PDA

View Full Version : Fender Stratocaster specs etc.



guitarkid
11 augustus 2016, 17:50
Hallo GN-ners.

Een vriend van me heeft mijn hulp ingeschakeld i.v.m. de aankoop van een gitaar en heeft nu deze Stratocaster op het oog.
Ik weet inmiddels het serienummer en daarmee dat het een 2007/2008 USA is uit de Corona-plant en denk aan een Highway Strat.
Maar hier houdt het voor mij ook op. Iemand nog aanvullende info en een reactie op de vraagprijs van €600,- ?
B.v.d.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Strat%201_zps1htwwepd.png (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Strat%201_zps1htwwepd.png.html)

Joost de Ruig
11 augustus 2016, 17:56
Highway 1 is het makkelijkst te herkennen aan de dunne laklaag.

guitarkid
11 augustus 2016, 18:00
Highway 1 is het makkelijkst te herkennen aan de dunne laklaag.

Ok, er zijn dus meerdere types... Joost, heb je er ervaring mee?

telerocker
11 augustus 2016, 18:01
Highway 1 is het makkelijkst te herkennen aan de dunne laklaag.

De headstock duidt er ook op. Het hele plaatje klopt met de Highway One serie uit 2007/2008. Nog een beetje pingelen en je hebt hem voor 500 euro.

Joost de Ruig
11 augustus 2016, 18:20
Ok, er zijn dus meerdere types... Joost, heb je er ervaring mee?


Alleen van testjes in de shop. Hou niet van grote headstocks, dus dat werd hem niet. Te lang geleden om er verder inhoudelijk iets over te zeggen. Ik meen dat ze toen voor €750 nieuw verkocht werden.

guitarkid
11 augustus 2016, 18:38
De headstock duidt er ook op. Het hele plaatje klopt met de Highway One serie uit 2007/2008. Nog een beetje pingelen en je hebt hem voor 500 euro.


Ik meen dat ze toen voor €750 nieuw verkocht werden.

Dan is 600 wel een stevige vraagprijs.... Ik kreeg net ook via andere wegen wat info en de teneur is toch wel dat het geen erg interessante gitaren zijn. M.n. de pu's werden nogal laag ingeschat.

the sure thing
11 augustus 2016, 19:20
€500 2ehands voor wen highway is normaal.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

FruscianteFan
11 augustus 2016, 19:25
paar keer op een highway one gespeeld, ik vond ze best fijn. Pickups zijn nogal heet van output.

Denk dat de highway one vooral slecht in de mark ligt omdat mensen de afgelopen 10 jaar alleen maar meer interesse zijn gaan krijgen in vintage Fenders. Highway One is juist heel modern...

MikeD
12 augustus 2016, 08:58
paar keer op een highway one gespeeld, ik vond ze best fijn. Pickups zijn nogal heet van output.

Denk dat de highway one vooral slecht in de mark ligt omdat mensen de afgelopen 10 jaar alleen maar meer interesse zijn gaan krijgen in vintage Fenders. Highway One is juist heel modern...

Dus om die reden: nu laag bieden (want ze zijn niet populair) en over een paar jaar worden deze 'herontdekt'…. schiet de prijs mss wel weer omhoog.