PDA

View Full Version : Ervaring After Sales Bax Shop



The Lo Lands
16 juli 2016, 11:35
Na diverse problemen te hebben gehad met de after sales afdeling van Bax Shop vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn?

Van veel te laat, tot niet terug boeken van geld na bijvoorbeeld een retourzending tot niet- of inhoudelijk slecht reageren op emails. Het laatste half jaar heb ik dit nu diverse keren ondervonden, en als je er zelf niet achteraan gaat gebeurt er ook niets en kun je maanden wachten op iets wat niet gaat komen. Ik heb naast het plaatsen van een slechte review op Facebook gesproken met de helpdesk maar de problemen lijken steeds erger te worden? Ik heb al tegoedbonnen gehad als compensatie en de nodig verontschuldigingen maar keer op keer gaat het in dit geval bij mij steeds weer mis. Hebben jullie ook dit soort problemen aan de hand gehad en hoe is dit bij jullie uiteindelijk door Bax opgelost?

beruk
16 juli 2016, 11:42
Mijn laatste bestelling bij Bax is van begin 2015, ik kan er niet over mee praten. Tot die tijd geen problemen. Er is geen reden dat ik daar niet mee bestel, ik verbruik niet zoveel.

Dutch66
16 juli 2016, 13:43
2 losse I-Stomp pedalen, waren goedkoper dan de 'voordelige' combi-set van 2, I-Stomp pedalen....
Mooie was ook nog dat met de combi-set er slechts 1 voeding en 1 usb kabel meegeleverd werd.

Op m'n mail reageerde ze niet, dus een dag later gebeld, en ze vonden 't 'erg vreemd inderdaad',
maar er kon verder niets aangedaan worden.... 'Ik zou dan gewoon 2 losse pedalen bestellen,
was de 'tip' van de klantenservice.... (Hoe bedoel je incompetent)

Nou ja, achteraf bleken die I-stomps erg mager, dus de voordeelset die ik bij Thomann bestelde,
ging een week later weer retour.... :seriousf:

Verder eigenlijk nooit geen problemen met ze gehad, als dozenschuiver prima, maar verder niet
te veel van verwachten.

The Lo Lands
16 juli 2016, 14:29
Ik doel niet zo zeer op het bestellen bij Bax, maar eerder als er iets mis is zodra je het product al in huis hebt of een product hebt geretourneerd. Leveren doen ze eigelijk altijd goed en snel, maar zodra er een andere koers gevolgd wordt en jij hebt een probleem (garantie) of je wilt je geld terug omdat je niet tevreden bent dan kan het soms goed mis lopen.

Brad
16 juli 2016, 18:21
Er zijn ook zaken die absoluut geen cash geld terug willen geven wanneer je iets retourneert , zelfs al heb je cash betaald wanneer je dat ding hebt gekocht

Ik dacht dat dat wel het voordeel zou zijn van kopen bij een zaak die ook fysieke winkels heeft maar nee . En dan maar afwachten of het op tijd gestort word zoals afgesproken

Stoffel43
16 juli 2016, 20:36
Heb zelf ooit een item (speakercab) 3 weken na bestelling teruggestuurd. Hier werd niet moeilijk over gedaan en het geld werd na een weekje (retourzendingen lijken nogal traag te gaan) zonder probleem teruggestort.
Heb hen zelfs zelf voorgesteld om voor deze waarde gewoon een andere aanschaf te doen, maar het geld werd sowieso teruggestort. Dan zou ik gewoon een nieuwe bestelling kunnen plaatsen.
Enkel dus een positieve ervaringen hiermee!

Anderzijds heb ik ooit wel een B-stock LED par-set besteld. Als ie aankwam bleek het een ander type (wel in de juiste doos) te zijn. Retour aangevraagd en spul teruggestuurd. Na een dikke week kreeg ik zogezegd de correcte spullen. Weer de juiste doos, dus hoopgevend, echter weer datzelfde foutieve type er in. Deze keer nu ook nog eens onvolledig. Heb dan toch even een boze telefoon richting Bax-shop gedaan. Het resultaat mocht er zijn: een hoop excuses en de morgen daarop, zelfs voordat de 2de foutieve set verstuurd werd, stond de postbode met de juiste set aan de deur. Deze keer zelfs een gloednieuwe. (Voor de prijs van een B-stock dus)!
Ook deze keer uiteindelijk zeer tevreden over hun oplossing...

