PDA

View Full Version : Maxon OD-808 stottert?



Braml
26 juli 2016, 17:17
Ik kom net terug van vakantie en na een anderhalve week mn gitaar niet meer aangeraakt te hebben kan ik dus weer spelen. Ik plug mn gitaar via mn pedalboard in mn amp en merk dat het geluid stottert. Ik kwam erachter dat het aan één van mn pedalen lag, en na deze allemaal los getest te hebben was de Maxon OD-808 de boosdoener. Als ik hier doorheen speel stottert het geluid. Jullie herkennen het vast als ik vertel dat er weer geluid uit komt als je een beetje aan de jackkabels draait. Dan stottert hij weer aan en even later weer uit.

Weten jullie of dit probleem makkelijk op te lossen is, en hoe? liefst dat ik het zelf zo even kan piepen natuurlijk.

Gearjunkie
26 juli 2016, 19:44
Lege batterij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
26 juli 2016, 19:57
Lege batterij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee hij is aangesloten op een voeding. Sorry voor het vergeten te vermelden

Bernardduur
26 juli 2016, 22:23
Als hij stottert als je aan de jack kabels draait lijkt het me voornamelijk te liggen aan die jack kabels..... eens vervangen?

Sjtevel
26 juli 2016, 22:37
Of natuurlijk de jack-aansluiting van het pedaal zelf natuurlijk.

the sure thing
27 juli 2016, 08:41
En? Al verder in je zoektocht?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
27 juli 2016, 10:26
Het zijn niet de kabels. Als ik de maxon van mn pedaalbord af haal en de rest aansluit werkt alles perfect. Als ik vervolgens de maxon alleen aansluit met dezelfde kabels als waar ik het pedaalbord mee aansluit krijg ik dus dat stotterprobleem. Ik ben er dus van overtuigd dat het aan de jack-aansluiting ligt van het maxon-pedaal zelf, zoals Sjtevel zegt.

Is er iets waar je de jacks gemakkelijk beter contact kunt laten maken, of moeten er nieuwe jacks in het pedaal? Of is de maxon dood :makeup:?

guitaraddict
27 juli 2016, 10:59
Ik vermoed dat het een slechte verbinding is ergens in de hele keten.
Er kan altijd corrosie optreden in verbindingen onder invloed van bv. vocht.
Trek alle jackpluggen eens los en verbind ze weer.

Op mijn zolder heb ik ook wel vaker last van dit probleem (de was droogt er ook!)

Succes

Braml
27 juli 2016, 11:05
Ik vermoed dat het een slechte verbinding is ergens in de hele keten.
Er kan altijd corrosie optreden in verbindingen onder invloed van bv. vocht.
Trek alle jackpluggen eens los en verbind ze weer.

Op mijn zolder heb ik ook wel vaker last van dit probleem (de was droogt er ook!)

Succes

bedankt voor je inbreng, maar zoals ik zei werkt alles, de gehele keten, naar behoren zodra de maxon uit de keten is.
Het probleem doet zich voor als ik alleen de maxon aansluit tussen mn amp en gitaar (dezelfde kabels gebruikt), en dus ook als ik de maxon tussen de keten plaats.

Het kan echt niet anders dan dat het aan de maxon ligt, zover ben ik nu.

Bernardduur
27 juli 2016, 12:08
Schakelaar en de jacks maar eens nakijken zo te horen!

Braml
27 juli 2016, 12:27
Schakelaar en de jacks maar eens nakijken zo te horen!

Oke, mijn exuses, ik ben misschien niet duidelijk geweest.

Ik snap dat het waarschijnlijk aan de jacks ligt. Ik weet alleen niet waar ik aan kan zien wat er mis met de jacks is en hoe ik het moet repareren, en of dat te repareren valt of dat ik de jacks moet vervangen, of een nieuw pedaal kopen..

Tabula Rasa
27 juli 2016, 12:30
Kabeltje erin, open schroeven , metertje op de ingang zetten en kijken of er met wat wiebelen verbroken wordt .


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Bernardduur
27 juli 2016, 12:45
Yep, of de jacks eens goed schoonmaken met alcohol en dan kijken of het probleem blijft bestaan

Braml
27 juli 2016, 19:02
Ik heb thuis niet echt de mogelijkheden om te meten :(
Ik heb het pedaal zojuist open gemaakt, en alles was veel te bedekt van binnen om te zien of de lipjes contact maakten met de jack plug. Nu ik hem weer in elkaar heb gezet en weer aangesloten heb op tussen mn gitaar en amp doet hij het ineens weer goed. Ik heb het probleem alleen al wel eerder gehad, en toen deed hij het even later ook weer. Nu had ik het probleem dus voor de tweede keer en nu is het weer weg. Zou zonde zijn als de derde keer tijdens een optreden gebeurt..

Misschien morgen maar eens naar de winkel.

Dirk_Hendrik
27 juli 2016, 19:39
En wat moeten ze in die winkel doen dan? Je hebt hier betere technici rondhangen dan in "de winkel". Daarmee is dit ds ook weer eens een klassiek gevalletje "zet je woonplaats in je profiel". Voor hetzelfde geld woont je hulp om de hoek.