PDA

View Full Version : Stukje voorpret assemblage strat met toch een paar vragen.



Brum
17 juli 2016, 12:08
Ik heb een tweedehands elzen H-S-S Warmoth strat body gescoord op Ebay. Het idee is om daar een gestripte superstrat a la het signature model van Adrian Smith (Jackson San Dimas) van te maken. Een Gotoh GE 1966T is inmiddels ook binnen in cosmo black (floyd rose model, ziet er echt gaaf uit in deze kleur). De hals moet er nog komen. Ik zit sterk te denken aan een esdoorn '59 roundback hals met ebben toets van Warmoth. Voor er een aantal 'fotooooooooo's!' gaan roepen, die komen wel als ik de gitaar af heb tzt.;)

En vooral over het Floyd Rose gebeuren heb ik wat vraagjes. Bij het Adrian Smith signature model, maar bijv. ook op alle EVH's, is het ding gemonteerd zonder cavity om de tremolo omhoog te kunnen trekken. Nou kan ik prima leven met alleen dive bombs, dus dat is voor mij geen probleem. Zou ook meer sustain moeten geven, dus ik ben helemaal voor. Bovendien zou ik er graag een D-tuna op willen monteren en dat kan alleen met een dive only. En hier komt mijn vraag. Werkt die D-tuna ook vanuit D stemming naar drop-C?

Ik heb ook nog een vraagje omtrent dat cosmo black van de Gotoh Floyd Rose. Ik ben druk zoekende (en wellicht ben ik er verrot slecht in, waarvoor bij voorbaat mijn excuses) naar tuners en locking nut in dezelfde kleur, maar kan het tot nu toe, op de tuners na, niet echt vinden. Voorwaarde is dat e.e.a. voor een linkshandige gitaar moet zijn, en de locking nut voor een 1-11/16" (42.85mm) hals moet zijn. In het ergste geval ga ik gewoon voor chroom en is er zeker geen man overboord. Maar wellicht weet iemand een optie voor dat cosmo black?

Bij voorbaat dank!

vulvasonic
17 juli 2016, 18:58
De D-dinges kan ook van D naar C. Tuurlijk!
Een antwoord op je andere vraag heb ik niet. Sorry. :)

fred dons
18 juli 2016, 11:11
43 mm te breed ?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcosmo+bla ck+lockingnut+.TRS0&_nkw=cosmo+black+lockingnut+&_sacat=0

Brum
18 juli 2016, 13:04
De D-dinges kan ook van D naar C. Tuurlijk!
Een antwoord op je andere vraag heb ik niet. Sorry. :)

Top! Met dit antwoord ben ik al heel blij, want dan gaat er zeker een D-tuna op. Dankjewel Vulv!:)


43 mm te breed ?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcosmo+bla ck+lockingnut+.TRS0&_nkw=cosmo+black+lockingnut+&_sacat=0

En dat is exact de vraag waar ik nu mee zit.;) Ik ben ook op Ebay gaan neuzen (de hele nacht:dontgeti:) en ik vind ook o.a. deze. Het verschil is .15mm, maar ik weet niet of de 42.85mm de complete breedte van de hals is, waar de locking nut moet komen. Ik vraag me ook af of ik perse L4 moet hebben, of dat het geen ruk uitmaakt of het L4, of R4 is en dat dat alleen maar te maken heeft met de eventueel bijbehorende tremolo. Ook zit ik nu met de vraag of ik een top mount, of bottom mount locking nut moet hebben in het geval ik voor een Warmoth hals ga. Ik denk dat ik het antwoord wel weet, ik kan bij Warmoth namelijk kiezen voor wel of geen voorgeboorde hals bij de nut en dat het dan dus niet zoveel uitmaakt, maar zeker ben ik niet.

De prijzen die ik tegenkom word ik niet zo vrolijk van en dat doet me weer een klein beetje neigen naar gewoon chroom, omdat de keus dan te over is. Maar volledig cosmo black hardware, ik vind dat wel erg mooi hoor... Then again, de gitaar moet gewoon een player worden en dan zou ik misschien wat minder op het cosmetische moeten gaan letten, maar puur op prijs/kwaliteit verhouding. En ik weet dat dat laatste best wel 's zou kunnen blijven knagen...:dontgeti: Maar als ik dan het beeld voor me houd met de cosmo black floyd rose met toch sowieso een chromen D-tuna, misschien is dan de rest ook chroom weer niet zo raar. Voor de beeldvorming, de body is naturel geolied.

