PDA

View Full Version : Boss PW-3 Wah pedaal



The Lo Lands
29 juli 2016, 16:05
Sinds een week ligt de Boss PW-3 analoog wah pedaal op mijn plank. Een compact en stevig in aluminium uitgevoerd Wah pedaal met twee voicings: 'Vintage' en 'Rich' en duidelijke leds aan beiden zijkanten. Ik moest wel even wennen aan het aan- en uitschakelen waarbij je aardig wat kracht moet zetten, en daarnaast geen hoorbare klik van de schakelaar. Maar alles wend ;-) Wat wel meteen opviel is hoe stil dit pedaal is! Zelfs met het voetpedaal helemaal omlaag weinig extra ruis en de sweep vind ik echt helemaal goed en tevens zonder bijgeluiden. Ook stand-by geen tone suck en geen hoorbare klik over je speakers bij aan- en uitschakelen. Boss heeft naar mijn mening met deze compacte Wah toch wel een super goed Wah pedaal gemaakt voor een schappelijke prijs! Beiden voicings zijn zeer goed bruikbaar en werken voor zowel clean tot aan high gain slag of solo's en alles er tussen in. Demo's zijn online te vinden hoewel imo deze dit pedaal niet altijd recht doet, beetje afhankelijk van de gitarist en opname kwaliteit.

Ben je op zoek naar een nieuwe Wah zou je zeker de Boss PW-3 eens moeten uitproberen. Naast de aangeschafte Boss ES-8 eerder dit jaar heeft Boss met deze Wah mij toch ook weer overtuigd!!

http://cdn.mos.musicradar.com/images/aaaroot/guitars/4apr15/bossmusikmesse/PW-3_DL-970-80.jpg

Dutch66
29 juli 2016, 17:17
Congratz, zo zie je maar dat 'buffers' soms ook fantastisch kunnen werken!

telerocker
29 juli 2016, 17:22
Goede review. Het zal vast een leuk pedaal zijn. Nu alleen nog een sexier vormgeving.

The Lo Lands
29 juli 2016, 17:30
Congratz, zo zie je maar dat 'buffers' soms ook fantastisch kunnen werken!

Daar was ik naar opzoek maar dat is een punt wat Boss nooit duidelijk aangeeft bij veel van hun pedalen. Maar ik denk dat je gelijk hebt, maar ook helemaal prima verder! Mijn tweede Wah was een Morley Vai 2 die een actieve buffer had ook als die uit stond. Mijn laatste Wah was de Ernie Ball Wah zonder buffer. Ik vond alleen de sweep te wijd en door de missende buffer dus een hoorbare klik bij inschakelen. Ook niet een hele spannende wah qua voicing overigens.


Goede review. Het zal vast een leuk pedaal zijn. Nu alleen nog een sexier vormgeving.

Stealth design, zou zo uit de toekomst kunnen komen :-) Met het design heb ik geen probleem, gewoon strak en degelijk.

telerocker
29 juli 2016, 17:47
Stealth design, zou zo uit de toekomst kunnen komen :-) Met het design heb ik geen probleem, gewoon strak en degelijk.

Ongetwijfeld, maar qua looks meer Back to the Future dan 3.0. Dat maakt verder geen bips uit voor zijn prestaties. Prettig geprijsd ook.

Dutch66
29 juli 2016, 18:11
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn alle BOSS pedalen per definitie gebuffered,
maar goed om te horen dat je nu uiteindelijk de juiste wah te pakken hebt!

De Morley's (Bad Horsie) werken met een 'optisch' systeem, op zich wel erg gaaf en
duurzaam, maar ik kon er klankmatig vrij weinig mee.
Maar goed, andere lopen er mee weg, dus weer heerlijk zo'n persoonlijk dingetje dus!

The Lo Lands
29 juli 2016, 18:17
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn alle BOSS pedalen per definitie gebuffered,
maar goed om te horen dat je nu uiteindelijk de juiste wah te pakken hebt!

De Morley's (Bad Horsie) werken met een 'optisch' systeem, op zich wel erg gaaf en
duurzaam, maar ik kon er klankmatig vrij weinig mee.
Maar goed, andere lopen er mee weg, dus weer heerlijk zo'n persoonlijk dingetje dus!

Ik heb zelf nooit een duur 'boutique' wah pedaal gehad, maar wel zo'n 15 jaar naar volle tevredenheid met de Morley gespeeld. Enkele nieuwe Boss pedalen hebben de mogelijkheid om met- of zonder buffer te spelen. De nieuwe DD 500 en de ES-8 hebben onder andere deze optie. Het zou gewoon netjes zijn als ze dit bij de specs aangeven.

telerocker
29 juli 2016, 23:50
Ik heb de Vox 847 en de CAE MC404 wah. Hoewel de Vox veel goedkoper is, gebruik ik hem graag op donker klinkende amps. De CAE doet het erg goed op wat helderdere amps. Heb je bijv. een Fender Super Reverb of een Koch dan is de CAE een goede keus.

The Lo Lands
30 juli 2016, 10:18
Ik heb de Vox 847 en de CAE MC404 wah. Hoewel de Vox veel goedkoper is, gebruik ik hem graag op donker klinkende amps. De CAE doet het erg goed op wat helderdere amps. Heb je bijv. een Fender Super Reverb of een Koch dan is de CAE een goede keus.

