PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio 2016 Defect (Routing?)



SvenRBradley
23 juli 2016, 23:17
Goedenavond mede forumleden!

Vanaf vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Gibson Les Paul Studio 2016 (Alpine White). Ik heb de gitaar goedkoop via via over kunnen nemen omdat deze een technisch defect heeft.

Het volgende probleem doet zich voor; wanneer de gitaar aangesloten wordt maakt deze een verschrikkelijke (hum) / herrie. Het is exact hetzelfde geluid wanneer je de versterker aanzet en je de gitaar nog niet hebt ingeplugd, of wanneer je de Jack aanraakt met je blote hand wanneer de versterker aanstaat en de gitaar niet aangesloten is. Het is sowieso de gitaar, ik heb meerde amps/gitaren/Jack combinaties geprobeerd. Verder hoor je de gitaar wel gewoon door de hum/herrie heen. Alle functies (pick-ups/switch/Coil tappings) werken ook nog gewoon)

Waarschijnlijk heeft het probleem te maken met de input of andere problemen met de routing. Ik heb de gitaar al opengeschroefd, met het blote oog valt er niks op. Nu had ik er helaas geen rekening mee gehouden dat de Gibsons van nu met een printplaat komen..... Dus kan ik er zelf niks mee!

Iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? Of heeft iemand toevallig een adresje in de buurt van Dordrecht/Rotterdam waar ik de gitaar kan laten repareren voor geen belachelijk grote bedragen, en waar ze verstand hebben van de moderne printplaten?

Hoe dan ook, we gaan het beestje weer terug tot leven wekken!

jutter
23 juli 2016, 23:22
Kan je zelf solderen? Zet er dan gewone pots in.

SvenRBradley
23 juli 2016, 23:43
Helaas... Iets vast solderen lukt mij wel, de gehele bedrading vervangen is net wat te hoog gegrepen...

pim raaijmakers
23 juli 2016, 23:57
de hele bedrading lukt best.... gewoon een schema zoeken en volgen... mocht het dan nog niet lukken, roep je de hulp in van tabula rasa hier op het forum... doe ik ook .......


succes!

jutter
23 juli 2016, 23:58
Waar woon je Sven?

Plant
24 juli 2016, 00:01
Afgaande op de beschrijving zit de jack verkeerd om bedraad.

MikeD
24 juli 2016, 00:02
als je geduld hebt.. soms komt er op Reverb.com een PCB printboard voor een studio te koop.... maar ik zou de printboard ook eruit halen en normale goede pots en caps monteren. kan je best.. gewoon even goede onderdelen kopen en schema's opzoeken op internet (of hier vragen.) en de tijd er voor nemen om de boel aan elkaar te braden.... en de massa naar de tailpiece niet vergeten aan te leggen, anders bromt het zaakje alsnog

SvenRBradley
24 juli 2016, 09:42
Bedankt voor de reacties!

Als eerste werk probeer ik straks uit te vinden of er nergens een (ground)wire gebroken of defect is, gezien de gitaar in principe gewoon werkt. Eventueel kijk ik nog even na of de input niet gewoon defect is. Als ik alleen deze hoef te repareren scheelt dat in principe een hoop.

Wanneer ik logisch ga redeneren, kan het toch niet anders zijn dan een klein losgeschoten of gescheurd draadje. De gitaar is immers van november 2015. Er van uit gaande dat de gitaar door de QC van Gibson is gekomen, moet het in transport zijn gebeurd.

Wanneer blijkt dat de oplossing niet zo simpel is, probeer ik bovenstaande acties uit te voeren. Opzich klinkt het wel interessant om dan de gehele wiring te vervangen. Geeft de gitaar toch weer een eigen verhaal/karakter. Het enige jammere is dat ik niet bepaald (totaal niet) handig ben. Echter sta ik nieuwe uitdagingen niet in de weg!

En @Jutter; ik woon in Papendrecht

Dutch66
24 juli 2016, 11:03
Psies, probleempje met de aarding....

Probeer eens (met bijvoorbeeld een jack/jack), contact te maken met de buitenkant van de (metalen)
plug die je gitaar in gaat, en de (metalen) brug van de gitaar.