Alternatieven voor een Warmoth hals kijk ik ook naar, maar kan tot op heden nog niet echt iets vinden waar ik kan kiezen uit net zoveel opties als bij Warmoth, incluis de dikke plak ebben.

fred dons
18 juli 2016, 13:14
warmoth is een goede keus, zeker voor nekken met een locking nut (die van hun zit gelijk op de juiste hoogte, Mighty Mite bijvoorbeeld moet je nog wat hout weg frezen)
ik zou niet voor neck through gaan maar topmount, de nek wordt toch wat zwakker op die plek en met die extra 2 gaten wordt dat alleen maar erger

Maar als toch voor warmoth gaat dan kun je toch gelijk een 43 mm nek nemen ?

Brum
18 juli 2016, 13:26
warmoth is een goede keus, zeker voor nekken met een locking nut (die van hun zit gelijk op de juiste hoogte, Mighty Mite bijvoorbeeld moet je nog wat hout weg frezen)
ik zou niet voor neck through gaan maar topmount, de nek wordt toch wat zwakker op die plek en met die extra 2 gaten wordt dat alleen maar erger

Maar als toch voor warmoth gaat dan kun je toch gelijk een 43 mm nek nemen ?

Ik ben 's gaan kijken op hun site en wat blijkt (schaam...), 1-11/16" is voor een 43mm nek. Daar heb ik nou o.a. een hele nacht voor wakker gelegen.:hide:

Ik denk dat ik maar voor de top mount ga dan. Dankjewel!:)

fred dons
18 juli 2016, 13:56
ik ken dat hoor, ik wil nog wel eens over dat soort details heen lezen en dan allerlei parts kopen om een niet bestaand probleem op te lossen :D
je zult waarschijnlijk wel een shimmetje in je neckpocket moeten zetten omdat bij een normale set up een floyd iets te hoog op de Body ligt als je hem niet infreest (bij de EVH ziet je dat al hoewel hij niet zwevend is hij toch een stukje ingefreest is )

Brum
18 juli 2016, 14:09
Het is ook een klein beetje verwarrend op de site. Overal op de site staat 42.85mm, maar klik je op het vraagtekentje bij de opties van het samenstellen, dan hebben ze het ineens wel over 43mm. Ik ben in ieder geval blij dat ik met een probleem bezig was, dat er niet was.;) Shimmetje is een goeie!

Gaat helemaal goed komen! Ik zal nog even wat centjes bij elkaar moeten sparen voor een mooie hals en dan laat ik hier zeker het resultaat zien. Gaat nog even duren denk ik, verbouwinkje op komst, zit ook stiekem best veel geld in... Volg ik puur m'n hart, dan bestel ik nu nog een hals en de rest van de hardware.:D

Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat voorlopig even genoeg weet.:ok:

Brum
30 juli 2016, 14:34
Heeft iemand hier ervaring met Musikraft? Naast Warmoth lijkt dit me ook een interessante bouwer voor een nek. Ze lijken ook wat goedkoper (ben toch Hollander).

fred dons
31 juli 2016, 09:42
ik heb flink wat musikraft nekken en ik moet zeggen ze gebruiken prachtig hout maar ik heb toch een voorkeur voor warmoth, ik moet bij iedere musikraft wel iets aan de frets doen voor een superlage aktie, bij warmoth hoef ik dat maar bij 1 op de 20 nekken doen en dan is het nog minimaal. verder niets slechts over musikraft, ik ken slechtere bouwers :D (en warmoth heeft regelmatig koopjes, geen ebben maar pau ferro in dit geval wat een zelfde feel heeft als ebben http://www.warmoth.com/Showcase/ShowcaseNeck.aspx?Body=1&nWood=1&fWood=22&i=sn20282#.V52roFf-ljY

de middelste op die carved top is musikraft met ernaast wat warmoth en wat andere bouwers
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13669466_1237841836228647_4202689617579544301_o.jp g

D3nnis
31 juli 2016, 09:46
Fred, die LP met moderne carve rechts boven de rechter losse hals op de foto, wa'sda?

AoDf
31 juli 2016, 09:57
Heeft iemand hier ervaring met Musikraft? Naast Warmoth lijkt dit me ook een interessante bouwer voor een nek. Ze lijken ook wat goedkoper (ben toch Hollander).

Mijn (enige) ervaring met Musikraft is slecht, maar dat zal exemplarisch zijn want doorgaans lees ik alleen goede reviews. Met Warmoth heb ik meer ervaring, en nooit problemen gehad. Goed spul.

