PDA

View Full Version : Guitar Rig 5 demoversie probleem



tmms
10 augustus 2016, 19:20
Heb deze software geinstalleerd, maar er is geen geluid. M'n koptelefoon is stuk, kan niet via de interface (Behringer UMC22) luisteren, maar via de geluidskaart zou er toch ook geluid moeten zijn? Driver probleem misschien? Heb er drie gedownload, dacht dan doet ie het zeker:D, ik vermoed nu dat er iets ingesteld moet worden. Iemand het wel eens aan de hand gehad? Bedankt alvast.

tmms
10 augustus 2016, 22:07
Heb denk ik de goede driver gevonden. Hij doet het echter nog niet, nu is de metronoom uit Guitar Rig ook niet meer te horen.

Erik de Perik
11 augustus 2016, 01:42
Windows of Mac, plugin of standalone? Ik gok Windows omdat je het over divers hebt ;)

tmms
11 augustus 2016, 09:06
Windows 7, Behringer UMC22 (standalone), ASIO4ALL v2 driver. Om krankzinnig van te worden, doet het gewoon niet.

tmms
11 augustus 2016, 12:32
Het gaat al mis met het launchen van het ASIO control panel, hoe moet dat?

Setting up your audio software
In order to make use of ASIO4ALL, you need to configure your audio software accordingly. How you would
do this depends on your particular software application. Generally, you would always enter the audio
configuration menu and select ASIO -> ASIO4ALL v2.
There now should be a button to launch the ASIO control panel. How this button is labeled depends on your
particular software. Once you press this button, the ASIO4ALL control panel should appear. Please consult
the manual of your audio software for further assistance, if necessary!
Sometimes, the audio software indeed would not provide an ASIO control panel option. This is the case for
e.g. some ASIO output plugins in media player software. For configuring ASIO4ALL with these
applications anyway, you can launch the control panel by clicking on the ASIO4ALL status icon in the
System Tray area .
The tray icon will become visible whenever an
application initializes the ASIO4ALL driver. If there is
no tray icon, your audio application is not currently
using the ASIO4ALL driver. You can disable balloon
notifications by switching to “Advanced” mode in the
ASIO4ALL control panel.
Note: Where it is possible to access the ASIO control panel from within the audio application, you should
use that option instead of clicking the tray icon!
Changes made in the control sometimes may not have an effect until you restart the audio application. Once
you made it into the ASIO4ALL control panel – one way or the other - you can now proceed with some
basic configuration.

Erik de Perik
11 augustus 2016, 12:51
Ik gebruik Windows alleen voor Renault software en op Mac gaat het allemaal iets gemakkelijker, maar misschien heb je hier iets aan?



https://www.youtube.com/watch?v=95m6_8ASw_U

tmms
11 augustus 2016, 12:52
Wellicht samenhangend met de ellende; de metronoom uit Guitar Rig zie je wel in de mixer maar niet in het uitgaande geluid, als je het luidsprekericoontje aanklikt rechtsonder.

tmms
11 augustus 2016, 12:52
Ik gebruik Windows alleen voor Renault software en op Mac gaat het allemaal iets gemakkelijker, maar misschien heb je hier iets aan?



https://www.youtube.com/watch?v=95m6_8ASw_U

Ah, even kijken.

tmms
11 augustus 2016, 13:01
Bedankt, heb de juiste driver ingesteld, metronoom doet het weer, gitaar nog niet.

Erik de Perik
11 augustus 2016, 13:18
Kijk dan ben je al ergens. Het zit dus aan de input zijde. Heb je wel je mengkameel als input gekozen? De interface dan hè.

tmms
11 augustus 2016, 15:44
Waar kun je dat instellen?

Erik de Perik
11 augustus 2016, 15:51
Op de Mac bij "Audio and MIDI Settings"

Kan zijn dat je het ook nog in je OS moet wijzigen.

tmms
11 augustus 2016, 16:43
Okee, bedankt. Stand van zaken: Guitar Rig lijkt goed, metronoom is hoorbaar, maar de gitaar niet. Interface krijgt wel signaal (ledje), maar in Guitar Rig geen input zichtbaar. In 'geluiden' in 'configuratiescherm' kan ik niets ontdekken dat niet goed zou zijn, alles zou werken.

