PDA

View Full Version : Toch mis ik iets



marco v
8 augustus 2016, 21:31
Maar vraag me niet wat. Met andere woorden ik heb gas maar weet niet precies waarvoor. Misschien kunnen jullie me op weg helpen.

Facts:
Keith Richards fan
Huidige collectie 2 gibson lp's, 1 fender am std strat, 2 fender avri telecasters(52,72) 1 gibson sg.
Ik ga voor een fender, dus geen andere merken.
Ik hou van een wat vollere hals.
Custom shop is leuk maar ik heb geen cs centen.

Ik twijfel tussen

Fender avri 56-57 strat
Fender hotrod 50 telecaster
Fender jazzmaster

Uiteindelijk zullen ze allemaal wel komen en neig ik nu meer naar de jazzmaster maar ik heb er nooit op gespeeld en ben niet zeker van de toegevoegde waarde. Die zou de grootste gok/avontuur zijn.
De strat, tsja, een 2e strat is nooit weg. En een mooie witte avri mag er wel bij.
De 50 hot rod, die in combinatie met de 52 en 72 is het complete plaatje maar lastig te vinden.

Welke vd 3 zouden jullie doen in mijn situatie?

Hotpepper01
8 augustus 2016, 21:35
ik stem voor deze...

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/2e/60/85/2e608573251fecfeba08187e4bddad14.jpg

arjanb01
8 augustus 2016, 21:39
De fender hot rod serie staat bekend om z'n vollere halzen, misschien is dat wat?
En natuurlijk een tweed achtige versterker, die gele twins die Keith gebruikt, volgens mij zijn die 40 watt ofzo... En natuurlijk stemmen in dadgad, en raggen maar! Keith it is ! 💪

Joost de Ruig
8 augustus 2016, 21:45
Gezien je huidige collectie zou ik voor de Jazzmaster gaan. Ik heb recent een JM Lacquer gekocht en die voegt echt iets toe gezien zijn afwijkende sound. Een andere optie is een '57 Strat en mocht je daar belang bij hebben, ik heb een mooie in de verkoop ;)

telerocker
8 augustus 2016, 21:50
ES is natuurlijk altijd een goede optie. Als je een volle hals zoekt, misschien een Baja telecaster? Een Jazzmaster moet je ding zijn. Ik zou eerder voor een DC Special gaan.

marco v
8 augustus 2016, 21:59
Een baja heb ik gehad, prima gitaren echter trekt de american vintage serie me momenteel meer aan en geeft t me tov de 52 tele enkel de 4 weg schakelaar en andere pickups. Ik zoek echt iets van Fender dus de es valt af.

Duhsjaak
8 augustus 2016, 22:00
Dat deze man niet aan allerlei illegale en bijzonder verslavende substanties ten onder is gegaan, is omdat ie gitaarspelen lekkerder vindt dan wat dan ook.

Er zijn honderden foto's met precies deze hemelse lach. Deze man kent geen gas, die kent alleen zware hersenbeschadiging ten gevolge van substanties en ...
Een of andere vorm van reuma.

Kijk maar eens naar zijn gewrichten. Met zulke gewrichten speel je geen bijzondere dingen. Met een heel klein beetje normale hersenen flikker je niet uit een kokospalm.

Of je hem verkiest als idool is aan jou. Ik heb ook helden waarvan je je misschien moet afvragen wie van de twee nou echt maf is.
Ikzelf zou alleen nooit zo maf zijn aan de hand van de geluiden van deze held een gitaar aan te schaffen. Of het zouden de geluiden uit 1969 moeten zijn.

Mijn mening maar......veel plezier met je zoektocht.
Vriendelijke groet, Gus

marco v
8 augustus 2016, 22:12
Dat deze man niet aan allerlei illegale en bijzonder verslavende substanties ten onder is gegaan, is omdat ie gitaarspelen lekkerder vindt dan wat dan ook.

Er zijn honderden foto's met precies deze hemelse lach. Deze man kent geen gas, die kent alleen zware hersenbeschadiging ten gevolge van substanties en ...
Een of andere vorm van reuma.