De opties die je bij Musikraft kan kiezen vind ik wel iets uitgebreider dan bij Warmoth (bijv. claydots), maar volgens mij is Musikraft wel iets duurder. Zeker als je bij Warmoth een showcase neck koopt. Warmoth heeft altijd aardig wat op stock liggen voor scherpere prijzen. Bij Musikraft wordt meer per bestelling gemaakt.

fred dons
31 juli 2016, 10:06
Fred, die LP met moderne carve rechts boven de rechter losse hals op de foto, wa'sda?

dat is zelfbouw
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/10608293_843426289003539_5884686556873722955_o.jpg
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/10608801_843426299003538_4672136528919528002_o.jpg
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/1493604_801632153182953_6044949793728007160_o.jpg

D3nnis
31 juli 2016, 10:27
Wow...dat is een beauty!

fred dons
31 juli 2016, 10:31
thanks, erg dikke nek, speelt prima maar ik moet 2 jaar nadat ik hem "af heb" nog steeds de electronica solderen :( (had ik al verteld dat ik een hekel aan solderen heb ? )

D3nnis
31 juli 2016, 10:33
Verkoop hem gewoon, ben je ook van het solderen af ☺

YannickH
31 juli 2016, 10:36
Warmoth maakt echt geweldige dingen.
Als het goed is komt morgen mijn nieuwe neck aan. Ik vind hun boatneck de beste neck die ik ooit bespeeld heb.
Ik heb een hele strat van warmoth en daar stond een standard neck op (43mm)
Het fretboard is breed en de neck zelf is iets minder dik dan een standard fender neck.
Doet me wat denken aan jackson... Niet zo mijn ding(heb kleine handen) dus heb ik een nieuwe gekocht :)

Brum
31 juli 2016, 13:03
Showcase koopjes bij Warmoth zit er voor mij helaas niet in, gezien mijn linkshandigheid. Er staan wel wat linkshandige nekjes op, maar allemaal van die grassprietjes. Ik heb namelijk best lange vingers en kan echt niks met die racenekjes. Bovendien ben ik er van overtuigd dat een dikkere hals meer resonantie cq sustain geeft. De nek is misschien nog wel het belangrijkste onderdeel van de gitaar, voor mij dan toch.:)

Als Warmoth goedkoper is, dan heb ik mijn keuze snel gemaakt. Ik heb al een Warmoth gitaar en die is fantastisch, nog nooit zo'n goeie gitaar in handen gehad. Maar het lijkt er echt op dat Musikraft toch nog een fiks aantal tientjes goedkoper is...

Qua hardware ben ik er wel aan uit, dat wordt verder gewoon chroom. Cosmo black zou veel mooier zijn, maar er zit kennelijk wel verschil tussen R4 en L4 locking nuts qua schroefgaten en dan heb ik die keus weer niet. In dat geval, bij Warmoth hebben ze ook L4 locking nuts, volgens mij als enige bouwer. En dat spreekt dan weer in het voordeel van Warmoth qua besluit, want dan is het financieel weer veel aantrekkelijker om gelijk alles bij Warmoth te bestellen, gezien de verzendkosten. Mooie Warmoth decal spreekt ook in hun voordeel:D Tegenwoordig hebben ze ook decals met alleen een Warmoth letter logo, zonder het schildpadje, ziet er een stuk luxer uit. Hoewel ik met een gitaar zonder decal op de nek ook prima kan leven.

Waar ik nu wel weer over twijfel is ebben vs een esdoorn toets... Qua gevoel dan, qua geluid maakt dat elkaar nu ook weer niet zo heel veel. Esdoorn is alleen wel veel goedkoper, waardoor ik kan denken aan quartersawn, of birdseye, dat zou dan wel uit kunnen.

Oh ja, Warmoth heeft van die Warhead koppen. Is toch wel leuk...:chicken:

@fred: Jij hebt me daar toch een paar prachtige gitaren man! Jaloers!

fred dons
31 juli 2016, 17:04
thanks :D

maar wat houd je tegen om een rechtshandige neck te kopen ? een omgekeerde headstock is wel cool :)

Brum
31 juli 2016, 18:01
Oh nee, geen denken aan! Ik kan er al niet tegen als een schilderijtje verkeerd hangt.:D

Je kunt bij Warmoth ineens niet meer met Paypal betalen, da's wel een bummer...:dontgeti: Ik denk dat het een Warmoth Warhead nek gaat worden, geheel esdoorn, chromen Gotoh stemmechanieken en locking nut.

