PDA

View Full Version : Wat is jouw pick up top 3 ??



Billy-6-String
26 juli 2016, 23:45
Voor een pick up project waar ik mee aan de slag wil zou ik graag een indruk krijgen van welke de meest populaire pick ups zijn onder de Nederlandse gitaristen.

Mijn eigen top 3 is :

1 : Fender Samarium Cobalt Noiseless Telecaster

2 : D'urbano Magnetics - Moonflower / Santana 70's 80's tone

3 : Seymour Duncan Artist Signature YJM Fury STK-S10

telerocker
27 juli 2016, 01:10
Ik ben nogal biased.

1. Bare Knuckle Mules
2. Bare Knuckle Irish Tours
3. Bare Knuckle Crawler
4. Suhr T-set (die er misschien een keer uitgaat, gewoon om iets anders te proberen).

the sure thing
27 juli 2016, 07:19
Mijn top 3:

1-Seymour Duncan Seth Lover
2- Gibson classic '59
3- Suhr V60 LP


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Tabula Rasa
27 juli 2016, 07:22
1 wsc p90 vanwege de prijs / kwaliteit verhouding
2 mijn setje oude Japanse Fender singlecoil
3 SD JB, omdat die in de juiste gitaar helemaal te gek kan klinken.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Venlonaer
27 juli 2016, 09:31
1. Jennifer
2. Doutzen
3. Mila

In die volgorde zou ik het willen ja.

Tabula Rasa
27 juli 2016, 09:37
1. Jennifer
2. Doutzen
3. Mila

In die volgorde zou ik het willen ja.
Of twee tegelijk waarbij de combinatie Jennifer en Mila de lastigste is als bij een strat. (Wel te omzeilen met een blender knop)


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Montecristo
27 juli 2016, 10:11
Lastig te zeggen zonder de referentie van een gitaar. Ik ben niet zo picky met pick-ups.

LP
standaard studio pick-ups bevallen uitstekend (498T ofzo), eigenlijk nooit andere pick-ups geprobeerd in die gitaar. Wel geinteresseerd in de bare knuckle mules, maar de standaard elementen bevallen nog te goed.

Strat:
2008 alnico V american standard single coils. Ik heb wel laatst een AVRI 65 geprobeerd die te gek klonk, veel lag denk ik aan de pick-ups. Der elementen daarvan zijn nog niet los te krijgen, volgens mij komen de 57/62 het dichtst in de buurt. Die komen er dus misschien ooit nog om in een american standard te gaan.

Tele
De twisted tele bevalt erg goed in mijn Baja.

In mijn metal/hardcore bandtijd vond ik de combi Ibby en Dimarzio tonezone of Paf pro altijd erg lekker. Iedereen had actieve EMG's in die scene, passief heeft echter vreemd genoeg altijd mijn voorkeur gehad.

Orpheo
27 juli 2016, 10:51
SD Jb/fullshred alnico5 Hybrid. Doet t geweldig in elke solidbody. Strak maar niet klinisch, fluïde maar niet modderig.

SD 59/jazz alnico5 Hybrid. Spectaculaire hals hum. Reageert geweldig op je tonepots waardoor je er heel vrij mee kan spelen.

Bill Lawrence L500L. Prima hum, super veelzijdig.

Tankman
27 juli 2016, 11:10
1. TV Jones Classic Plus. Zit in mijn custom telecaster. In mijn band werkt deze het best. Ik switch niet eens naar een andere pickup. Ik speel zowel clean als met distortion hiermee. Kan zwaarder klinken dan je zou denken.
2. Dimarzio Super Distortion. Deze heb ik in een Chapman ML-1. Eigenlijk staat hij gedeeld nummer 1. Gesplit klinkt hij ook lekker.
3. Dimarzio Injectors. Deze zit in de neckpositie van mijn ML-1. Voor mij de perfecte single coil. Dikke sound, Hum-Canceling, maar toch dichtbij het echte single coil karakter.

