PDA

View Full Version : Krijg nou wat: een afgehakt Boss pedaal!?



the sure thing
3 augustus 2016, 22:28
Kijk eens wat schattig! De Boss TU-3s ! Duurder dan de gewone TU-3! Ik moest ook gelijk een beetje denken aan Rob Scholte...

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160803/23ec454506968859933b904fc8473321.png


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Sander-H
3 augustus 2016, 22:54
Don't kick the baby! :)

Tis een Boss dus tussen de repetities kan je hem waarschijnlijk gewoon als voetbal/hockeypuck gebruiken. Wel handig als je je tuner toch altijd aan hebt op je pedalboard.

apekop
3 augustus 2016, 23:39
Doet me denken aan deze:
http://gadgetsin.com/boss-ds-1-distortion-pedal-usb-mouse.htm

The Lo Lands
3 augustus 2016, 23:51
Had meer ruimte besparend geweest als de plug aansluitingen bovenop de tuner zaten! Ik neem aan dat deze versie net zo breed is als alle andere Boss pedalen? Ik heb zelf de TC mini tuner, klein en fijn ;-)

Pepe
4 augustus 2016, 00:11
Moet je wel oppassen dat je niet de versie koopt waar het bovendeel van is afgehakt.

Midwolda
4 augustus 2016, 06:55
Moet je wel oppassen dat je niet de versie koopt waar het bovendeel van is afgehakt.

Die verkopen ze als mini mute pedal.

Pepe
4 augustus 2016, 10:19
The MiniMute. Als er al niet iets bestaat wat zo heet moet het worden uitgevonden.

Tabula Rasa
4 augustus 2016, 10:23
The MiniMute. Als er al niet iets bestaat wat zo heet moet het worden uitgevonden.
Zit al op je gitaar, aan de voorkant. Zo'n rond ding dat uitsteekt. Kan je aan draaien.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

grayfink
4 augustus 2016, 14:23
Ja, maar dan doet mijn TU-3s het niet meer. :confused:

the sure thing
4 augustus 2016, 20:22
DAMN! Ik heb zowaar GAS...

Red me!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brum
4 augustus 2016, 20:52
Inductie?....

Mitch
4 augustus 2016, 21:57
Ik moest maar aan één ding denken.

715

the sure thing
4 augustus 2016, 22:06
Haha! Die heb ik ooit gekocht bij Dirk Witte voor €80 oid. Weer verkocht. Niet eens uit de verpakking gehaald.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brad
4 augustus 2016, 22:27
Ik vind het een grappig ding , weinig mis mee

vulvasonic
5 augustus 2016, 13:16
Ook ik wil het niet groter maken dan het is, maar als amputant (ik verzin het woord ter plaatse) moest ik toch wel een paar keer slikken.

Nu begrijp ik heus wel dat je om die reden niet alle grapjes kunt vermijden. De dood kan bijvoorbeeld een zeer dankbaar onderwerp zijn voor vele grappen. Maar je kunr er makkelijk vanuit gaan dat van alle vaste forum-lezers er minstens 3 tussen zitten die nét met de dood te maken hebben gehad.
De grappen zijn dus niet uit te sluiten en ik neem je dan ook absoluut niks kwalijk.......... Maar ik had gisteren toch weer even een zware dag, vanwege die grap. Sorry.

D3nnis
5 augustus 2016, 13:59
Het zal aan mij liggen, maar ik snap helemaal niks van dit boss ding.
Als je een klein board hebt, en je wilt stil kunnen stemmen, dan moet je een extra true bypass loopertje oud gaan gebruiken, of a/b switch of zo, en dan ben je minstens zo veel ruimte kwijt.
En bij mensen die een switcher/looper op hun board plaatsen was ruimte toch al niet zo'n probleem....dus nee, ik snap deze niet...

Pepe
5 augustus 2016, 14:24
Nah... ik heb jarenlang de TU12 gebruikt omdat er gewoon geen stompbox tuners nog waren en die stond ook op always on. Stil stemmen, daar deed je niet aan.
Ik kan me nog herinneren een optreden van de Damned. Die SG van Captain Sensible bleef maar teruglopen en die nam uitgebreid de tijd om door zijn op volle sterkte Marshall torens plus PA tussen de nummer door te stemmen en dan riep de zaal HOGER... HOGER...
Maar ik betwijfel of ie dat hoorde...

the sure thing
5 augustus 2016, 17:03
Ook ik wil het niet groter maken dan het is, maar als amputant (ik verzin het woord ter plaatse) moest ik toch wel een paar keer slikken.

Nu begrijp ik heus wel dat je om die reden niet alle grapjes kunt vermijden. De dood kan bijvoorbeeld een zeer dankbaar onderwerp zijn voor vele grappen. Maar je kunr er makkelijk vanuit gaan dat van alle vaste forum-lezers er minstens 3 tussen zitten die nét met de dood te maken hebben gehad.
De grappen zijn dus niet uit te sluiten en ik neem je dan ook absoluut niks kwalijk.......... Maar ik had gisteren toch weer even een zware dag, vanwege die grap. Sorry.

Van jou kan ik het hebben en in jouw geval ook volkomen voorstelbaar. Ik weet enigszins wat je doorgemaakt hebt want ik heb al je posts/verhalen stuk voor stuk allemaal gelezen.

Je mag MEGA trots op jezelf zijn hoe je weer aan het opkrabbelen bent uit een diep dal!

RESPECT

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brad
5 augustus 2016, 22:02
Ik vraag me af welke tuner veel waard voor zijn geld bied . Ik heb geen tuner nodig voor op het podium maar een ding dat snel en accuraat werkt is wel prettig en dan het liefst op het lichtnet

Mitch
5 augustus 2016, 22:04
[daddy mode]

Respect is het ook zonder caps lock als je dan nog even zegt dat je er niet bij stil stond dat je met je onschuldig bedoelde grap iemand een kutdag kan bezorgen en dat dat niet je bedoeling was :listen:

[/daddy mode]

Harry
5 augustus 2016, 22:56
Nah... ik heb jarenlang de TU12 gebruikt omdat er gewoon geen stompbox tuners nog waren en die stond ook op always on. Stil stemmen, daar deed je niet aan.
Ik kan me nog herinneren een optreden van de Damned. Die SG van Captain Sensible bleef maar teruglopen en die nam uitgebreid de tijd om door zijn op volle sterkte Marshall torens plus PA tussen de nummer door te stemmen en dan riep de zaal HOGER... HOGER...
Maar ik betwijfel of ie dat hoorde...

Hij antwoordde dus ook niet met 'say what?' ?


https://youtu.be/_pqC563bX_w

vulvasonic
6 augustus 2016, 02:04
Van jou kan ik het hebben en in jouw geval ook volkomen voorstelbaar. Ik weet enigszins wat je doorgemaakt hebt want ik heb al je posts/verhalen stuk voor stuk allemaal gelezen.

Je mag MEGA trots op jezelf zijn hoe je weer aan het opkrabbelen bent uit een diep dal!