Erik de Perik
11 augustus 2016, 18:00
Is wel duidelijk dat GR niet de juiste input krijgt. En als je 'm als plugin gebruikt?

tmms
11 augustus 2016, 19:37
Wat houdt dat in?

tnijland
11 augustus 2016, 20:26
Okee, bedankt. Stand van zaken: Guitar Rig lijkt goed, metronoom is hoorbaar, maar de gitaar niet. Interface krijgt wel signaal (ledje), maar in Guitar Rig geen input zichtbaar. In 'geluiden' in 'configuratiescherm' kan ik niets ontdekken dat niet goed zou zijn, alles zou werken.

De youtube video van Erik zou voldoende moeten zijn. Ik neem aan dat de monitor speakers fysiek op de stereo uitgangen van de Behringer geluidskaart zijn aangesloten en dat Guitar Rig het metronoom geluid via deze speakers uitstuurt? Dan lijkt het erop dat jouw geluidskaart goed is geïnstalleerd en ook correct werkt.

De gitaar input is mono en moet fysiek op de L of R ingang van de geluidskaart worden aangesloten. Het is daarom verstandig om te controleren of de default installatie deze L of R inputs wel softwarematig heeft gekoppeld aan de ingangen van Guitar Rig. Dit kun je controleren in het Routing tabblad van de Audio en Midi interface instellingen en vervolgens bij het inputs paneel te controleren of jouw ingangen zijn aangesloten in de software zelf.

Dit wordt duidelijk uitgelegd op de support site van Native Instruments:

https://support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/210275885-I-Cannot-Get-Any-Sound-Output-from-GUITAR-RIG-5

Veel succes!

Erik de Perik
11 augustus 2016, 23:10
Ohja da's natuurlijk ook zo. Check wel of je overal dezelfde routing hebt.... dus niet ergens links en rechts omgedraaid. Gitaar is mono hè.


Als je 'm als plugin gebruikt dan draai je bijv. Logic Pro of Pro Tools en gebruik je GR als een plugin, dus hetzelfde als Autotune of software-matige reverbs.

tmms
12 augustus 2016, 09:43
Hartelijk dank beide, ben het op het spoor. GR zegt dat de ingangen niet aangesloten zijn, moet in Windows zitten vermoed ik. Vanmiddag verder.

tmms
12 augustus 2016, 12:47
Dit zegt GR
http://i68.tinypic.com/i55hes.jpg
Nu heb ik de UMC22 met een USB kabel aangesloten, dat is toch goed? Of moet het via de output jacks op de achterzijde?
Even aangenomen dat USB goed is, hoe fix ik de ingangen aan GR in Windows?

tmms
12 augustus 2016, 13:21
Bij testen geeft alleen de middelste geluid, dat moet niet, dat moet niet:rockon:, met name de bovenste volgens mij moet het doen.
http://i64.tinypic.com/rcr05l.jpg

tmms
12 augustus 2016, 13:54
Youtube geeft nu geen geluid meer:(.

edit: zonder GR hoor ik gitaar! Met een seconde vertraging, maar goed... Alleen heb ik verder geen geluid en dus via GR ook niet.

Vraag me trouwens af wat ze aan het uitspoken zijn, die Microsoft gasten, een onmogelijk besturingssysteem in elkaar knutselen:mad:

Hendrik1970
12 augustus 2016, 16:52
Tja je zou ook linux enaast kunnen nemen,
Jackctl installeren zelf verbindingen software matig leggen wat jij aan wilt hebben staan en klaar is kees.

Rutger Molenberghs
12 augustus 2016, 17:17
Vraag me trouwens af wat ze aan het uitspoken zijn, die Microsoft gasten, een onmogelijk besturingssysteem in elkaar knutselen:mad:

Ik vraag me soms af waarom mensen zonder kennis van pc's er toch mee mogen werken. Om een auto te besturen heb je ook een rijbewijs nodig...

Kijk eens wat als standaard afspeelapparaat ingesteld staat en pas dat aan tot je terug geluid hebt (Youtube, MP3'tje,...). Kijk dan naar de opname-apparaten en stel die één voor één als standaard in tot je de input waarop jouw gitaar aangesloten is gevonden hebt.