Duhsjaak
16 juli 2016, 21:43
Ik ben al vrij lang klant daar.
Heb een keer een akkefietje gehad. Dat is na telefonisch overleg keurig en vlot opgelost.
Keurig. Ik ben er wel blij mee, met deze club.
Vriendelijke groet, Gus

jutter
16 juli 2016, 21:55
Ongeveer 10 keer wat besteld bij Bax. Zeer tevreden. Twee keer iets teruggestuurd en met 2 dagen stond het geld netjes weer op mijn rekening!

The Lo Lands
16 juli 2016, 23:14
In ieder geval goed te lezen dat jullie tevreden zijn!

Ik ben inmiddels minder enthousiast en veel van mijn spullen heb ik afgelopen jaren al elders besteld bij webshops in Duitsland en Engeland. Eigelijk alleen 'klein spul' wil ik nog wel bij Bax bestellen, zoals mijn laatste bestelling van een effect pedaal van 58 euro. Het is uiteindelijk toch het vertrouwen wat telt bij een webshop. Het is niet zoals bij een fysieke winkel waar je de verkopers kent en een band met ze opbouwt. Zodra ik achter mijn eigen geld aan moet en meerdere keren moet mailen of bellen dan is voor mij de lol er toch snel af. Misschien heb ik gewoon dikke pech met ze gehad, karma noemen ze dat, alhoewel, zij zijn een klant armer...

purplejohn
17 juli 2016, 00:02
Bestel bijna altijd bij hun, van klein spul tot grote dingen. Regelmatig ruil / stuur ik weer terug omdat het niet bevalt. Altijd keurig en supersnel opgelost, zelfs B-stock aanbiedingen. Soms zelfs boven verwachting. Nee, geen enkele negatieve ervaring.

Riny
17 juli 2016, 14:36
Heb er in de loop der jaren veel besteld en nooit geen klachten.
1 maal een midi keyboard aangeschaft wat defect bleek te zijn en omdat ik er in de buurt woon even persoonlijk langs gegaan.
Kreeg zonder discussie een nieuwe, dus keurig opgelost.

Kan er persoonlijk heel tevreden over zijn en ja, dat er met duizenden klanten in binnen en buitenland wel eens iets mis kan gaan lijkt mij te kunnen.
Ondanks automatiseren, waar mensen werken kunnen ongewilde foutjes ontstaan.
Maar blijft men zelf netjes en correct wordt het/er zeker in de klant zijn voordeel naar een oplossing gezocht en dan ook als zodanig afgehandeld.

The Lo Lands
18 juli 2016, 16:01
Dat scheelt als je in de buurt van de winkel woont! Zelf even langs gaan is vaak sneller en werkt beter dan mailen of bellen.

Mijn laatste probleem is vandaag eindelijk opgelost. Ze hadden een 'probleem' in het systeem waardoor er een vertraging was opgelopen met het terugboeken. Nou heb ik meer van dit soort excuses van ze gehad, bijvoorbeeld rekeningnummer niet goed ingevoerd tot de transactie verkeerd in het systeem gezet waardoor je dus kunt wachten op je geld tot je een ons weegt. Uiteindelijk komt het wel goed maar als je diverse incidenten in een korte tijd met een webshop hebt gehad dan is het vertrouwen weg.

JGD
19 juli 2016, 15:20
Ik ken Bax niet anders dan uiterst correct eigenlijk.
De winkel in Goes is ook erg leuk, met hele vriendelijke mensen.

Brad
19 juli 2016, 21:25
Ik heb de paar laatste dingen die ik nieuw heb gekocht bij Bax besteld , en ook iets geretourneerd . Tot nog toe geen enkel probleem met die gasten

showband
20 juli 2016, 10:11
voorlopig heb ik zowel met Thomann als Bax geen problemen gehad. En bij beide garantiegevalletjes gehad.

