PDA

View Full Version : Ik ook maak een rood leuk Telecaster met Floyd Rose.



Helge
19 juli 2016, 22:02
Dit is mijn Eerte Telecaster project. De body komt van Guitarfetish met solid hout. (white poplar) Ik heb Fender electronic en Gibsonstyle toggle switch met 2 miniswitches voor ciol split. Ik heb gemaakt plaats voor de Floyd myself. De floyd brug is Dragonfire en gemaaket in steel med steel saddles.
Ik ga Seymour Duncan.

http://imageprocessor.websimages.com/width/566/crop/0,0,566x407/fotoer.webs.com/IMG_1310[1].JPG


Custom shop neck plate voor leuk:

http://imageprocessor.websimages.com/width/604/crop/0,0,604x362/fotoer.webs.com/IMG_1386[1].JPG

Plant
19 juli 2016, 23:14
Draaiknoppen en schakelaartjes er tussen vind ik te dicht op elkaar zitten. Dit bedient toch niet fijn?
Verder vind ik ze te dicht op de pickups / brug zitten, ik zou het geheel lager en verder naar achteren hebben geplaatst om mijn rechterhand meer vrijheid te geven en er niet constant tegen de regelaars aan te zitten.

MikeD
19 juli 2016, 23:23
Draaiknoppen en schakelaartjes er tussen vind ik te dicht op elkaar zitten. Dit bedient toch niet fijn?
Verder vind ik ze te dicht op de pickups / brug zitten, ik zou het geheel lager en verder naar achteren hebben geplaatst om mijn rechterhand meer vrijheid te geven en er niet constant tegen de regelaars aan te zitten.

vermoedelijk was de pot-cavity al 'af afbriek' in de body gefreesd zodat Helge weinig keus had???

Voor de rest: Helge houdt overduidelijk van kekke kleurtjes op z'n gitaarprojecten en alleen dat al is voor mij reden om :ok: te zeggen

Plant
19 juli 2016, 23:50
vermoedelijk was de pot-cavity al 'af afbriek' in de body gefreesd zodat Helge weinig keus had???

Die gedachte was al bij me opgekomen. Push-pull voor de schakelfuncties had me dan een betere optie geleken.


Voor de rest: Helge houdt overduidelijk van kekke kleurtjes op z'n gitaarprojecten en alleen dat al is voor mij reden om :ok: te zeggen

O zeker! Visueel is er helemaal niks mis mee :ok:

Erik de Perik
20 juli 2016, 00:40
Draaiknoppen en schakelaartjes er tussen vind ik te dicht op elkaar zitten. Dit bedient toch niet fijn?
Verder vind ik ze te dicht op de pickups / brug zitten, ik zou het geheel lager en verder naar achteren hebben geplaatst om mijn rechterhand meer vrijheid te geven en er niet constant tegen de regelaars aan te zitten.

Mee eens, ik had de selector switch in de horn geplaatst overigens. Verder nooit wat mis met een Tele natuurlijk, dus deze ook niet! :cheerup:

Helge
20 juli 2016, 07:36
Ik vet push-pull maar ik denk het is de difficult te soldere. Daroom de miniswithces. Het is niet te dicht voor mijn hand. En ik ben likerhand-man. (lefthanded) Dit is gesproken over bij de noorse forum.
Ja ik vet de brug is de dicht de pickups - 0.6mm te dicht. Ik heb gezien het met een schuifmaat. Van topkan naar saddles it het 25.5" - minus 0.6mm. Maar de 0.6mm ik kan fix met adjust saddles.
Dat ook is veel gesproken over bij de noorse forum maar ik was right. Geen mensen believed me voor ik measured met een remklauwen.

Tabula Rasa
20 juli 2016, 07:41
Ik vind de gitaar wel cool, maar ik vind je Nederlands veel cooler! Schrijf je alles helemaal zelf of doe je het deels met een vertaalprogramma? Het is, met een beetje moeite best te begrijpen en volgens mij een prima oefening om de taal te leren.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Kim Wilson
20 juli 2016, 08:23
Ik vind de gitaar wel cool, maar ik vind je Nederlands veel cooler! Schrijf je alles helemaal zelf of doe je het deels met een vertaalprogramma? Het is, met een beetje moeite best te begrijpen en volgens mij een prima oefening om de taal te leren.
Helemaal mee eens! Bewondering voor je inzet!

Helge
20 juli 2016, 11:48
Ik schreiv allemaal zelf.

