PDA

View Full Version : Gezocht: iemand die m'n wah kan modden



BassAgent
28 juli 2016, 22:06
Ik heb een Dunlop Jimi Hendrix Cry Baby gekregen van een maat van me, maar ik speel nooit met wah op gitaar. Nu lijkt het me wel heel erg tof om op bas te gebruiken, maar die Hendrix wah zúipt natuurlijk laag. Volgens mij moet er 1 condensator vervangen worden (van wat ik zo kan vinden op internet) maar ik ben echt een hórk met het modden van pedalen. En ik heb geen soldeerbout. Dat helpt ook niet.
Wie kan me helpen? Omgeving Utrecht of Amsterdam zou het meest ideaal zijn :):)

AoDf
29 juli 2016, 10:15
Het is inderdaad 1 condensator die vervangen moet worden. Standaard GCB-95 is 0.010uF, de Jimi Hendrix heeft daar geloof ik een 0.022uF (hogere waarde is sweep op lagere frequentie). Een bass wah gebruikt een 0.068uF.

Is het een oude type wah met grotere componenten of een nieuwer model met smd componenten?

Dutch66
29 juli 2016, 13:13
Grappig, best een aantal GCB's aangepast, maar tot nu toe nog nooit één met SMD opgebouwd gezien...

Ik adviseer je meteen een true bypass (3PDT) switch en aan aan/uit ledje te (laten) monteren, zo vreselijk
veel (extra) werk is dat eigenlijk niet.

Ik wil het trouwens best voor je doen, maar dan moet je wel even een paar weken geduld hebben.

AoDf
29 juli 2016, 18:25
Nieuwere Dunlops kunnen wel SMD componenten hebben, weet niet zeker of dat voor elk model van toepassing is.

http://i.imgur.com/mYuX6.jpg