PDA

View Full Version : Dit wordt waarschijnlijk het nieuwe Fervid singeltje...wat vindt u er van?



JVGM-music
1 augustus 2016, 07:52
Gitaar geluid is een Telecaster door een Koch versterker...klinkt niet onaardig naar mijn mening

http://soundcloud.com/willem-breedveld/nowhere-to-turn

zoldergitarist
3 augustus 2016, 14:50
Mag ik als eerste reageren? De sound vind ik oké evenals de mix (ben jaloers!) alleen de rest vind ik een beetje van hetzelfde, weinig tot geen afwisseling. En ik mis een geile gitaarsolo :crazyhappy:
Groetjes Barry

Pepe
3 augustus 2016, 15:58
Die gitaren en drums van het inro lijken een sterke hook te faciliteren alleen, die is er niet!
Ik vind het couplet lekker open maar had nog wat puntiger en hoekiger gemogen a la Artic Monkeys of Pixies en ja, die akkoorden in het refrein zijn me net niet spannend genoeg, hangt nou een beetje naar songfestival toe als je snapt wat ik bedoel.
Wat ik wel fijn vind is dat niet alles verzuipt in galm en delay maar de bas had dan wel wat "sub low" gemogen voor mij.
Goed gezongen trouwens.

JVGM-music
3 augustus 2016, 17:27
. En ik mis een geile gitaarsolo :crazyhappy:
Groetjes Barry

Ik ook.Maar ja....

arcane
3 augustus 2016, 17:45
Een aantal jaar geleden heb ik het album How? aangeschaft vanwege een topic hier. Het blijft een lekker plaatje. Vooral de wat vlottere nummers kan ik erg waarderen. De wat softere nummers vind ik iets minder.

Dit nummer is ook weer erg lekker.

Plant
3 augustus 2016, 18:45
Nirvana meets Split Enz?

Klinkt wel lekker :)

JVGM-music
4 augustus 2016, 07:44
Een aantal jaar geleden heb ik het album How? aangeschaft vanwege een topic hier. Het blijft een lekker plaatje. Vooral de wat vlottere nummers kan ik erg waarderen.r.

r.
Hij is leuk he?

Lexvandoef
4 augustus 2016, 08:54
Refrein vind ik juist wel leuk, melodie van de zang is tof daar. De intro beukt inderdaad eigenlijk om een sterke gitaarhook, dat zou het nog ff afmaken voor mijn gevoel.

En prima mix!

JVGM-music
21 augustus 2016, 21:28
Het liedje laten masteren...wat meer subbass zoals gevraagd...het beukt er wel lekker op los denk ik zo

http://soundcloud.com/willem-breedveld/fervid-nowhere-to-turn

Pepe
21 augustus 2016, 21:46
Ja, beuken. Veel beter zo. Bas is nou een fundament.
Gitaar sound doet me nu een beetje denken aan Aerosmith, ten tijde van Get a Grip. Natuurlijk is die helemaal plat gecompressed, die drums ga je nog niet halen. But goodie.

The Lo Lands
22 augustus 2016, 09:24
Lekker hoor!

Ernest01
22 augustus 2016, 19:18
Leuk nummer, met een (te?) compacte/solid sound. Maar wellicht hoort dat bij jullie muziek.
Denk ook wel dat het aan het masteren ligt, dat alles nu behoorlijk is dicht getimmerd.
Aan het einde had een solo wel leuk geweest, i.p.v. die herhaalde tekst.

Lekker stevig nummer, met meer potentie, lijkt mij dan.

Joost de Ruig
22 augustus 2016, 19:24
Niet mijn smaak, wel goed gedaan! Inderdaad beetje Finn-achtige stem.

JVGM-music
22 augustus 2016, 22:25
Leuk nummer, met een (te?) compacte/solid sound. Maar wellicht hoort dat bij jullie muziek.
Denk ook wel dat het aan het masteren ligt, dat alles nu behoorlijk is dicht getimmerd.
Aan het einde had een solo wel leuk geweest, i.p.v. die herhaalde tekst.

Lekker stevig nummer, met meer potentie, lijkt mij dan.

voor een leuke solo aan het eind van een liedje verwijs ik u graag even door naar het liedje dat onderaan dit postje staat.
U ziet, wij doen alles om de klant tevreden te krijgen!

Ernest01
22 augustus 2016, 22:34
voor een leuke solo aan het eind van een liedje verwijs ik u graag even door naar het liedje dat onderaan dit postje staat.
U ziet, wij doen alles om de klant tevreden te krijgen!

;)

:ok:

JVGM-music
6 september 2016, 14:56
Het B-kantje (jawel , er komt op verzoek van de band ook een B-kantje op de cd) is bekend....deze;
http://soundcloud.com/willem-breedveld/robot-in-disguise-master

Totaal ander liedje, andere stijl. Het is me wat.

guitarkid2
7 september 2016, 12:55
Netjes....////..

Ernest01
8 september 2016, 11:52
Totaal ander liedje, andere stijl. Het is me wat.

Het is zeker wat ! Lekker nummer, beetje sixties-sound ook.
En.... een leuke solo ook. ;)