Fred, ik zag op die zelfbouw Les Paul van je dat er ook een cosmo black Gotoh Floyd rose op zit, welk een toeval.:crazyhappy: Echt serieus een supermooie Les Paul man, zo lust ik er ook nog wel eentje!

edit: Ik kwam er achter dat er in die body een DiMarzio DP 191 Air Classic zit. Ben echt benieuwd of het wat is. Zo niet, dan toch weer een super Distortion, dat werkt altijd. Hoewel ik ook nog een JB heb liggen, misschien werkt die ook wel goed in deze gitaar. Midden en nek element zijn duckbuckers, ben ik ook wel benieuwd naar. Die ga ik sowieso lekker laten zitten, omdat ik 99,9% toch op het brugelement speel.

fred dons
31 juli 2016, 21:55
inmiddels zit er een chrome gotoh op, ik had die zwart ergens anders voor nodig :) ik spaar floyds maar had er maar 1 in cosmo black, de rest is allemaal goud, zwart of chrom/nickel

die warhead is wel cool, ik was even bang dat je de spearhead genomen had (ik wist niet meer zeker wat voor headstock er bij hoorde)

Brum
3 augustus 2016, 20:52
Volgens mij heb ik me zojuist een Warhead maple nek van Warmoth besteld.:crazyhappy: Het is toch gewoon chromen hardware geworden. Gotoh stemmechanieken en Schaller locking nut. Kan niet wachten! Ik heb ook geen idee hoe lang zoiets duurt. Maakt niet uit, kan wel even wachten.

rozh
4 augustus 2016, 01:08
damn he, ik kom op 1800 euro uit voor een body en neck als ik kies wat ik wil haha :P
dan nog shipping en invoer... moet maar eens gaan sparen.

fred dons
4 augustus 2016, 09:22
hoe krijg je dat voor elkaar ? ik ben nog nooit boven de USD 1000 uitgekomen inclusief 5A quilt, koa en Rio palisander ?

Erik de Perik
4 augustus 2016, 12:12
Onderdelen van Gucci....??

rozh
4 augustus 2016, 15:14
dat was met hardware en Had niet goed gekeken dat ze bijv 230 eu rekenen voor een paintjob(wat ik zelf ook kan)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
1 september 2016, 19:40
Nog lang niet klaar, maar dit is wat het in wezen gaat worden:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/acc13824-6c46-4852-8c4f-338d260876ad_zpsrntoeqdl.jpg

vulvasonic
1 september 2016, 20:04
Idioot!!!!!! Je hebt de hele gitaar in spiegelbeeld gebouwd!!!!!
Eikel......, anders was het een zeer smaakvol gitaartje geworden. Ooooeeeew, sla je jezelf nou niet enorm voor de kop?!?! :nervous:

Brum
1 september 2016, 23:25
Zo dan?

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/WP_20160901_19_28_14_Pro_zps4byzjate.jpg

Erik de Perik
1 september 2016, 23:32
Zo dan?

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/WP_20160901_19_28_14_Pro_zps4byzjate.jpg

Veel beter ja...!!




Maar waarom geen sunburst.....?? :D

Brum
1 september 2016, 23:36
Dat wordt ie vanzelf.;)

Dat niemand over die gaye hartjes valt joh...

Erik de Perik
1 september 2016, 23:37
Dat wordt ie vanzelf.;)

Dat niemand over die gaye hartjes valt joh...

Da's de beddensprei van z'n vriend.....

Brum
1 september 2016, 23:40
Ha nee, daar heeft ie vrij weinig keus in gehad. Soms moet je voor de goeie zaak wel 's dingetjes voor lief nemen.:) En eenmaal je ogen dicht zie je er niks van.

Brum
16 september 2016, 20:03
En dit is 'm dan in z'n geheel:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/WP_20160915_17_56_37_Pro_zpsr9ttwhiv.jpg

Gister is ie mee de oefenruimte in gegaan. Echt allejezus veel sustain heeft deze gitaar! Klank ook helemaal oké, ben er echt blij mee. De D-tuna werkt niet helemaal lekker van D naar C, maar met een klein beetje bijstemmen is het goed te doen voor in de oefenruimte. Op het podium ga ik denk ik nog steeds twee gitaren gebruiken voor verschillende stemmingen. Al met al, ik ben blij!:)