Henko
20 juli 2016, 12:28
Ik schreiv allemaal zelf.
Helge for Presdent !!!! :cheerup:

Tabula Rasa
20 juli 2016, 13:31
Ik schreiv allemaal zelf.
Super!!!!!!


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

MikeD
20 juli 2016, 15:17
Helge for Presdent !!!! :cheerup:

kan nooit slechter zijn dan die man met de dode Marmot op z'n kop en de plagiërende ex-fotomodel-echtgenote....

Kim Wilson
20 juli 2016, 15:31
Ik schreiv allemaal zelf.
Wat goed, zeg!

Helge
20 juli 2016, 21:34
"Ik vind de gitaar wel cool, maar ik vind je Nederlands veel cooler! Schrijf je alles helemaal zelf of doe je het deels met een vertaalprogramma? Het is, met een beetje moeite best te begrijpen en volgens mij een prima oefening om de taal te leren."


Ja het is hoftzaklijk voor oefening ik ben bij de forum, maar het is ook leuk.

RS-Rik
20 juli 2016, 22:42
Calipers --> remklauwen

Die vertaling klopt niet. Calipers in het engels (en noors?) kunnen allerlei "knijpende" dingen zijn.

Het woord wat je zoekt is schuifmaat.

https://ic.tweakimg.net/camo/6605877a1674a4e67f913ebaa3ff3984b92ee27a/?url=http%3A%2F%2Fwww.geerdinkbv.nl%2Fupload%2FPro ducts%2FAfbeelding%2F3202Schuifmaat_mitutoyo.jpg

Helge
20 juli 2016, 23:57
Calipers --> remklauwen

Die vertaling klopt niet. Calipers in het engels (en noors?) kunnen allerlei "knijpende" dingen zijn.

Kalippere in noors.
Dit tool heet skyvelær in noors.

Helge
22 juli 2016, 00:53
Lees in de andere thread. Tread over tele hybrid.

http://forum.gitarnorge.no/uploads/monthly_2016_07/image.thumb.jpeg.1aa2dbc8a89c5bea69757be0b5dae4a8. jpeg

Helge
23 juli 2016, 14:49
De post over is postet wrong with a mistake:


Ik heb gefragt hoeweel een handgemaakt gitaar hals in canadian maple kost en wacht voor answer. Ik heb het nodig omdat ik ga een Telehals met floyd topkam. Niet te duur met mijn contacts. Ik ben a little confused met te veel projects.

http://imageprocessor.websimages.com/width/670/crop/0,0,670x496/fotoer.webs.com/IMG_1310[1].JPG

Dit hals is op de rose gitaar nu en ik heb een nieuw hals nodig. Maar Niet deselvte kleur. Het past beter op de rose.

Ik ga Seymour Duncan HS4 en HS2 in dit. (Baxshop is goedkoop) Dat komt voor de hals. Ik denk dit gitaar is mooi. De hout is solid white poplar van guitarfetish.

Maar ik ben confused met te veel projecten maar ik vet welke onderdelen ik wil op de gitaren maar niet vanneer. Ik moe verken op dit en dit en dit.

Helge
23 juli 2016, 21:57
Allamal projecten zijn canceled exept de rode Telecaster, en de rose wordt klaar volgende maand. Ik wil niet een badly gitaar hebben in multiplex. (De rose is een exeption) De groene is badly en de blauwe is in multiplex. Ik verkoop de bodies en maak nu alleen de rode Telecaster. De rode Telecaster is gemaaket met solid white poplar bij guitarfetish. De hals van de groene is super, de best hals ik heb, en nu het is op dit rode Telecaster. Het past super omdat ik heb 22 frets op de hals. Nu ik heb alleen Fender tuners en Seymour Duncan nodig. (mainly) Ik heb modified neck en gemontert floyd topkam. Het is mooi med Strat preCBS op dit gitaar. Het past.
20 augustus ik alleen een project heb - dit.

http://imageprocessor.websimages.com/rotate/90/height/752/crop/107,3,452x752/fotoer.webs.com/IMG_1429[1].JPG

Helge
24 juli 2016, 22:56
Die gitaar is spesiell? Ik verkoop mijn modeltrein voor krijg geld voor two Seymour Duncan. Ca 80euro (total 160euro) voor een maar als ik twee elementen koop in een kit kost de elementen alleen 118euro. Bijna mad... Ik ga Seymour Duncan SH4 en SH2

Nu ik heb alleen elementen en tuners nodig en dan ik kan spelen.