PDA

View Full Version : Billy Gibbons bij beunen als straatmuzikant



jutter
19 juli 2016, 12:48
Tja, muzikant zijn levert niet zoveel op. Dan maar wat bijklussen!

https://www.youtube.com/watch?v=YHUQNxggT_k

Joost de Ruig
19 juli 2016, 13:26
Zulke snaren is hij duidelijk niet gewend. :d

Overigens zijn twee vrienden van mij (onafhankelijk van elkaar) bij het laatste ZZ Top concert hier in NL, vroegtijdig naar huis gegaan ivm de inspiratieloze band.....

arjanb01
19 juli 2016, 13:43
Cool footage!
Ook uit een strat haalt billy mooie geluiden 👍
Ik neem aan dat hij zoveel miljoenen binnen heeft dat hij niet meer bij hoeft te beunen. Zz top toch in de jaren 80 dikke hits gehad die nu nog voor commercials gebruikt worden. Dus de geldtekort zal hij niet hebben 🙈

JGD
19 juli 2016, 16:07
Volgens Networth is de heer Gibbons goed voor 55 miljoen.

jutter
19 juli 2016, 16:09
Ik weet wel dat er een band meeloopt als ze live spelen.

Joost de Ruig
19 juli 2016, 16:22
Ik weet wel dat er een band meeloopt als ze live spelen.

Je moet als powertrio ook wel erg goed zijn om grote concerten puur met zijn 3-en te doen. Cream kon dat bv wel heel goed en The Police ook, hoewel ik niet zeker weet of die live niet afentoe een toetsenist gebruikten. In hun vroege jaren heb ik hen live gezien en dat was echt met zijn 3-en.

Pepe
19 juli 2016, 16:33
ZZ Top live een band mee laten lopen? Is dat zo? Ik weet wel sequencers om de keyboards aan te sturen die ook in de studio gebruikt worden. Zoals veel bands dat doen, van Coldplay tot U2.
Er is een groot verschil tussen iets triggeren of met iets meespelen natuurlijk.

arjanb01
19 juli 2016, 20:28
Zelfs bij een band als Toto loopt vanalles mee.
Ook m'n band empire gebruikt backing tracks voor extra percussie en stemmetjes. De rest wordt wel live gespeeld. De backing tracks worden puur gebruikt om de sound voller te laten klinken live.

telecastermaster
19 juli 2016, 23:44
Nou doe mij maar Carlos Vamos. En nog wel in mijn eigen Amsterdam.


http://youtu.be/kzOD4h6gJdc

Erik de Perik
20 juli 2016, 00:37
Je moet als powertrio ook wel erg goed zijn om grote concerten puur met zijn 3-en te doen. Cream kon dat bv wel heel goed en The Police ook, hoewel ik niet zeker weet of die live niet afentoe een toetsenist gebruikten. In hun vroege jaren heb ik hen live gezien en dat was echt met zijn 3-en.

Police ook live gezien destijds, in de Vliegermolen Voorburg bij Veronica's Countdown. Echt een te gek pokertrio die gasten en niks vliegende keep of meelopende tracks.

Maar ik vind wat die Billy Gibbons daar speelt echt beneden de maat. Als Carlos Vamos zo gespeeld had, was iedereen erop gedoken..... denk ik. :D

arjanb01
20 juli 2016, 08:32
Hoezo beneden de maat?
Hij speelt gewoon wat blues lickjes? Wat verwacht je anders van Gibbons? Dikke jazz standards of flat tapping ? Dan kan je 100 jaar wachten maar dat gaat Billy niet kunnen...
Wel leuk filmpje trouwens, lijkt me nog es vet als in 1x Lukather in het centrum van Zwolle een gitaartje pakt en straat pingelt, dan ben ik waarschijnlijk de enige die daar blijft staan 😂

Joost de Ruig
20 juli 2016, 08:37
Bruce Springsteen in 1988 busking in Kopenhagen:


https://youtu.be/EQzpefkdPl0

jutter
20 juli 2016, 11:07
Bruce Springsteen in 1988 busking in Kopenhagen:


https://youtu.be/EQzpefkdPl0

Prachtig! Ook goede reclame trouwens voor de muzikanten die dit doen!

jutter
20 juli 2016, 11:09
Police ook live gezien destijds, in de Vliegermolen Voorburg bij Veronica's Countdown. Echt een te gek pokertrio die gasten en niks vliegende keep of meelopende tracks.

