PDA

View Full Version : Even voorstellen



Erno
25 juli 2016, 12:25
Hallo, mijn naam is Erno vd Voet. Zie verder mijn profiel.
Mijn favoriete muziek is blues en de direct daarvan afgeleide muziek soorten. Maar jazz hoort daar voor mij niet bij.
Ik speel gitaar sinds begin jaren 70 en ben autodidact.
Ik speel uitsluitend voor mijn eigen plezier.
Mijn instrumenten zijn:
Dobro uit 1975 (spiderweb) , Dobro uit 1996 (biscuit) en een Gibson Midtown uit 2013.
De beide Dobro's hebben eigenlijk altijd een open stemming. De 1975 staat standaard in G en de 1996 staat standaard in D. De Gibson staat standaard in EADGBe.
Op de beide Dobro's speel ik hoofdzakelijk met bottleneck terwijl ik op de Gibson bijna nooit met botleneck speel.
Mijn favoriete gitarist is en blijft Rory Gallagher. Mick Taylor is een goede 2e. Brian May en Slash zouden ook mijn favoriet kunnen zijn ware het niet dat Rory ook hun voorbeeld is.
Zo dat was het wel voor nu.
Groet
Erno

Joost de Ruig
25 juli 2016, 14:20
Welkom en veel plezier hier. Twee Dobro's? Bij mij kan je al niet meer stuk (ik heb één tricone) :)
Rory en Mick? Da's direct de 2de plus die je hier scoort. Ik zeg: keep up the good work.

Erno
25 juli 2016, 14:45
THNX Joost.
Twee echte Dobro's wel te verstaan. :mmmm:

Joost de Ruig
25 juli 2016, 14:59
Twee echte Dobro's wel te verstaan. :mmmm:


Ga je nu al in je tweede posting mij er subtiel op wijzen dat ik geen echte Dobro heb, maar (een echt goede) kopie? Dat getuigt van enige lef :D

RednoiZ
25 juli 2016, 15:20
Welkom..hier ook een Rory Gallagher fan..

MikeD
25 juli 2016, 15:55