RESPECT

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk


[daddy mode]

Respect is het ook zonder caps lock als je dan nog even zegt dat je er niet bij stil stond dat je met je onschuldig bedoelde grap iemand een kutdag kan bezorgen en dat dat niet je bedoeling was :listen:

[/daddy mode]

Het is goed allemaal. Kan gewoon gebeuren. Zo weet ik dat ik overmorgen een hele zware klotedag ga hebben. De kans is bijzonder groot dat ik beter niet de televisie aan kan zetten, omdat ik anders teveel getriggerd wordt om even in te storten. Maar ik kan moeilijk alle programmamakers en programmeurs van alle omroepen gaan bellen en vragen om een aangepaste programmering, omdat mijn tere zieltje het anders wellicht niet trekt. En dus kijk ik een dagje of twee maar even niet. :D

Erik de Perik
6 augustus 2016, 02:12
[daddy mode]

Respect is het ook zonder caps lock als je dan nog even zegt dat je er niet bij stil stond dat je met je onschuldig bedoelde grap iemand een kutdag kan bezorgen en dat dat niet je bedoeling was :listen:

[/daddy mode]

Het is maar een spelletje, Mitch ;)

Da Vinci
6 augustus 2016, 09:42
Het zal aan mij liggen, maar ik snap helemaal niks van dit boss ding.
Als je een klein board hebt, en je wilt stil kunnen stemmen, dan moet je een extra true bypass loopertje oud gaan gebruiken, of a/b switch of zo, en dan ben je minstens zo veel ruimte kwijt.
En bij mensen die een switcher/looper op hun board plaatsen was ruimte toch al niet zo'n probleem....dus nee, ik snap deze niet...

Bij mij ligt ie altijd aan aan een aparte uitgang van mijn volumepedaal.
Pedaal dicht = stil stemmen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
6 augustus 2016, 10:28
D3nnis heeft op zich wel een punt.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Mitch
6 augustus 2016, 21:05
Het is maar een spelletje, Mitch ;)

Nog minder, het is maar een Boss pedaal.

Brad
6 augustus 2016, 23:09
Het is niet eens een pedaal , het is gewoon een tuner die qua uiterlijk enigszins aan een pedaal doet denken en die je in je effect keten kan zetten

jutter
6 augustus 2016, 23:15
Ja, het is niet te geloven :D

Tabula Rasa
7 augustus 2016, 10:26
Eigenlijk is het net als veganistische kip, het is gewoon soyadrap die qua uiterlijk enigszins aan kip doet denken en die je in je maaltijd op je bord kan zetten.



:cool:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
7 augustus 2016, 10:28
Zelf gebruik ik vaak deze, die helemaal geen ruimte inneemt op je board:

http://i63.tinypic.com/wsp9au.png




Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

jutter
7 augustus 2016, 10:58
Zelf gebruik ik vaak deze, die helemaal geen ruimte inneemt op je board:

http://i63.tinypic.com/wsp9au.png

Maar dan moet je wel in een erg rustige omgeving stemmen.

Tabula Rasa
7 augustus 2016, 11:03
Het is ook vaak erg rustig als ik stem, verder heb ik en gewoon stemapparaat, niet in pedaalvorm, maar waar wel een kabel in en uit gaat.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Dutch66
7 augustus 2016, 11:44
Zelf gebruik ik vaak deze, die helemaal geen ruimte inneemt op je board:

http://i63.tinypic.com/wsp9au.png

Je hebt trouwens nog 12 berichten van BOSS, vast heeeeeel belangrijk nieuws...:seriousf:

Brad
7 augustus 2016, 13:03
Eigenlijk is het net als veganistische kip, het is gewoon soyadrap die qua uiterlijk enigszins aan kip doet denken en die je in je maaltijd op je bord kan zetten.



:cool:

Waar het om gaat is dat hij doet waar hij voor gemaakt is , goed weergeven of de snaar die je op dat moment aan het stemmen bent goed gestemd is

Net als veganistische kip . Als het goed smaakt , en dat vinden velen en de voedingswaarde in orde is dan is het een goed product

Sterker nog veel van die '' namaak '' producten zijn gezonder dan het origineel en veel mensen vinden het zelfs ook nog lekkerder

FruscianteFan
7 augustus 2016, 13:18
Waar het om gaat is dat hij doet waar hij voor gemaakt is , goed weergeven of de snaar die je op dat moment aan het stemmen bent goed gestemd is

Net als veganistische kip . Als het goed smaakt ,en dat vinden velen en de voedingswaarde in orde is dan is het een goed product

Sterker nog veel van die '' namaak '' producten zijn gezonder dan het origineel en veel mensen vinden het zelfs ook lekkerder

Zeker nu de 'groene' industrie terrein wint omdat de wereld door begint te krijgen dat niet iedereen 6 miljard mensen iedere dag biefstuk kunnen blijven eten. Is gewoon niet vol te houden (vooralsnog doe ik er trouwens vrolijk aan mee, maar inmiddels zijn best veel van mijn vrienden vegetariër of veganist.

ontopic: Ik denk dat het wel een slimme zet is. Ze hadden hem ongetwijfeld ook anders vorm kunnen geven waardoor hij niet op een afgehakt pedaal lijkt. Maar dan hou je die associatie niet: Boss maakt verreweg de meest herkenbare pedalen en dat is perfecte marketing. Bovendien zijn de ouderwetse stemapparaten toch vaak minder goed zichtbaar op het podium.

Brum
7 augustus 2016, 14:01
Waar het om gaat is dat hij doet waar hij voor gemaakt is , goed weergeven of de snaar die je op dat moment aan het stemmen bent goed gestemd is

Net als veganistische kip . Als het goed smaakt , en dat vinden velen en de voedingswaarde in orde is dan is het een goed product

Sterker nog veel van die '' namaak '' producten zijn gezonder dan het origineel en veel mensen vinden het zelfs ook nog lekkerder

We zijn er uit, een digitaal pedaal kan dus prima.

Joost de Ruig
7 augustus 2016, 14:04
Sterker nog veel van die '' namaak '' producten zijn gezonder dan het origineel en veel mensen vinden het zelfs ook nog lekkerder

"Veel" is een relatief begrip. Onder veganisten en vegetariers zou dat misschien kunnen, hoewel ik het zeer betwijfel. Onder carnivoren heb ik werkelijk nog nooit iemand horen zeggen dat het namaakproduct lekkerder is dan het origineel en onder die groep is dat dus niet "veel".

Ps excuus dat ik offtopic heb gereageerd op een offtopic bericht in ontopic.

FruscianteFan
7 augustus 2016, 16:47
"Veel" is een relatief begrip. Onder veganisten en vegetariers zou dat misschien kunnen, hoewel ik het zeer betwijfel. Onder carnivoren heb ik werkelijk nog nooit iemand horen zeggen dat het namaakproduct lekkerder is dan het origineel en onder die groep is dat dus niet "veel".

Ps excuus dat ik offtopic heb gereageerd op een offtopic bericht in ontopic.

