PDA

View Full Version : Les Paul model ligt me niet



Pagina's : 1 [2]

Erik de Perik
6 augustus 2016, 13:07
van welk jaar was die Greco en hoe beviel die???

Geen flauw idee hoe oud. Gitaar beviel wel, klonk ook ok. Pups waren opnieuw gewikkeld.

tom1984
6 augustus 2016, 17:29
Ik heb in de tele nu seymour duncan hot rod set gezet. Ik heb alle kleuren exact aangesloten zoals ze zaten en toch werkt de coil split nu andersom en heb ik nogal veel geruis.

Iemand een idee wat het probleem is?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Tabula Rasa
6 augustus 2016, 17:45
Hou de kleurcodes van Sd aan. Veel fabrikanten gebruiken andere codes.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

tom1984
6 augustus 2016, 18:57
die diagrammen van sd zijn gewoon helemaal anders bedraad. ik kan toch niet alles lossolderen.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Tabula Rasa
6 augustus 2016, 19:09
die diagrammen van sd zijn gewoon helemaal anders bedraad. ik kan toch niet alles lossolderen.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Nee, kijk alleen naar de kleur van de draad die aan de massa moet, de twee kleuren die je samen moet doen aan de schakelaar en de laatste kleur, je output. In principe kan je alles in tact laten.

Noem de kleuren eens:
Massa:
De twee aan de schakelaar:
Naar je volumepot:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Tabula Rasa
6 augustus 2016, 19:31
Heb het ff opgezocht voor Seymour Duncan.

Groen soldeer je aan de massa, rood en wit aan elkaar en dan aan je coilsplit schakelaar aan de middelste van 3 polen. Nummer 1 of 3 van de polen moet al verbonden zijn met een massadraadje.
De zwarte draad gaat naar je volumepot of schakelaar.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

tom1984
6 augustus 2016, 20:47
Het is gelukt! het enige probleem nog is dat als ik coilsplit en de switch aan de brug of neck staat ik toch een stevige zoem heb de anderen werken nu perfect

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Tabula Rasa
6 augustus 2016, 20:49
Wordt het minder als je de snaren aanraakt? Je hebt wel ineens een enkelspoel dan en die brommen meer.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

tom1984
7 augustus 2016, 13:16
Het probleem is verholpen door de pickuphoogte af te stellen. Alles werkt nu naar behoren.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Brum
7 augustus 2016, 14:05
Deze snap ik niet. Het probleem met de coil split en het gezoem (ik denk dat je eerder last had van zoem dan ruis) is opgelost door het element qua hoogte anders af te stellen??:???: Nou ben ik niet enorm technisch onderlegd, maar dit klinkt eh... raar...

tom1984
7 augustus 2016, 17:07
Neen ik had eerder de draden opnieiw gesoldeert naar het schema van SD. Dat heeft het splitprobleem verholpen. Daarna ben ik met het afstellen van de pickups van het gezoem afgeraakt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
17 augustus 2016, 21:28
Toch even meegeven dat ik toch wel erg in de problemen zit. In de solo van Knocking on heavens door seelt de klimax zich af op de 22 ste fret en raad eens hoeveel ik er heb op men tele? Juist ja....... Wij spelen dan ook nogeens een hele toon hoger dan Eb voor onze zangeres. crap! Afvoeren dan maar zeker. Het nummer he!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Duhsjaak
17 augustus 2016, 21:36
Doet het werkelijk serieus pijn als je het helemaal een octaaf lager doet? Die solo?
Een hele song afschrijven omdat je een fret tekort komt, komt op mij over als een heilloze zoektocht naar alsmaar hogere schrillere dingen.
Een soort oud-journaal-nieuwslezer die mij dagelijks hersenloos toeschreeuwt over de slimste mens van NL. Dat is hij zeker niet. Iemand die schreeuwt heeft zelden gelijk.