Erik de Perik
12 augustus 2016, 17:37
Ik vraag me soms af waarom mensen zonder kennis van pc's er toch mee mogen werken. Om een auto te besturen heb je ook een rijbewijs nodig...

Kijk eens wat als standaard afspeelapparaat ingesteld staat en pas dat aan tot je terug geluid hebt (Youtube, MP3'tje,...). Kijk dan naar de opname-apparaten en stel die één voor één als standaard in tot je de input waarop jouw gitaar aangesloten is gevonden hebt.

Wow, daar kunnen we allemaal wat van leren...!!


Laatst nog iemand het ziekenhuis in gereden met m'n pc.

Rutger Molenberghs
12 augustus 2016, 18:03
Laatst nog iemand het ziekenhuis in gereden met m'n pc.


De economische schade die veroorzaakt wordt door mensen die met te weinig kennis toch het internet op gaan laten we gemakkelijkheidshalve maar buiten beschouwing. Net als de schade die botnets kunnen aanrichten. Dergelijke idiote uitlating laat duidelijk zien dat je daar al over nagedacht hebt.

Hendrik1970
12 augustus 2016, 18:41
Ik vraag me soms af waarom mensen zonder kennis van pc's er toch mee mogen werken. Om een auto te besturen heb je ook een rijbewijs nodig...

Kijk eens wat als standaard afspeelapparaat ingesteld staat en pas dat aan tot je terug geluid hebt (Youtube, MP3'tje,...). Kijk dan naar de opname-apparaten en stel die één voor één als standaard in tot je de input waarop jouw gitaar aangesloten is gevonden hebt.

Zo hey, microsoft medewerker kan niet anders.

Erik de Perik
12 augustus 2016, 19:21
De economische schade die veroorzaakt wordt door mensen die met te weinig kennis toch het internet op gaan laten we gemakkelijkheidshalve maar buiten beschouwing. Net als de schade die botnets kunnen aanrichten. Dergelijke idiote uitlating laat duidelijk zien dat je daar al over nagedacht hebt.

We leven in barre tijden......


Zo hey, microsoft medewerker kan niet anders.

Ik gok systeembeheerder op een lagere school



On topic: Op de Mac werkt GR5 niet meer als standalone versie. Ondersteuning voor GR is er verder ook niet meer.

Schrevel
12 augustus 2016, 21:17
Herkent je Windows 7 overigens wel je Behringer UMC22?
Als je via Control Panel naar Device Manager gaat moet ie daar ergens tussen staan.
Staat ie daar niet bij maar staat er wel een Unknown Device?
Dan kan het zijn dat Windows hem niet herkent of dat de benodigde driver niet goed geïnstalleerd is.

tmms
12 augustus 2016, 22:12
Herkent je Windows 7 overigens wel je Behringer UMC22?
Als je via Control Panel naar Device Manager gaat moet ie daar ergens tussen staan.
Staat ie daar niet bij maar staat er wel een Unknown Device?
Dan kan het zijn dat Windows hem niet herkent of dat de benodigde driver niet goed geïnstalleerd is.

Er staat wel iets van Behringer in het menu'tje 'besturing voor geluid...', niet in de lijst zoals je 'm ziet als je apparaatbeheer opent. En onder universal seriel bus controllers staat ook iets van Behringer. Is dat goed, of moet het echt in het rijtje staan?

tnijland
12 augustus 2016, 22:27
Dit zegt GR
http://i68.tinypic.com/i55hes.jpg


We zijn hier op dit forum om elkaar te helpen. Wir schaffen das ;-)

Volgens mij is de software van je Behringer sound kaart goed geïnstalleerd. Aangezien deze software na installatie de L & R input verbindingen niet handmatig met Guitar Rig heeft gelegd, zul je dit nu zelf moeten doen. Door in het routing tabblad (eerder uitgelegd en je hebt de foto gestuurd waarop te zien is dat deze connectie inderdaad niet is gelegd) op de rechterkant van de informatie te klikken (1: Connected 1 etc.), komt er vervolgens een keuze menu waarmee audio inputs wel geselecteerd zouden moeten kunnen worden.

