PDA

View Full Version : Mods en lekkende filtercaps



WDeeGee
11 augustus 2016, 20:51
Hallo.
Na een hele rits mods op een Laney LC30 circuitboard, kreeg ik niets van geluid meer. Ik heb alles nagekeken, schema met circuit vergeleken, en ben er zeker van dat ik geen fouten gemaakt heb.

Wat ik wel kon meten, was dat de filtercaps heel snel ontladen wanneer ik de stroom afzet (van hoog voltage naar 0 in een tien, twintigtal seconden). Wat vreemd is, aangezien ik nergens een connectie kan zien tussen HT en aarde. ...

De HT bereikt wel haar veronderstelde waarde, maar de caps lijken hun lading niet op te houden. En, geen geluid, wat ook vreemd is...

Ik heb geen oscilloscoop, dus het is moeilijk te zien waar het signaal verdwijnt... iemand een suggestie?

cluseau
11 augustus 2016, 22:25
Gewoon de buisstromen meten.

nico verduin
13 augustus 2016, 19:33
Gewoon de buisstromen meten.Ik denk dat je dan ff moet uitleggen hoe dat moet:hide:

cluseau
14 augustus 2016, 10:16
Ik denk dat je dan ff moet uitleggen hoe dat moet:hide:

Als dat noodzakelijk is zal het begrip er ook niet zijn. ;)

HaroldA
15 augustus 2016, 08:08
Mijn suggestie is het kopen van een scope.

Gearjunkie
15 augustus 2016, 09:56
Waarom zou een elco niet in die tijd ontladen mogen zijn?
Post eens een foto als je wil?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cluseau
15 augustus 2016, 11:41
Waarom zou een elco niet in die tijd ontladen mogen zijn?
Post eens een foto als je wil?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat mag ook best, vier el84 in klasse A die in standby aan de eindtrap gekoppeld blijven zijn zo leeg. Maar zoals gezegd, als het begrip er niet is kun je meten tot je een ons weegt. Ik zou bij deze het gezegde willen uitbreiden. ....

Meten is weten als je weet wat je meet. ;)

Pepe
15 augustus 2016, 12:20
Meten is het punt niet, interpreteren is een andere zaak.

nico verduin
15 augustus 2016, 17:46
Meten is weten als je weet wat je meet. ;)Ihkv ff seiken:seriousf:. Je kunt nog steeds meten maar totaal geen idee hebben wat de gevolgen of conclusies zijn van die meting. Ben het met PePe eens.
Enne.. btw.. wanneer kom je naar Heemskerk?

cluseau
16 augustus 2016, 09:14
Ihkv ff seiken:seriousf:. Je kunt nog steeds meten maar totaal geen idee hebben wat de gevolgen of conclusies zijn van die meting.

seikmodus

Dat is toch ook precies wat hier staat?


Meten is weten als je weet wat je meet.

:)

/seikmodus

nico verduin
16 augustus 2016, 13:44
En die andere vraag :)

cluseau
16 augustus 2016, 16:04
En die andere vraag :)

Zit in je prive mailbox :supercool: