PDA

View Full Version : Boss DD-500 USB vraag



Herman
2 augustus 2016, 21:11
Ik heb een vraag wat betreft de USB mogelijkheden van de Boss DD-500. Misschien is het een heel voor de hand liggend iets, maar ik heb momenteel nog niet de juiste kabel om het zelf te kunnen checken en ik kan niet echt een antwoord vinden op het internet.

De DD-500 heeft in totaal 99 banks. Graag zou ik voor alle liedjes die ik met mijn band speel een eigen bank maken. Dus “liedje A” bank 1, “liedje B” bank 2, “liedje Z” bank 26. Dit is op zich nog niet zo’n probleem.


Waar ik echter mee zit is het volgende; Ik zou graag alle presets (banks) op volgorde hebben van de set, zodat ik alleen een bank omhoog hoef te schakelen en niet opzoek hoef naar de bank voor het desbetreffende liedje. Is het ook mogelijk om via laptop/PC een map te openen met alle banks en deze op een andere plek in de lijst te zetten? Dus bijvoorbeeld als we liedje A en liedje C willen omdraaien in de set, dat ik de volgorde van mijn banks op die manier ook aan kan passen.

Als iemand me hier opheldering over kan geven zou dat te gek zijn!

Herman
5 augustus 2016, 09:14
Niemand? :(

Dutch66
5 augustus 2016, 11:59
Wat normaal gesproken de procedure is voor dit soort dingen, is eerst via USB een zgn. 'midi dump',
van je settings naar je PC maken, (klikkerdeklik (http://www.bossus.com/support/knowledge_base/207507213) voor Boss procedure) en dan met een 'editor' deze bewerken. Vervolgens via dezelfde procedure e.e.a. weer terug 'dumpen' naar DD500.

Maaaaaar, ik kon (zo gauw) nog geen editor specifiek voor de DD500 vinden, misschien dat je een
generieke editor kunt gebruiken, eigenlijk geen idee...

Je hebt er voor de rest niet zo heel veel aan, maar omdat er (nog) geen reacties van DD-500 bezitters
waren dacht ik misschien heb je hier wat aan...