PDA

View Full Version : vox vtx20x



tomdelonge1
6 augustus 2016, 18:42
Hallo, ik heb gister een nieuwe versterker en gitaar gekocht.
Nu had ik een paar vraagjes in verband met mijn nieuwe aankoop.
Ik heb een Vox Vtx20X versterker gekocht het is een 20 Watt 1x 8 inch speaker met een buis in de voortrap.
Nu op gebied van buizen in versterkers ben ik helemaal noob ik heb jaren gespeeld met een line 6 spider iv 30. Daarom had ik paar vraagjes moet je de versterker laten opwarmen ? En moet je deze buis ooit laten vervangen ? Want iedereen maakt mij van alles wijs en nu weet ik het zelf allemaal niet :???:
Moet je de buis ook laten afkoelen alvorens de versterker te verplaatsen ? En moet ik tijd tussen laten alvorens ik de versterker terug mag gebruiken ? Of moet ik me nergens iets van aantrekken en lekker jammen ? Bedankt alvast voor alle tips en hulp !!

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/vox-vt20x-20-watt-1x8-inch-gitaarversterker-combo

Op gebied van geluid is deze amp echt prachtig !

mrweird
6 augustus 2016, 19:16
Gefeliciteerd met je aankoop! Helaas wel in het verkeerde subforum gezet.. D'r is ook een versterker subforum.

Over je vraag, ik heb d'r ook 1 voor thuis (nou ja. de voorganger..) en de buis zit niet in de voorversterker, maar in een soort van mini eindversterkertje circuit om een beetje buizen feel aan het geluid te geven. Ik heb 'm een keer vervangen omdat de versterker raar deed maar in principe is dit niet nodig. Ook opwarmen en afkoelen is niet nodig. Je zal merken dat hij niet gelijk geluid geeft als je 'm aanzet. Da's 't buisje idd die opwarmt. Maar als je kunt spelen istie warm.

telerocker
6 augustus 2016, 23:31
Volgens mij mag dit topic gewoon in dit subforum staan. Moderne versterkers (vanaf 1983). Nou, een Vox VTX20X voldoet aan het criterium.

Met die ene 12AX7 gebeurt niet zoveel. Gewoon lekker spelen, en na uitzetten natuurlijk niet keihard ergens droppen. Dat is voor geen enkele amp goed en dan bedoel ik niet alleen voor buizen, maar voor het hele circuit.

Trouwens, gefeliciteerd met je aanwinst. Leuke thuisamp voor nog geen 200 euro.

mrweird
7 augustus 2016, 07:57
Volgens mij mag dit topic gewoon in dit subforum staan. Moderne versterkers (vanaf 1983). Nou, een Vox VTX20X voldoet aan het criterium.


Hij is verplaatst door een mod gok ik...