Wel zelf ook nog even de snaren aanraken, beetje lastig allemaal met 2 handen..., maar moet lukken ;)

(Ik ga er even van uit dat je geen multimeter hebt om R te meten tussen beiden)

jutter
24 juli 2016, 11:12
En @Jutter; ik woon in Papendrecht

Jongens, wie woont er in Papendrecht of omgeving en heeft 2 rechterhanden? Help deze man even!

Tabula Rasa
24 juli 2016, 11:13
de hele bedrading lukt best.... gewoon een schema zoeken en volgen... mocht het dan nog niet lukken, roep je de hulp in van tabula rasa hier op het forum... doe ik ook .......


succes!
Whahhhaaa Pim, ik zie het nu pas. Was leuk via FB en je het het uiteindelijk zelf gevonden.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Warroo
24 juli 2016, 21:06
Waarom ga je niet bij Gibson in Vianen langs?

SvenRBradley
25 juli 2016, 00:11
Wederom bedankt voor alle reacties!

Na vandaag even rustig over de situatie te hebben nagedacht, heb ik toch besloten om (wanneer terug van mijn vakantie in augustus) even langs een gitaarzaakje te rijden met een goede reparatieservice.

Punt is namelijk dat de gitaar praktisch nieuw is. De gitaar is door de QC van Gibson gekomen, het lijkt me dus dat het probleem nooit een bijzonder "ernstige" oorzaak kan hebben. Ik heb zelf de ballen verstand van elektronica en wanneer ik 1 ding repareer,
sloop ik 2 nieuwe dingen. Verder laat ik toch liever de printplaat zitten als het even mogelijk is.

Om toch nog even terug te komen op het probleem en de mogelijke "grounding" oorzaak. Het is niet zo dat de gitaar een "hum" heeft welke bij aanraking van metalen onderdelen van de gitaar (brug/snaren) wegtrekt. Mijn (transistor) versterker klinkt bij het aansluiten ban de Les Paul alsof je de input van de Jack tegen je lichaam of een metaal onderdeel houdt wanneer de versterker aanstaat maar de Jack nog niet in je gitaar zit; een verschrikkelijke herrie... Verder hoor je de gitaar wel licht door de herrie heen.

Warroo
25 juli 2016, 19:05
Kan iemand me uitleggen waarom je zou betalen voor een reparatie terwijl Gibson in Vianen het sneller en mogelijk onder garantie oplost?

D3nnis
25 juli 2016, 19:11
Kan iemand me uitleggen waarom je zou betalen voor een reparatie terwijl Gibson in Vianen het sneller en mogelijk onder garantie oplost?


Nee, maar misschien kun jij uitleggen waarom gibson dat zou doen, de volgende quote in ogenschouw nemend:

Ik heb de gitaar goedkoop via via over kunnen nemen omdat deze een technisch defect heeft.


;-)

Warroo
25 juli 2016, 20:07
Dus als iemand anders te ranzig is om een zaak die defect geleverd is te laten repareren onder fabrieksgarantie, dan ben jij dat ook?

D3nnis
25 juli 2016, 20:22
Kun jij zien waar en onder welke voorwaarden deze gitaar verkocht is?

Volgens mij is de garantie alleen geldig bij de eerste eigenaar, toch?

AoDf
25 juli 2016, 20:28
Ik ga er zomaar vanuit dat Gibson Vianen niet op consumenten met beschadigde gitaren zit te wachten. Die zal je gelijk doorsturen naar de verkoper/winkelier. Veel succes dan in die winkel als tweede eigenaar.

Warroo
25 juli 2016, 21:04
Toch lastig al die aannames van mensen die dit nooit zelf hebben geprobeerd. Maar goed, ik ben niet de persoon die mensen onder dwang gaat proberen te helpen.

