PDA

View Full Version : Wat voor merk gitaar is dit?



AJRAMM27
25 juli 2016, 01:16
https://www.youtube.com/watch?v=sHNpZDanV5o in dit filmpje is in het begin een witte strat te zien maar weet misschien een van jullie welk merk dit is? ik kan het namelijk niet goed zien.:dontgeti:

Groet Joey

Da Vinci
25 juli 2016, 09:37
Hij kan het wel mooi vertellen.

"Dit is één van de meest verkochte gitaren op de aardol, dit is wel een kopie uiteraard, een Fender Stratocaster"
Uiteraard, want waar zie je tegenwoordig nog een echte Fender strat....?

"Dit is een solid body gitaar. Dat wil zeggen dat de body uit één plank is, één stuk hout dus. En de nek ook"
Huhuh, solid body is hetzelfde als 1-piece body....."

"Waarom heeft men dat gedaan? Dan heeft men veel minder feedback. Dat wil zeggen dat je pickups gaan rondfluiten naar je microfoon toe."
Ah, mooi, microfoon weg en nooit meer last van feedback!

"Als je flink wil scheuren moet je een Gibson achtige hebben. Een Fender is gemaakt om heel clean te spelen, Shadow achtige dingen, Eric Clapton achtige dingen. Maar er zijn ook mensen die precies het tegenovergestelde doen, zoals Eric Clapton en Jimi Hendrix en een Fender heel mooi lieten scheuren".
Ah, nou snap ik het!

Ik ben toen maar gestopt met kijken.

harrie-beton
25 juli 2016, 10:04
Heb je wel vaker dat er video's op youtube staan van mensen die net niet genoeg verstand er van hebben. Ik pleit al jaren voor een internetpolitie.

Antwoord op de vraag, dit is een gewone stratocaster waar er miljoenen van zijn gemaakt. Kan je best mee scheuren, check Malmsteen.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 10:24
. Kan je best mee scheuren, check Malmsteen.
:) en Hendrix, Stevie Ray Vaughan. Popa Chubby, Gary Moore en nog veel moore.

Strats zijn inderdaad prima om mee te scheuren . Wat een internet lulkoek.



Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 10:27
Overigens van deze gast wel heel veel mooie reparaties gezien online. Hij weet echt wel wat ie doet. Filmpje is denk ik zo simpel mogelijk gehouden zodat iedere leek het snapt.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Da Vinci
25 juli 2016, 10:49
Overigens van deze gast wel heel veel mooie reparaties gezien online. Hij weet echt wel wat ie doet. Filmpje is denk ik zo simpel mogelijk gehouden zodat iedere leek het snapt.

Ja, we moeten natuurlijk wel in ogenschouw houden dat het in de categorie 'voor en door Belgen' is.

harrie-beton
25 juli 2016, 10:51
"zodat iedere leek het snapt". Dat moet hij niet doen en niet willen.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 10:56
"zodat iedere leek het snapt". Dat moet hij niet doen en niet willen.
Daar ben ik het wel mee eens, maar deze meneer weet wel absoluut wat hij doet. Het filmpje komt alleen uiterst dom over.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

barno
25 juli 2016, 11:29
ik ken die meneer. Hij weet een pak meer over gitaren dan de mensen die in dit topic stoer doen en hij richt zich hier naar absolute beginners, daarom gebruikt hij geen shop talk. Ik verkies dit eigenlijk boven een pak clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum.

at TS: ik denk een Jack and Danny copie, goedkope strat die, mits goed afgesteld, wel okee kan zijn.

Da Vinci
25 juli 2016, 11:42
ik ken die meneer. Hij weet een pak meer over gitaren dan de mensen die in dit topic stoer doen en hij richt zich hier naar absolute beginners, daarom gebruikt hij geen shop talk. Ik verkies dit eigenlijk boven een pak clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum.

at TS: ik denk een Jack and Danny copie, goedkope strat die, mits goed afgesteld, wel okee kan zijn.

Huh... dus als je ergens heel veel van weet en je richt je aan beginnners dan mag je gewoon terminologieën door elkaar gebruiken wat je wil, ongeacht of ze de waarheid bevatten of er haaks op staan? Beetje raar toch.