Vriendelijke groet, Gus

Pepe
17 augustus 2016, 22:02
Het heet creativiteit, een probleem ombuigen naar iets positiefs.
Dus zie het als een voordeel dat niet alle blokjes passen, het geeft je de mogelijkheid iets leukers te bedenken.

barno
17 augustus 2016, 22:40
solo zegt het al, het is iets van één iemand, dus ik zou een totaal andere solo spelen dan slashmans. Jij speelt 'm waarschijnlijk niet zo goed als Slash. speel dan iets wat Slash niet zo goed kan als jij

Brad
17 augustus 2016, 22:43
Toch even meegeven dat ik toch wel erg in de problemen zit. In de solo van Knocking on heavens door seelt de klimax zich af op de 22 ste fret en raad eens hoeveel ik er heb op men tele? Juist ja....... Wij spelen dan ook nogeens een hele toon hoger dan Eb voor onze zangeres. crap! Afvoeren dan maar zeker. Het nummer he!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Bij de solo van Money van Pink Floyd pakt David Gilmour ook een noot op de 22 e fret die hij ook nog eens opdrukt . Hijzelf speelde in die tijd op stratocasters met 21 frets en heeft voor die solo een andere gitaar gebruikt met 24 frets

Ik zou die solo gewoon spelen en de stukjes die zo hoog gespeeld worden iets aanpassen

tom1984
18 augustus 2016, 09:17
Brad dat is het plan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
18 augustus 2016, 09:20
Doet het werkelijk serieus pijn als je het helemaal een octaaf lager doet? Die solo?
Een hele song afschrijven omdat je een fret tekort komt, komt op mij over als een heilloze zoektocht naar alsmaar hogere schrillere dingen.
Een soort oud-journaal-nieuwslezer die mij dagelijks hersenloos toeschreeuwt over de slimste mens van NL. Dat is hij zeker niet. Iemand die schreeuwt heeft zelden gelijk.

Vriendelijke groet, Gus
Een octaaf lager met dezelfde vingerzetting begint op de 1ste fret. Het stevige opdruk werk is daar niet zo evident.

Ik baal er gewoon van dat ik daar niet aan dacht toen ik deze gitaar kocht.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

lcvanderhelm
18 augustus 2016, 09:43
Wat een heerlijk zorgeloos leven moet je hebben,als dit je problemen zijn!

Tupelo
18 augustus 2016, 09:50
+veel, want Sjees, er zijn meer opties toch ?

EdJ
18 augustus 2016, 10:08
Heel grappig om te lezen hoor.
In de late zeventiger jaren speelde zowat elke band dat nummer.
Brood deed t ook.Lademacher speelde meestal op een les Paul maar de keren dat ik hem op een strat zag spelen,deden ze het nummer ook gewoon.Je kunt een snaar veel verder opdrukken dan je ooit gedacht hebt:)En anders doe je de solo met een slide.Ook altijd leuk.

tom1984
18 augustus 2016, 11:04
ja dat zou dus willen zeggen dat ik de 21ste fret 2 volledige tonen moet opduwen want wij spelen een halve toon hoger.

Ik zal wel iets anders uitdokteren denk ik.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Tabula Rasa
18 augustus 2016, 11:10
Plectrum tussen duim en middelvinger en een gefrette flageolet?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

arjanb01
18 augustus 2016, 11:15
Een octaaf lager met dezelfde vingerzetting begint op de 1ste fret. Het stevige opdruk werk is daar niet zo evident.

Ik baal er gewoon van dat ik daar niet aan dacht toen ik deze gitaar kocht.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Gewoon die Tele eruit knikkeren of als bijzettafel gebruiken om je biertjes erop te zetten🙈
Gewoon een superstrat pakken met 22 frets en een humbucker, dat weet je toch 💪

D3nnis
18 augustus 2016, 12:07
ja dat zou dus willen zeggen dat ik de 21ste fret 2 volledige tonen moet opduwen want wij spelen een halve toon hoger.


Dus als ik het goed begrijp speel je dit nummer volledig met barré akkoorden? Ook zonde.

tom1984
18 augustus 2016, 13:08
wat is nu eigenlijk een superstrat? toch een gewone strat met hum in de brug of.......