D3nnis
25 juli 2016, 21:39
Ik ben het wel eens met een "nee heb je, ja kun je krijgen", maar wat zou je zelf als fabrikant en/of importeur doen als iemand óf een gitaar tegen een (hoge) korting nieuw heeft gekocht met de reden van de korting = een defect, óf als tweede eigenaar met niet-overdraagbare garantie (waarvan ik overigens niet weet hoe dit zit) en waarvan bekend is/was dat er iets niet goed was?
Ben benieuwd hoe dat dan gaat.

Erno
25 juli 2016, 21:59
Als ik Gibson was, dan zou ik niet willen hebben dat MIJN product het binnen een jaar begeeft. Eerste eigenaar of tigste eigenaar zou me niets uitmaken. Ook niet of het verwijtbaar is aan die tigste eigenaar! Gewoon gratis repareren en "klaar terwijl u wacht". Tenzij deze heeft zitten "knutselen", dan is het niet door ondeskundigheid of slordigheid, maar door opzet. Afblijven dus. Verder heeft, volgens mij, ieder product in de EU automatisch een jaar fabrieksgarantie.

Plant
25 juli 2016, 22:03
Beetje van een mug een olifant maken. Het is wel een gebrek, maar ik voorspel je nu al dat de uitkomst iets heel lulligs is. Draadje los, iets verwisseld (ik denk nog steeds dat de output jack verkeerd om bedraad is). Dit kost niemand de kop om er even naar te kijken, waarschijnlijk sta je binnen 2 minuten weer buiten met een storingsvrij instrument. Mocht er toch iets vervangen dienen te worden, dan is de kostprijs een fractie van korting die je hebt genoten. Waar hébben we het over!?

D3nnis
25 juli 2016, 22:05
Als ik Gibson was, dan zou ik niet willen hebben dat MIJN product het binnen een jaar begeeft. Eerste eigenaar of tigste eigenaar zou me niets uitmaken. Ook niet of het verwijtbaar is aan die tigste eigenaar!

Maar ja, jij bent gibson niet?
Als ik Gibson was wilde ik ook geen lakfouten op een gitaar van >3k, maar ja...

Wat je EU garantie betreft, kei mooi, maar als zo'n gitaar gekocht wordt met een defect, en er ook een zodanig bedrag voor betaald is, kun je dan toch aanspraak maken op garantie?

Beetje zoals dat mijn buurman een splinternieuwe auto koopt, die om een boom heen vouwt, ik koop de auto over voor een prikkie, en ga naar de importeur om die schade te verhalen?

AoDf
25 juli 2016, 22:19
Als ik Gibson was, dan zou ik niet willen hebben dat MIJN product het binnen een jaar begeeft. Eerste eigenaar of tigste eigenaar zou me niets uitmaken. Ook niet of het verwijtbaar is aan die tigste eigenaar! Gewoon gratis repareren en "klaar terwijl u wacht".

Klinkt mooi deze nostalgie, en was het maar zo, dat meen ik echt. Gibson is echter een commerciële reus die maar 1 prio heeft en dat is gitaren doordouwen, zo veel mogelijk. Het zal ze aan hun aars oxideren dat Pietje een storing heeft aan een tweedehands gitaar van hun. Ze zien je aankomen bij dat hoofdkwartier in Vianen. Klaar terwijl u wacht, wij halen direct even wat medewerkers van de lopende band en maken het even gratis voor u, want zo zijn wij bij Gibson.

Voor de fabrieksgarantie moet je je toch in eerste instantie tot de winkel wenden die het produkt verkocht heeft?

Wil je nog wat echte liefde voor produkten bespeuren zul je bij de kleine zelfstandige bouwers moeten zijn.

Warroo
25 juli 2016, 23:18
@D3nnis: beetje kromme vergelijking. Het gaat hier - vermoedelijk - om een fabrieksfout. Dat is wat anders dan wat jij schrijft.

@AoDf: tsja. Jij hebt het nog nooit geprobeerd zo te zien. Wellicht omdat je geen Gibson hebt, of er een had maar zonder problemen. Of, wel een met problemen, maar blijven hangen in dat halsstarrige "dat gaan ze in Vianen niet doen".

Nogmaals: prima joh. Jij weet het beter.

Erno
25 juli 2016, 23:19
Ik heb ooit een keer een probleem gehad met een geavanceerde TexasInstruments calculator. TI in Almelo gebeld, probleem uitgelegd, afspraak gemaakt, gerepareerd onder "klaar terwijl u wacht". In dit geval enige uren, maar toch. Ik moest wel wat betalen, maar weet niet meer of dat dit een groot bedrag was, het is al "enige jaren geleden". Maar ook TI was toen al een commerciele onderneming. Soms zien ze dit als een "goede PR/Reclame" en zie, ik heb het er nog steeds over.

Warroo
25 juli 2016, 23:51
Grappig dat ik net dit lees over TI: http://www.rd.nl/vandaag/economie/2.257/winstgroei-voor-texas-instruments-1.1112197

D3nnis
26 juli 2016, 06:52
@D3nnis: beetje kromme vergelijking. Het gaat hier - vermoedelijk - om een fabrieksfout. Dat is wat anders dan wat jij schrijft.


Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar dat lees ik nergens.
Maar goed, buiten dat, ik hoop dat TS eens contact opneemt met gibson. Ben wel benieuwd...

AoDf
26 juli 2016, 14:16
@AoDf: tsja. Jij hebt het nog nooit geprobeerd zo te zien. Wellicht omdat je geen Gibson hebt, of er een had maar zonder problemen. Of, wel een met problemen, maar blijven hangen in dat halsstarrige "dat gaan ze in Vianen niet doen".

Nogmaals: prima joh. Jij weet het beter.

Excuus voor de halsstarrigheid idd. Onnodig van mij. Ben benieuwd naar de afloop.

catab
26 juli 2016, 17:13
wat betreft fabriek garanties etc. Een winkel sluit een overeenkomst met de klant. een fabrikant die met de winkelier.verkoopt de fabrikant rechtstreeks aan de consument dan, geld dat je weer bij een defect bij de fabrikant moet zijn. anders niet.
Dit laatste heeft ook te maken met het volgende.
Een fabrikant verkoopt een aantal producten per jaar in een land.
De service hiervan laten ze aanbesteden en krijgt dus een commercieel bedrijf.
Dus voor een vast bedrag per verkocht eenheid die het service bedrijf krijgt, doet deze de service aan dit product.
ik weet dus niet hoe het zit bij Gibson maar het is best mogelijk dat de service niet via Gibson gaat.

Erik de Perik
26 juli 2016, 18:47
Volgens mij koop je een product bij een retailer en niet bij de importeur/fabrikant. De overeenkomst tussen jou en de retailer heeft NIETS te maken met de eventuele voorwaarden waaronder de retailer het bij de importeur/fabrikant gekocht heeft. Dat veel retailers zich daar wel achter verschuilen en dat consumenten daarin meegaan, is een heel ander verhaal.

Als Gibson zich zo druk zou maken over de kwaliteit van hun gitaren dan keken ze daar wel een beetje naar voordat ze de deur uit gingen.

En inderdaad, ik denk ook dat de output omgedraaid is en da's binnen de tijd van 3 replies hier te verhelpen ;)

SvenRBradley
26 juli 2016, 20:57
Bedankt voor alle reacties! Ik heb de reacties en discussies aandachtig (en ook wel met plezier:p) gelezen en wilde toch even de aankoop beter toelichten.

Afijn, een paar weken geleden zat was ik in Keymusic in Rotterdam om de nieuwe Gibson 2016 lijn eens uit te proberen, om te kijken wat Gibson er dit jaar van gemaakt heeft. Vooral de 50's tribute en de studio (490, 497 Humbuckers) vielen mij in positieve zin erg op. De satin finish studio viel wat tegen. Wel vond ik het prijskaartje van 1200 euro voor een studio vrij pittig.

Afgelopen weken zat ik af en toe wat te struinen op marktplaats toen ik opeens een gloednieuwe onaangeraakte Gibson 2016 Studio in Alpine White voorbij zag komen. Ik breng per mail een bod uit van 675 euro en krijg te horen dat het akkoord is. Toen ik per mail vroeg waarom de betreffende verkoper de gitaar weg deed, gaf deze aan dat hij de gitaar op een opkoopveiling heeft gekocht met zijn bedrijf.