Iedereen weet wat een solide body is, helemaal als hij het naast gitaar nummer drie houdt. Als je dan op een multiplex of 2 a 3 piece body klopt en zegt "dit is een 1 piece body" lul je gewoon uit je nek. En ja, als je dat dan via internet verspreid loop je het risico daar op gewezen te worden. Dan moet je niet gaan janken, dan had je gewoon je woorden zorgvuldiger moeten kiezen.

barno
25 juli 2016, 12:03
Hou het dan zelf correct, een solide body is niet hetzelfde als een solid body. Als je dat zegt, lul je uit je nek :)
Je hebt gelijk dat hij solid body niet mag verwarren met 1 piece body, maar verder maakt het natuurlijk geen ene fuck uit of je moest behoren tot de categorie van gitaristen die het verschil horen tussen een 1 en 2 piece body.

Pepe
25 juli 2016, 12:09
Tegenwoordig wordt zelden nog dierenhuid lijm gebruikt en ja, dan hoor je dat inderdaad niet meer zo goed.

Da Vinci
25 juli 2016, 12:44
Hou het dan zelf correct, een solide body is niet hetzelfde als een solid body. Als je dat zegt, lul je uit je nek :)
Je hebt gelijk dat hij solid body niet mag verwarren met 1 piece body, maar verder maakt het natuurlijk geen ene fuck uit of je moest behoren tot de categorie van gitaristen die het verschil horen tussen een 1 en 2 piece body.

Solide heeft inderdaad meerdere interpretaties waaronder 'dicht' alsin het tegenovergestelde van hol. Maargoed, noem het dan massief. Ook goed. En of ik het verschil wel of niet hoor doet helemaal niet ter zaken. Het gaat erom dat hij verkeerde informatie geef door te zeggen dat het "uit één plank" ofwel "1-piece" is.
Ook is feedback iets heel anders dan dat het geluid van je pups wordt opgepikt door een microfoon.

Waar ik benieuwd naar ben; waarom heb je er zo'n moeite mee als hij iets fout zegt? Eerst ga je de aanval in tegen alle "clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum", en geef je ook maar meteen even aan dat het niet uitmaakt omdat hij het tegen beginners heeft en nu is de woordkeuze voor 1-piece wel fout is maar lijkt het je niet uit te maken omdat je het verschil niet hoort. Alsof dat ook maar ene reet uitmaakt. Al heeft hij die hele strat zelf gebouwd met z'n ogen dicht en handen op z'n rug gebonden, als hij beweert dat dat kreng rood is (dat verschil hoor je ook niet) klopt het gewoon niet wat hij zegt. Dan kan je wel boos worden op mij omdat ik de gene ben die het aanhaalt, maar wat kan ik er aan doen?

AJRAMM27
25 juli 2016, 12:44
Bedankt voor jullie antwoorden! en hoe hij het vertelde was idd wel grappig ja.

barno
25 juli 2016, 14:05
Solide heeft inderdaad meerdere interpretaties waaronder 'dicht' alsin het tegenovergestelde van hol. Maargoed, noem het dan massief. Ook goed. En of ik het verschil wel of niet hoor doet helemaal niet ter zaken. Het gaat erom dat hij verkeerde informatie geef door te zeggen dat het "uit één plank" ofwel "1-piece" is.
Ook is feedback iets heel anders dan dat het geluid van je pups wordt opgepikt door een microfoon.

Waar ik benieuwd naar ben; waarom heb je er zo'n moeite mee als hij iets fout zegt? Eerst ga je de aanval in tegen alle "clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum", en geef je ook maar meteen even aan dat het niet uitmaakt omdat hij het tegen beginners heeft en nu is de woordkeuze voor 1-piece wel fout is maar lijkt het je niet uit te maken omdat je het verschil niet hoort. Alsof dat ook maar ene reet uitmaakt. Al heeft hij die hele strat zelf gebouwd met z'n ogen dicht en handen op z'n rug gebonden, als hij beweert dat dat kreng rood is (dat verschil hoor je ook niet) klopt het gewoon niet wat hij zegt. Dan kan je wel boos worden op mij omdat ik de gene ben die het aanhaalt, maar wat kan ik er aan doen?

