PDA

View Full Version : Studio dagboek



Super Slinky
27 juli 2003, 10:37
Voor wie het interesseert, we hebben een studio dagboek op onze site gezet om dat we met opnames bezig zijn voor een album. Het valt nog niet mee om wat je met de band speelt en in je hoofd hebt ook zo op te nemen dat je er tevreden over bent. Je speelt natuurlijk alles apart in en komt een aantal dingen tegen als je kritisch naar jezelf terugluistert.
Hoe dan ook, het is wel heel leerzaam.

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 14:07
Opnemen is inderdaad heel confronterend en soms ook heel frustrerend. Vooral als de pc waarmee je opneemt niet mee wil werken is het om gek van te worden, soms.
Succes met het maken van een album!

dodoweirdo
30 juli 2003, 13:38
haaj eerst even over de opnamens van je album. Als ik jou was zou ik er een 60's ruis over zetten, zo klinkt het niet meer zo goedkoop. Nu hoor je duidelijk dat het amateuristisch is gedaan.

Tweede, ik ben een student grafische ontwerpen en vind de hoes echt wel niet mooi, nogal kitch, onsmaakvol... Als je wilt kan ik er één voor jullie ontwerpen voor free. Heb nu toch vakantie en verveel me. Als je me zegt welke gegevens erop moeten en welke stijl dan maak ik er 1 voor jullie. Ik heb al ervaring op dit gebied.

en even kleine opmerking.. Ik weet niet wie van jullie eerst was maar er bestaat al een aantal jaar een jong punkgroepje dat silent pride noemt met een logo dat bijna juist hetzelfde is als dat van jullie. http://www.silentpride.tk

succes met de opnamens

el loco
30 juli 2003, 13:57
Ik vind de sound voor een homestudio best ok, heb veel slechter dan dit gehoord. Wel want kanttekeningen wat betreft de mix:
- waar is de basgitaar? moet echt harder, of geef hem wat meer ballen met de eq.
- drums staan te zacht (naar mijn mening) en de gitaar te hard.
- ik zou een andere reverb voor de zang kiezen. (klinkt idd een klein beetje goedkoop)

gitaarsound vind ik best cool, zeker voor jullie stijl muziek.