De verkoper legde uit dat wanneer mensen spullen online kopen (Zalando, Wehkamp, Keymusic, etc.) en deze vervolgens retourneren (defect, niet tevreden, etc) het merendeel van deze bedrijven deze producten nooit meer terugnemen en op veilingen per pallet verkopen. En op een van deze door hem "gewonnen" pallets trof hij deze gitaar aan. Nadat de verkoper dit vertelde kreeg ik wat twijfels; waarom zou iemand de gitaar hebben geretourneerd?

Na een tijd af te hebben gesproken ben ik naar de betreffende verkoper gereden om de gitaar te gaan testen. Gezien de man nog nooit een gitaar in zijn handen heeft gehad, heb ik mijn eigen versterker meegenomen.

Eenmaal aangekomen was ik zeer verrast over de staat en afwerking van de gitaar. De studio voelde heerlijk aan en was super afgewerkt. De case was er bij, inclusief alle papierwerk. Pas toen ik de gitaar in mijn amp plugde begreep ik waarom deze gitaar geretourneerd was, hij "humde" als een malle en wanneer ik de snaren of ander metalen component aanraakte werd het zelfs erger. De verkoper schrok er zelf van en zei dat ik de gitaar voor 625 euro mee zou mogen nemen. Gezien het feit dat deze Studio een zeer goed exemplaar is, ging ik gelijk akkoord. De gitaar is letterlijk gloednieuw, goed afgewerkt en een nieuwe kost 1200.

Eenmaal thuisgekomen gelijk de gitaar opengeschroefd om te kijken of iemand had lopen rotzooien, gelukkig bleek dit niet het geval. Ik had verder gehoopt ergens een los draadje te zien dat ik zelf weer makkelijk vast kon zetten, helaas zag alles er precies uit als hoort. Toen kwam ik dus op het forum bij jullie terecht... :)

SvenRBradley
26 juli 2016, 21:06
Om verder terug te komen op de discussie om naar Gibson in Vianen te rijden;

Gibson geeft op zijn website duidelijk aan dat artikelen die zij verkopen alleen onder de garantie vallen wanneer deze zijn geregistreerd en van de eerste eigenaar zijn. Gezien ik niet de eerste eigenaar ben, heb ik hier dus al pech...

Uitkaard kun je het altijd proberen.. Echter is het Gibson centrum in Vianen een distributiecentrum. Het distributiecentrum van Gibson aldaar dient enkel voor logistieke doeleinden.

Gibson werkt met zogeheten Gibson service centers voor reparaties (ook onder garantie). Dit zijn gelicenseerde locaties die aan de strenge eisen voldoen die Gibson stelt. In Nederland zit 1 zo'n punt, namelijk Robberts guitars in Hilversum (zie site van Gibson).

Ik heb Robberts vandaag dan ook een mail gestuurd waarin ik de situatie heb uitgelegd en heb gevraagd naar eventuele mogelijkheden en een prijsopgave. Ik wacht de reactie af...Ik heb voorlopig toch geen haast, gezien ik tot begin Augustus op vakantie ben.

Tabula Rasa
26 juli 2016, 21:11
Draai nou eerst ff die twee draden van de input om. Weet voor 99% dat daar de oplossing zit.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

SvenRBradley
26 juli 2016, 21:18
Om verder nog terug te komen op de mogelijke oorzaak van het gehele probleem;

Gezien ik op vakantie ben en geen haast heb, heb ik wat kunnen zoeken op internet. Een belangrijk stukje informatie dat ik voorheen vergeten ben te vermelden is het feit dat de hum niet alleen continu vrij heftig aanwezig wordt, maar ook nog eens HARDER wordt wanneer ik de snaren (of ander metalen onderdeel) aanraak.

Na het internet te zijn afgestruind heb, blijven er 2 mogelijk oorzaken over; een verkeerd (omgekeerd) aangesloten input, of een kapotte of defecte "ground wire".