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

D3nnis
18 augustus 2016, 13:21
Ik weet niet of er een echte definitie is van wat een superstrat is.
Ik zou zeggen dat een humbucker, of meer dan 22 frets, of een Floyd, of een meer puntig model, of verbeterde toegang tot hogere frets, of een combinatie van deze zaken een superstrat maken.

tom1984
18 augustus 2016, 13:39
ha hoeft dus niet van fender te zijn lok

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Pepe
18 augustus 2016, 19:03
Sterker, Fender snapte daar niks van. Katana anyone?

Tupelo
18 augustus 2016, 19:49
Parker dan maar ? Fok zelfs die niet.

telerocker
18 augustus 2016, 21:21
Ik zeg: een superstrat is op een stratocaster gebaseerd model met enkele of veel modificaties. Dat gaat van pickups, bruggen, schakelingen, frets tot gebruikte houtsoorten die kunnen afwijken van de classic Fender-combinatie (essen/elzen body, maple neck, maple of rosewood toets). Sommige superstrats hebben een setneck. Het kan dus van alles zijn. Een Charvel, Jackson, Valley Arts, Suhr, Tom Anderson, een Blade R4 of gewoon een gepimpte Fender USA standard.

Tupelo
18 augustus 2016, 21:26
RH4 heeft ook maar 22 frets. :sssh:

Pepe
18 augustus 2016, 21:31
Tis allemaal de schuld van Eddie. En van Floyd. En Larry.
En Steve V. gaat ook niet helemaal vrij uit.

Tabula Rasa
18 augustus 2016, 21:58
Vergeet Joe S niet.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

tom1984
18 augustus 2016, 22:52
Dus als ik het goed begrijp speel je dit nummer volledig met barré akkoorden? Ook zonde.
capo 1ste fret.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

D3nnis
19 augustus 2016, 07:25
O ja, dat kan natuurlijk ook nog.
Ik zat te denken he....tijdens de use your illusion tour van guns n roses speelde slash dit nummer op zo'n sg doubleneck. Ik meen me te herinneren dat die gitaar om een of andere reden maar 20 frets had, dus misschien die live versies eens checken voor inspiratie?

tom1984
6 september 2016, 10:16
Bon, een maand later en een update. De tele komt minder en minder uit de tas. Ik ben WEER terug naar mijn stratocaster baginnen grijpen. Het lijkt als een magnetisch veld!

Een strat klinkt toch echt lekker aahhhhh. Wetende dat ik MAAR op een cp 60 speel met bwah elementen.

Ik was een het denken, Ik heb wel best wat fondsen beschikbaar door allerlei werkjes te doen en men zeewateraquarium te verkopen.
Misschien moet ik maar eens uitkijken naar een echte volwaardige strat!

De pickups in een Am S zijn fat 50 'ies.
Volgens mij kan je daar nog beter mee rocken! Als ik dan in de CP 60 een little 59 of zoiets steek in de brug aangevuld met ..... in de neck en middle heb ik volgens mij mijn 2 droomgitaren!

Iemand die me iets kan zeggen over de nieuwe pickups in de elite series? Vooral qua sound dan en hie breed deze inzetbaar zijn?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

JGD
6 september 2016, 10:24
Waarom koop je niet gewoon een tweedehands Squier Classic Vibe?
Doen niets onder voor een echte. Dat USA gelul....
Goeie elementen dr in en HATSEFLATS!

tom1984
6 september 2016, 10:50
Omdat USA geen gelul is. een CP is ook een goede gitaar. Ik weet van mezelf dat ik na een squier ook niet stop met GAS'sen voor een Amerikaan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Rogueny
6 september 2016, 11:33
Omdat USA geen gelul is. een CP is ook een goede gitaar. Ik weet van mezelf dat ik na een squier ook niet stop met GAS'sen voor een Amerikaan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Tja als je toch in de markt bent kun je t beste gewoon groot denken :) Je kunt trouwens een USA op mp wel voor rond de 700 krijgen. Denk alleen niet dat je dan de fat 50's hebt.

