PDA

View Full Version : NGD Ricky 660



jetlennon
4 augustus 2016, 14:38
Toch weer een Ric. M'n 4de en eindelijk is het raak. Voor het eerst een hals die wel lekker speelt. De 660 vond ik altijd te duur en 2dehands zie je ze bijna nooit dus toen deze voorbij kwam er maar meteen voor gegaan.

http://i1277.photobucket.com/albums/y498/jetlennon/Mobile%20Uploads/image_zpswy4qm1w8.jpeg (http://s1277.photobucket.com/user/jetlennon/media/Mobile%20Uploads/image_zpswy4qm1w8.jpeg.html)

vulvasonic
4 augustus 2016, 15:10
HELEMAAL TE GEK!!!!!!!!
Echt een waanzinnig mooie gitaar. Die Rickies zie je sowieso veel te weinig, maar ik heb begrepen dat het bedrijf daar zelf ook debet aan is. Jammer, want i.m.o. horen ze echt tot het rijtje van de grote jongens. Gefeliciteerd!!! :)

Hotpepper01
4 augustus 2016, 15:14
Wat een gave zeg !! En je ziet ze ook (te) weinig voorbij komen op dit forum.
Vroeger wel een rick bas gehad, zo'n stereo apparaat. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst !! Uit welk jaar is deze eigenlijk?

jetlennon
4 augustus 2016, 15:42
Ja het zijn erg aparte gitaartjes maar oh zo fraai. Deze komt uit 2011.

Pepe
4 augustus 2016, 15:55
Ik heb een 325 gehad en kwam er dus achter dat ze niet voor mij zijn wat jammer is want Rickies zijn uber cool, zoals deze dat ook is.
Lijkt een beetje op de 620 die in de handen van Unkown Hinson wel degelijk geschikt is voor een Voodoo Chile.

telerocker
4 augustus 2016, 16:09
Leuke catch! Bijna een witte raaf hier op GN. Je ziet ze bijna nooit voorbij komen.

Dutch66
4 augustus 2016, 18:11
Kijk das weer is wat anders, echt prachtige plank, congratz!

Joost de Ruig
4 augustus 2016, 18:45
Veel plezier ermee! Het blijven aparte gitaren, maar kunnen zeer functioneel zijn.

Gisteren nog even op een Ricky gespeeld. De toets was ontdaan van zijn lak en er waren iets bredere frets ingezet. Dat kwam het speelgemak zeker ten goede. De 41 mm nut voelde als 40 mm en dus als erg smal. Het halselement had wel iets lekker zompigs.

Duhsjaak
4 augustus 2016, 20:52
Toasters roel. Geen twijfel mogelijk dat dit soort dingen hier te weinig onder de aandacht komen.
Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
4 augustus 2016, 21:04
Wie speelt er tegenwoordig nog op een Rickenbacker?? Anyone?
REM was de laatste echt bekende band die op die dingen speelden.
Heb er weleens eentje in de handen gehad. Voelde als speelgoed aan, iel, smalle hals, dunne frets.... Kon er niets mee. Klank was ook of te schel of als je schakelde naar het halselement te vol. Onbruikbaar.

Swaag
4 augustus 2016, 21:13
Wie speelt er tegenwoordig nog op een Rickenbacker?? Anyone? Tom Petty en Mike Campbell.

Joost de Ruig
4 augustus 2016, 21:37
Tom Petty en Mike Campbell.

Roger Mcguinn, Steve van Zandt, Jeff Buckley, Pete Townsend en Paul Weller, hebben ook regelmatig een Rickenbacker vast.

jetlennon
4 augustus 2016, 21:56
Ja zie juist ook weer veel nieuwe jonge bandjes op Rics spelen. Neemt niet weg dat het geen veelzijdige gitaren zijn. De 620 en 330 die ik had waren een drama om op te spelen. Qwa sound vind ik ze wel tegek maar goed ik zit in een 60's band. Kan me goed voorstellen dat in andere genres je veel eerder een tele of les paul etc pakt. Maar voor een zanger/slaggitarist in een 60's bandje zit ik best lekker!

MikeD
4 augustus 2016, 22:03
pr8ig.... een Rick is ook zo'n gitaar die altijd zachtjes op m'n verlanglijstje staat maar er waarschijnlijk niet gauw zal komen .... eigenlijk zou ik 12 -snarige Rick willen... lekker retro. Maar deze is ook mooi.. dus...

episua
5 augustus 2016, 14:59
Wat een schitterende Rickenbacker! Mooie specificaties hoor. Iets bredere neck, vintage toaster pickups! Helemaal te gek.
Speel zelf al weer jaren op mijn Ric 330. Heb de dikke laklaag van de toets verwijderd en hem met medium jumbo frets herfret.
Geeft de gitaar een hele ander feel en bends gaan net zo makkelijk als op elke Gibson met dezelfde mensuur lengte. Breedte van de hals maakt mij niet zo veel uit, toch vaak kwestie van gewenning.
Maar zo'n 660 lijkt mij ook nog wel eens wat. Vond ze bij Thomann ook niet duur op het moment, 2099 nieuw!

jetlennon
5 augustus 2016, 17:37
Thx! Ja dat wilde ik ook doen met mijn 330 maar vond de hals uiteindelijk toch te smal.
Ik heb em bij keymusic voor 999,- "gestolen" Een occassion maar zit zelfs geen krasje op de slagplaat. Ff kijken hoe de laklaag me bevalt. Op de 330 werd ie snel plakkerig maar tot nu toe geen last van.

