PDA

View Full Version : C. Giant elektrische gitaar



T.S
12 augustus 2016, 14:59
Hey allemaal,

Wat tips van de professionals gevraagd aub ;)
Ik speel zelf al 9 jaar klassieke gitaar, maar zou graag elektrische gitaar willen "lere" spelen.
Ik heb de mogelijkheid om een C. Giant gitaar te kopen voor 100 euro (incl hoofdtelefoon, versterker en tas), iemand die gekend is met dit type gitaar?
Zou dit een goede aankoop kunnen zijn of zeggen jullie dat er "beter" zijn in de prijsklasse tot 100 max 150 euro.

Tabula Rasa
12 augustus 2016, 15:26
Super Low budget spul. Kan je beter een London City ofzo nemen


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Hypercub
12 augustus 2016, 16:09
Ik heb zo`n C-Giant geval, beter dan een volcano crappy strat, maar dat zegt niet zoveel.
Niet super slecht, maar een aantal onderdelen moet je wel aanpassen.
Ik heb er 30 euro voor betaald met versterker, standaard, boekjes en kabels. Meer zou ik er ook nooit voor betalen.
Zoek je een leuk project ding om te leren hoe je de hardware aanpast en ben je snel tevreden met het geluid, koop `m. Ik zou nog even doorsparen voor een tweedehands squier classic vibe of iets in die prijsklasse (200-300 euro).

Rutger Molenberghs
12 augustus 2016, 16:10
C. Giant is een 'merk' van Aldi. De beste raad die ik je kan geven is: koop die gitaar niet! Je gaat daar weinig tot geen plezier aan beleven. €150 budget voor gitaar en versterker is eigenlijk te weinig om iets deftig te vinden.

Erik de Perik
12 augustus 2016, 16:44
Aldi verkoopt ook Yamaha.


Recensie van een C. Giant: http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,10,403179

Daar lees je trouwens dat het setje destijds 60 uur kostte.

Joost de Ruig
12 augustus 2016, 17:09
De Harley Benton ST-62 van €111,- bij thomann is de goedkoopste gitaar die ik iemand durf aan te raden. Voor €50,- vind je vast een klein versterkertje op Marktplaats en dan heb je een setje waar je gerust enige tijd plezier van hebt.

Review:
https://youtu.be/mbvfZ29OOMg

arcane
12 augustus 2016, 17:33
Die Harley Benton gitaren kan ik ook aanraden. De goedkoopste gitaar in mijn collectie, maar zeker niet de minste. Wilkinson hardware, klinkt en speelt uitstekend.

Erik de Perik
12 augustus 2016, 18:14
Ik heb er ook 2, prima gitaren.

wietse
12 augustus 2016, 18:50
Aldi verkoopt ook Yamaha.



nee dat is de lidl, het nadeel met die goedkope gitaren is dat er vaak nogal wat werk in zit om hem goed bespeelbaar te krijgen, iets wat de gemiddelde beginner niet zelf kan.
daarbij 100 euro voor een setje wat nieuw rond de 120 euro kost normaal, vind ik erg hoog, 60 euro was toen een eenmalige aktie.
meer zijn ze ook niet waard imho.

arjanb01
12 augustus 2016, 18:52
Hoe kunnen ze het voor dat geld doen?
Massieve houtsoorten? Alder, rosewood, maple neck?
In dat geval een no brainer 🙈

FruscianteFan
12 augustus 2016, 19:53
Die gitaren voor 100 euro zijn leuk als je:

1. nog niet weet of je wel gitaar wilt (blijven) spelen;
2. je al heel goed weet wat je doet.
3. écht geen geld hebt.

Als je 9 jaar speelt en op zoek bent naar meer, lijkt me dat je wel voor enige kwaliteit kunt gaan. Tenzij je (optie 3) gewoon niet veel kunt missen, zou ik toch liever, zeg, €300 uitgeven aan een prima gitaar.

Niet alles daaronder is crap en niet alles erboven is even goed, maar dat is wel ongeveer de prijs waarvoor je best leuke gitaren kunt kopen.

Joost de Ruig
12 augustus 2016, 20:03
Ik ga op zich met je mee, maar toch ben ik afentoe verrast door met name de bespeelbaarheid van el cheapo gitaren. Ik weet dat Youtubefilmpjes vertekenend kunnen zijn, maar kijk eens naar onderstaande filmpjes over het vergelijk tussen drie Strats.

Deel 1: https://youtu.be/JkPsv1TgXJg

Deel 2: https://youtu.be/DGSCYmfQazc

arjanb01
12 augustus 2016, 20:31
Je krijgt wat je betaald in deze prijsklasse.
Staaldelen zijn van pisbakken staal, feestjes ratelen en steken vaak uit. Zelf ervaren met een lp imitatie van het legendarische merk tcs. Wel met winst ingeruild jaren geleden en daarvoor een american standard strat gekocht. Wat een verademing.
Hetzelfde had ik toen ik van die strat naar een Ernie ball musicman luke ging. Dag en nacht verschil. En dan word je verwend🙈

FruscianteFan
12 augustus 2016, 21:28
Ik ga op zich met je mee, maar toch ben ik afentoe verrast door met name de bespeelbaarheid van el cheapo gitaren. Ik weet dat Youtubefilmpjes vertekenend kunnen zijn, maar kijk eens naar onderstaande filmpjes over het vergelijk tussen drie Strats.

Deel 1: https://youtu.be/JkPsv1TgXJg

Deel 2: https://youtu.be/DGSCYmfQazc

Ben ik het mee eens. Alleen biedt een duurdere gitaar vaak wel meer zekerheid en minder een 'zoektocht'

Joost de Ruig
12 augustus 2016, 22:03
Maar als iemand een gitaar voor €100 zoekt, zal er geen sprake zijn van een zoektocht naar sound, feel, looks, comfort etc. Dan wil je gewoon voor dat geld het beste wat je kan vinden. Dat zal op ieder genoemd gebied een compromis zijn. De gitaar die hij zelf benoemd zou ik nooit iemand aanraden, terwijl je die HB st-62 gerust als ok kan bestempelen.

barno
12 augustus 2016, 22:05
budgetgitaren tegenwoordig... gitaarbouwers durven er niet meer naar kijken, die snappen het niet, enfin deze toch niet

Joost de Ruig
12 augustus 2016, 22:10
budgetgitaren tegenwoordig... gitaarbouwers durven er niet meer naar kijken, die snappen het niet, enfin deze toch niet

Je bedoelt te zeggen dat ze niet snappen hoe er voor €100 een gitaar in de winkel kan liggen waarop je serieus kan spelen? Kennelijk kan voor €35,- ofzo zo'n ding gemaakt worden en iedereen (producent, transporteur, retailer) er ook nog iets aan verdienen.

FruscianteFan
12 augustus 2016, 22:12
Maar als iemand een gitaar voor €100 zoekt, zal er geen sprake zijn van een zoektocht naar sound, feel, looks, comfort etc. Dan wil je gewoon voor dat geld het beste wat je kan vinden. Dat zal op ieder genoemd gebied een compromis zijn. De gitaar die hij zelf benoemd zou ik nooit iemand aanraden, terwijl je die HB st-62 gerust als ok kan bestempelen.

Daarom raad ik TS aan om, indien mogelijk, een groter budget uit te trekken voor deze gitaar.