De fat 50's hebben ten opzichte van de texas specials iets minder output, de texas specials zijn iets feller. Ik vind ze beiden wel wat hebben. Bij de fat 50's vind ik de brug pickup mooier klinken, bij de texas specials vind ik het hals element weer mooier. T is puur smaak. Ik schat dat er wel meer mensen voor de fat 50's zouden gaan. Pak youtube er maar eens bij en zoek naar een filmpje waar ze beiden in voor komen. Of anders zelf naar de winkel en beiden uitproberen :)

humbucker
6 september 2016, 14:08
Tja als je toch in de markt bent kun je t beste gewoon groot denken :) Je kunt trouwens een USA op mp wel voor rond de 700 krijgen. Denk alleen niet dat je dan de fat 50's hebt.

De fat 50's hebben ten opzichte van de texas specials iets minder output, de texas specials zijn iets feller. Ik vind ze beiden wel wat hebben. Bij de fat 50's vind ik de brug pickup mooier klinken, bij de texas specials vind ik het hals element weer mooier. T is puur smaak. Ik schat dat er wel meer mensen voor de fat 50's zouden gaan. Pak youtube er maar eens bij en zoek naar een filmpje waar ze beiden in voor komen. Of anders zelf naar de winkel en beiden uitproberen :)

Check eens de American Vintage Hot-rod serie. Precies wat je zoekt denk ik.

tom1984
6 september 2016, 14:41
hmmm die had ik eerst ook gezien maar 7.25 radius lijkt me niet zo comfortabel. Al heb ik er nog nooit op gespeeld.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Da Vinci
6 september 2016, 14:50
De HotRod '57 heeft een 9,5" inch radius, is standaard voorzien van een Tone Zone S in de brug, beschikt over Soft V hals en is nitro gelakt. Mooi ding hoor, als ik er eens één voorbij zie komen...

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20HR%20CAR/DSC01935.jpgl

tom1984
6 september 2016, 15:20
tja maar jammer genoeg nergens meer te krijgen. de nieuwe vintage 56 en 59 hebben een 7.25 radius.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
6 september 2016, 17:46
tja maar jammer genoeg nergens meer te krijgen. de nieuwe vintage 56 en 59 hebben een 7.25 radius.


Ik heb drie gitaren met een 7.25 radius. Ok, niet mijn eerste keuze, maar mits goed afgesteld heb ik eigenlijk nergens last van rammeltjes. Ook niet met opdrukken. Nu ben ik geen megabender, maar zelf zou ik een gitaar nooit om zijn radius laten staan, als de rest allemaal klopt.

Erik de Perik
6 september 2016, 18:28
Ik heb 6 gitaren met een radius. M'n Peer superstrat heeft een compound radius geloof ik, maar de rest....???


Ik krijg altijd een "prinses op de erwt" gevoel bij dit soort topics.

vulvasonic
6 september 2016, 20:42
Hahaha....., ik heb heel vaak een 'prinses op de erwt-gevoel' bij vele topics, maar de radius van de toets is toch van wezenlijk belang voor de feel van de gitaar. Hoewel het mij geen flikker uitmaakt waar ik op speel (qua feel), voel ik wel degelijk een groot verschil tussen een bolle en een vrijwel vlakke toets. :)

Erik de Perik
6 september 2016, 21:26
Hahaha....., ik heb heel vaak een 'prinses op de erwt-gevoel' bij vele topics, maar de radius van de toets is toch van wezenlijk belang voor de feel van de gitaar. Hoewel het mij geen flikker uitmaakt waar ik op speel (qua feel), voel ik wel degelijk een groot verschil tussen een bolle en een vrijwel vlakke toets. :)

Ohja, dat dan weer wel, maar da's nu eenmaal zo als je op verschillende gitaren speelt. Daar maak je je verder toch niet druk over?

denis.hermans
6 september 2016, 21:26
Inderdaad ik voel toch ook wel een verschil. Als ik ze gratis kreeg zou ik ze zeker in dank aanvaarden maar een gitaar met een nek met 7.25 radius en vintage frets zou ik toch niet direct kopen.