Ik heb ook nog een tijdje een dunlop 535Q meen ik gehad, nummer zou anders kunnen zijn haha, met zo'n grote draaiknop aan de zijkant en een extra rode boost knop. Wat ik mij er van herinner is dat ik de sweep niet prettig vond. Voordeel van de Morley was instappen zonder switch en gaan. Ook nog wel eens gekeken naar de Clyde en andere duurdere wahs maar ik ben inmiddels afgestapt van het toon puristen gedoe en zoek gewoon een wah die hetzelfde kan maar misschien niet bestaat uit geel gespoten condenators uit Rusland ;-)

De Boss heeft met de Rich setting een heerlijke rijke wah voicing met behoud van laag wat goed werkt voor high gain solo's. Qua voicing deed mij dit denken aan John Fruciante's Ibanez WH10 wah sound! De Vintage setting heeft veel meer bite, minder behoud van laag en snijd hierdoor goed door de mix heen. Je krijgt dus eigelijk twee wah pedalen voor de prijs van één en dit is niet slechts een gimmick maar de gehele sweep en feel verandert met deze twee voicings. Heel netjes van Boss!

Brum
30 juli 2016, 10:53
Die Ernie Ball Wah heb ik ook. Het is dat ie niet op m'n G-Lab wah pad past, tenzij ik kabels moet gaan aanpassen aan die wah pad, maar ik vind 'm echt geweldig. Wel absoluut voor het zwaardere werk, voor meer clean werk vind ik 'm ook niet zo geweldig. Maar die Ernie Ball, da's toch wel één van m'n favorieten. Ik gebruik een wah ook niet erg extreem, misschien dat ik 'm daarom zo fijn vind. Bij mij gaat een wah bijna nooit helemaal open, of helemaal dicht. Ik gebruik het meer als voicing en niet als letterlijke wah, zoals bijv. Frusciante doet.

Ik gebruik nu een Dunlop Cantrell Crybaby en die vind ik ook echt geweldig. Zit ook de draaiknop aan de zijkant op, zoals bij de 535Q, maar de voicing is heel anders. Werkt echt super met m'n JCM800, heel gearticuleerd, ook in de hielpositie.

Ik ben wel benieuwd naar die Boss van je. Euh... sampletje?:) Met scheur graag, gaarne.

D3nnis
30 juli 2016, 11:02
Ik heb de Vox 847 en de CAE MC404 wah. .


Dat is toch de CAE waarbij je tussen twee spoelen kunt kiezen?
Geweldige wah, heb toen echt zitten twijfelen tussen die, of toch de rmc3. Uiteindelijk de rmc3 gekocht. Nog steeds geen spijt van, maar die CAE is toch erg vet.

The Lo Lands
30 juli 2016, 11:13
Die Ernie Ball Wah heb ik ook. Het is dat ie niet op m'n G-Lab wah pad past, tenzij ik kabels moet gaan aanpassen aan die wah pad, maar ik vind 'm echt geweldig. Wel absoluut voor het zwaardere werk, voor meer clean werk vind ik 'm ook niet zo geweldig. Maar die Ernie Ball, da's toch wel één van m'n favorieten. Ik gebruik een wah ook niet erg extreem, misschien dat ik 'm daarom zo fijn vind. Bij mij gaat een wah bijna nooit helemaal open, of helemaal dicht. Ik gebruik het meer als voicing en niet als letterlijke wah, zoals bijv. Frusciante doet.

Ik gebruik nu een Dunlop Cantrell Crybaby en die vind ik ook echt geweldig. Zit ook de draaiknop aan de zijkant op, zoals bij de 535Q, maar de voicing is heel anders. Werkt echt super met m'n JCM800, heel gearticuleerd, ook in de hielpositie.

Ik ben wel benieuwd naar die Boss van je. Euh... sampletje?:) Met scheur graag, gaarne.

De Ernie Ball wah, welke overigens niet meer gemaakt wordt, is absoluut een top wah maar ik vind ten opzichte van de Boss de sweep van de Boss voor mijn speelstijl prettiger en voor clean klinkt de Boss echt beter en voller. Ik speel over een Fender HRD ML en Orange Rockerverb 50H waarbij ik voor de Fender twee Marshall in a box pedalen gebruik voor een vintage Super Bass of Super Lead sound. Werkt natuurlijk top met een vintage wah maar in de Rich mode helemaal 'over the top' met de Super Lead en een fuzz of overdrive pedaal erbij.

Ik maak zelf geen pedalen demo's maar bij een volgend nieuw The Lo Lands nummer zal de Boss Wah zeker ingezet worden!

telerocker
30 juli 2016, 11:28
Dat is toch de CAE waarbij je tussen twee spoelen kunt kiezen?
Geweldige wah, heb toen echt zitten twijfelen tussen die, of toch de rmc3. Uiteindelijk de rmc3 gekocht. Nog steeds geen spijt van, maar die CAE is toch erg vet.

De CAE heeft twee verschillende voicings en een ingebouwde boost. Je kunt ze activeren met knopjes aan de zijkant. Theoretisch door er met je schoen tegenaan te tikken, maar dat vraagt wel enige oefening. ;-)