Als het goed is, staat daar ook de juiste ingang van de Behringer bij. Probeer het maar eens! Na selectie is het te verifiëren m.b.v. de Guitar Rig input L & R level meter indicaties.

tmms
12 augustus 2016, 23:06
Kan daar alleen kiezen tussen 'not connected 1' en 'not connected 2' en -not connected-.

tnijland
12 augustus 2016, 23:31
Guitar Rig ziet jouw Behringer audio interface niet. Of de Behringer is niet goed geïnstalleerd of je hebt deze niet goed geselecteerd in het 'Audio' tabblad.

Onder het tabblad Audio en Midi settings heb je meerdere tabbladen:

Audio: Hier selecteer je de juiste geluidskaart waarbij de driver (ASIO4ALL) en het device (jouw Behringer audio interface) het belangrijkst zijn.
Routing: Hier koppel je de hardware inputs en outputs van je geluidskaart met de inputs en outputs van het software programma Guitar Rig.
Midi: Momenteel niet van toepassing.

Als je dus geen routing mogelijkheden hebt, dan zou het kunnen dat de juiste kaart of driver niet goed is geselecteerd of dat je inmiddels tijdens de trial & error de kaart per ongeluk hebt ge-deinstalleerd.

Als we dit stap voor stap zouden moeten doornemen, dan zou ik graag de instelling vanuit Guitar Rig voor de eerste 2 tabbladen willen weten...

Erik de Perik
12 augustus 2016, 23:37
Hier al gekeken?

https://support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/210275885-I-Cannot-Get-Any-Sound-Output-from-GUITAR-RIG-5

miyaru
13 augustus 2016, 00:05
Dat ziet er uitgebreid uit Erik, zo moet de TS er wel uitkomen denk ik........ennuh had je PC veel schade na de aanrijding? :)

Robin

tmms
13 augustus 2016, 09:21
Hier al gekeken?

https://support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/210275885-I-Cannot-Get-Any-Sound-Output-from-GUITAR-RIG-5

Jazeker, daar heb ik de goede driver vandaan.



Guitar Rig ziet jouw Behringer audio interface niet. Of de Behringer is niet goed geïnstalleerd of je hebt deze niet goed geselecteerd in het 'Audio' tabblad.

Onder het tabblad Audio en Midi settings heb je meerdere tabbladen:

Audio: Hier selecteer je de juiste geluidskaart waarbij de driver (ASIO4ALL) en het device (jouw Behringer audio interface) het belangrijkst zijn.
Routing: Hier koppel je de hardware inputs en outputs van je geluidskaart met de inputs en outputs van het software programma Guitar Rig.
Midi: Momenteel niet van toepassing.

Als je dus geen routing mogelijkheden hebt, dan zou het kunnen dat de juiste kaart of driver niet goed is geselecteerd of dat je inmiddels tijdens de trial & error de kaart per ongeluk hebt ge-deinstalleerd.

Als we dit stap voor stap zouden moeten doornemen, dan zou ik graag de instelling vanuit Guitar Rig voor de eerste 2 tabbladen willen weten...

AISO4ALL-v2 op tabblad 1, tabblad 2: inputs: not connected, outputs koptelefoon/luidspreker 1 resp. 2


edit: device stond verkeerd geselecteerd! Heb input nou in GR:crazyhappy:. Super, word weer wat optimistischer, nu nog het algehele geluid uit de pc zien te krijgen.

miyaru
13 augustus 2016, 09:43
Ik zie nou net op de website van Behringer dat er alleen asio4all drivers zijn, klopt dat?

Heb je niet ergens zo'n stukje software bij asio4all, vanuit de taakbalk of zo waarbij je in- en outputs kan toewijzen? Zo iets staat me bij van asio4all uit het verleden.

Kijk hier even naar, ik ga verder ook nog even kijken!

Robin.

tmms
13 augustus 2016, 09:51
De AISO4ALL driver is de goede voor de UMC22, en dan met name versie2, should be the best. Klopt van de software, maar volgens mij kun je daar alleen de driver goed installeren. Zal nog even kijken.

miyaru
13 augustus 2016, 09:52
En als er iets ander muziek staat te spelen op je pc, behalve je asio toepassing, kun je ook problemen krijgen....... Dus jijbuis of mediaspeler tegelijk met GR!