Pepe
7 september 2016, 02:01
Het grote nadeel van de vintage radius is dat bij opdrukken rond de 14 je vaak last hebt vastlopen op de achterliggende frets. Je kan dat wegwerken met heeeel goed vijlen maar zo uit de fabriek hebben ze er last van.
Het is net zoals de junior stoptail, het is alleen een probleem als je er op gaat letten dus dat moet je niet doen.

telerocker
7 september 2016, 04:54
Inderdaad ik voel toch ook wel een verschil. Als ik ze gratis kreeg zou ik ze zeker in dank aanvaarden maar een gitaar met een nek met 7.25 radius en vintage frets zou ik toch niet direct kopen.

Ik heb de pest aan 7.25 radius en vintagefrets. Dat past kennelijk niet bij mijn manier van spelen.

tom1984
7 september 2016, 08:43
Ik heb nu heel erg veel GAS voor een american standard Hss elite. Ik ben alleen een beetje bang dat die een beetje de echte strat sound missen. Maar wel HEEL breed inzetbaar.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

humbucker
7 september 2016, 09:45
Gewoon kopen! Dat is bovendien ook de snelste manier om van je GAS af te komen ;)

tom1984
7 september 2016, 09:54
Haha ja das waar. Eerst gaan proberen en een kleurtje kiezen. Zou ik de classic player inruile of houden hmmmmmmm.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

telerocker
7 september 2016, 13:20
Ik heb nu heel erg veel GAS voor een american standard Hss elite. Ik ben alleen een beetje bang dat die een beetje de echte strat sound missen. Maar wel HEEL breed inzetbaar.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Ga eens testen en voel of de gitaar een lekkere vibe heeft. Je kunt de pickups altijd een keer vervangen.

tom1984
13 september 2016, 11:44
Gewoon je strat met een hummie of een hotrails uit gaan rusten.
Combi 2x Texas specials plus Seymour duncan is de ultieme blues en rock combi in een strat vind ik.
Gisteren een little 59 in de brug van mijn cp 60 gemonteerd. Op het eerste gevoel niet echt wauw. Straks nogeens goed testen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

arjanb01
13 september 2016, 12:13
Prak maar eens een sd pearly Gates in je strat, je weet niet wat je hoort!

Da Vinci
13 september 2016, 12:16
Gisteren een little 59 in de brug van mijn cp 60 gemonteerd. Op het eerste gevoel niet echt wauw. Straks nogeens goed testen!



Het is natuurlijk allemaal nogal smaakgebonden, maar ik ben 'm wel gaan waarderen in mijn telecaster. Vind de combinatie in van een pittige humbuckertje in de brug van een wat lichtere gitaar best prettig. Krijg er een prima classic rock sound mee met veel boventonen.

Voor mijn strat zit ik meer te denken aan een Tone Zone S. Die verwacht ik wat zingender/vetter/moderner.

tom1984
13 september 2016, 13:32
Ik was eigenlijk aan het denken om echte custom shop 69 in mijn cp60 te steken. En daarna een hss elite strat aan te schaffen. Die shawbucker lijkt me wel ok en indien nodig een PG van SD. Die elite lijkt me een betere backup voor men HH tele dan een strat met een L59 in de brug. En zo heb ik toch ook een lekker authentiek stratje voor mezelf en een HH tele als les paul alternatief en een elite HSS als aanvulling daarvan. Zo hoop ik dat al mijn leegtes zullen opgevuld geraken. Een les paul, dat idee heb ik al laten varen. Wij matchen niet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Luca P
15 september 2016, 12:41
Haha Les Paul ligt je niet?
Dat heb ik met Fender.
Wat me tegenstaat/niet lekker vind:
- mid pu Strat zit in de weg met finger picken
- Tele en Strat sla ik tegen de knoppen en schakelaar aan tijdens spelen.
- geschroefde hals
- hals loopt niet naar achter t.o.v. body.
- geen gewelfde top

Zo, dat moest ik ff kwijt.
Wel respect voor het geluid, ze klinken fantastisch. Maar alleen thuis, op het podium ben ik dat geluid kwijt.

telerocker
15 september 2016, 23:32
Prak maar eens een sd pearly Gates in je strat, je weet niet wat je hoort!

Ik heb er een BK Crawler inzitten (met split) en dan weet je ook niet wat je hoort.