PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



ssikkelbein
26 juli 2016, 16:59
Ik heb sinds kort een Gibson LP Studio en een klein versterkertje.
Nou ben ik kort gelden jarig geweest en heb weer geld om uit te besteden aan een nieuwe versterker. Nou zou ik heel graag van jullie advies willen krijgen wat handig is. (budget is 340 euro). Ik zit een beetje met de volgende punten: nieuw of 2de hands; combo of top en kast; transistor of buizen en tot slot welk merk (marshall, fender, blackstar enz). Elke tip is welkom!

S.Sikkelbein

arcane
26 juli 2016, 17:28
Dan moet je meer info geven:
Welke stijl speel je graag?
Welke klank zou je willen benaderen?
Thuis, oefenruimte of podium?
Veelzijdige amp, of een onetrick pony?

NRJay
26 juli 2016, 17:30
Hey, laat me je als eerste welkom heten op ons forum!

De 2dehands markt is zeer groot tegenwoordig, daar krijg je véél meer waar voor hetzelfde budget.
Top en kast gaat niet lukken met je budget, 1 vd 2 misschien nog wel, maar niet beide, nieuw al helemaal niet.
Transistor is goedkoper en vraagt geen onderhoud, buizen versterkers kosten meestal meer (ook de buizen zelf kosten wel wat centen), plus deze zijn wat gevoeliger aan storingen en onderhoud.
Beide kunnen behoorlijk anders klinken, net zoals welk merk je kiest. Puur smaak dus.

Rest de vraag: wat voor muziek wil je spelen?

Persoonlijke aanrader zonder je stijl te kennen:
Fender Mustang 3, 2dehands zéér goedkoop, maar kan eigenlijk alle stijlen aan, zowel op fluistervolume als op band volume. (Ik speel al 2 jaar met deze dus ik heb wel een goed beeld van de versterker)

rozh
26 juli 2016, 18:55
2ehands blackstar combo?

telerocker
26 juli 2016, 18:59
Wat Arcane zegt: welke muziek/stijl speel je en welke klank zoek je?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Montecristo
27 juli 2016, 10:29
Zoals terecht opgemerkt, iets meer info over jouw voorkeuren is handig.

Als je toch een kort door de bocht antwoord wil: een fender buizenamp. Het donkere van de studio over het heldere van een Fender amp, ik vind het heerlijk. Ik word nog altijd erg happy als ik een Gibson hoor over een SF Champ.

blademan
27 juli 2016, 11:37
tweedehands lijkt me gezien jouw budget een betere optie, kieskeurig zijn en weten wat je wilt qua geluid. Staar je ook niet alleen blind op Fender en Marshall, er zijn zoveel mooie, goeie andere merken. Denk Peavey, H&K etc.
op MP en hier op Gitaarmarkt staat genoeg interessants.

Joost de Ruig
27 juli 2016, 15:09
De Peavey ValveKing 212 en 112 vind ik zelf erg veel waar voor zijn geld. Buizenbak die goed 2de hands te vinden is voor tussen de 150 en 300 euro.