PDA

View Full Version : Mojotone quiet coils?



telecastermaster
10 augustus 2016, 17:37
Heeft er iemand ervaring met deze pickups?
Ik ben benieuwd of ze echt quiet zijn, zoals ze claimen, en of ze ook goed (stratachtig) klinken.
Ziet er interessant uit en aanzienlijk minder duur dan Kinmanns.

http://www.mojotone.com/Pickups_x/Mojotone-Quiet-Coils#/



http://www.mojotone.com/c.923962/site/TT_SB2_Files/img/home/quiet-coil-banner.jpg

Schrevel
10 augustus 2016, 18:18
In het filmpje heeft hij het over 'eliminating the 60 cycle hum' (02:30)
Zou dat dan ook werken bij ons 50Hz stroomnet?

Plant
10 augustus 2016, 18:54
Het zijn geen humbuckers, maar wel hum-cancelling. Dan ontkom je toch niet aan spoelen in tegenfase die in serie of parallel staan en dan doet de frequentie die je wilt onderdrukken er niet toe.

Hendrik1970
11 augustus 2016, 11:08
In het filmpje heeft hij het over 'eliminating the 60 cycle hum' (02:30)
Zou dat dan ook werken bij ons 50Hz stroomnet?

Alsof er ook maar iets van spanning uit het stroomnet op je pickups komt te staan??????????

Erik de Perik
11 augustus 2016, 12:26
Ons stroomnet wisselt 50 keer per seconde van + naar - Dit noemen wij wisselstroom. Hierdoor ontstaat er een elektromagnetisch veld. Een enkelspoel element pikt dit op, omdat deze als een antenne werkt. De lage frequentie, oftewel brom, loopt via je kabeltje naar je versterker, die de brom luider maakt, versterkt eigenlijk.

Kakihara
11 augustus 2016, 12:27
Ik ken ze niet, maar zeker stil, stratty en goedkoper dan Kinmans: Wilde Pickups noisefree single coils.

Verstuurd vanaf mijn PULP 4G met Tapatalk

Hendrik1970
11 augustus 2016, 13:07
Bij afgeschermde kwaliteits onderdelen en kabels heb je dat probleem duidelijk niet, heb er nog geen nadeel van ondervonden tenminste.

telecastermaster
11 augustus 2016, 13:35
Wat is trouwens het 'geheim' om ze stil te krijgen?
Ik kwam hier (http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/psa-on-mojotone-quietcoil-pickups-discounts.1673558/#post-21513089) tegen dat ze op Lace sensors gebaseerd zouden zijn maar dan rechtop. :???:

Van de bouwer:

the Lace pickups are a side wind design and not straight up and down like ours. I was able to utilize the same height and length coil as a true strat single coil and the coils are wound directly around Alnico magnets just like a single coil. All of these details attribute to the true single coil tone and feel. Basically I kept it as close as possible to a single coil but made it hum-canceling.

Plant
11 augustus 2016, 18:50
Alsof er ook maar iets van spanning uit het stroomnet op je pickups komt te staan??????????

Nee, niet rechtstreeks natuurlijk. Maar ga maar eens dicht bij (de trafo van) je versterker of een ander lichtnetgevoed apparaat staan, dan straalt die 50/60Hz brom zo je elementen in.

D3nnis
11 augustus 2016, 18:55
dan straalt die 50/60Hz brom zo je elementen in.


Wat dat betreft zijn die tft en led dingen een verademing ten opzichte van die beeldbuis schermen van weleer.