ik wees je op een detailfoutje, nogal naast de kwestie idd, net zoals jouw focus op een foutje dat de man maakt. Hij geeft gewoon een heel algemene uitleg voor beginners, snijdt een paar bochten af, en is niet uit het juiste youtube tutorial hout gesneden, so what. Begrijpelijk voor beginners. boos, ik, nee hoor :) ik spring alleen even op mijn paard als er betweterig wordt gedaan over een goedbedoeld en basically zijn doel bereikend filmpje voor beginners. Maar ik zit ondertussen alweer in de tuin met een cocktail :)

Tabula Rasa
25 juli 2016, 14:06
ik ken die meneer. Hij weet een pak meer over gitaren dan de mensen die in dit topic stoer doen en hij richt zich hier naar absolute beginners, daarom gebruikt hij geen shop talk. Ik verkies dit eigenlijk boven een pak clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum.

at TS: ik denk een Jack and Danny copie, goedkope strat die, mits goed afgesteld, wel okee kan zijn.
Ik ken hem niet persoonlijk, maar kan werkelijk waar genieten van zijn foto's op FB. Wat Barno zegt moet kloppen. Deze man weet echt waar hij mee bezig is. Helaas geeft het filmpje een hele vreemde indruk.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Da Vinci
25 juli 2016, 14:25
ik wees je op een detailfoutje, nogal naast de kwestie idd, net zoals jouw focus op een foutje dat de man maakt.

Ik heb het niet over een foutje Barno. Ik heb het over een aaneenschakeling van fouten waarvan ik er 4 in de eerst 3 minuten film quote ;-)



Hij geeft gewoon een heel algemene uitleg voor beginners, snijdt een paar bochten af, en is niet uit het juiste youtube tutorial hout gesneden, so what.

Op zich geen man over boord dan. Zolang je geen youtube filmpjes plaats dan ;-)
Overigens begrijp ik dat hij verder wel zinvolle filmpjes post, dus wellicht ga ik er nog wat bekijken en leer ik er nog wat van :-)




boos, ik, nee hoor :) )

Gelukkig maar. Op internet is het altijd het gevaar verkeerd begrepen te worden door de afwezigheid van non-verbale communicatie. Ik had daardoor bijna het vermoeden dat "clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum" wellicht wel eens enigszins beledigend/denigrerend bedoeld kon zijn aan het adres van mensen die 'iets' van het filmpje vonden, waaronder ik dus. Maar inderdaad, als ik het nu nog eens lees kan het ook heel goed olijk en vriendelijk bedoeld zijn. :???:

Joost de Ruig
25 juli 2016, 15:12
Da's een wijze laatste alinea. Het korte lontje, wens tot laatste woord, of verkeerde intepretatie, komt helaas te vaak voor.

Tabula Rasa
25 juli 2016, 15:27
Da's een wijze laatste alinea. Het korte lontje, wens tot laatste woord, of verkeerde intepretatie, komt helaas te vaak voor.
Vandaar ook mijn post #5 direct na mijn post #4.

Ik had gepost, las hem na en dacht ineens.... shit, dit gaat helemaal verkeerd opgevat worden .

Internet kan een bitch zijn. :cool:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

vulvasonic
27 juli 2016, 13:48
Da's een wijze laatste alinea. Het korte lontje, wens tot laatste woord, of verkeerde intepretatie, komt helaas te vaak voor.
Wat mot JIJ nou, gotverdegotverdomme?!?!?!?! :angry:

Pepe
27 juli 2016, 14:05
Dat kan nog veel olijker hoor.

vulvasonic
27 juli 2016, 14:06
Aan jou de eer. :D

Pepe
27 juli 2016, 14:08
Ik ben alleen goed in narcistische zeik posts zonder humor en zelfkennis.

oh wacht...

vulvasonic
27 juli 2016, 14:14
https://tribzap2it.files.wordpress.com/2013/01/facebook-like-button-big-thumb-350x169-43912.jpg