Robin.

miyaru
13 augustus 2016, 09:56
Jeetje, het is wel een probleem man........het is echt zoeken zeg. Maar troost je: in de winter heb ik mijn studio "ververst" met een nieuwe Focusrite Saffire Pro 40 - en voor die goed werkte onder Win7.........

Maar de aanhouder wint!

Kan je nog wat instellen in dat stukje software van asio4 all?

Robin.

tmms
13 augustus 2016, 09:59
Helemaal mee eens. Stand van zaken: GR werkt goed, input en output ledjes en 'een' mixer (icoontje rechtsonder) geven uitslag. Alleen is het nog niet gekoppeld aan de speakers, mp3/youtube/enz ook niet. Dat moet een kwestie in windows zijn vermoed ik.

tmms
13 augustus 2016, 10:02
Jeetje, het is wel een probleem man........het is echt zoeken zeg. Maar troost je: in de winter heb ik mijn studio "ververst" met een nieuwe Focusrite Saffire Pro 40 - en voor die goed werkte onder Win7.........

Maar de aanhouder wint!

Kan je nog wat instellen in dat stukje software van asio4 all?

Robin.

Daar ben ik blij om:D, wilde een focusride aanschaffen maar die was uitverkocht, toen voor deze (UMC22) gegaan, is simpeler maar afdoend voor mij.
Kan de software van de ASIO driver niet meer vinden, hij 'ontstond' steeds als je GR opstartte, nu zie ik 'm niet meer. Maar dat is volgens mij wel in orde.

miyaru
13 augustus 2016, 10:03
Wat voor speakers gebruik je? Gewoon PC speakers, of studio monitoren?

Voor gitaar kan het wenselijk zijn een DI box te gebruiken voor jouw interface.

Robin.

miyaru
13 augustus 2016, 10:06
Speakers moet je aansluiten op je Behringer, niet op je pc geluidskaart!

Robin.

tmms
13 augustus 2016, 10:12
Speakers moet je aansluiten op je Behringer, niet op je pc geluidskaart!

Robin.

Oei, das kloten, waarom kan dat niet? Ik gebruik een kabel van de pc (geluidskaart) naar m'n stereoinstallatie.

miyaru
13 augustus 2016, 10:17
Voor zover ik weet, kan je aleen maar een device tegelijk gebruiken - en niet twee tegelijk.

Kijk even voor een verloopkabeltje van 3.5 mm naar twee keer jack.

Robin.

tmms
13 augustus 2016, 10:19
Voor zover ik weet, kan je aleen maar een device tegelijk gebruiken - en niet twee tegelijk.

Kijk even voor een verloopkabeltje van 3.5 mm naar twee keer jack.

Robin.

En dan van de UMC22 naar de geluidskaart??

lcvanderhelm
13 augustus 2016, 10:26
Nee van deUMC22 naar de stereo installatie. De UMC22 neemt de taak van de geluidskaart volledig over.

tmms
13 augustus 2016, 10:32
Ah, okee. Dan hou ik het (eerst) bij de hoofdtelefoon, was toch het oorspronkelijke plan.
Rest het probleem dat ik geen geluid heb. Als ik op het luidsprekericoontje (linksonder) klik, geeft ie drie mixers. Eentje geeft uitslag met GR, de anderen doen niks. Iemand daar iets over te zeggen?


edit: en ook youtube enzo geeft alleen daar een signaal

tmms
13 augustus 2016, 10:38
Joepie gefixed, weer geluid! En GR doet het ook alleen dus niet via m'n pc geluidskaart en het kabeltje naar de stereo, maar dat is ook niet zo erg.
Bedankt allen! Me happy:)

miyaru
13 augustus 2016, 11:34
Mooi man, veel plezier ermee!!!! Ennuh, weer wat geleerd!!!!

Robin.

tmms
13 augustus 2016, 11:49
Dank je, ja, wat een beproeving, maar goed, overleefd.

tnijland
13 augustus 2016, 20:12
Dank je, ja, wat een beproeving, maar goed, overleefd.