Tupelo
5 augustus 2016, 18:52
Wie speelt er tegenwoordig nog op een Rickenbacker?? Anyone?
Courtney Love, en slecht ook. :D

episua
6 augustus 2016, 09:18
Thx! Ja dat wilde ik ook doen met mijn 330 maar vond de hals uiteindelijk toch te smal.
Ik heb em bij keymusic voor 999,- "gestolen" Een occassion maar zit zelfs geen krasje op de slagplaat. Ff kijken hoe de laklaag me bevalt. Op de 330 werd ie snel plakkerig maar tot nu toe geen last van.
Waaaaaaat????? Wat een deal man! Ongelooflijk!!!!! Damn heb ik dus gemist. Kwam hij gewoon op marktplaats voorbij?

jetlennon
6 augustus 2016, 09:37
Nee zag het toevallig op facebook. Ik dacht ze zijn er een 1 vergeten voor te zetten. Maar kon op de foto het prijskaartje zien. Gelijk gebeld en s'avonds naar Rotterdam. De foto's staan nog op de facebookpagina van keymusic. Best deal ever!!!!

Pepe
6 augustus 2016, 09:39
Cool move bro zeggen we dan in goed Nederlands.

MikeD
6 augustus 2016, 10:29
Thx! Ja dat wilde ik ook doen met mijn 330 maar vond de hals uiteindelijk toch te smal.
Ik heb em bij keymusic voor 999,- "gestolen" Een occassion maar zit zelfs geen krasje op de slagplaat. Ff kijken hoe de laklaag me bevalt. Op de 330 werd ie snel plakkerig maar tot nu toe geen last van.

degene die er van af wilde, heeft dan wel flink ingeleverd als Key d'r ook nog marge op heeft gepakt......

Joost de Ruig
6 augustus 2016, 10:38
degene die er van af wilde, heeft dan wel flink ingeleverd als Key d'r ook nog marge op heeft gepakt......

Zet zo'n Ricky op MP en binnen een paar dagen moet je er toch zeker iets van €1400,- voor kunnen krijgen, zelfs van een gierige bieder.

jetlennon
6 augustus 2016, 11:42
Zet zo'n Ricky op MP en binnen een paar dagen moet je er toch zeker iets van €1400,- voor kunnen krijgen, zelfs van een gierige bieder.

Ja een goeie investering is het zeker maar het is de bedoeling dat ik deze houd. Maar dat heb ik wel eens eerder gezegd haha.
Mooiste is dat ik ook een Gitaar aan het laten bouwen ben geinspireerd op een Ric 420/425. Was eerst ook de bedoeling in fireglo maar nu wordt het zwart.

http://i1277.photobucket.com/albums/y498/jetlennon/Mobile%20Uploads/image_zps3vhhnh2u.jpeg (http://s1277.photobucket.com/user/jetlennon/media/Mobile%20Uploads/image_zps3vhhnh2u.jpeg.html)

Joost de Ruig
6 augustus 2016, 12:17
Ik bedoelde geen verkoop voor joy, maar voor de vorige eigenaar, die zeker €500 heeft laten liggen.

jetlennon
6 augustus 2016, 12:20
Oh ja idd!!

RS-Rik
9 augustus 2016, 20:26
De post-hipsters van Tame Impala spelen o.a. op rickenbackers.

Of wat ook verklaard waarom hun albums rukker en rukker worden weet ik niet.



P.s.

Jetlennon: wist je dat je rickenbacker checkered binding kunt kopen?

http://shellex.de/shop/show-product/1075/46/celluloidbinding/.-checkered-rickenbacher-1350x5x1.6-mm

Duhsjaak
10 augustus 2016, 05:42
Courtney Love, en slecht ook. :D

Dit is de klasse van gitaarspelen waarin ik me thuis voel.
En ik schaam me dr ook nog geneens voor.
Ik speel net zo goed als Courtney. Ook zonder substanties.
Wie we niet mogen vergeten is de dame van Bettie Serveert.

Ook bij nog eens een keer rustig kijken zonder kwijlen, ga ik toch weer kwijlen.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
10 augustus 2016, 09:34
Oh ja, Beppie van Bettie. :)
Kan me herinneren dat ik eens een nog betere deal dan de topicstarter heb kunnen doen op een Rickenbacker, model onbekend, omdat ik niet bekend ben met de namen en nummering.
Hing er eens eentje in een muziekzaakje in Cork, in Ierland, voor 600 nog wat euro (zou ook 695 kunnen zijn, stond een zes voor :D ).
Heb ik destijds laten hangen omdat ik niet into Rickenbackers ben, er geen verstand van heb, dus ook niet kan zien of het een neppert is of niet.
Toen dus ook niet gecheckt of die bijvoorbeeld een neckcrack had, of andere schade, gewoon maar laten hangen.
Zou ik een betere handelaar zijn geweest dan had ik hem naar mezelf opgestuurd in NL.