Gezien het Quality Check document dat met de gitaar is meegekomen duidelijk aangeeft dat de gitaar is gecontroleerd (en goedgekeurd) op Hardware en Electronics, kan ik mij niet voorstellen dat de input verkeerd om zit bedraad. Niemand heeft aan de wiring gezeten na de Qualtiy Check ik november vorig jaar.

Dan denk ik zelf dat een ground wire kapot of defect is geraakt gedurende transport of opslag van de gitaar. Helaas is er met het blote oog geen kapotte draad te bespeuren.

Zelf heb ik niet het verstand of de expertise om zomaar wat draadjes los te trekken om te kijken welke er misschien defect zouden kunnen zijn. Ik hoop dat iemand met expertise op dit gebied gelijk kam vaststellen welk draadje defect is, om dese vervolgens te vervangen. Ik denk (en hoop) zelf dat het een kleine ingreep is, die iemand met verstand van zaken binnen 10 minuten kan oplossen.

Achja, op deze manier krijgt deze gitaar toch weer zijn eigen verhaal:) Zolang de reparatie onder de 575 euro blijft ben ik nog altijd goedkoper uit! Haha :p

MikeD
27 juli 2016, 08:23
probeer nou maar wat TabulaRasa adviseert.. ik meen dat aan het eind van mijn post ook een opmerking staat over de massadraad.... zit in dezelfde richting en jij hebt het ook over de ground wire of een verkeerd om aangesloten outputplug. kwestie van even de schroefjes van de plugplaat los maken en de draden op de plug andersom solderen.

Tabula Rasa
27 juli 2016, 08:28
Tip wanneer je bang bent om te solderen: draai de 4 schroefjes van het plaatje van de input los. Trek het plaatje een paar cm uit de body. Dit kan makkelijk, draadjes zijn lang zat. Vraag een tweede persoon om de instrumentkabel omgekeerd tegen de verkeerde lipjes van de input te houden. Klinkt dit beter, dan weet je meteen dat je de twee draden moet omdraaien.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Plant
27 juli 2016, 08:53
Gibson geeft op zijn website duidelijk aan dat artikelen die zij verkopen alleen onder de garantie vallen wanneer deze zijn geregistreerd en van de eerste eigenaar zijn.

Waarom registreer je dat niet alsnog? Die eerste koper en opkoper zullen dat niet gedaan hebben. Gibson weet niet hoe jij aan die gitaar komt, misschien heeft ie 8 maanden in de winkel gehangen.


Gezien het Quality Check document dat met de gitaar is meegekomen duidelijk aangeeft dat de gitaar is gecontroleerd (en goedgekeurd) op Hardware en Electronics, kan ik mij niet voorstellen dat de input verkeerd om zit bedraad. Niemand heeft aan de wiring gezeten na de Qualtiy Check ik november vorig jaar.

Quality check is niet meer dan inprikken, komt er geluid uit? Ja? En dóórrrrr...

Malle Eppie
27 juli 2016, 09:29
Allemaal leuk en aardig deze hele discussie over garantie en reparatie maar ik heb nog steeds geen 1 foto van deze gitaar gezien!

Dutch66
27 juli 2016, 10:05
Na het internet te zijn afgestruind heb, blijven er 2 mogelijk oorzaken over; een verkeerd (omgekeerd) aangesloten input, of een kapotte of defecte "ground wire".



Sven je moet echt beter gaan lezen, respectievelijk post #6 en #9 ;)

SvenRBradley
30 juli 2016, 17:47
Even een dagje thuis, dus wat tijd genomen om wat foto's te maken!

Eerst een paar foto's van de gitaar zelf:

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/F6A9D404-FC3E-48CA-BE56-F285E9890DFD.jpg

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/48F82C45-8DD7-443A-AE42-15677116B89B.jpg

Een kijkje in de control cavity van de Studio:

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/70390940-51F3-42AE-A850-AE20B8B59BCA.jpg

Gezien het QuickConnect System, is het mogelijk de input los te klikken van het PCB Board:

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/B3E12A16-FFD3-42F7-8339-9B0EA8EA369B.jpg

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/6A618BD7-BC92-4E59-84D2-F5EBA2096862.jpg?1469892990443&1469892991324&1469893003700&1469893003955

De input met wires, een beetje rot vastgezet, maar ik ga proberen de wires om te draaien.

