PDA

View Full Version : Vraag: Kluson pickups.. wie heeft er ervaring mee?



MikeD
3 augustus 2016, 11:26
Voor een volgend project (het opleuken van een Tokai SG) zoek ik naar alternatieve pups (een setje Lindy Fralin's gaat me wat ver.. en de halve wereld heeft al Gibson 57 classics in z'n SG zitten ) . Nou hebben een aantal nederlandse onderdelenleveranciers de elementen van Kluson in hun aanbod. Na enig zoeken kwam ik er achter dat deze elementen niets te maken hebben met de 'echte' Kluson fabriek maar dat het een slimmigheidje is van de heren van Göldo (Duitsland) die de merknaam Kluson voor Europa hebben gedeponeerd voor gitaarelementen. Lekker voorbeeld van aanleunen tegen (en gebruik maken van) de naamsbekendheid van de 'echtre' fabrikant Kluson en ze melden bij Göldo ook niet dat het gebruik van de merknaam met goedvinden van de houder van de Kluson merknaam is gedaan (dus geen gelicentieerd merkgebruik...??). Bijna een reden om deze schaamteloze (vermoedelijke) merkpiraterij te laten voor wat ie is.. maar toch.. wie heeft er Kluson elementen in een of meer van zijn / haar gitaren en kan mij er wat over zeggen.... mag ook een absoluut afschieten zijn.

Tabula Rasa
3 augustus 2016, 11:29
De elementen ken ik niet, maar ik heb wel redelijk wat spullen van Göldo besteld in het verleden via Rockinger.de en het was altijd ruim boven verwachting.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

fred dons
3 augustus 2016, 12:28
WD heeft de rechten op de naam voor de VS geclaimd (de originele Kluson was al een tijd failliet), de WD klusons komen uit Korea, de Goldo die het Trademark voor Europa heeft geclaimed laat zijn Hardware bij Gotoh maken, ik heb zelf daarom een sterke voorkeur voor de Goldo :D

Tabula Rasa
3 augustus 2016, 12:33
Dus Gotoh met een andere sticker erop in een ander pakje en een andere prijs? Dan snap ik dat het me nooit tegen gevallen is. Ook die vintage tuners van 3 tientjes zijn subliem. (Zelfde verhaal van Gotoh?)


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Kakihara
3 augustus 2016, 14:09
Ik heb een Vintage set in mijn tele. Ze zijn behoorlijk goed: gedefinieerd, helder met voldoende laag. Niet te veel output, maar net genoeg.
Als je niet de traditionele pickupwegen wil bewandelen, zijn er betaalbare alternatieven genoeg: Wildepickups (voor als je iets compleet anders wil), LeoSounds, Creamery, Duesenberg, ...

fred dons
3 augustus 2016, 14:26
Dus Gotoh met een andere sticker erop in een ander pakje en een andere prijs? Dan snap ik dat het me nooit tegen gevallen is. Ook die vintage tuners van 3 tientjes zijn subliem. (Zelfde verhaal van Gotoh?)

ja klopt, daarom koop ik bij goldo eerder de klusons dan de gotoh's zijn net goedkoper :D

MikeD
3 augustus 2016, 15:03
Dank voor de bijdragen. nou dan zal ik me dus tzt een aan een setje van die Klusons wagen....al naar gelang het type gotoh pups ontloopt het mekaar prijstechnisch ook niet zo heel veel. En ik ben een sucker voor zebra pups.