Komt doordat carnivoren zich over het algemeen 0,0 verdiepen in diervrije diëten. Zij die dat wel doen, komen er al vrij snel achter dat het heel goed te doen is én dat het ontzettend goed is voor het milieu. Met een beetje zoeken kan het trouwens ook geen kwaad voor de eigen portemonnee.

Of om het anders te formuleren: je moet het omdraaien. Het klopt dat er weinig vleeseters zijn die vleesvervangers* lekkerder vinden dan vlees (of in elk geval zich daarvan bewust zijn!). Maar dat komt doordat zij die dat wél vinden, juist om die reden overschakelen en geen vlees meer eten. Of in elk geval minder.

*je hoeft niet per se vleesvervangers te eten. Je moet weten welke voedingsstoffen je allemaal nodig hebt, en gerechten daarop baseren. Ga je ook gezonder van leven, omdat je dan je maaltijden bijvoorbeeld meer op groenten baseert en niet op nepvlees.

D3nnis
7 augustus 2016, 16:55
Komt doordat carnivoren zich over het algemeen 0,0 verdiepen in diervrije diëten. Zij die dat wel doen, komen er al vrij snel achter dat het heel goed te doen is én dat het ontzettend goed is voor het milieu.

als je een stuk uit Australië geimporteerd rundvlees vergelijkt met een komkommer uit eigen tuin, of gras, klopt dat ongetwijfeld, maar als er op grote schaal geen vlees meer gegeten gaat worden maar vleesvervangende producten, kom je toch best beroerd uit vwb milieuvriendelijkheid.

Joost de Ruig
7 augustus 2016, 17:02
Komt doordat carnivoren zich over het algemeen 0,0 verdiepen in diervrije diëten. Zij die dat wel doen, komen er al vrij snel achter dat het heel goed te doen is

Ik heb gerust het eea geprobeerd op dit gebied, maar nooit echt iets naar mijn smaak gevonden. Kennelijk behoor ik niet tot de groep "veel". Maar ik ben dan ook niet degene die dit fenomeen onderzocht heeft, dus zal zo'n stelling dan ook niet aangaan.

FruscianteFan
7 augustus 2016, 17:04
als je een stuk uit Australië geimporteerd rundvlees vergelijkt met een komkommer uit eigen tuin, of gras, klopt dat ongetwijfeld, maar als er op grote schaal geen vlees meer gegeten gaat worden maar vleesvervangende producten, kom je toch best beroerd uit vwb milieuvriendelijkheid.

Zoals ik al zei: voor grotere schaal is het niet handig als iedereen vleesvervangers gaat eten, maar wel als mensen hun diëet überhaupt minder baseren op het idee dat je vlees moet eten (of iets wat erop lijkt).

(ik voel me nu trouwens gigantisch hypocriet, ik eet heel veel vlees)

D3nnis
7 augustus 2016, 17:33
(ik voel me nu trouwens gigantisch hypocriet, ik eet heel veel vlees)

Ach, als vrijwel iedereen in een auto op batterijen rijd zal er altijd wel iemand nog met een benzine slurpende V12 rondrijden, dus dat beetje vlees kan ook nog wel..

Erik de Perik
7 augustus 2016, 18:21
Komt doordat carnivoren zich over het algemeen 0,0 verdiepen in diervrije diëten. Zij die dat wel doen, komen er al vrij snel achter dat het heel goed te doen is én dat het ontzettend goed is voor het milieu. Met een beetje zoeken kan het trouwens ook geen kwaad voor de eigen portemonnee.

Deze carnivoor wel en ik eet ook wel eens een vegetarische maaltijd, maar niet met die rotzooi waar Brad steeds zo trots op is. Een vegetarische curry bijvoorbeeld is prima te doen, maar da's ook een echte en traditionele maaltijd die door echte vegetariërs met smaak verzonnen is. Niet van die hipster vega rommel met een mooi business model eraan vast geknoopt.

Brum
7 augustus 2016, 18:27
Serieus mensen... Gaat deze discussie nou echt over veganisten voer.... Ik bedoel... Kom op...

D3nnis
7 augustus 2016, 18:30
Mijn oudste zoon van 4 wordt denk ik ook veganist of vegetariër, aangezien hij liever een diepvrieshamburger eet dan vlees. In zo'n diepvrieshamburger zit maar 15% vlees, dus hij is op de goede weg.

Brad
7 augustus 2016, 18:33
We zijn er uit, een digitaal pedaal kan dus prima.

Als je er van houd geen probleem . Maar de vergelijking gaat wel behoorlijk mank . Bij de keuze tussen analoge en digitale apparatuur speelt geen moreel dilemma

Erik de Perik
7 augustus 2016, 18:33
Mijn oudste zoon van 4 wordt denk ik ook veganist of vegetariër, aangezien hij liever een diepvrieshamburger eet dan vlees. In zo'n diepvrieshamburger zit maar 15% vlees, dus hij is op de goede weg.

Die rommel heb ik mijn kind nooit te eten gegeven, ik vind dit echt erg, sorry.

telerocker
7 augustus 2016, 18:39
Zit ik nou in het verkeerde topic te lezen?

Brum
7 augustus 2016, 18:39
Als je er van houd geen probleem . Maar de vergelijking gaat wel behoorlijk mank . Bij de keuze tussen analoge en digitale apparatuur speelt geen moreel dilemma

Zout 's op met je hypocriete veganisten zooi man. Het tast je hersens aan en zeker je gevoel voor humor, om over je spelkunsten maar niet te hebben. Ga een laag boter op je hoofd smeren. Succes.

En nu weer over pedalen, mensen en veganistjes? Bij voorbaat dank.

D3nnis
7 augustus 2016, 18:48
Die rommel heb ik mijn kind nooit te eten gegeven, ik vind dit echt erg, sorry.


Definieer "rommel", want an sich is er niet veel mis mee.
En je trekt bovendien conclusies over dingen die er niet staan.
Als ik zeg dat ie liever friet eet dan aardappels, groenten en vlees, betekent dat toch ook niet dat ie dagelijks friet op zijn bord ziet of wel dan?

Erik de Perik
7 augustus 2016, 19:05
Definieer "rommel", want an sich is er niet veel mis mee.
En je trekt bovendien conclusies over dingen die er niet staan.
Als ik zeg dat ie liever friet eet dan aardappels, groenten en vlees, betekent dat toch ook niet dat ie dagelijks friet op zijn bord ziet of wel dan?

Nee klopt, daar heb je gelijk in. Ik vind veel/heel veel van wat er in een verpakking verkocht wordt rommel en ik irriteer me aan het ongefundeerde vertrouwen wat mensen in een merk hebben. Wellicht ben ik daar wat te stringent in.......
Maar een hamburger bestaat uit 100% vleesch, daar is zelfs Maccy D het over eens.

