PDA

View Full Version : HOLD functie Boss delays



Jan Buurman
29 juli 2016, 11:36
In het verleden heb ik ooit een Boss DD-? gehad. Daarmee had ik aan het eind van een nummers een outro verzonnen waarbij de delay in de HOLD functie stond. Ik zetten de HOLD functie aan, deed mijn dingetje en liet dat repeteren. Met de knopjes kon ik (geknield bij mijn pedalboard) dan gaan freaken en na een tijdje liet ik het dan zachtjes weg faden. Best een leuke gimmick.
De delay is ooit tijdens mijn True-bypass obsessie verkocht.
Nu heb ik vandaag een DD-6 van Marktplaats gekocht en vol goede moed wilde ik thuis het trucje herhalen. Echter.... Het ge-HOLDde stukje bleef prima repeteren maar ik kon het fragmentje niet meer beïnvloeden met de knopjes!!! Balen!!! Daar had ik hem eigenlijk voor gekocht!
Aangezien ik mij DD-6 dus ga proberen in te ruilen moet ik wel weten welke DD het trucje wel doet.
Wie kan mij helpen?

Braml
29 juli 2016, 11:55
Was de Hold functie bij je oude pedaal meer een soort looper functie, of was het echt een Hold functie. De hold functie van de DD-7 werkt namelijk weer heel anders als die van een DD-3 bijvoorbeeld. De DD-7 heeft echt een Hold mode die werkt als een looper zoals de Boss RC-1 bijvoorbeeld.
Als je echt de oude Hold functie had, heb je waarschijnlijk een DD-2 of DD-3 gehad denk ik?

tmms
29 juli 2016, 12:16
De DD-2 had dat iig, ik vermoed de drie ook nog wel, vrijwel gelijk was ie toch, afgezien van de output jacks aan één kant.

Jan Buurman
29 juli 2016, 12:53
Ik weet niet meer (20 tot 25 jaar geleden..) of het een HOLD was of een looper.... Ik was ook nog helemaal niet zo into pedals..
Er staat mij bij dat ik tijdens het freaken de switch ingedrukt moest houden....

humbucker
29 juli 2016, 12:57
Bij de DD-7 is de hold een looper, tot 40 sec looptijd geloof ik. Die moet je hebben.

humbucker
29 juli 2016, 12:58
Ik weet niet meer (20 tot 25 jaar geleden..) of het een HOLD was of een looper.... Ik was ook nog helemaal niet zo into pedals..
Er staat mij bij dat ik tijdens het freaken de switch ingedrukt moest houden....

Dan zal het geen DD-7 geweest zijn want die bestaat nog maar een aar of 10...

Jan Buurman
29 juli 2016, 13:00
Belangrijker.... Kun je het geHOLDde sampletje nog beïnvloeden met Fback en Dtime knopjes?

Gezien de releasedatum van de DD-5 (95) met het de 3 wel geweest zijn.....

Edit: je was mij net voor... ;-)

Jan Buurman
29 juli 2016, 13:04
Dus......

Wil iemand zijn DD-3 ruilen tegen een smetteloze DD-6? ;-)

Braml
29 juli 2016, 13:41
DD-3 dus waarschijnlijk inderdaad :) die zijn nog wel voor aardige prijsjes op marktplaats te krijgen volgens mij?

Ik heb die vage Hold functie nooit begrepen overigens.

Edit: Oja, en even off-topic, heb je de Mercury Box nog Jan? Die je van mij overgenomen had?

fred dons
29 juli 2016, 13:50
je wilt dus eigenlijk live het tempo beinvloeden van de Feedback waardoor je een kruising tussen helicopter en een straaljager geluid krijgt toch als je delay op oneijndig staat? ik kan dit eerlijk gezegd met de meeste delays wel voor elkaar krijgen (tech 21, electro harmonix, line 6, carbon delay) het gaat er alleen maar om dat je de delay time "live" met de draaiknop kunt aanpassen waardoor je een soort van doppler/ self-oscillation effect krijgt

https://youtu.be/u-PPduGUdas

tmms
29 juli 2016, 13:54
Dus......

Wil iemand zijn DD-3 ruilen tegen een smetteloze DD-6? ;-)

Laatst een Behringer DD400 gehad, dat is een DD-3 kopie toch? Twee tientjes heb je er één.

Jan Buurman
29 juli 2016, 14:02
Edit: Oja, en even off-topic, heb je de Mercury Box nog Jan? Die je van mij overgenomen had?

Jep, staat vast op mijn board!

Jan Buurman
29 juli 2016, 14:05
je wilt dus eigenlijk live het tempo beinvloeden van de Feedback waardoor je een kruising tussen helicopter en een straaljager geluid krijgt toch als je delay op oneijndig staat? ik kan dit eerlijk gezegd met de meeste delays wel voor elkaar krijgen (tech 21, electro harmonix, line 6, carbon delay) het gaat er alleen maar om dat je de delay time "live" met de draaiknop kunt aanpassen waardoor je een soort van doppler/ self-oscillation effect krijgt

https://youtu.be/u-PPduGUdas

Wat ik toen deed was een kort sampletje maken met een "abstract" geluidje en dan met pitch en snelheid er repeterende freakgeluidjes mee te maken. (Ik weet niet precies hoe ik het beter kan uitleggen..)

Jan Buurman
29 juli 2016, 14:07
Laatst een Behringer DD400 gehad, dat is een DD-3 kopie toch? Twee tientjes heb je er één.

Zou kunnen maar toch wil ik graag weer zo'n Bossje...

Braml
29 juli 2016, 14:10
Jep, staat vast op mijn board!

Top zeg. Mooi dat hij je bevalt!

harrie-beton
29 juli 2016, 15:33
https://youtu.be/kSZma1-lhP8?t=2m59s

Dit bedoelt hij denk ik.

Jan Buurman
29 juli 2016, 16:33
https://youtu.be/kSZma1-lhP8?t=2m59s

Dit bedoelt hij denk ik..

Ja!!!' Dit is wat ik in essentie bedoel!!

harrie-beton
30 juli 2016, 19:15
Die functie zit dus in een DD3
http://www.bax-shop.nl/reverb-pedal-delay-pedal/boss-dd-3-digital-delay?gclid=CM618ZLYm84CFckp0wodgaoApw

99 euro

Jan Buurman
30 juli 2016, 19:55
Jep. Inmiddels heb ik al een DD-3 gescoord op MP en de DD-6 verkocht.
Eind goed, al goed....