PDA

View Full Version : Lichte brom Fender blues junior tweed



Sonny
9 augustus 2016, 20:14
Onlangs heb ik een nieuwe fender blues junior gekocht in de laquered tweed uitvoering.

Er komt een heel mooi soundje uit, maar het is mij opgevallen dat er een hele lichte brom uit de versterker komt. Zelfs als ik geen gitaar op de versterker aansluit en zowel de master als het gewone volume volledig uitdraai.

Ik heb helemaal geen verstand van versterkers, maar is zoiets normaal?

postbus31
9 augustus 2016, 20:42
Nee, dat is niet normaal. Voeding dingetje. Nieuwe zeg je? Ik zou aanspraak op garantie maken.


Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Sonny
9 augustus 2016, 20:52
Ja, hij is splinternieuw. Maar hoort er helemaal niets hoorbaar te zijn dan als er geen gitaar en effecten aan de versterker hangen en het mastervolume en het gewone volume op nul staan??

FruscianteFan
9 augustus 2016, 21:11
Ja, hij is splinternieuw. Maar hoort er helemaal niets hoorbaar te zijn dan als er geen gitaar en effecten aan de versterker hangen en het mastervolume en het gewone volume op nul staan??

Als het mastervolume dicht staat, moet er geen geluid uitkomen. Tenzij je honderd boostpedalen ervoor hebt en het volume vol open, dan lekt het een beetje.

the sure thing
9 augustus 2016, 21:22
Als het mastervolume dicht staat, moet er geen geluid uitkomen. Tenzij je honderd boostpedalen ervoor hebt en het volume vol open, dan lekt het een beetje.

... Ik hoor toch altijd wel een ruis...


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

cluseau
9 augustus 2016, 22:33
Geringe brom is wel normaal bij deze amp maar wat is gering? Een ongedefinieerd iets dus je zal moeten meten wat het bromniveau is wat er uit de amp komt.

Probeer eens het volgende:

Als de amp koud is houd je je oor bij de speaker. Ik vermoed dat je direct bij inschakelen de brom hoort waar je last van hebt.