The Lo Lands
20 juli 2016, 10:28
Ik ken Bax niet anders dan uiterst correct eigenlijk.
De winkel in Goes is ook erg leuk, met hele vriendelijke mensen.
Correct zijn ze zeker maar dat neemt niet weg dat als het fout gaat ze er ook echt een zooitje van kunnen maken! Ik heb afgelopen jaar twee keer een tegoedbon ontvangen als compensatie en dat is dan weer heel correct. De winkel ken ik verder niet maar daar ging mijn topic ook niet over :-)


Ik heb de paar laatste dingen die ik nieuw heb gekocht bij Bax besteld , en ook iets geretourneerd . Tot nog toe geen enkel probleem met die gasten Mijn ervaring was ook altijd goed tot de laatste 2 jaar waarin er regelmatig problemen waren met de after sales afdeling. Van de 3400 klant reviews op Facebook geven 340 klanten 1 ster. En dit zijn klanten die de moeite doen een review te schrijven, maar zijn dus wel erg ontevreden. Er is dus nog zat ruimte voor verbetering :-)

The Lo Lands
20 juli 2016, 10:30
voorlopig heb ik zowel met Thomann als Bax geen problemen gehad. En bij beide garantiegevalletjes gehad.

Met Thomann, Musik Produktiv en Music Store inderdaad geen problemen gehad. Ook niet met Andertons in de UK.

Pepe
27 september 2016, 23:58
Ok......... (http://nos.nl/artikel/2134768-vakbond-misstanden-bij-internetwinkel-bax-shop.html)



http://nos.nl/data/image/2016/09/27/321170/864x486.jpg

Erik de Perik
28 september 2016, 11:35
Ok......... (http://nos.nl/artikel/2134768-vakbond-misstanden-bij-internetwinkel-bax-shop.html)

Kleinigheidje hou je altijd.... ;)

terrasbeest
28 september 2016, 12:16
Ok......... (http://nos.nl/artikel/2134768-vakbond-misstanden-bij-internetwinkel-bax-shop.html)



http://nos.nl/data/image/2016/09/27/321170/864x486.jpg


Vakbond: misstanden bij internetwinkel Bax-shop

Intimidatie, machtsmisbruik en mismanagement. Dat zijn de kwalificaties die oud-medewerkers van internetwinkel Bax-shop in Goes volgens CNV gebruiken om de sfeer in het bedrijf te omschrijven, meldt Omroep Zeeland. De bond maakt zich zorgen over de arbeidsomstandigheden en heeft morgen een gesprek met de directie.

Bij het bedrijf dat muziek- en audioproducten verkoopt, werken zo'n 400 mensen. Vorige maand legde een deel van het magazijnpersoneel het werk neer uit onvrede over de werkomstandigheden. De werknemers eisten verbetering, maar in plaats daarvan werden ze naar eigen zeggen op non-actief gesteld.

Angstcultuur

Volgens vakbond CNV gaat er een hoop mis bij het bedrijf. Zo zouden pakketten tegen de arboregels in verplaatst worden op grote hoogte, waardoor werknemers gevaar lopen. Ook zouden overuren niet uitbetaald worden en dwingt het bedrijf medewerkers over te werken. Een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers uit 2015 geeft een vergelijkbaar beeld, blijkt uit documenten die Omroep Zeeland in handen heeft.

"Bij Bax-shop lijken basisafspraken over goed werkgeverschap met voeten te worden getreden", zegt Kitty Huntjens van CNV Vakmensen. "Leidinggevenden intimideren werknemers structureel en er heerst een angstcultuur. Het is daar grondig mis en dat moet veranderen."

Reactie Bax

In een schriftelijke verklaring stelt het bedrijf: "Bax-shop laat weten zich niet te herkennen in het geschetste beeld, deze zaak niet te willen bespreken via de media en afstemming met het CNV, waarvoor reeds vorige week een afspraak is gemaakt door en met het CNV, met vertrouwen tegemoet te zien."