Fijn om te horen dat het toch nog gelukt is ;-)

Erik de Perik
13 augustus 2016, 20:27
Gefeliciteerd..... dat viel best mee toch.... ;)




Kan ik tenminste veilig zeggen........ koop een Mac!! :hide:

tmms
14 augustus 2016, 10:10
I rest my case, blij dat ie het doet, morgen een hoofdtelefoon kopen. Heb al een klein Brian May rigje opgezet:). En dan Billie Gibbons oefenen:D.

lcvanderhelm
14 augustus 2016, 11:20
Je kan ook, vanuit de koptelefoonuitgang,naar de stereoingang,mits je de juiste snoeren weet te scoren.

tmms
14 augustus 2016, 11:36
Zat ik aan te denken, of een verloop van twee jacks naar een 3,5mm contraplug, en dan even omwisselen. of een extra kabel kopen, duur, 8m, maar ik heb nog een computergeluidssetje! Moet ik nog één jack/tulp verloop aanschaffen. Ga ik doen zo denk ik.

miyaru
14 augustus 2016, 11:45
Of een stereo RCA van je versterker naar de Behringer met RCA-Jack adapters......

Robin.

tmms
14 augustus 2016, 12:34
Wat is een RCA?

Hendrik1970
14 augustus 2016, 13:50
Wat is een RCA?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpstekker

Erik de Perik
14 augustus 2016, 21:04
I rest my case, blij dat ie het doet, morgen een hoofdtelefoon kopen. Heb al een klein Brian May rigje opgezet:). En dan Billie Gibbons oefenen:D.

Er zijn toch ook presets...?

tmms
15 augustus 2016, 01:04
Ja, andy in a bottle bijvoorbeeld, leuk om de juiste versterker en effecten op een rijtje te zien.

Erik de Perik
15 augustus 2016, 01:30
OK, maar Brian May(298, 299) en Billy Gibbons (30, 31, 32, 33) ook..... ;)

tmms
15 augustus 2016, 09:09
Moet zeggen dat ik presets altijd links laat liggen. Zal ze eens proberen.

tmms
15 augustus 2016, 15:32
Black hole sun is ook treffend:strat:

tmms
15 augustus 2016, 16:07
Heb per ongeluk een blue tooth hoofdtelefoon gekocht, wil 'm toch houden, klinkt goed en kan ook met een kabeltje. Heb ik nu zo'n ding nodig als zender? Klinkt voor de hand liggend, maar wil het even zeker weten voordat ik 'm bestel.
http://www.lightinthebox.com/nl/professionele-bluetooth-draadloze-audio-tv-pc-gratis-rijden-3-5mm-lossless-audio-kwaliteit-op-lange-afstand-audio_p3903071.html

tmms
15 augustus 2016, 19:14
Donders, 032 en 033:rockon:

miyaru
15 augustus 2016, 19:34
Ik zou gewoon deze bestellen, ben je in een keer klaar, en heb je twee koptelefoons........ Dat is sneller geregeld, en waarschijnlijk klinkt het ook beter voor homestudio toepassingen.

http://www.bax-shop.nl/home-audio-hoofdtelefoon/panasonic-rp-ht161e-k-hoofdtelefoon-zwart

Robin.

tmms
15 augustus 2016, 19:39
Sta er versteld van hoe goedkoop dat spul is. Wil deze bluetooth wel houden, met het oog op de toekomst, wil ik nog eens een smartphone kopen:hide:.

miyaru
15 augustus 2016, 19:50
Als je een smartphone koopt, werkt dat direct met een bluetooth koptelefoon, dan hoeft dat kastje er niet tussen. Ik heb ook pas een jaar of twee een smartphone :)

Ook op de meeste nieuwe smart tv's werken die koptelefoons zo zonder meer!

Al met al een goede aanschaf, en wellicht is die koptelefoon van Bax Shop wat voor je...... er zijn er nog goedkoper, maar deze zag er echt tof uit, en ongeveer net zo duur als dat kastje. Het voordeel is ook dat de Panasonic niet hoeft worden opgeladen of dat er batterijen in gaan.

Keuzes, keuzes, keuzes.......

