PDA

View Full Version : Adje Vandenberg



Super Slinky
27 juli 2003, 09:43
Ik kreeg laatst van iemand de CD Starkers in Tokyo waarop Adje Vandenberg speelt op akoestische gitaar en David coverdale zingt. 2 man dus en het klinkt groots. Ze spelen een doen een aantal Whitesnake songs unplugged. Adje heeft natuurlijk een tijd bij Whitesnake gespeeld en songs geschreven, maar wat doet hij tegenwoordig?
De laatste keer dat ik hem zag op TV was bij Starmaker. Wist niet zo goed wat ik daarvan denken moest. Hij zal toch zeker nog wel als gitarist zijn vakmanschap laten zien vandaag de dag?

Polytheme Pam
27 juli 2003, 11:23
wat doet hij tegenwoordig?


de laatste keer dat ik wat van AVDB hoorde was het bericht dat hij een chronische schouder/arm blessure heeft waardoor hij het avond aan avond spelen niet meer trok....

taylor
27 juli 2003, 11:44
hij is nu producer.

giovan
27 juli 2003, 23:18
Hij schijnt ook fantastisch te schilderen, is een van de voornaamste dingen die hij nu doet.
Jammer dat je zo weinig referenties naar hem vindt, tabulatuur is moeilijk te vinden. Dat je Jan Akkerman nergens terug vindt op internet kan ik nog begrijpen maar Vandenberg. Als je tabs van hem hebt stuur me de link.

Het nummer "Kamikaze" van de vandenberg band is een gaaf instrumentaal stuk. Moet je eens downloaden via kazaa.
Hij had ook een hele eigen sound met een perfecte melodieuze feel.

Super Slinky
27 juli 2003, 23:46
Ja, ik heb de eerste 3 LP's van Vandenberg. De laatste ging de kant van Def Leppard op. De Vandenberg best of CD heb ik later ook gekocht en zelfs de video Live in Tokyo. Adje Schilderde volgens mij al zelf de hoezen van de LP's in die tijd.

Thomasvv
28 juli 2003, 01:56
Hij was ook de producer van K-otic!

Pegasus
29 juli 2003, 22:44
Hij was ook de producer van K-otic!

Zoiets heb ik ook vernomen.
How lo can you go?

Anders Destium
29 juli 2003, 23:10
Weet je hoe goed dat betaalt voor weinig werk? Is typisch een prestige-baantje, net als wat bijv Leo Beenhakker deed voor Ajax...

bert k
29 juli 2003, 23:20
net als wat bijv Leo Beenhakker deed voor Ajax...
Dat zegt ie. How low can you go?

taylor
29 juli 2003, 23:24
ach wat maakt dat nou uit k-otic ik bedoel als producer kun je beter dat soort dingen doen dan de eerste de beste onbekende band waar je niet zeker weet wat het wordt dus ook of je er iets aan gaat verdienen.

als producer ga je meestal voor zekerheid en dan moet je dus soms ook hele comerciele dingen doen.

en het is zeker niet makkelijk om en product te maken(produceren) wat je moet laten scoren in de hitlijsten das echt ook en vak appart.

Harry
30 juli 2003, 10:23
hij kiest er voor om in de muziek bezig te blijven, en net als iedere baan moet je werken voor je geld. En dat betekent dus ook dat je af en toe minder interessante klussen krijgt.
Bert Heerink is na Vandenburg gewoon in een fabriek aan de lopende band gaan werken.

maisy
30 juli 2003, 10:27
hij kiest er voor om in de muziek bezig te blijven, en net als iedere baan moet je werken voor je geld. En dat betekent dus ook dat je af en toe minder interessante klussen krijgt.
Bert Heerink is na Vandenburg gewoon in een fabriek aan de lopende band gaan werken.

en deed dit jaar mee aan de voorrondes van het Nationaal songfestival (blue skies are for free)...

Harry
30 juli 2003, 10:31
hij kiest er voor om in de muziek bezig te blijven, en net als iedere baan moet je werken voor je geld. En dat betekent dus ook dat je af en toe minder interessante klussen krijgt.
Bert Heerink is na Vandenburg gewoon in een fabriek aan de lopende band gaan werken.

en deed dit jaar mee aan de voorrondes van het Nationaal songfestival (blue skies are for free)...

Bert? Ja, nou je het zegt... Was dat wat?
Die wil ook weer aan de slag in de muziek, zit nu ook bij Kayak, en pakt van alles aan. Die Heineken reklames waren artistiek gezien ook niet hoogstaand, maar hij kon er toch weer de huur van betalen.

Super Slinky
30 juli 2003, 11:01
Wel raar in het muziek wereldje. Zo sta je nog in Japan voor duizenden schreeuwende fans en zo sta je weer achter de lopende band. (Bert Heerink) Adje heeft het wat dat betreft beter gedaan. Hij heeft natuurlijk ook veel meer in het hele Vandenberg gebeuren gepresteerd en dus meer credits. Ik vind het echt te gek dat hij internationaal zo bekend is geworden door Whitesnake. Dat neemt niemand hem meer af.

coal
11 augustus 2003, 12:57
Hij speelde laatst mee bij Whitesnake in Hardenberg heb ik gehoord... Een paar nummertjes... Erg jammer dattie niet meer fulltime meespeelt.