PDA

View Full Version : Info T-Rex Shafter Wah?



Jan Buurman
10 augustus 2016, 14:29
Heeft iemand al de kans gehad om de Shafter Wah te checken? Ik kwam hem tegen op internet maar ik kan er verder niet zo veel over vinden. Is hij bijvoorbeeld TB?
Wat ik aan clipjes gehoord heb spreken mij zeer aan...

http://www.t-rex-effects.com/shafter-wah/

Joost de Ruig
10 augustus 2016, 14:42
Op basis van het filmpje denk ik niet echt warm voor deze wah te zullen gaan lopen. Met name clean vind ik dat het pedal afwisselend het hoog en laag behoorlijk geweld aandoet. Dat doet mijn Morley veel subtieler. Vervormd valt dit mij veel minder op.

the sure thing
10 augustus 2016, 16:02
Ik word ook niet zo heel enthousiast van t filmpje... Die laatste stand lijkt bijna wel een talk-box!




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
10 augustus 2016, 17:05
name clean vind ik dat het pedal afwisselend het hoog en laag behoorlijk geweld aandoet. Dat doet mijn Morley veel subtieler. Vervormd valt dit mij veel minder op.

Grappig,ik vond hem clean wel mooi klinken. Met distortion in het filmpje vond ik hem juist niet geweldig.
Vind ik sowieso lastig met wah, ik ken eigenlijk geen wah die ik met dezelfde instelling goed vind voor zowel clean als met vervorming.

the sure thing
10 augustus 2016, 17:10
Grappig,ik vond hem clean wel mooi klinken. Met distortion in het filmpje vond ik hem juist niet geweldig.
Vind ik sowieso lastig met wah, ik ken eigenlijk geen wah die ik met dezelfde instelling goed vind voor zowel clean als met vervorming.

Ik wel: de RMC10 wah

https://youtu.be/IjWeJtOY4Mo


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
10 augustus 2016, 17:10
Ik vind hem best wel lekker klinken! Of die ook lekker speelt en de sweep goed voelt is smaak. Wat ik snel online las is dat deze wah true bypass is. Maar voor de zekerheid zou je deze vraag bij t-rex kunnen neerleggen.

Joost de Ruig
10 augustus 2016, 17:14
Ik wel: de RMC10 wah

https://youtu.be/IjWeJtOY4Mo

Die klinkt wat mij betreft inderdaad een stuk beter. Mag ook wel, want ze kosten €310,-

the sure thing
10 augustus 2016, 19:07
Yep... En niet eens een LED


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
10 augustus 2016, 19:45
Hmm, die rmc10 kende ik nog niet. Lijkt wat rauwer te zijn dan bijvoorbeeld de picture wah van rmc; eens kijken of ik met mijn rmc3 in de buurt kan komen.

Maar tóch vind ik de t rex wel een fijne sound hebben.

the sure thing
10 augustus 2016, 21:01
Ik heb vele wah's gehad. Omdat ik zeker 25% tijdens een optreden mn wah gebruik, uiteindelijk voor de Xotic wah gegaan. EIGENLIJK wilde ik de RMC10, maar die heeft en geen LED en geen mogelijkheid voor volumeregeling.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Jan Buurman
10 augustus 2016, 21:04
Grappig hoe smaken verschillen. Ik heb al jaren de Crybaby from Hell maar ik ben niet helemaal overtuigd. Hij heeft veel instelmogelijkheden maar daardoor denk ik altijd dat het beter kan ;-)
Ik kijk nu met name naar de MC404 van CAE en de RMC4 of 5. Deze T-Rex kwam ik per ongelijk tegen :-)
Ik gebruik een wah eigenlijk alleen voor solo's met flink wat drive. LP Custom over een JCM800.
Testen in een winkel geeft mij geen duidelijkheid. Enkele repetities over mijn eigen gear geven mij het idee of het my cup of tea is. Maar ja, dat is lastig te realiseren....

the sure thing
10 augustus 2016, 21:49
De MC404 staat wel goed bekend als wah. Als je uitsluitend je wah voor drive-situaties gebruikt, maakt dat IMHO de zoektocht wel overzichtelijker.

Al wel eens aan de Fulltone standard clyde gedacht? Ik vond die met drive zeer goed klinken. En deze komt regelmatig 2e hands voorbij, dus kan je die evt ook weer verkopen.

EDIT: http://link.marktplaats.nl/m1050598669

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
10 augustus 2016, 22:26
Grappig hoe smaken verschillen. Ik heb al jaren de Crybaby from Hell maar ik ben niet helemaal overtuigd. Hij heeft veel instelmogelijkheden maar daardoor denk ik altijd dat het beter kan ;-)
Ik kijk nu met name naar de MC404 van CAE en de RMC4 of 5. Deze T-Rex kwam ik per ongelijk tegen :-)
Ik gebruik een wah eigenlijk alleen voor solo's met flink wat drive. LP Custom over een JCM800.
Testen in een winkel geeft mij geen duidelijkheid. Enkele repetities over mijn eigen gear geven mij het idee of het my cup of tea is. Maar ja, dat is lastig te realiseren....