D3nnis
7 augustus 2016, 19:10
Tja, kweenie ☺
Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je minder vlees wilt eten je ook die diepvriesdingen kunt pakken omdat daar bijna alleen zetmeel (of zo) in zit.
Ik heb er geen moeite mee dat ie ze soms eet. Is niet veel anders dan een frikandel denk ik.
Even een zijspoor, mijn oudste is écht een broodeter, dus die heeft het liefst geen warme maaltijd als ie de kans krijgt...hoop dat dat nog over gaat ☺

FruscianteFan
7 augustus 2016, 19:15
Ik heb er geen moeite mee dat ie ze soms eet. Is niet veel anders dan een frikandel denk ik.
Weet niet of dat betekent dat een diepvrieshamburger geen probleem is, of dat een frikandel toch ook best slecht is ;)

(NB: again, ook die eet ik nog weleens hoor)

Joost de Ruig
7 augustus 2016, 19:15
Maar een hamburger bestaat uit 100% vleesch, daar is zelfs Maccy D het over eens.


Brood is een veelgebruikt aanlengmiddel in hamburgers en bv bbq-worstjes. Meestal smaken ze mij prima bij een bbq-feestje.

D3nnis
7 augustus 2016, 19:44
Weet niet of dat betekent dat een diepvrieshamburger geen probleem is, of dat een frikandel toch ook best slecht is ;)



Ik gok op het laatste.

In die zin dat ik het niet als slecht zie, maar ook niet de indruk heb dat er de bouwstoffen en/of vitaminen in zitten die je nodig hebt. Het is gewoon fastfood lijkt me..




Maar je gaat er niet dood aan.

Zijspoor: Onze jongste heeft een vreemde voorkeur voor het drinken van zwembadwater. Nu lijkt mij dat helemaal niet zo goed, maar ook daar ga je niet dood aan, zo blijkt.

the sure thing
7 augustus 2016, 20:09
Je kan er bij zeer grote hoeveelheden wel diarree van krijgen


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
7 augustus 2016, 20:15
Tja, kweenie ☺
Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je minder vlees wilt eten je ook die diepvriesdingen kunt pakken omdat daar bijna alleen zetmeel (of zo) in zit.
Ik heb er geen moeite mee dat ie ze soms eet. Is niet veel anders dan een frikandel denk ik.
Even een zijspoor, mijn oudste is écht een broodeter, dus die heeft het liefst geen warme maaltijd als ie de kans krijgt...hoop dat dat nog over gaat ☺

Dat soort hamburgers kun je zien als een hele dikke en lange frikandel die in plakken is gesneden. Smaakt is ook identiek. Ik denk dat dit heel slecht eten is.

D3nnis
7 augustus 2016, 20:45
Ach ja, slecht....braziliaans rundvlees dat stijf staat van de groeihormonen is ook niet best, en dat kan ik op zijn tijd best waarderen.

FruscianteFan
7 augustus 2016, 21:13
Ik gok op het laatste.

In die zin dat ik het niet als slecht zie, maar ook niet de indruk heb dat er de bouwstoffen en/of vitaminen in zitten die je nodig hebt. Het is gewoon fastfood lijkt me..




Maar je gaat er niet dood aan.

Zijspoor: Onze jongste heeft een vreemde voorkeur voor het drinken van zwembadwater. Nu lijkt mij dat helemaal niet zo goed, maar ook daar ga je niet dood aan, zo blijkt.

lijkt me evolutionair niet helemaal verantwoord. Drinkt de kleine wel genoeg?

en inderdaad: volgens mij kan het niet heel veel kwaad. Je wordt er wat dikker van en je komt snel maar niet duurzaam vol te zitten en het is vooral niet gezond in die zin dat er in zit wat je wel nodig hebt. Oftewel het is veel van wat je niet nodig hebt en weinig van wat je wel nodig hebt. Maar ach.

Joost de Ruig
7 augustus 2016, 21:18
Maar waar komt de helft van het gehakt vandaan dat bij ons in de supermarkt ligt? Juist, Botswana. En hoe oud is dat vlees? Juist, minimaal 1 jaar oud. En waarom mag daar het woord VERS op staan? Juist, omdat het vermalen van het vlees tot gehakt binnen zoveel uur voor het verpakken gebeurd.

D3nnis
7 augustus 2016, 22:08
lijkt me evolutionair niet helemaal verantwoord. Drinkt de kleine wel genoeg?



Hij drinkt meer dan genoeg. Vragen ons soms weleens af of ie niette veel wil drinken.
Die voorkeur voor zwembadwater begrijp ik ook niet ☺
Beetje net als honden die een voorkeur lijken te hebben voor het drinken uit ranzige stilstaande wateren of zo...

Erik de Perik
7 augustus 2016, 22:55
Maar waar komt de helft van het gehakt vandaan dat bij ons in de supermarkt ligt? Juist, Botswana. En hoe oud is dat vlees? Juist, minimaal 1 jaar oud. En waarom mag daar het woord VERS op staan? Juist, omdat het vermalen van het vlees tot gehakt binnen zoveel uur voor het verpakken gebeurd.

Het gehakt van AH wel..... net zoals ze de kip uit Thailand wel helemaal ok vinden.

zjanke
7 augustus 2016, 23:24
Maar waar worden boss pedaaltjes in tweeën gehakt?

Erik de Perik
7 augustus 2016, 23:31
Maar waar worden boss pedaaltjes in tweeën gehakt?

In het midden.

FruscianteFan
7 augustus 2016, 23:35
Hij drinkt meer dan genoeg. Vragen ons soms weleens af of ie niette veel wil drinken.
Die voorkeur voor zwembadwater begrijp ik ook niet ☺
Beetje net als honden die een voorkeur lijken te hebben voor het drinken uit ranzige stilstaande wateren of zo...

nu moet ik ook niet pretenderen ook maar enigszins verstand te hebben van opvoeden...

Erik de Perik
8 augustus 2016, 00:02
nu moet ik ook niet pretenderen ook maar enigszins verstand te hebben van opvoeden...

Naha, ik zou het wèl moeten weten.... maar goed......

Brad
8 augustus 2016, 00:03
Zout 's op met je hypocriete veganisten zooi man. Het tast je hersens aan en zeker je gevoel voor humor, om over je spelkunsten maar niet te hebben. Ga een laag boter op je hoofd smeren. Succes.

En nu weer over pedalen, mensen en veganistjes? Bij voorbaat dank.

Bij jou schijnt het niet eens uit te maken dat je wel vlees eet

Even kijken of jij wel gevoel voor humor hebt






Zit ik nou in het verkeerde topic te lezen?

:seriousf:

Joost de Ruig
8 augustus 2016, 00:19
Brum en Brad gaan piemeltje meten. Joepie, het bier staat koud. Kennelijk kennen ze elkaar, gezien hun uitspraken. Een ding weet ik zeker: mijn papa is de sterkste.

of zou Brum het over taaltechnische zaken hebben?