Kijk maar eens naar zijn gewrichten. Met zulke gewrichten speel je geen bijzondere dingen. Met een heel klein beetje normale hersenen flikker je niet uit een kokospalm.

Of je hem verkiest als idool is aan jou. Ik heb ook helden waarvan je je misschien moet afvragen wie van de twee nou echt maf is.
Ikzelf zou alleen nooit zo maf zijn aan de hand van de geluiden van deze held een gitaar aan te schaffen. Of het zouden de geluiden uit 1969 moeten zijn.

Mijn mening maar......veel plezier met je zoektocht.
Vriendelijke groet, Gus

Mooie reactie en hij weet t toch nog steeds voor elkaar te krijgen om op het podium te staan.
Ik benijd hem niet, jaloezie factor is 0. Afgezien daarvan mag ik zijn humor.

Ik zal hem ook zeker niet willen kopieren, dus laat het geen discussie zijn.

Het neemt niet weg dat ik zijn geluid uit de vroege jaren, volharding in de jaren daarna en hedendaags solo werk volg, waardeer en graag luister.
Maar goed, dat is even wat info waarom ik fan ben.

MikeD
8 augustus 2016, 23:02
niet lullig doen over Keef.. hij mag dan geen supersolist zijn maar hij heeft toch maar wel ff een stelletje onsterfelijk magistrale songs geschreven en 'zijn' geluid in de hoogtij dagen van de Stones was nmm zeer herkenbaar en onmiskenbaar 'Keef'... dus als marco hem als idool heeft.. Goody 4 u ! Daarmee hebi ge antwoorden je vraag..denk toch dat ALS ik al iets zou vinden , het een Tele zou mogen zijn... volgens mij heeft ie daarmee z'n grootse hits gespeeld (maar ik weet er geen zak van...)

Mr.Fingers
9 augustus 2016, 09:35
Als Richardsfan, kun je toch moeilijk om de Harmony H70 Meteor heen hoor... ook een volle hals trouwens. Maar als er dan toch van de lijst gekozen moet worden, de '56 Strat.

jutter
9 augustus 2016, 09:49
Marco, Telecasters kunnen onderling, van dezelfde type, ook verschillen. Dat de versterker, kabel en pickups ook veel verschil uitmaakt hoef ik je niet te vertellen. Het blijft een zoektocht, wel een hele mooie trouwens! Ik doe er al járen over. Hoort ook een beetje bij de hobby. Elke keer als een ander over mijn spul speelt vind ik het geweldig goed klinken. Maar als ik zelf speel vind ik het maaar zo zo....

arjanb01
9 augustus 2016, 09:53
Is de musicman silhouette al genoemd ? Daar speelde Richards ook over.
Geen volle hals wel geschikt om die sound te krijgen.
Het belangrijkste is denk ik toch de amp, een tweed twin of elke andere fender achtige amp om zo'n fender crunch te maken.
Waar hij toch het merendeel van opnames of live opnames mee heeft gespeeld is een 52 Tele.

jutter
9 augustus 2016, 10:22
Is de musicman silhouette al genoemd ? Daar speelde Richards ook over.
Geen volle hals wel geschikt om die sound te krijgen.
Het belangrijkste is denk ik toch de amp, een tweed twin of elke andere fender achtige amp om zo'n fender crunch te maken.
Waar hij toch het merendeel van opnames of live opnames mee heeft gespeeld is een 52 Tele.

Ach ja,hoe stom kon ik zijn om die Silhouette te vergeten? Hier de mijne, toen ik nog in mijn dromen samen met Keith speelde!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/DSC01825.jpg

D3nnis
9 augustus 2016, 10:43
Geen volle hals wel geschikt om die sound te krijgen.


Mijn silhouette special heeft best een volle hals eigenlijk. Wel een relatief smalle topkam, dat wel, maar de hals is best flink (maar ligt eraan waar je het mee vergelijkt); hals is dikker dan van de luke II die ik had.

