PDA

View Full Version : Gitaar bestellen uit China HELP!



Johan366
17 juli 2016, 13:12
Hallo allemaal!

Ik wil heel graag een gitaar bestellen uit China maar heb dit nog nooit eerder gedaan en ik wil heel graag weten of er meerdere mensen zijn die dit eerder hebben gedaan en waar ik op moet gaan letten ook betreft btw en invoer rechten wil namelijk niet ineens 3000 euro betalen oid.

Kan iemand mij helpen hiermee? Alvast bedankt!

Joost de Ruig
17 juli 2016, 13:17
Iets meer info zou wel helpen. Is het merk nergens in de E.U. Te krijgen? Wordt het aangeboden via bv Aliexpress?

JGD
17 juli 2016, 13:31
Zoek even uit ook of de gitaar geïmporteerd mag worden.

Ik heb ooit een blauwe maandag overwogen een neppe ESP 'Eet Fuk' Explorer te bestellen.
Dus ik netjes de douane bellen.

Die zeiden: bij invoer checken we bij ESP of de kopie van hen ingevoerd mag worden (en ESP zegt natuurlijk neen) en zo niet wordt hij zonder pardon vernietigd.

Dag duiten!

mrweird
17 juli 2016, 13:31
Ik heb een bouwpakket gitaar besteld in china van 150 euro vorig jaar, en ik heb btw mogen aftikken. 21 procent van dit bedrag, en d'r kwam ook nog 's 17,50 administratie kosten bij.

Johan366
17 juli 2016, 13:33
Iets meer info zou wel helpen. Is het merk nergens in de E.U. Te krijgen? Wordt het aangeboden via bv Aliexpress?

Hoi Joost ik zou dat eigenlijk niet weten of het in de e.u verkrijgbaar is natuurlijk de bekende merken wel en ja ik kijk op Aliexpress probleem is daarmee dat het aanbod daar zo groot is dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Voor mij hoeft er echt geen fender op gibson op te staan als de kwaliteit maar goed is

Pepe
17 juli 2016, 14:01
Als de kwaliteit maar goed moet zijn is een onbekende gitaar uit China (of welk ander land dan ook) wel het laatste wat je moet doen lijkt me.

mrweird
17 juli 2016, 14:02
Je weet neem ik aan dat als bij Aliexpress er gibson of fender op staat dat de eigenaren van die namen in US of A ongelooflijk veel hoogst mega niet op de hoogte zijn gesteld van de productie van deze gitaar? (ik dacht ik zeg 't maar netjes..)

JGD
17 juli 2016, 14:15
Je weet neem ik aan dat als bij Aliexpress er gibson of fender op staat dat de eigenaren van die namen in US of A ongelooflijk veel hoogst mega niet op de hoogte zijn gesteld van de productie van deze gitaar? (ik dacht ik zeg 't maar netjes..)

Maar.... maar.... zeg je nu tot mijn grote schrik dat ze mogelijk wel eens NEP zouden kunnen zijn?? In China???

Dutch66
17 juli 2016, 14:30
Johan, je hebt vast een gitaar op 't oog, plaats hier even een linkje dan kunnen we
met je meekijken!

Da Vinci
17 juli 2016, 15:29
Heb wel eens een Gibson uit China lagen komen. Als de verzender aanmerkt dat er een gitaar van waarde x in zit betaal je over die waarde invoerheffing en btw. Hij moet er natuurlijk geen Gibson op zetten dan hè ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hotpepper01
17 juli 2016, 15:38
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Over het wel en wee van invoeren. Lezenswaardig !!

Hotpepper01
17 juli 2016, 15:41
En over namaak (stel dat je daar over denkt)

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/veiligheid_gezondheid_economie_en_milieu_vgem/economie/namaakgoederen/namaakgoederen

En dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van namaak...of over weer later, mocht je namaak willen kopen en er weer van af willen, wat dan

Erik de Perik
17 juli 2016, 17:28
Zoek even uit ook of de gitaar geïmporteerd mag worden.

Ik heb ooit een blauwe maandag overwogen een neppe ESP 'Eet Fuk' Explorer te bestellen.
Dus ik netjes de douane bellen.

Die zeiden: bij invoer checken we bij ESP of de kopie van hen ingevoerd mag worden (en ESP zegt natuurlijk neen) en zo niet wordt hij zonder pardon vernietigd.

Dag duiten!

Bij Aliexpress niet. Daar wordt pas aan de leverancier uitbetaald als jij je pakketje ontvangen hebt.

Sander-H
17 juli 2016, 20:27
Als je het lief vraagt dan plakken die Chinezen een zwarte folie op de headstock zodat je het G logo niet ziet in het geval ze de doos open maken....
Verder vragen of ze de waarde wat lager op de papieren zetten maar reken maar dat je zeker een tientje of 4 extra mag betalen bij het ophalen van je pakket bij het postkantoor.

Het blijft een gok.

Sjoerdo
18 juli 2016, 08:52
Ik zou het niet doen. Teveel gedoe. Ik heb twee gitaren in China besteld (zonder logo en custom specs), bouwkwaliteit is zeer goed, prijs kwaliteit is uitmuntend.

Maar teveel gedoe om ze in Nederland te krijgen.

Ik heb mijn gitaren naar Abu Dhabi laten sturen, geen belasting etc. gezeur. Ik heb dan weer het voordeel dat ik daar veel voor mijn werk ben.

Morri
18 juli 2016, 17:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Over het wel en wee van invoeren. Lezenswaardig !!

Klopt als een bus. Het is maar net wat ze op dat pakket zetten.

Gitaren heb ik dan nog niet uit China laten komen, maar wel andere spullen. Jaren geleden een eerste smart phone die 140 euro kostte. Op het pakket stond dat het een MP3 speler was ter waarde van 19 Euro. Mja, je kon er inderdaad ook MP3s op afspelen. Geen extra kosten gehad. Half jaar geleden weer een telefoon laten komen, ter vervanging van de eerder genoemde. Kosten waren 180 Euro. Stond op dat het een review copy was. Ook niks extra's betaald. Het is een beetje 'hit & miss' en je moet voor de zekerheid zo'n 25% extra kosten bijtellen.

Datzelfde geldt voor de kwaliteit van de spullen.

Zoals iemand al opmerkte: het blijft gokken.

Erik de Perik
18 juli 2016, 19:19
Het duurste wat ik bij Aliexpress heb gekocht is een interface om Renaults uit te lezen. Binnen een week in huis en werkt perfect! Kostte 95 EUR.

Ik heb een paar Chinese gitaren en de kwaliteit is prima, alleen kom je daar pas achter als je 'm thuis krijgt. Via Thomann bijv. mag je er 30 dagen over nadenken.