PDA

View Full Version : Riverside



TheWildYouth
1 augustus 2016, 12:46
Het is vakantie, en wat doe je dan?
Juist op je kamer muziek schrijven en opnemen. Het resultaat is dit simpele (uit 4 akoorden bestaande) liedje. Ik heb ook wat tekst erbij geschreven en ingezongen, maar daar zullen we het maar niet over hebben aangezien ik dat niet goed kan :P

Laat me weten wat je er van vindt!

muziek na de klik
https://www.youtube.com/watch?v=giy-Gqq5z7s&feature=youtu.be

beruk
1 augustus 2016, 12:57
en ingezongen, maar daar zullen we het maar niet over hebben aangezien ik dat niet goed kan :P

Ja, dat is wel een deal breaker hoor en een structureel probleem...:
https://thewildyouth.bandcamp.com/track/the-rain-got-in-my-way

Beetje Syd Barrett, ik hou er wel van. Maar die dubbelstem is alleen uit te houden mits gelijk en zuiver:

https://www.youtube.com/watch?v=5ZaZaWcdtbY

Duhsjaak
2 augustus 2016, 00:13
Ik snap wat Beruk bedoelt.
En da's helemaal niet verkeerd.

Maar ik was altijd errug kritisch over Wild Youth's verrichtingen. En dat lijkt nu toch iets milder te worden, die kritiek.

Ik vinnut nog steeds über weerbarstig, maar ik lijk er inees toch een soort logica in te ontdekkken.

Dat kan puur een moment in de tijd zijn, of een stemming, maar ik bespeur toch een bepaalde vooruit gang.

Voorruitgang dus.

Beruk heeft nog steeds gelijk, maar de progressie is niet aan dovemansoren gedingest.

Het heeft er zelfs alle schijn van dat je/jullie er neit eerst een studio voor hebben afgehuurd> Bonuspunt!!! Dit kun je zelf ook opnemen!

Fijn bedenken welke koers dit moet gaan volgen en proberen iets meer met een plan te werk te gaan. And you're set to go.
Keep on keepin' on zei Curtis Mayfield. Al vanaf 1961 mijn held.
Zegt je dat niks? 1961 is het enige jaar dat je op z'n kop kunt schrijven an dat dan hetzelfde blijft. Leuk hè?

Trouwens: Ik ben altijd al met Syd en Lou Reed en De Heer Neil Young vergeleken. Het zal toch niet waar zijn?
Ga zowat naast mijn schoenen lopen....

Even een tussendoortje:
Ik vind Beruk an sich al goed, maar wie iets tussen Beruk en metal maakt heeft goud in handen.
echt waar.....
Vriendelijke groet, Gus


Probeer je eigen 'taal' te vinden. Publiceer alleen echte verbeteringen. Zo maar een ideetje...

beruk
2 augustus 2016, 00:50
Publiceer alleen echte verbeteringen. Zo maar een ideetje...
Top advies, doen!

telerocker
2 augustus 2016, 01:02
In de serie opbouwende kritiek: het themaatje is leuk. De zang(lijn) haalt de boel onderuit. Huur een goede zanger(es) in, breng wat variatie in de zanglijn en misschien komt er plots iets heel moois tevoorschijn.

Gesualdo
2 augustus 2016, 17:48
Sweet Home Alabama

Lalalalalala

Lala lala lalala

Sweet home Alabama

pasqual
2 augustus 2016, 22:37
Sweet Home Alabama

Lalalalalala

Lala lala lalala

Sweet home Alabama

Lekker opbouwende kritiek dit! De kritiek van Beruk was nogal hard maar wel eerlijk en dient een doel maar dit?
Liever maar laten als je niets toe te voegen hebt!

On topic: de vergelijking met Syd Barret is niet eens zo verkeerd...
De akkoorden en zanglijn blinken niet uit in vindingrijkheid maar ( en naar mijn bescheiden mening niet geheel onbelangrijk:) ) je creëert wel een aparte sfeer en als je dit beter uitwerkt met in ieder geval de twee stemmen op één lijn, ben je al een stuk op de goede weg.

ateng
3 augustus 2016, 00:03
Sweet Home Alabama

Lalalalalala

Lala lala lalala

Sweet home Alabama

Wat is je punt?

guitarkid2
3 augustus 2016, 12:10
zou wat ritmischer proberen te zingen
dat gaat echt een groot verschil maken :)