Erik de Perik
8 augustus 2016, 00:26
Jij speelt beter mag ik aannemen ? Ik ben niet de beste gitarist ter wereld maar ik heb voldoende techniek en muzikaliteit om plezier te hebben in het muziek maken

En dat is het enige wat telt

Een als het om soleren gaat denk ik dat ik jou er uit speel , zowel qua snelheid als het kiezen van de juiste noten tijdens het improviseren

Maar nogmaals dat is helemaal niet belangrijk



:seriousf:

Brad...... hij heeft het over jouw spelling en die is niet best.
Maar goed, ik heb wat gitaarspel van jou gehoord en da's ook al niet best. Jouw timing is een probleem en jouw snelheid is niet echt aanwezig, als ik het dan even bij naam noem. Ik zou dit nooit zo hebben benoemd als jij het niet als eerste naar voren had gebracht. Sorry.

Joost de Ruig
8 augustus 2016, 00:30
Nu we toch eerlijk zijn: ik ben een heel matige gitarist met weinig talent, maar o wat vind ik het leuk om te spelen. Door een beetje vlijt en wat lessen heb ik wat geleerd, maar iedereen die hier beweerd dat hij beter is dan ik, geef ik direct gelijk. Welterusten allemaal.

Brad
8 augustus 2016, 00:34
Brad...... hij heeft het over jouw spelling en die is niet best.
Maar goed, ik heb wat gitaarspel van jou gehoord en da's ook al niet best. Jouw timing is een probleem en jouw snelheid is niet echt aanwezig, als ik het dan even bij naam noem. Ik zou dit nooit zo hebben benoemd als jij het niet als eerste naar voren had gebracht. Sorry.

Je hebt gelijk ik dacht dat hij het over mijn gitaarspel had . Als je het over spelling hebt dan spreekt iemand over het algemeen niet over spelkunsten dan denk je toch meestal aan gitaarspel

Maar die aangepaste spelling komt door voorkeur en soms door luiheid en onverschilligheid

En wat mijn timing betreft die kan beter wanneer ik er een beetje op los improviseer , wanneer ik me echt concentreer dan zit dat wel goed

En wat mijn snelheid betreft kan ik je alleen maar dit zeggen : you ain t heard nothing yet
Ik heb me bij wat ik hier wel eens heb gepost behoorlijk ingehouden

Maar nogmaals dat is niet belangrijk , muziek is geen topsport

Erik de Perik
8 augustus 2016, 00:55
Ik heb gelijk, maar jouw spelling kan ik niet werkelijk wat op aanmerken, jouw timing is eigenlijk heel goed en jouw snelheid ook. Heb ik het allemaal op een rijtje Brad?

Brad
8 augustus 2016, 00:56
Nee mijn timing kan beter , moet ook goed zijn als ik er maar wat op los speel

En op mijn spelling daar valt van alles op aan te merken , maar ik heb je al uitgelegd hoe dat zit , een kwestie van voorkeur en onverschillihgheid

En mijn snelheid daar kun je niet over oordelen want ik heb wat dat aangaat hier niet mijn volle potentieel gedmonstreerd

En dat hoeft ook niet

Erik de Perik
8 augustus 2016, 01:09
Brad, jij bent een topper! Ik snap niet dat ik nog naar andere roergangers luister. Jij hebt het allemaal en ik had het niet door!
Sorry voor alles... inclusief mijn 'verdwijning' destijds.

Facebook matties worden....??

https://www.facebook.com/erik.vandam.16

Brad
8 augustus 2016, 01:12
Nee ik heb wel een account maar ik heb een grote afkeer van Facebook en aanverwante sites . Daarom zit ik nog op verschillende fora zoals deze

Erik de Perik
8 augustus 2016, 01:14
Nee ik heb wel een account maar ik heb een grote afkeer van Facebook en aanverwante sites . Daarom zit ik nog op verschillende fora zoals deze

Ja, ik denk wel dat jij een grote afkeer hebt.

Brum
8 augustus 2016, 06:41
Spelling Brad... Spelling... Je schrijft kut nog met -dt. Over je spel heb ik het niet, we zitten immers niet op een gitaarforum.

Tabula Rasa
8 augustus 2016, 06:58
Spelling Brad... Spelling... Je schrijft kut nog met -dt. Over je spel heb ik het niet, we zitten immers niet op een gitaarforum.
Dat is een bewuste keus. Zo ziet het er beter uit. Het gaat om de vorm en compositie van een woord als geheel of als deel binnen een zin. De "D" heeft zachte, ronde, organische lijnen en oigt warmer. De "T" is met zijn strakke vormen koud en kil, bijna digitaal.




Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
8 augustus 2016, 07:08
Oigt, staat misschien chique, maar was in dit geval een tikfout door een dikke duim. Excuses.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
8 augustus 2016, 07:21
nu moet ik ook niet pretenderen ook maar enigszins verstand te hebben van opvoeden...


Ik weet niet hoe je deze opmerking bedoelt; ik kan hem op verschillende manieren opvatten.

Ik twijfel bij veel opvoedkundige zaken of het de beste manier is, maar vwb voeding komen ze niks te kort.

guitarkid
8 augustus 2016, 11:06
Euh, ik begin bij een kleine Boss-tuner, scroll een beetje door via veganisme en val nu in een spellings-discussie. Never a dull moment op GN!!! :seriousf:

D3nnis
8 augustus 2016, 11:10
Hahaha, misschien moeten we iets minder absinth drinken met zijn allen!

Joost de Ruig
8 augustus 2016, 11:19
Hahaha, misschien moeten we iets minder absinth drinken met zijn allen!

Hier in het noorden drinken wij Beerenburg, mits koud :)

the sure thing
8 augustus 2016, 11:53
Hier in het noorden drinken wij Beerenburg, mits koud :)

... Gelukkig weer wel!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Fusion
8 augustus 2016, 12:10
Zeker nu de 'groene' industrie terrein wint omdat de wereld door begint te krijgen dat niet iedereen 6 miljard mensen iedere dag biefstuk kunnen blijven eten. Is gewoon niet vol te houden (vooralsnog doe ik er trouwens vrolijk aan mee, maar inmiddels zijn best veel van mijn vrienden vegetariër of veganist.Sterker nog, volgens de conservatieve schattingen (UN FAO bijvoorbeeld) is de vleesindustrie de nummer twee opwarmer van de aarde. Volgens de meer realistischere schattingen is het zelfs de nummer één.

On-topic toch? ;)

the sure thing
8 augustus 2016, 12:37
... En was de landbouw niet verantwoordelijk voor 90% van de waterconsumptie in Nederland?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Fusion
8 augustus 2016, 13:22
Water is weer een beetje een ander verhaal, omdat je daar erg moet kijken naar over wat voor soort water je het hebt. Dat landbouw bijvoorbeeld het meeste regenwater 'gebruikt' is bijvoorbeeld weer niet slecht.

EDIT: maar de vleesindustrie is idd met kop en schouder bovenaan de nummer één verbruiker van alle soorten zoet water ja.