Joost de Ruig
9 augustus 2016, 10:52
Mooi volk die GN'ers: TS geeft duidelijk aan dat het een Fender moet zijn. Daar is weinig Chinees aan geschreven, haha. Toch gaat alweer een deel van de pistings over niet-Fenders.... In 50 jaar Stones heeft Ritchards over vele gitaren gespeeld, dus er kunnen nig een hoop non-Fenders op deze manier voorbij komen :)

arjanb01
9 augustus 2016, 10:54
Ach ja,hoe stom kon ik zijn om die Silhouette te vergeten? Hier de mijne, toen ik nog in mijn dromen samen met Keith speelde!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/DSC01825.jpg

Deze wekt dan weer GAS op, maar die zul je wel niet meer hebben 🙈
Terug ontopic. De sound van Keith is zo generiek dat je z'n geluid uit elke gitaar kan halen.

no 1 hops
9 augustus 2016, 11:03
zou gewoon een van je gitaren een andere hals geven. weet even de naam niet meer van de winkel hier in nederland maar daar moet je te kust en te keur replacement halzen kunnen kopen voor niet al te veel geld.
koop zo'n hals, zet hem op de gitaar en je weet dan zeker of er verschil van geluid komt door de hals en of het je wel of niet bevalt zonder dat je dat zo een hap geld kost

D3nnis
9 augustus 2016, 11:03
Nou vooruit, ontopic dan....

Als ik gas heb, maar ik weet niet waarvoor, zou ik gewoon even niks kopen, tot je wel weet wat je wilt? Is dat niks?

Brad
9 augustus 2016, 11:05
niet lullig doen over Keef.. hij mag dan geen supersolist zijn maar hij heeft toch maar wel ff een stelletje onsterfelijk magistrale songs geschreven en 'zijn' geluid in de hoogtij dagen van de Stones was nmm zeer herkenbaar en onmiskenbaar 'Keef'... dus als marco hem als idool heeft.. Goody 4 u ! Daarmee hebi ge antwoorden je vraag..denk toch dat ALS ik al iets zou vinden , het een Tele zou mogen zijn... volgens mij heeft ie daarmee z'n grootse hits gespeeld (maar ik weet er geen zak van...)

Geweldige gitarist die Richards , een geweldige feel

Hotpepper01
9 augustus 2016, 12:07
Mooi volk die GN'ers: TS geeft duidelijk aan dat het een Fender moet zijn. Daar is weinig Chinees aan geschreven, haha. Toch gaat alweer een deel van de pistings over niet-Fenders.... In 50 jaar Stones heeft Ritchards over vele gitaren gespeeld, dus er kunnen nig een hoop non-Fenders op deze manier voorbij komen :)

Inderdaad, we kunnen altijd nog proberen iemand op het rechte pad te brengen, toch? Maar als het dan ook echt een Fender moet zijn, dan nog maar een tele erbij.

D3nnis
9 augustus 2016, 12:11
Of geen andere gitaar, maar een andere versterker?

Joost de Ruig
9 augustus 2016, 12:21
Of geen andere gitaar, maar een andere versterker?

Zo lust ik er nog wel een, haha. Dan kan ik ook wel een organisch klinkend analoog pedaaltje gaan aanraden. De Satisfaction van Electro Harmonix bijvoorbeeld :)

Pepe
9 augustus 2016, 12:25
Ik twijfel tussen

Fender avri 56-57 strat
Fender hotrod 50 telecaster
Fender jazzmaster



Een jazzmaster heeft helemaal niks te zoeken bij Richards, te dun. Om dezelfde reden zie je hem nooit met een strat. Richards is vooral crunch uit een 2 x12 tweed of iets dergelijks en een gitaar die tussen fat single coil en open humbucker zit. De hotrod komt dan het dichtste bij.

D3nnis
9 augustus 2016, 13:00
De Satisfaction van Electro Harmonix bijvoorbeeld :)



Het pedaal dat keith richards nooit kan krijgen ☺


Maar stel je eens voor...sluimerend GAS, wat je denkt te stillen door een gitaar te kopen...je koopt zo'n gitaar erbij....blijkt het daarna tóch versterker-GAS te zijn....dan zijn de rapen behoorlijk gaar!

jutter
9 augustus 2016, 16:16
Mooi volk die GN'ers: TS geeft duidelijk aan dat het een Fender moet zijn. Daar is weinig Chinees aan geschreven, haha. Toch gaat alweer een deel van de pistings over niet-Fenders.... In 50 jaar Stones heeft Ritchards over vele gitaren gespeeld, dus er kunnen nig een hoop non-Fenders op deze manier voorbij komen :)

Hey lekkere jongen, uiteindelijk is een MusicMan een Fender!