Rick trodat
27 juli 2016, 11:57
1. Lollar blackface
2. Leo sound
3. Fender custom shop 54

Bernardduur
27 juli 2016, 12:06
1. brug pickup
2. neck pickup
3. brug + midden pickup

HaroldA
27 juli 2016, 12:10
1. DiMarzio Super Distortion

D3nnis
27 juli 2016, 19:02
1. Bare knuckle nailbomb

2. Mijn custom 4Seasons brughumbucker

3. Euhm...alle rest? Weet niet zo goed. Elk element heeft zo zijn toepassing.

De Nailbomb staat op 1, omdat ik die zowel in LP als strat achtige gitaren gewoon lekker vind.

Jasper.
27 juli 2016, 20:10
De enige pickup waar ik 100% tevreden over gebleven ben is tot nu toe de Bare Knuckle Nailbomb.
Heb ook eens een Dimarzio Super Distortion gehad waar ik toen best tevreden over was. Maar toen was ik minder into gear dan nu. Zou ze wel weer eens willen uitproberen.
Heb nu ook een Alternative 8 in een ibanez die erg goed bevalt maar de BK blijft op 1.

D3nnis
27 juli 2016, 21:50
Die alternative 8 ga ik zeker nog eens testen als ik ergens een humbucker nodig heb.

Over de superdistortion, ik heb een superdistortion in single coil "verpakking" in een strat, en ik vind die voor een sc-sized humbucker eigenlijk best goed.

Jasper.
27 juli 2016, 22:12
Ja, ik zit er wel een beetje aan te denken de Ibanez ook met Nailbombs uit te rusten. Of heel misschien eens een ander BKP setje te proberen. De A8 is wel vrij hot. En eigenlijk zou ik graag een groen pickup setje in mijn Ibanez willen (Dat heeft er stiekem het meest mee te maken :D ). Heeft nu ook felgroene knoppen.

D3nnis
27 juli 2016, 22:17
Ik heb een bare knuckle cold sweat in de halspositie van mijn 7-snaar. Die vind ik ook erg goed trouwens!

telerocker
28 juli 2016, 01:18
Ik heb een bare knuckle cold sweat in de halspositie van mijn 7-snaar. Die vind ik ook erg goed trouwens!

De neck Cold Sweat erg populair bij gitaristen in het zwaardere genre, vaak in combinatie met een Nailbomb of een Holy Diver. Die combi wordt ook dikwijls geadviseerd op het BKP-forum. Kennelijk niet voor niets.

D3nnis
28 juli 2016, 07:38
De neck Cold Sweat erg populair bij gitaristen in het zwaardere genre, vaak in combinatie met een Nailbomb of een Holy Diver.


Ik gebruik hem in combinatie met een ceramische Warpig, ook een fijne combi vind ik. Ik heb een 3-standenschakelaar, met in de middenstand van elke humbucker maar 1 coil. Prima clean!

JVGM-music
28 juli 2016, 08:06
Ik heb via marktplaats een Manlius Asphalt gekocht en deze samen met een JB in een Ibanez geplaatst.en hij klinkt in vergelijking met die JB heel mooi "rond" en een stuk vriendelijker...Een mooie pickup al zeg ik het zelf.

http://www.manliusguitar.com/products/asphalt

Philippe
28 juli 2016, 09:27
Ik ben ook redelijk biased

1. EMG 57/66 set
2. EMG Lukather set
3. Van Zandt Vintage Plus

Chew
28 juli 2016, 12:28
.. en ook ik ben redelijk biased:

1. Curtis Novak - WRHB wide range humbuckers (met CuNiFe magneten).
2. Curtis Novak - 63'RI Jazzmaster Pickups (met AlNiCo V magneten)
3. Gibson - MHS custom humbuckers (met AlNiCo II en III magneten; wildwood spec)

Joost de Ruig
28 juli 2016, 12:42
In willekeurige volgorde:
Gun P90
Smitty Phat (tele)
Fender NoCaster '51 custom shop

YannickH
31 juli 2016, 10:44
Emg 57/66
Emg 81
Emg 60

Heb superveel passieve pickups gehad en die kwamen altijd net iets te kort...

obiwanjacobi
31 juli 2016, 10:54
Ik heb nooit begrepen waarom er op pickups niet gewoon staat wat het is... Ik weet na een tijdje al die namen en typen niet meer (zelfde met gitaren).