Robin.

tmms
15 augustus 2016, 20:48
Zit al met een draad aan die ranzige pc:D, wil ik de koptelefoon draadloos, anders loopt het helemaal uit de hand. Punt is, ik heb 'm al gekocht, he? Kan hem wel terug brengen, maar over een jaar of drie heb ik denk ik zo'n apperatjek (smartphone) al is het maar voor muziek. Deze koptelefoon klinkt erg goed in mijn oren. Ik ga maar voor dat zendertje.

Erik de Perik
16 augustus 2016, 01:55
Ik heb deze en vind 'm prima klinken. Ook een fijne pasvorm trouwens.

https://www.thomann.de/de/superlux_hd681.htm?ref=search_prv_2_2

miyaru
16 augustus 2016, 05:34
De TS wil liever dat bluetooth kastje voor zijn nieuwe BT koptelefoon om een wirwar van draden te voorkomen. Zit ook wat in. Maar je stelt een gave koptelefoon voor!!!!

Robin.

Erik de Perik
17 augustus 2016, 01:35
De TS wil liever dat bluetooth kastje voor zijn nieuwe BT koptelefoon om een wirwar van draden te voorkomen. Zit ook wat in. Maar je stelt een gave koptelefoon voor!!!!

Robin.

Ik denk niet dat je een betere koptelefoon onder de 50 eur vindt.

miyaru
17 augustus 2016, 09:07
Dat denk ik zo te zien ook niet......

Robin.

tmms
17 augustus 2016, 13:36
Weet niet in hoeverre deze te vergelijken is, iig een flinke upgrade tov m'n vorige. Deze was 59 euro, grootdeels voor de bluetooth neem ik aan.

miyaru
22 augustus 2016, 18:36
En tmms, is alles naar zin nu?

Robin.

tmms
22 augustus 2016, 18:45
Ja, alles werkt naar wens. Ga denk ik Guitar Rig kopen. Een beetje les paul moe aan het worden, ben op zoek naar een schier tele brug element, iemand een aanrader? Dan zet ik de Jef Beck in de les paul. Het donkere begint me een beetje op de zenuwen te werken:hippie:

miyaru
22 augustus 2016, 21:35
Ja, met Les Paul's kan ik je niet helpen, ben echt een Statocaster man...... Wellicht dat iemand hier kan inspringen!

Robin.

tmms
10 mei 2019, 18:36
Bump.
Ben weer bezig met GuitarRig werkend te krijgen. Zo een middag bezig zijnde is de stand van zaken dat GR het niet doet, maar er zit nu wel een irritante ratel/tik/knetter door bijvoorbeeld youtube clippies. Dat moet eerst weer in orde.
Iemand een idee wat dat kan zijn? Weet namelijk niet meer wat ik gedaan heb.
Kortom, iedere hulp is welkom.:D

Rinze
10 mei 2019, 19:00
Bump.
Ben weer bezig met GuitarRig werkend te krijgen. Zo een middag bezig zijnde is de stand van zaken dat GR het niet doet, maar er zit nu wel een irritante ratel/tik/knetter door bijvoorbeeld youtube clippies. Dat moet eerst weer in orde.
Iemand een idee wat dat kan zijn? Weet namelijk niet meer wat ik gedaan heb.
Kortom, iedere hulp is welkom.:DDoet je interface het wel gewoon?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

tmms
10 mei 2019, 19:12
Een Behringer UMC22 als interface/geluidskaart. Ook 'gewoon' voor de pc, omdat de on-board geluidskaart stuk is.
Herinner me dat ik ergens aan latency instellingen heb veranderd en ergens iets heb uitgeschakeld. Voor deze exercitie deed de audio het gewoon okee. Dus volgens mij is ie niet kapot. Weet alleen niet meer hoe en wat.

Erik de Perik
10 mei 2019, 19:17
Latency kan storing veroorzaken als je die hoger instelt dan dat je pc aan kan. Ook effe al je levels controleren dus ook die van je OS, want bij Windows zijn dat er nogal wat.

tmms
10 mei 2019, 19:35
Ah, okee, thx.
Heb nu helemaal geen geluid meer, wacht, dit heeft zich eerder voorgedaan.

tmms
10 mei 2019, 23:18
Doet het weer en GR ook. Dat getik is er nog, gaat met het signaal. Als het geluid harder wordt neemt het getik toe. Wat zou dat toch kunnen zijn?