Het is echt van de zotte dat we met zijn allen zo ongelooflijk asociaal veel en zo ongelooflijk asociaal dieronvriendelijk vlees eten :(

Tabula Rasa
8 augustus 2016, 14:13
Het is ook zonde van al dat water en de uitstoot. Zo'n beest heeft gewoon een te lange doorlooptijd waarin ie niet echt nuttig is. Neem nou de kip. Als er toch eens een manier was om zo'n beest heel erg snel op gewicht te krijgen, dan kon je hem sneller eten. Beetje van ei in een plof tot kip.




:eek:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Pepe
8 augustus 2016, 15:28
Dat water wordt juist gebruikt om die kip snel op gewicht te krijgen.
Dat je vlees in de pan tot de helft verdampt is dan weer zonde van dat water want daar heb je wel degelijk voor betaald.

the sure thing
8 augustus 2016, 15:34
Ach... Het water van de kip in de pan gaat via de afzuigkap naar buiten. Daar komt het uiteindelijk weer in wolken terecht en regent het fijn naar beneden. Kan het beneden weer tot drinkwater worden verwerkt.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
8 augustus 2016, 16:11
Maar dat is met al het water zo, uiteindelijk regent het weer naar beneden. Daar heb je geen kip voor nodig.

Tabula Rasa
8 augustus 2016, 16:21
Maar dat is met al het water zo, uiteindelijk regent het weer naar beneden. Daar heb je geen kip voor nodig.
Jawel, de kip is de filter. Het zuivert het water. En door het goed te bakken maak je de bacteriën dood die achter blijven. Dus voor ons onschadelijk. Je wilt niet hebben dat dat gewoon zo de lucht in gaat.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
8 augustus 2016, 16:28
Ik weet niet of een kip bij ons door de afzuigkap past

Erik de Perik
8 augustus 2016, 18:44
Kwestie van een goeie aanloop.

Pepe
8 augustus 2016, 18:52
Alles bij mekaar komt het me voor als een ingewikkelde manier van water zuiveren.

Fusion
8 augustus 2016, 20:48
Om toch maar even serieus erop in te gaan, en met de kans dat ik mensen voor de tenen stoot, je kunt er grapjes over maken, maar de bio-industrie is één van de meest wrede en milieubelastende industrieën op deze wereld. En de gemakzuchtige houding van de consument speelt deze industrie in de handen. Dieren worden massaal mishandeld, verminkt, volgespoten, vetgemest tot poten letterlijk breken, vastgeklemd, geschopt, geslagen, bij ziekte iedere vorm van zorg ontzegd etc voor een goedkoop stukkie vlees. Waarvan netto nog eens mondiaal 30% wordt weggegooid. En de aarde warmer van wordt. En bossen voor worden weggekapt.

Bizar...

Brum
8 augustus 2016, 21:25
En als we het dan toch over weggekapte Bossen hebben:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160803/23ec454506968859933b904fc8473321.png

En zo is de cirkel weer rond.

the sure thing
8 augustus 2016, 21:28
Back on topic!

Ik vind 'm nog steeds cute


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

telerocker
8 augustus 2016, 21:51
Hij is cute, maar kan ie ook bypass? (te lui om dat ff op te zoeken.... :hide:)

Brad
8 augustus 2016, 22:07
Spelling Brad... Spelling... Je schrijft kut nog met -dt. Over je spel heb ik het niet, we zitten immers niet op een gitaarforum.

Maar ik schrijf geen kat met een u zoals jij

Die post van Fusion is overigens een goede samenvatting van hetgeen er mis is met de bio industrie

the sure thing
8 augustus 2016, 22:53
Hij is cute, maar kan ie ook bypass? (te lui om dat ff op te zoeken.... :hide:)

Nee. Hij staat altijd aan. Haha!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

telerocker
8 augustus 2016, 22:59
Nee. Hij staat altijd aan. Haha!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Gompie, en nog duurder ook dan zijn grote broer die wel een switch heeft. Een geval van één voor de prijs van twee. Nou ja, zoiets..

D3nnis
8 augustus 2016, 23:03
Die post van Fusion is overigens een goede samenvatting van hetgeen er mis is met de bio industrie


Misschien wel, maar misschien zou iedereen die zich zo actief tegen die industrie verzet, en dit vooral vanuit tv en/of internet beelden doet, eens de kans moeten hebben om eens een maand stage te lopen bij de vleesverwerkende bedrijven...

Fusion
8 augustus 2016, 23:33
Ehm.... want?

D3nnis
9 augustus 2016, 08:41
Omdat ik denk dat het goed zou zijn dat sommige mensen hun mening kunnen vormen aan de hand van de praktijk en realiteit, in plaats van door wat een of andere kantoorpiemel in een boekje schrijft.
Probeer het eens; die bedrijven zitten niet vol met respectloze dierenbeulen die er alles aan doen om het milieu naar de klote te helpen, maar zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed. De meesten in ieder geval ☺

Fusion
9 augustus 2016, 10:23
Gelukkig beweert niemand hier dat alle medewerkers in alle bedrijven beulen zijn. En als ik bjj n bedrijf dat toevallig wel eea op orde heeft een maand werk. Wat dan? Anekdotisch bewijs zegt niet zoveel. Dan baseer ik me liever op de mensen die honderden bedrijven hebben bezocht en daarover hun conclusies hebben opgeschreven. Soms met medewerking van boeren of voormalige boeren die zelf ook betere zorg voor hun dieren willen.

Fusion
9 augustus 2016, 10:26
Oh ja en dat ze niet doelbewust 's ochtends op staan om te milieu nar de kloten te helpen snap ik. Dat zullen weinigen doen. Gelukkig spreek ik als je goed oplet dan ook voornamelijk over de consument. En het samenspel met de vleesindustrie. Grootste verkwanselaar van drinkwater, grootste of één na grootste opwarmer van de aarde.

D3nnis
9 augustus 2016, 10:37
Anekdotisch bewijs zegt niet zoveel.



"bewijs" uit een boekje al helemaal niet. Dan wint degene met het beste verhaal, dat niet eens de waarheid hoeft te zijn.

Maakt mij verder weinig uit, maar ik zou mijn mening liever sterken door zelf uit mijn doppen te kijken, maar iedereen zal daarin wel anders zijn.

Erik de Perik
9 augustus 2016, 10:54
Ik kan jullie uit eigen ervaring vertellen dat de waarheid, zoals altijd, in het midden ligt. Ik heb een paar maanden in een vleesfabriek gewerkt. Daar werkten vooral Portugezen en Nederlanders. De Portugezen waren zich er bewust van dat ze met het eten van iemand bezig waren, de Nederlanders hadden er schijt aan en de stukken vlees vlogen zo nu en dan door de hal. Inspecties gingen op afspraak en er werd ook wel eens een paar ton vreemd gevlekte hammen in de productie verwerkt. Hun ingeblikte producten gingen de hele wereld over.
Heb in een veevoer fabriek gewerkt. In het biggenvoer zat mierenzuur om de spijsvertering te versnellen. Het enige verschil tussen Royal Canine en C1000 hondenvoer was de verpakking.
Getrouwd in een boerenfamilie. Schoonouders hadden een ouderwets melkvee bedrijf. Deden niet mee met alle gekte en schaalvergroting en konden er prima van leven. Zwager had een biggenbedrijf, werkte zich de tyfus, had veel vertrouwen in de bank en investeerde zichzelf naar een faillissement. Castreren en staartjes eraf zonder verdoving. Ik heb daar nog een 100V audio installatie aangelegd en de beestjes werden erg rustig van de muziek.
Ik heb jarenlang mobilofoons en andere telecom aan boeren en tuinders verkocht en kwam daar dus veel over de vloer. Een aantal tuinders hadden schijt aan alles qua gif en warm water lozingen. Inspecteurs werden bedreigd met grof geweld en vuurwapens. Bij de Brabantse varkensboeren zitten er ook een stel in dat genre bij. Ik weet niet of dit allemaal in de boeken en rapporten is terug te vinden.