Maar ik vind wat die Billy Gibbons daar speelt echt beneden de maat. Als Carlos Vamos zo gespeeld had, was iedereen erop gedoken..... denk ik. :D


Beneden de maat? Dit begrijp ik even niet. Kan je dit ook uitleggen?

Erik de Perik
20 juli 2016, 11:34
Beneden de maat? Dit begrijp ik even niet. Kan je dit ook uitleggen?

Hij speelt wat blueslicks die zo'n beetje iedereen wel doet en ik vind z'n timing niet erg lekker.

jutter
20 juli 2016, 11:48
Ik wou dat ik dat kon! Dan zou ik ook de straat op durven!

Pepe
20 juli 2016, 11:58
Billy is geen technische gitarist, tis meer een groove ding gebaseerd op een lange traditie die resoneert in de Amerikaanse psyche. A very powerful recipe.

Ik probeer het niet interessanter te zeggen dan nodig is maar dat is precies wat het is. Jimmy Vaughan vist in diezelfde vijver. Je moet er eigenlijk ook bij zingen wil het sense maken.

In dat filmpje zie je dat hij worstelt om dingen naar zich toe te trekken maar moeizaam.... hij klikt inderdaad nog als 13 in een dozijn. Uit zijn comfort zone.

jutter
20 juli 2016, 12:06
Ik wou dat ik dat kon! Dan zou ik ook de straat op durven!


Billy is geen technische gitarist, tis meer een groove ding gebaseerd op een lange traditie die resoneert in de Amerikaanse psyche. A very powerful recipe.

Ik probeer het niet interessanter te zeggen dan nodig is maar dat is precies wat het is. Jimmy Vaughan vist in diezelfde vijver. Je moet er eigenlijk ook bij zingen wil het sense maken.

In dat filmpje zie je dat hij worstelt om dingen naar zich toe te trekken maar moeizaam.... hij klikt inderdaad nog als 13 in een dozijn. Uit zijn comfort zone.

Oei, dan moet ik wel in en in slecht zijn

Bedankt Pepe voor de bemoedigende woorden!

Pepe
20 juli 2016, 12:10
Misschien moet je eens gaan zoeken naar Neil Young als straatgitarist (die zijn er)
Dat kikkert je weer helemaal op!

jutter
20 juli 2016, 12:12
Misschien moet je eens gaan zoeken naar Neil Young als straatgitarist (die zijn er)
Dat kikkert je weer helemaal op!

Welja, trap me maar verder de grond in!

Pepe
20 juli 2016, 12:20
Kut. Dat pakt verkeerd uit.
Euh...
Wacht even, zoek ik een touw...

arjanb01
20 juli 2016, 12:21
Gewoon alles met overtuiging doen Lex! Presence is belangrijker dan techniek. Ik durf wel de straat op hoor, lijkt me leuk!

jutter
20 juli 2016, 12:47
Gewoon alles met overtuiging doen Lex! Presence is belangrijker dan techniek. Ik durf wel de straat op hoor, lijkt me leuk!

Hééé, die knop zit op mijn versterker! Dus lekker ver opendraaien en dan klink ik als euh.... S.L.?

Erik de Perik
20 juli 2016, 13:53
Misschien moet je eens gaan zoeken naar Neil Young als straatgitarist (die zijn er)
Dat kikkert je weer helemaal op!

Ik voel met altijd een topmuzikant als ik, bij de ingang van de Lidl, langs zo'n Roemeense accordeon virtuoos loop :D

telecastermaster
20 juli 2016, 14:15
Ik voel met altijd een topmuzikant als ik, bij de ingang van de Lidl, langs zo'n Roemeense accordeon virtuoos loop :D

Hee, don't fuck met onze accordeonisten, he!?
Bij ons in Amsterdam ligt het niveau heel hoog, hoor.


http://youtu.be/jGq6mP28HGg

Erik de Perik
21 juli 2016, 01:13
Hee, don't fuck met onze accordeonisten, he!?
Bij ons in Amsterdam ligt het niveau heel hoog, hoor.

Egwel...!! Maar dit kan ik ook niet, wat die Lidl artiesten spelen wel ;)