Erik de Perik
10 mei 2019, 23:44
Doet het weer en GR ook. Dat getik is er nog, gaat met het signaal. Als het geluid harder wordt neemt het getik toe. Wat zou dat toch kunnen zijn?

Probeer het eens met een lagere bitrate?

tmms
10 mei 2019, 23:57
Is dat 16 bit, 44100 Hz? Heb ergens nog een ander dialoogvenster gezien met zaken als latency, kan ik niet meer vinden.

Erik de Perik
11 mei 2019, 00:08
Ik weet natuurlijk niet waar hij eerst op stond ;)

tmms
11 mei 2019, 09:34
In dat kader waren twee mogelijkheden, de andere was 16 bit, 48000 Hz.

harrie-beton
11 mei 2019, 12:30
Je zou moeten weten dat ASIO for ALL niet de goede driver is omdat de Behringer een eigen ASIO driver heeft.
Draai je nog steeds windows 7 dan en werk je nog steeds met een defecte onboard geluidskaart? Deze kan best ergens sluiting of storing veroorzaken. Hij zit immers op het moederbord gesoldeerd.

tmms
11 mei 2019, 12:37
Dat van die driver was me onbekend. Denk niet dat de onboard geluidskaart de boosdoener is, de problemen zijn begonnen na het configureren van GR.

Rinze
11 mei 2019, 13:37
Dat van die driver was me onbekend. Denk niet dat de onboard geluidskaart de boosdoener is, de problemen zijn begonnen na het configureren van GR.Als de onboard kaart niet goed werkt zou ik hem verwijderen uit het systeem ( apparaatbeheer en dan in het setup menu bij het opstarten ook verwijderen). Kan het elkaar ook niet in de weg zitten. Hoe oud is die Behringer? Volgens mij hebben hun tegenwoordige interfaces geen bijgeleverde ASIO driver, waardoor je inderdaad op ASIO4ALL bent aangewezen,maar ik kan me vergissen.

Met een niet al te vlotte pc en een oudere geluidskaart die niet hoger gaat dan 16 bits 48kHz zul je al gauw problemen met latency en bijgeluiden krijgen. Ook omdat Guitar Rig nogal wat eisen aan het systeem stelt en rekenkracht vreet.

Probeer anders ToneLib GFX eens, is gratis, werkt als standalone en als vst, klinkt heel behoorlijk, is erg simpel en goed doordacht in gebruik, neemt niet veel rekenkracht en geheugen in beslag. Ik gebruik het nu een poosje en wordt alleen maar enthousiaster. En dat gebeurt niet vaak 😎

tmms
11 mei 2019, 16:24
De Behringer is een paar jaar oud zonder driver bijgeleverd.
Tonelib GFX? Zal eens zien, bedankt. De storing doet zich trouwens niet alleen in GR voor, maar ook bij spelen van muziek.
Ik ga proberen die originele geluidskaart te vinden en te verwijderen.

Rinze
11 mei 2019, 18:59
De Behringer is een paar jaar oud zonder driver bijgeleverd.
Tonelib GFX? Zal eens zien, bedankt. De storing doet zich trouwens niet alleen in GR voor, maar ook bij spelen van muziek.
Ik ga proberen die originele geluidskaart te vinden en te verwijderen.Mocht je er niet uitkomen dan wil ik wel een x eem kijken als ik in Grunn moet zijn. Blijft toch lastig zo op afstand.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

tmms
11 mei 2019, 20:01
Top, koop ik een six-pack pils naar keuze voor je!
Denk ook dat er van alles aanstaat dat uit moet enzo. Ik stuur je een pm.

Rinze
11 mei 2019, 20:03
Top, koop ik een six-pack pils naar keuze voor je!
Denk ook dat er van alles aanstaat dat uit moet enzo. Ik stuur je een pm.Is goud jong. Al sta ik al bijna 18 jaar droog 😂

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Erik de Perik
11 mei 2019, 20:41
Ik heb een Mac vooral vanwege het design........







:hide:


Ik hoop dat je er uit komt, ben niet zo heel erg thuis in de ins en outs van Windows, sorry.