Joost de Ruig
9 augustus 2016, 16:33
Hey lekkere jongen, uiteindelijk is een MusicMan een Fender!


Geloel. En straks ga je zeker een G&L aanraden..... Aikel.

Brad
9 augustus 2016, 16:49
Een oplossing is een redelijke Fender kopen en alleen de hals bij de Fender Custom shop laten maken

Dan heb je een honderd procent echte Fender met een dikkere hals

marco v
9 augustus 2016, 18:44
Bedankt voor de reacties, de 56 strat komt er zeker nog een keer. Vanmorgen kreeg ik een verrassend mailtje en heb ik vanmiddag de knoop doorgehakt. Deze gaat binnenkort de reis over de oceaan naar mij maken, een fender american vintage 50's hotrod tele thin skin....een mond vol, maar voor mij het meest belangrijkst, precies wat ik wil. De centen zijn overgemaakt en het wachten is begonnen.

http://i1168.photobucket.com/albums/r490/marcoverheyde/Mobile%20Uploads/2016-05/4F28EC03-B7C0-4A76-A9A7-BDD44A84D4ED_zpsp9ye51uk.jpg (http://s1168.photobucket.com/user/marcoverheyde/media/Mobile%20Uploads/2016-05/4F28EC03-B7C0-4A76-A9A7-BDD44A84D4ED_zpsp9ye51uk.jpg.html)

jutter
9 augustus 2016, 18:46
Wooow, toe maar! Alvast gefeliciteerd!

Hotpepper01
9 augustus 2016, 20:52
Zie je wel, een tele !! Mooie plank hoor. Nu begint het spannende wachten, import betalen en dan op tijd op de deurmat gaan liggen.
Van harte gefeli met je keuze !! Tzt natuurlijk wel een HNGD topic openen, he?

Joost de Ruig
9 augustus 2016, 21:21
Bedankt he, nu heb ik GAS...... :angry:

Maar euhh, erg mooi hoor en gefeliciteerd.

Stoffel43
9 augustus 2016, 23:58
Ziet er een toffe Tele uit. Congratz!

Wel gedurfd om zoiets van over de grote plas te laten komen. Hoop dat alles naar wens gaat!

telerocker
10 augustus 2016, 00:29
Goh, de hotrod tele, die zag ik niet aankomen. :roll: Maarrrr, gefeliciteerd, smakelijke telecaster. Ik hoop dat ie bevalt.

Brad
10 augustus 2016, 02:05
Mag ik vragen wat hij gekost heeft ?

Pepe
10 augustus 2016, 02:12
Die hotrods waren toch eerst met een mini humbucker?
Op zich wel raar om er een wide range op te zetten en hem vervolgens 50's te noemen. Maar goed, stranger things happened in Fender land.

telerocker
10 augustus 2016, 02:43
Die hotrods waren toch eerst met een mini humbucker?
Op zich wel raar om er een wide range op te zetten en hem vervolgens 50's te noemen. Maar goed, stranger things happened in Fender land.

Ja eerst hadden ze een SD-minihumbucker. Optisch ook mooier dan een wide range. Ik vind het verder een mooie tele.

Twang
10 augustus 2016, 15:44
Een jazzmaster heeft helemaal niks te zoeken bij Richards, te dun. Om dezelfde reden zie je hem nooit met een strat. Richards is vooral crunch uit een 2 x12 tweed of iets dergelijks en een gitaar die tussen fat single coil en open humbucker zit. De hotrod komt dan het dichtste bij.

Zie hier een strat: https://www.youtube.com/watch?v=hM8XekYI8kI

marco v
10 augustus 2016, 19:54
Ziet er een toffe Tele uit. Congratz!

Wel gedurfd om zoiets van over de grote plas te laten komen. Hoop dat alles naar wens gaat!