Deel dit artikel:
Dit is een artikel vanOmroep Zeeland

Riny
1 oktober 2016, 10:52
Ik woon zelf in deze regio en wat het personeel betreft zijn het feiten.
Heb dit gehoord van mensen die er werken en weet zeker dat zij er niet over liegen.
Heb er nog wat in backorder staan en als dat eenmaal binnen is twijfel ik er aan of ik vervolg- bestelling nog bij Bax zal doen.

Gevoelsmatig koop ik er dan liever niet meer wanneer men zo met mensen omgaat.
Als deze mensen er niet zouden zijn zouden de twee directeuren het zelf niet aankunnen.
Zij vergeten wat die mensen voor hun doen, snelle levering, en brood voor de twee machthebbers.:mad:

Heb altijd al meer respect gehad voor mensen op de werkvloer dan voor mensen in de top.
Enfin, zou nog wel even door kunnen gaan maar dat helpt toch niets.
Het enige middel wat ik persoonlijk heb is Bax.nl boycotten.

D3nnis
1 oktober 2016, 13:15
Tja, ik weet het niet hoor...
"dwingt personeel om over te werken". Hoe dan? Deur op slot met pistool in de hand?
Je kunt je afvragen waarom de werknemers zich laten intimideren. Als het zo erg is dan zoek je toch ander werk? En als er geen ander werk is, dan helpt het ook niet om deze shop te boycotten....dusseuh.....wat nu?

Da Vinci
1 oktober 2016, 13:22
Dus kijken of je tot goede afspraken kan komen met behoud van je baan?

Dat dwingen zou wel in de trant van "als je niet overwerkt stampen we je buiten" zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
1 oktober 2016, 13:24
Overigens heb ik op 500 meter van Bax ook een klant en als ik zie wat daar gebeurd...

Is dat niet gewoon communiceren op z'n Zeeuws?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
1 oktober 2016, 13:26
*gebeurt.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
1 oktober 2016, 13:31
Zo zwart/wit liggen die dingen niet hoor, gewoon een beetje normaal met je werknemers omgaan, dat is toch niet zo raar? Ik geloof trouwens helemaal niet dat wanneer je een sfeer creëert waar niet serieus naar je geluisterd wordt of waar enige kritiek gelijk met sancties wordt beantwoordt dat je jezelf als bedrijf een dienst bewijst.
Zeeuwen hebben het imago dat ze erg op de centen zijn. Zijn ze trots op ook.

https://i.ytimg.com/vi/vPPGvDFP6A0/hqdefault.jpg

The Lo Lands
1 oktober 2016, 13:38
Deze discussie heeft natuurlijk verder niets inhoudelijk met mijn topic te maken maar dit nieuws verbaasd mij ook niet. Onlangs wel weer wat spullen bij ze besteld en ook enkele producten retour gezonden en dat ging allemaal weer prima en ik had binnen twee dagen mijn geld op mijn rekening staan. Ik had onlangs ook een defect product ontvangen en na contact met ze te hebben gehad stuurde ze dezelfde dag nog een nieuwe op! Uiteraard moest ik wel middels een tracking nummer kunnen aantonen dat het defecte product inmiddels retour gestuurd was. Wederom zeer correct en snelle communicatie. Nu hopen dat ze de misstanden op de werkvloer ook snel zullen verbeteren want dat dit voor het personeel vervelend is zal het hun naam ook geen goed doen!

Riny
1 oktober 2016, 13:51
Zeeuwen hebben het imago dat ze erg op de centen zijn. Zijn ze trots op ook.

https://i.ytimg.com/vi/vPPGvDFP6A0/hqdefault.jpg

Vind hem leuk, hahahaha.
Laat de shops blij zijn dat ik geen echte Zeeuw ben, waar overigens niets mis mee zou zijn, ondanks dat ik wel in de provincie woon.

Hoop wel dat er op korte termijn een oplossing komt voor beide partijen.
Zou mijn gevoel ook beter maken want heb er, ondanks de vele bestellingen, nooit geen problemen gehad.
Het personeel doet het goed anders zouden de bovenstaande reacties niet zo positief zijn.

