PDA

View Full Version : C. Giant elektrische gitaar



T.S
12 augustus 2016, 14:59
Hey allemaal,

Wat tips van de professionals gevraagd aub ;)
Ik speel zelf al 9 jaar klassieke gitaar, maar zou graag elektrische gitaar willen "lere" spelen.
Ik heb de mogelijkheid om een C. Giant gitaar te kopen voor 100 euro (incl hoofdtelefoon, versterker en tas), iemand die gekend is met dit type gitaar?
Zou dit een goede aankoop kunnen zijn of zeggen jullie dat er "beter" zijn in de prijsklasse tot 100 max 150 euro.

Tabula Rasa
12 augustus 2016, 15:26
Super Low budget spul. Kan je beter een London City ofzo nemen


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Hypercub
12 augustus 2016, 16:09
Ik heb zo`n C-Giant geval, beter dan een volcano crappy strat, maar dat zegt niet zoveel.
Niet super slecht, maar een aantal onderdelen moet je wel aanpassen.
Ik heb er 30 euro voor betaald met versterker, standaard, boekjes en kabels. Meer zou ik er ook nooit voor betalen.
Zoek je een leuk project ding om te leren hoe je de hardware aanpast en ben je snel tevreden met het geluid, koop `m. Ik zou nog even doorsparen voor een tweedehands squier classic vibe of iets in die prijsklasse (200-300 euro).

Rutger Molenberghs
12 augustus 2016, 16:10
C. Giant is een 'merk' van Aldi. De beste raad die ik je kan geven is: koop die gitaar niet! Je gaat daar weinig tot geen plezier aan beleven. €150 budget voor gitaar en versterker is eigenlijk te weinig om iets deftig te vinden.

Erik de Perik
12 augustus 2016, 16:44
Aldi verkoopt ook Yamaha.


Recensie van een C. Giant: http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,10,403179

Daar lees je trouwens dat het setje destijds 60 uur kostte.

Joost de Ruig
12 augustus 2016, 17:09
De Harley Benton ST-62 van €111,- bij thomann is de goedkoopste gitaar die ik iemand durf aan te raden. Voor €50,- vind je vast een klein versterkertje op Marktplaats en dan heb je een setje waar je gerust enige tijd plezier van hebt.

Review:
https://youtu.be/mbvfZ29OOMg