Er zijn inmiddels zoveel wah pedalen dat je door de bomen de juiste wah niet meer ziet. Voor een wah welke gebruikt met medium/high gain drive vind ik het belangrijk dat de wah lekker door de mix heen prikt. Hierbij is op zich een classic crybaby al meer dan prima aangezien deze het laag wegsnoept en in het hoog meer bijt. Maar je hebt tegenwoordig ook wah pedalen waarbij het laag beter in tact blijft en de sweep ook wijder wordt wat zeker voor high gain solo's erg gaaf is. Volgens mij heeft de T-Rex op stand 2 ook meer behoud van laag. Zelf heb ik sinds kort de Boss PW-3 analoge wah met een vintage (crybaby) en rich setting met meer laag behoud. Ik zou je deze niet meteen aanraden aangezien je met je huidige crybaby niet echt in je hum bent, maar de Rich setting is wel erg tof voor high gain drive settings. Blijft lastig hoor met zoveel keuze wah pedalen...

telerocker
10 augustus 2016, 23:31
De Dunlop MC404 CAE die ik heb, vind ik zowel clean als overstuurd goed klinken. De voicing is afgestemd op heldere amps zoals Fenders. Op donker klinkende amps vind ik hem iets te sweet/rond.

Bernardduur
11 augustus 2016, 09:22
De Yoy yoy stand van deze wah is gewoon een rip-off van de oude Shaller wah-wah / yoy-yoy. Ik heb zo'n oude en die klinkt identiek.

Ik wordt niet warm van de Trex op basis van de filmpjes die ik zie.

Mitch
11 augustus 2016, 09:55
Dat was ook mijn gedachte: hé, een modern alternatief voor de Schaller :D Ik vond het wel een leuk geluid, maar toch maar matig bruikbaar in de band. Een wah klinkt dan toch makkelijker 'herkenbaar' in een gemiddeld pop of rocknummertje. Maar erg leuk, die Yoy!

FruscianteFan
11 augustus 2016, 10:54
Grappig hoe smaken verschillen. Ik heb al jaren de Crybaby from Hell maar ik ben niet helemaal overtuigd. Hij heeft veel instelmogelijkheden maar daardoor denk ik altijd dat het beter kan ;-)
Ik kijk nu met name naar de MC404 van CAE en de RMC4 of 5. Deze T-Rex kwam ik per ongelijk tegen :-)
Ik gebruik een wah eigenlijk alleen voor solo's met flink wat drive. LP Custom over een JCM800.
Testen in een winkel geeft mij geen duidelijkheid. Enkele repetities over mijn eigen gear geven mij het idee of het my cup of tea is. Maar ja, dat is lastig te realiseren....

Helemaal niet. Zowel online als in winkels zou dit wel kunnen.

Online heb je gewoon de termijn die ervoor staat. En als je voorzichtig bent, maakt het niet uit of je er alleen thuis mee speelt of ook in repetitie (nogmaals, houd het wel netjes).

Qua winkels: de ene winkel is de ander niet, en de ene klant is de ander niet. Maar vraag naar de mogelijkheden. Ik heb al meerdere keren pedalen meegekregen "op zicht". Ze kennen me goed, maar ik zal niet de enige klant zijn bij wie ze dat doen.

Vraag het gewoon, want ik ben het met je eens dat je feitelijk alleen in je band kunt horen en voelen of dat pedaal geschikt is - voor die band.

Brum
13 augustus 2016, 13:20
Grappig hoe smaken verschillen. Ik heb al jaren de Crybaby from Hell maar ik ben niet helemaal overtuigd. Hij heeft veel instelmogelijkheden maar daardoor denk ik altijd dat het beter kan ;-)
Ik kijk nu met name naar de MC404 van CAE en de RMC4 of 5. Deze T-Rex kwam ik per ongelijk tegen :-)
Ik gebruik een wah eigenlijk alleen voor solo's met flink wat drive. LP Custom over een JCM800.
Testen in een winkel geeft mij geen duidelijkheid. Enkele repetities over mijn eigen gear geven mij het idee of het my cup of tea is. Maar ja, dat is lastig te realiseren....

Het is niet alleen smaak, het heeft ook veel te maken met je speelstijl. Ik persoonlijk gebruik bijna nooit de volledige sweep en dan vallen veel wah pedalen al af, hoe goed ze ook kunnen klinken. Wat voor de één geweldig werkt, werkt voor de ander totaal niet. Ik zelf ben uitgekomen op de Cantrell Crybaby en die werkt voor mij echt geweldig. In te stellen als normale Crybaby, maar als je niet van het hele wijde bereik bent is ie daar echt geweldig goed op in te stellen. In de hielpositie blijft je geluid ook fier overeind staan, wat mijns inziens een zwak puntje is van een standaard Crybaby. In die reeks signature Crybabies zit echt voor elk wat wils tussen. Dunlop is wat mij betreft echt goed bezig.

Die T-Rex, puur aan de hand van de filmpjes... Mwah, inplaats van wah. Maar misschien werkt ie wel prima voor je, da's echt een kwestie van proberen.

Mitch
14 augustus 2016, 21:18
Het heeft er de schijn van, al wordt -ie niet zo gepresenteerd, dat stand 1 beter is voor clean wah gebruik, stand 2 beter combineert met dikke drive en als bonus krijg je er de Yoy (stand 3) bij met nog wat overall instelmogelijkheden. Niet gek, maar geen idee wat 't kost en te lui om te zoeken.

Joost de Ruig
14 augustus 2016, 21:25
Het heeft er de schijn van, al wordt -ie niet zo gepresenteerd, dat stand 1 beter is voor clean wah gebruik, stand 2 beter combineert met dikke drive en als bonus krijg je er de Yoy (stand 3) bij met nog wat overall instelmogelijkheden. Niet gek, maar geen idee wat 't kost en te lui om te zoeken.

€150,- :ok: