PDA

View Full Version : Guitarpoint.de..... BEWARE!



gitaargerrit
5 augustus 2016, 17:27
kijk uit met online een gitaar kopen bij Guitarpoint!
ze vertellen een mooi verhaal als je informeert naar een gitaar, o.a. dat er 3 tot 5 uur werk aan gedaan is en in perfecte staat is.
maar als ie aankomt valt het nogal tegen, bij mij tenminste!
als je perse daar een gitaar wil kopen, ga er dan heen!

Joost de Ruig
5 augustus 2016, 17:31
Maar wat viel er nu precies tegen?

Tabula Rasa
5 augustus 2016, 17:47
Stuk van de brug af laten halen bij die toko?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

JVGM-music
5 augustus 2016, 17:52
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze er inderdaad die arbeid ingestopt hebben en dat zij hem perfect vonden.

Was het een heel dure gitaar?

Tabula Rasa
5 augustus 2016, 18:07
Stuk van de brug af laten halen bij die toko?
Oh, als je er eentje koopt daar.... ben er wel erg benieuwd naar. Graag de rest van het verhaal, want zo summier is het niet echt een waarschuwing.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
5 augustus 2016, 18:57
Het is ook allemaal nog niet zo goedkoop op die site, wel?

Hotpepper01
5 augustus 2016, 22:24
De webshop komt op mij niet over als een tent die geen kennis van zaken heeft. En als het tegenvalt, neem ik aan dat je eerst contact opneemt met de zaak zelf. Je geeft geen enkel detail. Wat voor gitaar, wat mankeert er aan, waarom viel het tegen. Hoe reageerde men op jouw klacht etc. Nu is het maximaal vaag en kunnen we niet meekijken....

gitaargerrit
6 augustus 2016, 09:44
simpel verhaal:
na goed email contact kocht ik een 42 jaar ouwe J200, waarvan gezegd werd dat er 3 tot 5 uur werk aan was gedaan nadat ze hem ingekocht hadden in amerkia.
toen ik hem hier uit de koffer haalde liep de lage E al te rammelen op de brug, het zadel zat te laag, iets opgehoogd, toen was ie bespeelbaar.
maar de snaren stonden veel te hoog naar mijn zin.
gekklaagd bij guitarpoint, en ze zeiden dat het onzin was.
laten zien aan Robberts guitars, die was het met mij eens.
brug was ook naar voorover gezakt, moest compleet verlaagd worden.
offerte voor reparatie gemaakt, 200 euro, ingediend bij guitarpoit, en die wilden slechts 50 euro betalen of de gitaar terugnemen.
ik wilde geen risico nemen van terugsturen en dat ze zouden zeggen: zo hebben we hem niet verstuurd enz.
dus gehouden.

Joost de Ruig
6 augustus 2016, 10:36
Ik snap je gevoel en dat de aankoop niet aan de verwachting/omschrijving voldoet is vervelend. Ik heb diverse gitaren ongezien (wel vanaf foto) gekocht en dat is eigenlijk nooit tegengevallen. Maar zelf zou ik nooit een akoestische gitaar ongezien kopen en al helemaal niet een vintage gitaar. Dan loop je voor mijn gevoel te grote risico's. Hun aanbod om maar een 1/4 van de kosten vergoeden is erg karig. Dat ze geen 100% vergoeden is wel een beetje logisch. Een verkoper moet immers ook de kans krijgen om het probleem op te lossen, daarnaast is zijn eigen arbeid altijd goedkoper dan die van een ander. Al met al hoop ik toch dat je veel plezier gaat krijgen van je J200.

Tabula Rasa
6 augustus 2016, 11:22
Ben het met Joost eens. Ze hadden het zelf moeten fixen of zelf laten fixen. Nu zijn ze alle controle kwijt.

Terugnemen en geld terug zou ik niet doen want jij hebt eraan "laten prutsen" zij waren er immers niet bij en weten niet hoe het gebeurd is.

Zelfs 5 tientjes vind ik nog netjes.

En wie zegt dat zij er niet al 3 tot 5 uur werk in hadden? Er zijn zat andere klusjes die samen ook al die uren hadden kosten.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

duckman
6 augustus 2016, 11:30
wat heb je voor de gitaar betaald?
Want het kan natuurlijk zijn dat het aankoopbedrag in lijn is met de geleverde staat.
Overigens mijn 2003 J200 had ook problemen met de brug.
Dit laten verholpen en nu is ie prima, dat was geen 200 euro.

gitaargerrit
6 augustus 2016, 15:58
niet mee eens.
een gitaar van meer dan 3000 ,waarvan je beweerd dat is in perfecte staat verkeerd, mag geen aanlopende snaren hebben!
of een flinke reparatie nodig hebben.

Joost de Ruig
6 augustus 2016, 16:02
Misschien handig om in je openingspost alle details te vermelden, zodat er zuiver en inhoudelijk gereageerd kan worden. Nu komt in een 3-traps raket je verhaal boven water, en hadden reacties er wellicht andrs uitgezien, als er direct details bekend waren. My 2 cents.

Duhsjaak
6 augustus 2016, 21:57
Helemaal eens. Wat een non discussie. Als iets €3.000,00 kost, en je wilt geen transportrisico's lopen, rij je d'r maar even naartoe. Voor dat je dat bedrag hebt weggetankt....

Er zijn ook andere manieren om je tegen transportrisico's of vermeende transportrisico's in te dekken.

Maar voor die adviezen wil ik worden betaald. Als je zoveel betaalt voor een gitaar (hier stond kutgitaar, maar ik ben al een keer eerder deze week uit de bocht gevlogen, dus we houden het netjes) lijkt het mij dat je niet moet willen dat je door gratis adviezen. Schoonheid kost nu eenmaal poen.

Je zou bijvoorbeeld:
- de gitaar voor de retourvlucht netjes in bijzijn van twee extra volwassenen in een doos kunnen doen
- even foto's maken van de gitaar en de twee extra getuigen
- en ook even een kopie van de bevindingen van Robberts (kennen ze die tent? Ik hoop van niet......
- even een vermelding dat je de kosten voor het onderzoek, retourtransport, etc., graag even tegemoet ziet onder IBAN nummer xxxxx,
- en vriendelijk vragen de geconstateerde mankementen netjes zu schaffen, omdat je anders een
- herr diplom doctor rechtsgeleerde in zult schakelen

Kortom, niet zo schijterig s.v.p.
Is dit werkelijk je 169ste post in 3.5 jaar? Lekker actief lidje ben je zeg! Only fooling! Is dat zo? Nou ja, knobbel dat zelf maar uit.....

Ik heb nog een paar vriendjes die alleen dan bellen, als er stront aan de knikker is. Zijn dat mijn beste vriendjes? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Vriendelijke groet, Gus

Dutch66
7 augustus 2016, 11:35
Het is natuurlijk niet wat je horen wilt, maar een (vintage) gitaar van 3 K, op basis van een
paar fotootjes en tekst blind bestellen, is eigenlijk een beetje vragen om problemen...

Nou goed, als de boel weer helemaal na tevredenheid hersteld kan worden voor dat bedrag,
dan blijft het lullig voor je!, maar valt de 'schade' uiteindelijk nog wel mee.

Wat het aantal posts van jouw hier verder mee te maken heeft begrijp ik echt niet...

Pepe
7 augustus 2016, 12:25
Als het product tegenvalt kan je het gewoon terugsturen, niks bijzonders.
Ik kan me zelfs voorstellen dat je de retourkosten wettelijk niet hoeft te dokken but I could be wrong?

Brad
7 augustus 2016, 13:31
Kom kom jongens , die man voelt zich al beroerd door die aankoop en de houding van die winkel . En voor zover de informatie in de openingspost niet geheel volledig was heeft hij dat ruimschoots aangevuld in latere posts

Beste Gitaargerrit ik vind het goed dat je dit te berde brengt . Slechte service van een muziekwinkel is niet te verteren zeker niet als het om een dergelijk bedrag gaat

arjanb01
7 augustus 2016, 13:47
Maar heb je geen 30 dagen geld terug garantie als je iets online besteld?
Lijkt me toch wel?

Joost de Ruig
7 augustus 2016, 13:57
Even in het juiste perspectief: het gaat uiteindelijk om €150,-. Dat is natuurlijk vervelend, maar op het totaalbedrag nog wel te overzien. Ik heb ook wel eens een gitaar met wat fretware gekocht, waarvan ik dacht dat de frets wel gevlakt konden worden. Bleek niet het geval te zijn en de refret was duurder dan het verlies dat TS nu kwijt is. En die gitaar was 1/3de van de prijs van de J200 van TS. Daarnaast zou je eigenlijk bij een 42 jaar oude gitaar altijd rekening moeten houden met enige kosten. Wat niet wegneemt dat de winkel hetzij in zijn omschrijving, hetzij in zijn service beter had kunnen presteren.

Erik de Perik
7 augustus 2016, 17:46
Maar heb je geen 30 dagen geld terug garantie als je iets online besteld?
Lijkt me toch wel?

Ja klar....!!

http://www.br.de/themen/ratgeber/inhalt/verbrauchertipps/kundenrecht-widerrufsrecht-versand-online-shop100.html

catab
7 augustus 2016, 18:04
Het bedrijf had al aangeboden om de gitaar terug te nemen.
Lijkt me dus een goede winkel.