Ik doe t niet snel maar ik ken de verkoper. De reis is het grootste risico, maar dat houd het spannend.

marco v
10 augustus 2016, 19:54
Die hotrods waren toch eerst met een mini humbucker?
Op zich wel raar om er een wide range op te zetten en hem vervolgens 50's te noemen. Maar goed, stranger things happened in Fender land.

De mini humbuckers waren de 52 hotrods als ik me niet vergis. Maar idd, 50's hotrod telecaster is wat vreemd. Maar ach, i like it.

marco v
10 augustus 2016, 19:55
Mag ik vragen wat hij gekost heeft ?

Dat mag, maar ik zeg t niet.

barno
10 augustus 2016, 20:26
Zie hier een strat: https://www.youtube.com/watch?v=hM8XekYI8kI

en dan hoor je ook waarom hij het niet vaker doet. niks verkeerd aan een strat maar Keef klinkt hier toch wat euh... stratty. mss was het een noodgreep.

marco v
10 augustus 2016, 20:28
Een jazzmaster heeft helemaal niks te zoeken bij Richards, te dun. Om dezelfde reden zie je hem nooit met een strat. Richards is vooral crunch uit een 2 x12 tweed of iets dergelijks en een gitaar die tussen fat single coil en open humbucker zit. De hotrod komt dan het dichtste bij.

Hij heeft een witte Mary Kaye strat in zijn vaste set up. Prachtige gitaar met gouden hardware, zo fout dat het goed is....vind ik.

Pepe
10 augustus 2016, 20:34
Tuurlijk, je hoort hem denken, die Hendrix... het MOET toch kunnen mensen?
Maar na een paar nummertjes, back to micawber.

marco v
10 augustus 2016, 21:31
Net weer wat foto's gekregen...kan niet wachten! Zo blij als een baby met een schone luier...

http://i1168.photobucket.com/albums/r490/marcoverheyde/Mobile%20Uploads/2016-08/161DE5DA-DD4D-4712-9000-168B96C046CE_zpsubs1qaqb.jpg (http://s1168.photobucket.com/user/marcoverheyde/media/Mobile%20Uploads/2016-08/161DE5DA-DD4D-4712-9000-168B96C046CE_zpsubs1qaqb.jpg.html)

Stoffel43
11 augustus 2016, 00:19
Is'm dit? Zie ik daar een "gewone" humbucker ipv de Wide Range humbucker?
Wel 'n hele mooie hoor! 😍

Edit: volgens mij zie je hier de '52 hot rod...

marco v
11 augustus 2016, 13:18
Ik kreeg hem zo door van de verkoper

Fender Telecaster, Special Edition, Thin Skin American Vintage, 52, with factory front Humbucker.

50/52, ik volg het ook even niet meer, maar het gaat mij met name om de bucker in de halspositie door de fabriek erin gezet zonder gerommel van derden.

Joost de Ruig
11 augustus 2016, 13:24
Grofweg was het chronologische als volgt:

1949-50 Esquire, zonder halspen
1950 Broadcaster met 2 pu's én halspen
1951 Nocaster
1952 Telecaster
1954 Esquire met 1 pu (én halspen natuurlijk)

marco v
11 augustus 2016, 13:49
Dit schijnt een factory special te zijn met een oplage van 75 stuks oid.
Och ik ben er blij mee

Joost de Ruig
11 augustus 2016, 14:15
Dit schijnt een factory special te zijn met een oplage van 75 stuks oid.
Och ik ben er blij mee

Aha, een special run. Zou mooi zijn als je dat op een certificaat hebt staan, dan isie over 30 jaar het dubbele waard :)
Ik heb nu 3 Tele's, maar er staan er nog 2 op mijn wishlist: de ene is gelijk aan deze mooie van jou en de andere een Japanse double bound 62 in LPB. Ben benieuwd naar je ervaringen straks.

marco v
11 augustus 2016, 14:34
Alle papieren incl certificaat zit erbij, maar over 30 jaar ziet ie er versleten uit hoor, al brengt dat ook weer het nodige mojo met zich mee. Ik zal mijn ervaringen delen, maar mocht je ooit in het midden van het land zijn....de koffie staat klaar.