PDA

View Full Version : Poets, boen en schrobdag!



jutter
9 augustus 2016, 17:05
De Telecaster behoort al jaren tot één van mijn lievelingsgitaren maar de stoppen zijn nu helemaal bij mij doorgeslagen: gisteravond laat nog een Cabronita opgehaald in erbarmelijke vieze toestand! Een barré-akkoord opschuiven ging moeizaam vanwege de aanslag van vet en nicotine. Om staand te spelen hoefde ik niet eens een gitaarband om want de body bleef wel tegen mijn euh body aanplakken.... De snaren zaten er volgens mij al 3 jaren op en konden zomaar eens de originelen zijn geweest. Oppervlakte oxidatie op de fretjes met doortussenin opgevuld met drap.... Bah! Ik heb een enorme hekel aan vieze gitaren, helemaal als ik speelopeen ander zijn gitaar. iBij de verkoper was geen versterkertje te vinden helaas. Dan maar zonder versterkertje gespeeld. Aha,dit klinkt wel aardig goed. Toch maar meegenomen.

Thuis gekomen, het was inmiddels bijna 00:00 uur showde ik de gitaar aan vrouwlief. Ze keek bedenkelijk naar de gitaar en dan naar mij en schudde meewarig haar hoofd..... Ze had niet gedacht dat ik ooit eens met zo'n vies lel thuis zou komen.... Om er zeker van te zijn dat alles wel werkte, moest ik hem voor het slapen gaan nog even in de versterker prikken. Zou ik dat niet doen dan zou ik geen oog dicht doen. Ik moet zeggen dat hij niet tegenviel: mooi vol geluid en heerlijk resonant. Fijn voor clean maar ook met drive. Er moest veel aan gebeuren, niet alleen qua poetswerk maar ook qua afstellen.

Vanmorgen om een uurtje of 10 begonnen. De toets afgeplakt en met staalwol de fretjes netjes gepolijst en daarna afgewerkt met Commandant 4.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Cabronita%20CAR/IMG_20160809_111533_zpsahnt7q4u.jpg

Daarna alle drap van de toets afgehaald en helemaal schoongemaakt zodat hij weer lekker glimt.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Cabronita%20CAR/IMG_20160809_114309_zpsixyolalb.jpg

Daarna de body schoongemaakt. Daar kwam echt bagger vanaf! Warempel, ook de body kan glimmen!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Cabronita%20CAR/IMG_20160809_122226_zpso3gv3hdk.jpg

De nieuwe set snaren en eerst het reliëf afgesteld: de snaren lagen bijna plat op de frets... Daarna de actie en de buzz was weg. Nog even intoneren en spelen maar! Inmiddels was het 14:00 uur en dat betekende dat ik 4(!) uren aan het poetsen ben geweest! Het resultaat mag er zijn vind ik zelf. Onder al die viezigheid zat er een pracht van een gitaar zonder krasjes of butsjes die ook nog eens geweldig klinkt!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Cabronita%20CAR/IMG_20160809_160211_zpsfrjmmlm7.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Cabronita%20CAR/IMG_20160809_160232_zpsoyytaclg.jpg

Joost de Ruig
9 augustus 2016, 17:11
Kek kleurtje Jut en strakke grote beurt. Apk gekeurd en nu spelen maar. Heel veel plezier ermee.

jutter
9 augustus 2016, 17:13
Thanks,bro! Jammer dat je gisteravond niet mee kon.

Duhsjaak
9 augustus 2016, 18:01
Ik dacht al bijna dat ik de enige was die het (heel errug onR&R) niet prettig vindt als de gitaar van de dag vies wordt.

En schoon en wel, dit is een kwijlend fraai exemplaar.
Entry!
Vriendelijke groet, Gus

jutter
9 augustus 2016, 18:21
Dank je Gus!

jetlennon
9 augustus 2016, 18:48
Nice!
Heb ik ook een x gehad. Gitaar via mp ophalen. Zo vreselijk goor! Ongekend! Ik verkoop ook wel eens wat en zorg dan dat het er piek fijn uitziet.
Enjoy!

jutter
9 augustus 2016, 18:49
Nice!
Heb ik ook een x gehad. Gitaar via mp ophalen. Zo vreselijk goor! Ongekend! Ik verkoop ook wel eens wat en zorg dan dat het er piek fijn uitziet.
Enjoy!

Zo hoort dat ook! Ik zou me diep schamen als ik een gitaar zou verkopen in deze staat.

barno
9 augustus 2016, 18:55
ziet eruit als nieuw, mooi. Zo ken ik ze enkel van in de winkel. Eens ze hier zijn gaat het meestal hard, the road is onverbiddelijk qua schade en vuil. so be it. Een nieuwe propere gitaar verlamt me, moet er te voorzichtig mee zijn :)

RS-Rik
9 augustus 2016, 20:09
Jammer van de ranzige vette tone die zo'n cabronita zou moeten hebben... Die is er nu wel af.

MikeD
9 augustus 2016, 21:20
als er zoveel gorigheid aan zat zal het wel weer een koopje geweest zijn???? Bah wat is ie mooi geworden... zou bijna GAS naar dat ding krijgen

Joost de Ruig
9 augustus 2016, 21:27
als er zoveel gorigheid aan zat zal het wel weer een koopje geweest zijn???? Bah wat is ie mooi geworden... zou bijna GAS naar dat ding krijgen

Jut is een enorme krent, dus natuurlijk was het een koopje :dance:

Waar ik spijt van heb, is dat ik een half jaar geleden niet alle Cabronitas die Thomann in de uitverkoop had, heb gekocht. Ik kocht er slechts 1, maar nu gaan ze 2de hands voor meer dan €100 meer dan de nieuwprijs die ik er voor betaald heb. Nieuwe had ik dan ook nog iets beter kunnen verkopen. Gemiste kans....

jutter
9 augustus 2016, 22:08
Jut is een enorme krent, dus natuurlijk was het een koopje :dance:

Waar ik spijt van heb, is dat ik een half jaar geleden niet alle Cabronitas die Thomann in de uitverkoop had, heb gekocht. Ik kocht er slechts 1, maar nu gaan ze 2de hands voor meer dan €100 meer dan de nieuwprijs die ik er voor betaald heb. Nieuwe had ik dan ook nog iets beter kunnen verkopen. Gemiste kans....

Wie is er hier een enorme krent? Nou?

Warroo
9 augustus 2016, 22:31
Ziet er fraai uit! Maar zijn er geen "before" foto's?

jutter
9 augustus 2016, 22:48
Ziet er fraai uit! Maar zijn er geen "before" foto's?

De eerste foto kun je het verschil zien van de laatste fret die ik gepolijst heb en de rest die nog niet gepolijst zijn.

Malle Eppie
11 augustus 2016, 12:24
Een Cabronita!!! Altijd goed!! MOOI!!