Ik heb dimarzio's in mijn Ibanez Jem die ik erg lekker vind klinken.
Ik heb dimarzio's in mijn eigen-bouw/assemble die ik erg lekker vind klinken.
Ik heb een Casio MG510 die ook erge lekkere sound heeft - maar heb geen idee welke pickups dat zijn...

Tja, hobbyist... :soinnocent:

Brad
31 juli 2016, 10:54
1 . DiMarzio DP151BK PAF Pro element
2 . Seymour Duncan SHR-1N-W Hot Rails
3 . DiMarzio DP184BK The Chopper element

Erik de Perik
31 juli 2016, 12:23
Ik heb de Bill Lawrence L500 altijd erg mooi open gevonden en Fender maakt ook mooie pups.

arjanb01
31 juli 2016, 12:54
1. Emg Steve lukather set met de emg 85er hb in de brug
2. Tokai mk2 paf's
3. Fender Texas specials

blademan
31 juli 2016, 13:14
in willekeurige volgorde
Seymour Duncan Phat Cats uit mn Eastman T486
Seymour Duncan California 50s uit mn Luthiers Strat
Fender Broadcaster uit een oude Baja

soundbound
31 juli 2016, 13:57
ook in willekeurige volgorde
Häussel 1959
Amber 59
Gibson T-tops

single's begin ik steeds mooier te vinden, zoek nog een goede set voor mijn Strat (zitten nu de 2014 standaard pick-ups in, vallen op zich niet tegen, maar snijden niet echt goed door de mix)

Brad
31 juli 2016, 15:36
Ik heb toen ik funk speelde een tijd met Fernandes FGi actieve elementen gespeeld . Voor funk slaggitaar was dat prima en je had geen ruis en andere bijgeluiden

Nu zou ik dat nooit meer doen , actieve elementen voor gitaar daar ben ik helemaal op afgeknapt

hs0504
31 juli 2016, 16:10
1. De Dimarzio Area PU's. De '61 in de nek positie van mijn strat en de Area T in de hals positie van mijn Tele.
2. Pearly Gates (brug Strat)
3. Little 59 (brug Tele)

whoosh
2 augustus 2016, 07:36
1. Fender Fat 50s
2. Dimarzio Tonezone S

De Fat 50s is toch wel mijn favoriet. Ik heb vnl. Strats, met allerlei pickups,Dimarzio Area's, Seymour Duncan SSL's, Suhr V60's en SSH.

Met de Fat 50s heb je de belletjes met balletjes zal ik maar zeggen, want dat ding heeft best een stevige low-end. In de mix raak ik hem nooit echt zoek, terwijl ik toch wel behoorlijk wat mid wegdraai op de versterker. Doet het erg goed met de Tonezone S bij de brug.

EdJ
8 augustus 2016, 11:57
Voor een jazz gitaar;Bartolini TX-E
Voor 2 humbucker gitaar;Bartolini 1D-01(brug)en V88C(hals)
Voor "Fender ";Bill Lawrence micro coils

Hotpepper01
8 augustus 2016, 13:11
Lastig om de pickups te benoemen zonder daar een gitaar voor ogen te hebben....bijna een onmogelijke opgave. Darom mar een aantal favo's voor heel uiteenlopend en niet vergelijkbare toepassingen....

Gibson Tim Shaw
DeArmond Rythm Chief 1000 vintage
Ibanez super 70

Rooker
9 augustus 2016, 09:48
Ik speel voornamelijk strat's.

Mijn favorieten zijn de standaard vintage pick-ups van mijn Fender classic series 60's special edition. Zijn denk ik de zelfde als in andere classic series. Ik ben echt super blij met de klank van het hals en brug element. Ben erg gek van het "Biffy Clyro" geluid en dat lijkt perfect te lukken met het brug element.
De eerste versie noiceless van Fender. De SCN's. Heel anders. Te omschrijven als modern, volle klank en een mooi pallet om in te kleuren met effecten. Kunnen ook heel goed omgaan met distortion. Klinken wat gladder als classic pickups.
Ook voor mij wat ik meer lees de Tone zone S.. Beste consessie van bijde werelden. Ik heb verschillende gehad. Deze is niet in alles de absolute winnaar, maar deze heeft in verhouding de beste eigenschappen om metal riffs te spelen en kan ook nog goed omgaan met een dikke blues solo.