PDA

View Full Version : fingerstyle patronen



jantjec
9 augustus 2016, 17:40
Net voor de schoolvakanties begonnen was ik begonnen met een simpele tokkel. dit via de privéles. Dat heb ik dus nu een paar weken gebezigd en ben even verder gaan zoeken op internet vw een beetje honger naar meer.. Dan kwam ik dit tegen..http://www.guitarhabits.com/16-legendary-fingerpicking-patterns/ en ben ik nu eens even aan het proberen, gezien dat het er 16 zijn , ben ik daar wel even mee bezig om daar wat van te oefenen. Zijn de nrs van fingerstyle patronen eigenlijk vastliggend of is het gewoon zoals iemand dat zelf indeelt en is nr 12 overal anders? Of spreekt men hier dezelfde taal en is een bepaald patroon nr overal hetzelfde... Dat laatste zou handig zijn...
En zijn er aan te bevelen patronen ergens met link? om te oefenen die jullie me aanbevelen?
groetjes en dank voor de reacties

barno
9 augustus 2016, 18:12
Er bestaan niet zo iets als een officieel tokkel arsenaal, er zijn nl duizenden patronen mogelijk. Hij speelt er een aantal die niet te moeilijk zijn omdat je in deze akkoorden de bassen gewoon open kan aanslaan. Je kan gewoon zelf patroontjes maken, bassen variëren, versieringen toevoegen, whatever. meestal komt het erop neer dat je een vast patroon met 1, 2 of drie bassnaren met je duim speelt en daarin verweven een klein riffje op de drie dunnere snaren.