PDA

View Full Version : Goede elektrische beginnersgitaar



Sogogi110
18 juli 2016, 08:40
Hallo allemaal,

Ik pingel af en toe wel eens wat op een akoestische gitaar, en dat gaat best aardig. Ik wil echter graag overstappen op een elektrische gitaar, omdat dat mij toch wat meer ligt. Na even op dit forum te hebben rondgeneusd kwam ik tot de conclusie dat je in principe al meteen met een elektrische gitaar kan beginnen, dus dat zou geen probleem moeten vormen. Ik ken de voor- en nadelen, dus die hoeft men mij niet meer uit te leggen.

Mijn vraag is, kunnen jullie mij een goede beginnersgitaar aanraden? Ik wil gewoon een leuk, algemeen gitaartje, dus ik hoef niet de metalkant op ofzo. Mijn budget ligt zo rond de 200 euro, en ik weet het, daar is niet ontzettend veel voor te krijgen. Daar moet natuurlijk ook nog een versterker bij, dus dan kom ik al gauw uit op een vrij standaard ding. Ik zie zo nu en dan wel eens aanbiedingen (Zoals starterpacks) staan, maar dan ben ik toch geneigd te denken 'Hmm, da's me iets te goedkoop. Kan nooit goed zijn'. Wat raden jullie aan? Doorsparen of toch iets aanschaffen? Ik begin waarschijnlijk binnenkort met een nieuw baantje, dus dan kan ik altijd gaan sparen voor een nieuwe, betere gitaar, als het echt bevalt.

Bij voorbaat dank.

Sjoerdo
18 juli 2016, 08:44
Hoi Sogogi,

Lees deze thread eens door voor goede tips:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?108302-FAQ-mijn-eerste-gitaar-waar-moet-ik-op-letten


Squier of Epiphone beginnerssetjes zijn prima, mits je iemand kent die je kan helpen met afstellen. Als je geen haast hebt dan nog even doorsparen en de tweedehands markt afstruinen.

Success!

no 1 hops
18 juli 2016, 08:48
klein budget, groot aanbod op marktplaats.
yamaha pacifica gitaren zijn meestal goede beginnersgitaren maar dan moet je even zoeken
http://link.marktplaats.nl/m1067605959

het is wel handig te weten welke muziek stijl je leuk vind, blues, rock, country. want alhoewel je dat met elke gitaar wel kan spelen, sommige zijn meer geschikt voor een bepaalde stijl als andere

Joost de Ruig
18 juli 2016, 09:24
Yamaha Pacifica is een goed genoemde optie. 2de hands Squier Classic Vibe ook.

Kakihara
18 juli 2016, 10:58
Het belangrijkste wanneer je net begint, is een goed afgestelde gitaar. Niets zo nefast voor de speelvreugde als een slechte afstelling. Dan mag je gitaar nog €2000 gekost hebben.
Cort maakt leuke dingen en Harley Benton is ook niet slecht.

Verstuurd vanaf mijn PULP 4G met Tapatalk

telerocker
18 juli 2016, 22:09
Tweedehands Pacificaatje en een Roland Cube-je scoren. Dan zit je al aardig gebakken.

BamBuFan1
18 juli 2016, 22:38
Tweedehands London City of PRS SE.