PDA

View Full Version : Studio dagboek



Super Slinky
27 juli 2003, 10:37
Voor wie het interesseert, we hebben een studio dagboek op onze site gezet om dat we met opnames bezig zijn voor een album. Het valt nog niet mee om wat je met de band speelt en in je hoofd hebt ook zo op te nemen dat je er tevreden over bent. Je speelt natuurlijk alles apart in en komt een aantal dingen tegen als je kritisch naar jezelf terugluistert.
Hoe dan ook, het is wel heel leerzaam.

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 14:07
Opnemen is inderdaad heel confronterend en soms ook heel frustrerend. Vooral als de pc waarmee je opneemt niet mee wil werken is het om gek van te worden, soms.
Succes met het maken van een album!

dodoweirdo
30 juli 2003, 13:38
haaj eerst even over de opnamens van je album. Als ik jou was zou ik er een 60's ruis over zetten, zo klinkt het niet meer zo goedkoop. Nu hoor je duidelijk dat het amateuristisch is gedaan.

Tweede, ik ben een student grafische ontwerpen en vind de hoes echt wel niet mooi, nogal kitch, onsmaakvol... Als je wilt kan ik er één voor jullie ontwerpen voor free. Heb nu toch vakantie en verveel me. Als je me zegt welke gegevens erop moeten en welke stijl dan maak ik er 1 voor jullie. Ik heb al ervaring op dit gebied.

en even kleine opmerking.. Ik weet niet wie van jullie eerst was maar er bestaat al een aantal jaar een jong punkgroepje dat silent pride noemt met een logo dat bijna juist hetzelfde is als dat van jullie. http://www.silentpride.tk

succes met de opnamens

el loco
30 juli 2003, 13:57
Ik vind de sound voor een homestudio best ok, heb veel slechter dan dit gehoord. Wel want kanttekeningen wat betreft de mix:
- waar is de basgitaar? moet echt harder, of geef hem wat meer ballen met de eq.
- drums staan te zacht (naar mijn mening) en de gitaar te hard.
- ik zou een andere reverb voor de zang kiezen. (klinkt idd een klein beetje goedkoop)

gitaarsound vind ik best cool, zeker voor jullie stijl muziek.
Zoals ik al zei: als je de mix iets aanpast heb je voor een homestudio best een goed geluid vind ik.

Super Slinky
30 juli 2003, 14:39
Bedankt voor het luisteren. Jullie kritiek is wel terecht. Het is ook maar een try-out recording. We weten dat er nog veel moet gebeuren aan de echte opnamen, waar we nu mee bezig zijn. De demo die gedownload kan worden is gemaakt 2 dagen nadat we de Yamaha AW 16G binnenkregen.

Wat betreft de hoes. Er is nog helemaal geen hoes voor het album. Dit hoesje is gewoon een bewerkt plaatje zodat mensen maar iets hebben.
We hebben alle ideeën voor de echte hoes al op papier gezet. Maar we kunnen het zelf niet grafisch. We hebben iemand die het ook heeft aangeboden, maar voorlopig is er nog niets gebeurd. We willen eerst de muziek goed zien te krijgen. Toch bedankt voor je aanbod, ik zal het in ieder geval ter sprake brengen.

En ik zal zo even bij Silent Pride kijken. Ik heb er nog nooit van gehoord.

gr. SS.

el loco
30 juli 2003, 15:53
Succes met de opnames trouwens, laat ff weten als er wat samples te beluisteren zijn.

RadiuS
30 juli 2003, 16:05
hee! klinkt vet, ben zelf ook aardig dream theater fan. k vind de opname niet amateuristisch klinken, klinkt wel vet juist, vind ik!! Alleen: in het begin klinkt het te compressed, de powerchords moeten erin rammen op een harder volume! De zang klinkt een beettje vaag en luister het geheel geregeld op meerdere installaties om er zeker van te zijn dat de EQ goed zit, want dat klinkt nu nog een beetje vreemd (teveel hoog te weinig laag in zachte stuk met zang). Mooi nummer verder!

RadiuS
30 juli 2003, 16:06
hee! k heb je mp3tje ff geluisterd: klinkt vet, ben zelf ook aardig dream theater fan. k vind de opname niet amateuristisch klinken, klinkt wel vet juist, vind ik!! Alleen: in het begin klinkt het te compressed, de powerchords moeten erin rammen op een harder volume! De zang klinkt een beettje vaag en luister het geheel geregeld op meerdere installaties om er zeker van te zijn dat de EQ goed zit, want dat klinkt nu nog een beetje vreemd (teveel hoog te weinig laag in zachte stuk met zang). Mooi nummer verder!

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 16:13
waarom quote je jezelf ?