PDA

View Full Version : Batterijhouder ligt los in de kast.



vulvasonic
17 juli 2016, 01:03
Hajooo altesaam. Onlangs pakte ik mijn J-45 op en hoorde ik *KLONT*. Bleek dat de lijm waarmee het klittenband aan de hiel is bevestigd heeft losgelaten. Nu 'ligt' er dus een blok van klittenband plus batterij aan een draad los in de kast te bungelen.
Mijn vraag: Waarmee lijm ik dit weer vast? Ik wil niet gaan liggen kloten met rotzooi wat mogelijk het een en ander kan aantasten. :dontgeti:

Hotpepper01
17 juli 2016, 11:46
Wat vervelend !!! Persoonlijk denk ik dat het niet zo heel veel uitmaakt waarmee je gaat lijmen. Klittenband op kaal hout kan naar mijn idee met veel constructielijm achtige lijmen goed worden gelijmd. Wel is het van belang dat de te lijmen delen vrij zijn van vorige lijmresten, stof etc..

Riny
17 juli 2016, 15:18
Ik kan je DELTAFIX aanbevelen, is dubbelzijdige tape 1,5 lang / 19 mm breed.
Deze tape werkt vulkaniserend en komt gegarandeerd nooit meer los.
Welk materiaal hiermee moet worden vastgezet maakt niet uit, bijv; metaal op hout, kunststof op hout, metaal, plastic, spiegels enz, is er allemaal mee vast te zetten.

Zou het na jaren los moeten is er toch echt een afsteekbeitel voor nodig om het weer los te krijgen.
Het is in iedere goede gereedschapshandel te krijgen en mogelijk ook in bouwmarkten.
Ik zou geen vloeibare lijmsoorten gebruiken zoals bisonkit of bisontix.

vulvasonic
17 juli 2016, 15:26
Auw, dat klinkt wel heel erg definitief.

denis.hermans
18 juli 2016, 00:54
Gewone dubbelzijdige tape gebruiken dan...Die vind je zeker in een doe- het- zelf zaak.

vulvasonic
18 juli 2016, 10:56
Dat lijkt me voorlopig nog de meest veilige oplossing, mits het het zooitje op z'n plekkie houdt. Bij elke andere gitaar zal het me worst wezen hoe ik iets doe. Vast is vast. Maar met de J-45 ben ik uiterst voorzichtig. Niet dat ik ooit van plan ben om 'm te verkopen. Aan de andere kant, mocht ik de pijp uit gaan, dan gaat ie naar één van de kinderen. En als zij 'm wél willen verkopen......., ach weet ik het?
Misschien is het idee van Riny zo gek nog niet.

denis.hermans
18 juli 2016, 19:34
Ik ben maar aan het meedenken maar is klittenband geen optie ?

denis.hermans
18 juli 2016, 19:36
Ik zie net dat die net gelost heeft. Nieuw stukje klttenband dan en je kan weer wat jaren verder ?

Schrevel
18 juli 2016, 19:42
Gewoon die kast volpurren, zit alles weer vast.

:hide:

Mr.Fingers
18 juli 2016, 21:54
Ook als eens meegemaakt, vastgemaakt met een slagplaatschroefje dwars door het midden van de velcro in het hielblok. Die velcro gaat nergens meer naartoe.

vulvasonic
19 juli 2016, 02:59
Ik zie net dat die net gelost heeft. Nieuw stukje klttenband dan en je kan weer wat jaren verder ?
Het klittenband zélf is het probleem niet. Het is de hechting van het klittenband met het hout.

Ook als eens meegemaakt, vastgemaakt met een slagplaatschroefje dwars door het midden van de velcro in het hielblok. Die velcro gaat nergens meer naartoe.
Strak plan! :)