Nellyrocks
9 augustus 2016, 11:06
Nee. Hij staat altijd aan. Haha!

Dan hoop ik niet dat ze hier ook een Metal Zone versie van maken.

Da Vinci
9 augustus 2016, 11:09
Tja, ieder verhaal heeft twee kanten.
Mijn ouders wonen op een boerderij en mijn vader is ook hobbyboer. Dat wil zeggen; paar paarden (waar mijn zusjes op reden vroeger), een paar sierduiven, kippen, een redelijk aantal schapen en 3 hangbuikzwijnen. Bij ons thuis is er nooit bespaard op welzijn van de dieren. De boerenfox is zelfs op late leeftijd nog eens voor meer dan 1000 euro geholpen, om maar een voorbeeldje te geven. 2 van die hangbuikzwijnen waren mannetjes en moesten gecastreerd worden. Dat is toen netjes door de veearts gedaan. Zonder verdoving. Want volgens de veearts hebben ze meer last van de verdoving dan van de ingreep zelf.

Bij de lammetjes werden vroeger de staartjes er af gehaald. Dat gebeurde dmv een buisje (lijkt erg op een slide) met een elastiekje. Daar ging het staartje in, elastiekje werd eraf geschoven. Die lammetjes zwaaide dan 30 seconde een beetje met hun staartje in het rond, maar gingen daarna weer vrolijk spelen, eten, etc. Leken er weinig last van te hebben.
Een aantal jaar geleden is het verboden om de staartjes eraf te halen. Gevolg is dat die beesten zichzelf helemaal onder schijten waarbij de ontlasting tussen de staart en de anus blijft zitten met allerlei infecties, helemaal rond of na de bevalling, van dien.
Ik ben opgegroeid met dieren en durf wel te zeggen dat ik echt begaan ben met het lot van onze dieren en ik durf te zeggen dat die schapen veel beter af waren zonder staart en dat die handeling prima zonder verdoving kan plaatsvinden.

D3nnis
9 augustus 2016, 11:12
Inspecteurs werden bedreigd met grof geweld en vuurwapens. Bij de Brabantse varkensboeren zitten er ook een stel in dat genre bij. Ik weet niet of dit allemaal in de boeken en rapporten is terug te vinden.


Ik denk dat dit overal wel voorkomt.
Wat die wapens betreft, er zijn ook motorrijders die zich veel met duistere zaken bezig houden, maar wil niet zeggen dat elke motorrijder zich daarmee inlaat.

Wat voedselveiligheid betreft....de vrouwtjes die in de zomer eerst kipfilet kopen, dit in de auto leggen en vervolgens nog een paar uur gaan winkelen alvorens het kipfiletje in de koelkast te leggen lopen meer risico dan degene die hier wel normaal mee om gaan. Kunnen we mooi wijzen naar de vleesboeren, maar daar kunnen die vleesboeren niet tegen werken natuurlijk.
Ik zeg overigens niet dat alle vleesboeren het voedseltechnisch allemaal zo goed voor elkaar hebben.

Da Vinci
9 augustus 2016, 11:12
die bedrijven zitten niet vol met respectloze dierenbeulen die er alles aan doen om het milieu naar de klote te helpen, maar zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed. De meesten in ieder geval ☺

Klopt D3nnis, maar het is gewoon een feit dat de vleesindustrie de grootste vervuiler is van de wereld. Oa. door CO2 uitstoot maar ook door beslag op voedsel, drinkwater en allerlei antibiotica etc. waar ze die beesten (preventief) mee volspuiten. Dat is gewoon een feit en heeft niks te maken met een mening of de instelling van mensen die in die industrie werkzaam zijn.

Brad
9 augustus 2016, 11:17
Ik kan jullie uit eigen ervaring vertellen dat de waarheid, zoals altijd, in het midden ligt. Ik heb een paar maanden in een vleesfabriek gewerkt. Daar werkten vooral Portugezen en Nederlanders. De Portugezen waren zich er bewust van dat ze met het eten van iemand bezig waren, de Nederlanders hadden er schijt aan en de stukken vlees vlogen zo nu en dan door de hal. Inspecties gingen op afspraak en er werd ook wel eens een paar ton vreemd gevlekte hammen in de productie verwerkt. Hun ingeblikte producten gingen de hele wereld over.
Heb in een veevoer fabriek gewerkt. In het biggenvoer zat mierenzuur om de spijsvertering te versnellen. Het enige verschil tussen Royal Canine en C1000 hondenvoer was de verpakking.
Getrouwd in een boerenfamilie. Schoonouders hadden een ouderwets melkvee bedrijf. Deden niet mee met alle gekte en schaalvergroting en konden er prima van leven. Zwager had een biggenbedrijf, werkte zich de tyfus, had veel vertrouwen in de bank en investeerde zichzelf naar een faillissement. Castreren en staartjes eraf zonder verdoving. Ik heb daar nog een 100V audio installatie aangelegd en de beestjes werden erg rustig van de muziek.
Ik heb jarenlang mobilofoons en andere telecom aan boeren en tuinders verkocht en kwam daar dus veel over de vloer. Een aantal tuinders hadden schijt aan alles qua gif en warm water lozingen. Inspecteurs werden bedreigd met grof geweld en vuurwapens. Bij de Brabantse varkensboeren zitten er ook een stel in dat genre bij. Ik weet niet of dit allemaal in de boeken en rapporten is terug te vinden.




Brrrrrr wat een verhaal . En om nog even terug te komen op de discussie betreffende het recht van spreken over de werkelijkheid in de bio industrie

Waarom zou je die onderzoekers die er tijd energie in gesopt hebben niet geloven ? Ik zie ook niet waarom ze de werkelijkheid erger zouden doen voorstellen dan het is

Verder is het ene bedrijf het andere niet er zullen best bedrijven tussen zitten die wat beter met de beesten omgaan . maar over het algemeen blijkt er volgens onderzoek veel mis te zijn

Wat Erik de Perik beschrijft over onverdoofd castreren en staart couperen dat was volgens onderzoek meer regel dan uitzondering

D3nnis
9 augustus 2016, 11:37
Klopt D3nnis, maar het is gewoon een feit dat de vleesindustrie de grootste vervuiler is van de wereld.