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/E69E495F-5D7F-4D11-976C-B6DA933B0AFA.jpg?1469892990444&1469892991325&1469893003700&1469893003956

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/E69E495F-5D7F-4D11-976C-B6DA933B0AFA.jpg?1469892990443&1469892991323&1469893003699&1469893003955

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/0F776E76-EE16-4BF1-ADAA-7F31EC10A714.jpg

Ten slotte een foto van de wire die naar de (tailpiece?) grounding gaat. Misschien is hier iets mee aan de hand, en zo ja, hoe kan ik hier dan bij... Hopen dat het wisselen van de input jack wires helpt... Het stukje plastic er omheen is wat gescheurd, de wire zelf is nog gewoon heel en geïsoleerd, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

http://i973.photobucket.com/albums/ae215/romijntje444/Mobile%20Uploads/2015-04/2045EFAF-2325-40FD-814B-A0D0BB5ADADA.jpg?1469893576856&1469893577820&1469893587246&1469893595587

Tabula Rasa
30 juli 2016, 17:52
Foto3 witte draadje rechts boven... waar zit dat aan vast? Lijkt los te zitten op de foto


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

FruscianteFan
30 juli 2016, 18:07
Sven, als ik het verhaal zo lees... Gezien de hoeveelheid B-stock die bedrijven erop nahouden, heb ik mijn twijfels. Misschien dat Zalando zo werkt, maar gitaarwinkels hebben bijna allemaal wel een voorraad met items (pedalen, koffers, gitaren) die wegens uitproberen en beschadigingen niet meer als nieuw zijn.

Misschien toch even checken of de gitaar niet gestolen zou kunnen zijn?

SvenRBradley
30 juli 2016, 18:17
Helaas is mijn soldeerbout nog bij de buren, en zijn deze er momenteel niet.. Ikzelf ga morgenvroeg op vakantie dus zal er weer naar kijken als ik terug ben. Ik durf mijn achterblijvende ouders niet aan mijn gitaar te laten zitten :p Het solderen laat dus nog even op zich wachten.

@Tabula Rasa

Het draadje waar jij aan refereert loopt van het groene doosje met oranje switch (excuses, ik weet de namen niet...) naar de tailpiece grounding, althans, dat denk ik. (zie laatste 2 foto's).

Ik heb eerder al licht aan die wire getrokken om te voelen of het los zat, het draadje zit gewoon goed vast.

@FruscianteFan

Ik heb het serienummer /model gelijk al gecontroleerd en gegoogled bij aankoop. Er zijn geen tekenen online te vinden van het feit dat deze gitaar gestolen is.

FruscianteFan
30 juli 2016, 18:52
gelukkig maar :)

SvenRBradley
13 augustus 2016, 15:26
Goedemiddag,

Laatste update: ik ben net terug van vakantie en mag gelijk volop aan de slag bij mijn nieuwe job!

Dit is zowel goed als slecht nieuws. Ik heb beter werk, maar minder vrije tijd...

Daarmee heb ik besloten om de gitaar als klusproject door te verkopen op marktplaats voor 650 euries. Nee, dit is geen verkooppraatje:p

Verder heb ik nog steeds 4 werkende Gibsons over; dus niks te klagen :D! Bedankt voor alle hulp! Hopelijk heeft de volgende klusser meer tijd/geduld en technisch inzicht dan mij! Haha :p

Plant
13 augustus 2016, 15:46
Ja! Nou weten we nog niks! :mad: Nou ja, misschien maakt de nieuwe eigenaar hier opnieuw een topic aan... ;)

Malle Eppie
14 augustus 2016, 10:46
Daarmee heb ik besloten om de gitaar als klusproject door te verkopen op marktplaats voor 650 euries.

Zonde van zo'n mooie LP!! Het is dat ik er al twee heb want een witte staat nog wel op mijn verlanglijst...