smaak valt sowieso niet te twisten en ze verdienen gewoon keihard hun plekje in de rockgeschiedenis. Maar als ze een bassist live niet eens inplugden, omdat ie van voor niet wist dat ie van achter leefde, dat zegt mijns inziens wel wat over het niveau.;) Ik scheet overigens nog in m'n luiers toen deze band groot was, net als The Clash.

JVGM-music
22 augustus 2016, 22:41
Op London calling was The Clash allang geen punkbandje meer maar een gewone poprockband. Waar ze op hun eerste elpee nog de teksten in de microfoon spuugden werd op London Calling netjes gezongen in frisse popliedjes. Gelukkig was de opvolger Sandinista weer een stuk anarchistischer....maar ja, de mensen wilden popliedjes he

Nee, dan die eerste elpee;;

http://www.youtube.com/watch?v=jZOrkPIZ1JU

MikeD
23 augustus 2016, 10:17
Van "God Save The Queen " en "Anarchy in the UK" kan ik nog steeds een glimlach op m'n gezicht krijgen..een schoolgenoot maakte mij destijds ook al uit voor 'antichrist'.. nooit begrepen waarom ....

telecastermaster
23 augustus 2016, 10:24
The Jam!
De enige die konden spelen en die gebleven zijn....


http://youtu.be/kpAEonVeaAE

Voor wat betreft die versterker. Ik zou zeggen, punk is gewoon recht-voor-je-raap tering herrie, dus gewoon gaan met die versterker. Niks geen warme lead sound of zo. Koop een goedkope transistor versterker en zet die op 10; een Peavey of zo. Het geld dat je overhoudt kun je omzetten in bier.

Mijn 2 centen.

D3nnis
23 augustus 2016, 10:28
Ik zou zeggen, punk is gewoon recht-voor-je-raap tering herrie, dus gewoon gaan met die versterker. Niks geen warme lead sound of zo. Dus koop een transistor versterker en zet die op 10;


Jazz is kutmuziek, dus transistorversterker gebruiken, maar dan op 5.
Blues is eigenlijk ook kutmuziek, ook transistorversterker gebruiken dus.
Metal en hardrock idem, ook maar teansistorversterker gebruiken.
Pop, helemaal verschrikkelijk, gebruik maar geen versterker.

Waarom bestaan er eigenlijk meerdere versterkers? 😀

ateng
23 augustus 2016, 13:24
Voor de betere muzikanten ;)

miyaru
23 augustus 2016, 13:51
:blast:

Robin.

Brad
23 augustus 2016, 14:25
The Jam!
De enige die konden spelen en die gebleven zijn....


http://youtu.be/kpAEonVeaAE

Voor wat betreft die versterker. Ik zou zeggen, punk is gewoon recht-voor-je-raap tering herrie, dus gewoon gaan met die versterker. Niks geen warme lead sound of zo. Koop een goedkope transistor versterker en zet die op 10; een Peavey of zo. Het geld dat je overhoudt kun je omzetten in bier.

Mijn 2 centen.

Ja The Jam goede band is dat . Ik had de registratie op de radio van hun optreden op Pinkpop destijds opgenomen en vaak gedraaid

Ook heb ik ze meerdere malen in Paradiso gezien . De eerste keer gaven ze maar liefst 3 toegiften . Er waren ook veel Engelsen die speciaal naar Nederland waren gekomen voor dat concert

Vooral die Engelsen bleven maar roepen om nog een extra toegift

Ik had overigens nog een plectrum van Paul Weller mee naar huis genomen , hij speelde op Fender heavy plectrums
Ik stond vooraan en ving er eentje op toen hij hem liet vallen

MikeD
25 augustus 2016, 10:58
Voor wat betreft die versterker. Koop een goedkope transistor versterker



zie post #28 de man heeft nu een LondonCity transistorbak.... zo langzamerhand zou ik ook de neiging krijgen om hem jouw advies te geven (oftewel Stick2y'rGuns en blijf op die LC spelen) maar dan wel met een fly rig er voor.. kan ie toch nog lekker crunchen...

Erik de Perik
26 augustus 2016, 00:21
Ik denk dat wij ons er drukker over maken dan de persoon in kwestie...... ;)

MikeD
26 augustus 2016, 13:26
Ik denk dat wij ons er drukker over maken dan de persoon in kwestie...... ;)

volgens TS was de persoon in kwestie anders aardig sachereinig teruggekomen uit Keulen….

Erik de Perik
27 augustus 2016, 01:14
volgens TS was de persoon in kwestie anders aardig sachereinig teruggekomen uit Keulen….

Je hebt gelijk.... zou het wel goed met hem gaan.... moeten wij iets doen...??

MikeD
27 augustus 2016, 08:19
Je hebt gelijk.... zou het wel goed met hem gaan.... moeten wij iets doen...??

LOL .. je slaat de spijker op z'n kop.. 78 posts over iemand die blijkbaar zelf niet op GN forum zit althans zelf hierover niets post..…. is hier dan wel een taak 'voor ons' weggelegd?? de vraag stellen, is m beantwoorden.

Remork1970
28 augustus 2016, 13:40
Ach... Green day is punk voor de gevestigde orde.

Ah, salonpunk!