Ongetwijfeld, maar het zou helpen om dingen in het juiste perspectief te plaatsen.

Ik ben niet tegen onderzoekers, maar er zijn te veel "papieren" onderzoekers die niet eens weten hoe een varken er van dichtbij uit ziet, en die zullen dan wel even vertellen hoe het allemaal zit.
Mag iedereen zijn mening op baseren, maar je mag ook bést wat nuanceren, of er zelf over nadenken, en dit niet als enige en heilige waarheid zien. Niets meer en niets minder.

Erik de Perik
9 augustus 2016, 11:45
Ongetwijfeld, maar het zou helpen om dingen in het juiste perspectief te plaatsen.

Ik ben niet tegen onderzoekers, maar er zijn te veel "papieren" onderzoekers die niet eens weten hoe een varken er van dichtbij uit ziet, en die zullen dan wel even vertellen hoe het allemaal zit.
Mag iedereen zijn mening op baseren, maar je mag ook bést wat nuanceren, of er zelf over nadenken, en dit niet als enige en heilige waarheid zien. Niets meer en niets minder.

Oh, maar hetzelfde geldt voor consumenten, die ook 'van alles' weten over het voedsel wat ze kopen, maar uiteindelijk de winkel en/of fabrikant op hun woord geloven.

D3nnis
9 augustus 2016, 11:46
O, jazeker,dat ontken ik ook niet ☺

Mitch
9 augustus 2016, 11:51
Geen off topic meer aub.
Eervolle vermelding voor top off topic posters Erik de Perik en Brad, jullie hebben de meeste onzin posts. Nog een keer zó lang off topic doorgaan in een inhoudelijk subforum en je hebt een ban aan je broek.

D3nnis
9 augustus 2016, 12:08
On topic dus...
Als dat boss pedaal dat geen pedaal is duurder is dan de versie mét switch...betekent dit dan dat ze die met switch straks duurder maken? Die heeft immers meer functionaliteit ☺

Erik de Perik
9 augustus 2016, 12:11
Geen off topic meer aub.
Eervolle vermelding voor top off topic posters Erik de Perik en Brad, jullie hebben de meeste onzin posts. Nog een keer zó lang off topic doorgaan in een inhoudelijk subforum en je hebt een ban aan je broek.

Ik voelde al dat ik iets fout deed ;)


Zelf stem ik tegenwoordig met dit apparaatje. Kost 3,90 EUR, dus voor dat geld kun je er wel een paar rond hebben slingeren. Werkt prima, muten doe je met je gitaarvolume èn hij is true-bypass :rocken:


https://www.thomann.de/pics/bdb/228417/8009067_800.jpg

Da Vinci
9 augustus 2016, 12:40
Ik heb zelf deze. Wilde een clipjtuner voor jam-sessies waarbij tradiotioneel niks aanwezig is en ik toch maar één gitaar bij me heb.
Vind alleen die achterlijke dingen op de headstock er altijd nogal lelijk uit zien, en deze is mooi compact.

http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2013/11/planetwaves-microtuner.jpg

FruscianteFan
9 augustus 2016, 13:05
Snap ik wel, maar heb bij die achterkant-tuners altijd zoiets van "wie houd je voor de gek?".

Maar goed, boeiend ;)

D3nnis
9 augustus 2016, 13:36
Worden er eigenlijk nog analoge stemapparaten gemaakt? Of in ieder geval met zo'n echte wijzer?

Da Vinci
9 augustus 2016, 13:42
Snap ik wel, maar heb bij die achterkant-tuners altijd zoiets van "wie houd je voor de gek?".


Waarom zou je iemand voor de gek houden als ik m'n tuner een beetje verdekt opstel en er niet bij iedereen mee in z'n gezicht(sveld) loop te zwaaien? Ik hou m'n lul ook gewoon in m'n broek zonder daarmee te willen doen alsof ik geen heb.

Tabula Rasa
9 augustus 2016, 13:53
Waarom zou je iemand voor de gek houden als ik m'n tuner een beetje verdekt opstel en er niet bij iedereen mee in z'n gezicht(sveld) loop te zwaaien? Ik hou m'n lul ook gewoon in m'n broek zonder daarmee te willen doen alsof ik geen heb.
Dat is net zoiets als , elke vijf minuten , roepen dat je bepaalde voeding eedt.

Als ik dan zo'n koptunertje zou nemen, dan ook het liefst zo klein mogelijk, lekker verborgen achterop. Lelijk spul.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
9 augustus 2016, 14:01
Ik hou m'n lul ook gewoon in m'n broek


Waarom dat ooit meer regel dan uitzondering is geworden weet ik eigenlijk niet!

Pepe
9 augustus 2016, 14:20
Als je er niet trots op bent snap ik dat wel.

telerocker
9 augustus 2016, 17:16
Ik hou hem in mijn broek, anders trap ik er soms op! :D

the sure thing
9 augustus 2016, 17:43
Als ik zeker weet dat ik voor altijd een looper met tuner-out zou gebruiken, zou ik de Boss morgen aanschaffen


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
9 augustus 2016, 17:52
Ze kunnen beter die tuner in een looper inbouwen

Pepe
9 augustus 2016, 18:18
Zo heb ik me altijd afgevraagd waarom een tuner niet combineren met een goeie buffer en een boost.

FruscianteFan
9 augustus 2016, 19:12
http://www.hotoneaudio.com/products/skyline/tuner/8.html

Brad
9 augustus 2016, 23:08
Aangezien ik toch niet meer optreed gebruik ik gewoon de tuner die ingebouwd zit in mijn guitar trainer , die werkt echt uitstekend

Gewoon aangesloten op de tuner uit van mijn effect processor

the sure thing
9 augustus 2016, 23:43
http://www.hotoneaudio.com/products/skyline/tuner/8.html

Dank voor de link!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
9 augustus 2016, 23:59
Ja, smart.
Je zou alleen nog er iets op moeten vinden dat je niet telkens voorover moet buigen als je in mute wil stemmen.

FruscianteFan
10 augustus 2016, 00:05
Ja, smart.
Je zou alleen nog er iets op moeten vinden dat je niet telkens voorover moet buigen als je in mute wil stemmen.

Nee man, zo kan iedereen éxtra goed horen dat je aan het stemmen bent!

(is waarschijnlijk meteen ook het antwoord waarom dit niet vaker zo wordt ontworpen: zal toch een duo-pedaal moeten zijn)

Erik de Perik
10 augustus 2016, 00:18
Ik heb zelf deze. Wilde een clipjtuner voor jam-sessies waarbij tradiotioneel niks aanwezig is en ik toch maar één gitaar bij me heb.
Vind alleen die achterlijke dingen op de headstock er altijd nogal lelijk uit zien, en deze is mooi compact.

http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2013/11/planetwaves-microtuner.jpg

Sinds ik geen modellenwerk meer doe, maakt het me wat minder uit, hoe lelijk iets is.