PDA

View Full Version : Switcher waarbinnen presets nog aan/uit geschakeld kan worden



the sure thing
2 augustus 2016, 22:00
Dames en heren,
In het land van de loopers/switchers ben ik op zoek naar het volgende: ik ben op zoek naar een switcher waar ik al mijn afzonderlijke effectpedaaltjes aan kan hangen. Door middel van PRESETS kan je dan bijv. pedaal 2,3 en 6 tegelijk activeren. Maar.... Ik wil dan vervolgens binnen die preset bijvoorbeeld pedaaltje 6 kunnen uitschakelen met één druk op de knop. En dat dus "on the fly" doen en niet door een andere preset op te roepen.

Samengevat: IK WIL een preset oproepen en dan binnen die preset on the fly klooien.

Voor zover ik kan nagaan kan alleen de Voodoolab PX-8 dit. Echter: die kost ca €400 en heeft geen MIDI. Dat vind ik veel geld voor een switcher zonder MIDI. Nou hoef ik niet per sé MIDI...

Wie weet er naast de PX-8 nog een andere switcher die bovengenoemde kan?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

piezo
2 augustus 2016, 22:55
Rocktron loop 8 floor, dacht ik. Tenminste, als je z'n presets via midi kiest. Dan kun je binnen de preset iedere schakelaar weer een eigen functie geven.
Kost niet veel minder dan 400 trouwens.

The Lo Lands
2 augustus 2016, 23:06
De Boss ES-8 (8+1 loops) kan dit allemaal en meer, kost alleen rond de 690 euro. Anders de Boss ES-5 voor 450 euro. Helaas minder loops (5) en van bank switchen gaat minder handig.

the sure thing
2 augustus 2016, 23:39
De ES-5 kan het idd niet, de ES-8 wel.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
3 augustus 2016, 23:25
De ES-5 kan het idd niet, de ES-8 wel.

ES-5 ken ik verder niet goed. Ik heb de ES-8 nu een klein half jaar. Vandaag een test gedaan met twee versterkers aansturen vanuit de Boss, per patch kun je kiezen voor versterker A of B en bij beiden A & B was ik bang dat er een brom of aardeprobleem zou optreden, maar zelfs dat ging goed! Ik heb gelezen dat de uitgangen 'isolated' gescheiden zijn. Anders had ik hiervoor een Lehle Dual moeten aanschaffen. Top switcher de Boss!

solidjiver
9 augustus 2016, 18:00
Gigrig G2 kan dat and then some :cooler:

the sure thing
9 augustus 2016, 20:55
Dank! Maar zo te zien is ie duurder dan de Boss ES-8


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
9 augustus 2016, 22:44
Gigrig G2 kan dat and then some :cooler: Is ook een prima optie maar wel 250 euro duurder.


Dank! Maar zo te zien is ie duurder dan de Boss ES-8 Verschil met Gigrig is wel dat de Boss hoofdwaarschijnlijk nooit een firmware update gaat krijgen en bij de Gigrig gebeurt dit wel waardoor er nieuwe features worden toegevoegd. Voor mijn toepassing is de Boss meer dan prima maar er zijn wel een aantal bugs bekend met de ES-8. Of Boss die nog gaat aanpassen middels een update valt te bezien, dan brengen ze eerder een nieuwe ES-10 versie uit ;-)

the sure thing
9 augustus 2016, 23:44
Welke bugs heeft de ES-8 ?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

telerocker
10 augustus 2016, 00:24
Ik heb weinig ervaring met switchers, maar kan de Carl Martin Octaswitch dat ook niet?

the sure thing
10 augustus 2016, 07:15
Nee helaas niet


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
10 augustus 2016, 09:07
Welke bugs heeft de ES-8 ?
Ik gebruik deze functionaliteit zelf niet maar je kunt bijvoorbeeld modulatie en delay pedalen per preset automatisch aansturen voor het juiste tempo. Hiervoor gebruik je een control/expression output. Hierbij zend de ES-8 een soort puls naar je pedaal voor het juiste tempo. Dit werkt niet goed bij switchen tussen presets en verschillende tempo's waardoor je pedaal niet het juiste tempo ontvangt of pas later. Er zijn diverse manieren om dit anders aan te sturen zoals met midi maar als je pedaal geen midi heeft dan zou dit een goed alternatief zijn. Een soort automatische tap tempo wat dus niet goed werkt. Boss is op de hoogte van deze bug maar of ze er wat aan gaan doen middels een firmware update?? Er is er nog een maar weet ff niet meer welke. Niet super ernstig maar toch...

the sure thing
10 augustus 2016, 09:32
Lukt het wel om een aparte knop toe te wijzen en deze als tap-tempo knop te gebruiken en daarmee meerdere (niet midi) pedalen tegelijk van tap tempo te voorzien? Of is dat nu juist het euvel?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
10 augustus 2016, 09:37
Lukt het wel om een aparte knop toe te wijzen en deze als tap-tempo knop te gebruiken en daarmee meerdere (niet midi) pedalen tegelijk van tap tempo te voorzien? Of is dat nu juist het euvel?

Aparte knop voor 'voetmatige' tap tempo is geen probleem!

Probleem heeft alleen te maken met automatische tempo en andere timing aansturing door de ES-8. Midi aansturing werkt overigens perfect.

The Lo Lands
10 augustus 2016, 09:40
Je zou dit draadje op het Gear Page forum over de Boss ES-8 eens kunnen lezen...

http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/boss-es-8-discussion.1584166/

The Lo Lands
10 augustus 2016, 09:50
Dit naar aanleiding van een vraag over aansturing van een H9 met de ES-8.


hi, did you manage by any chance to control BOTH H9 SIMULTAENOUSLY with the expression pedal ?
i have the same set up (1 exp pedal in, and 2 effects plugged in exp out 1 & 2), i can control one at a time, but i can't find a way to control both simultaenously.
i so hope this is possible
thx 4 help

Answer:
I don't think you can do it via the exp outs, which are also problematic in that they send sporadic CV pulses that will give you headaches if you use certain types of effects like pitch shifting. You can do it via MIDI using the assign functions. Lots of info about this in the "ES-8 Discussion Thread".

the sure thing
10 augustus 2016, 10:15
Dank wederom


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

The Lo Lands
10 augustus 2016, 10:45
Dank wederom

Graag gedaan en als je nog vragen hebt mag je ze mij ook stellen middels een PM.