D3nnis
1 oktober 2016, 14:42
Zo zwart/wit liggen die dingen niet hoor, gewoon een beetje normaal met je werknemers omgaan, dat is toch niet zo raar?


Nee, helemaal niet.

Ik begrijp het alleen niet dat medewerkers zo lang doortobben met een werkgever die zich zo gedraagt.
Op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je er misschien beter wat tactvol mee om kunt gaan, maar als je relatief jong bent laat je zo'n pipo toch lekker naar de kloten lopen?

Pepe
1 oktober 2016, 14:56
Nouja, banen liggen niet voor het opscheppen, het gaat niet om javascript wizzards. Als je ontslag neemt kan je zomaar voor lange tijd in een bijstand terecht komen. En als je een gezin of hypotheek hebt te onderhouden is dat een horror scenario.

Riny
1 oktober 2016, 14:59
De werknemers komen van een eigen uitzendbureau van de heren Bax.
Daarbij komt dat er daar veel jongeren werkzaam zijn en ja, die zijn nog te kneden en te beïnvloeden maar de wat oudere werknemers pikken het gewoon niet meer.

Dus wat de heren Bax betreft, die reageren; staat het je niet aan, wegwezen dan.
En trekken vervolgens weer een nieuw blik personeel open uit hun eigen uitzendbureau.

Op deze manier kunnen zij het lang volhouden maar nu de werkelijke feiten op straat zijn gekomen zal er toch iets moeten veranderen anders zie ik het somber in voor de heren Bax.

Joost de Ruig
1 oktober 2016, 15:11
Ligt het aan mij, of zie ik sinds kort voor het eerst ook reclame op TV van Bax? Zo van: deze film werd u aangeboden door Bax Music, lands grootste muziekwinkel. Lijken mij nigal prijzige reclames.

Voordat ik over de herrie met het personeel hoorde, hoorde ik jaren geleden al over hun ruzie met een aantal fabrikanten. Zo wou ik meen G&L hen niet meer leveren, omdat ze tever onder de adviesprijs verkochten.

Zeker in gebieden waar de banen niet voor het opscheppen liggen, en Zeeland is niet bepaald een economisch bolwerk, vrees ik dat personeel meer slikt dan ze elders zouden doen. Zo zit (zat?) het hoofdkantoor van Marktplaats in Emmeloord, ook een werkluw gebied. Mijn toenmalige vriendin solliciteerde daar als teamleider en kreeg zulke belachelijke arbeidsvoorwaarden qua werk, werktijden en salaris aangeboden, dat ze halverwege het gesprek is weggelopen.

D3nnis
1 oktober 2016, 15:12
En als je een gezin of hypotheek hebt te onderhouden is dat een horror scenario.

Dat klopt natuurlijk helemaal.

Hoe is de leeftijdsverdeling eigenlijk binnen bax shop? Ik kan me zomaar voorstellen dat er niet veel ouderen werken, maar misschien heb ik het mis.

Joost de Ruig
1 oktober 2016, 15:29
Hoe is de leeftijdsverdeling eigenlijk binnen bax shop? Ik kan me zomaar voorstellen dat er niet veel ouderen werken, maar misschien heb ik het mis.

Ik gok dat 75% ruim onder de 30 jaar oud is.

D3nnis
1 oktober 2016, 15:59
Dat zou ook mijn gedachte zijn; meestal toch wel een leeftijd om in ieder geval nog te kunnen vinden dat je nog lang genoeg door een baas uitgekafferd kunt worden, ipv dat nu al te gaan ervaren.

Da Vinci
4 oktober 2016, 11:44
Ligt het aan mij, of zie ik sinds kort voor het eerst ook reclame op TV van Bax? Zo van: deze film werd u aangeboden door Bax Music, lands grootste muziekwinkel. Lijken mij nigal prijzige reclames.


Klopt, maar wat wil je daar precies mee zeggen?

Speeddemon
13 oktober 2016, 10:16
On topic, mijn ervaring met de Aftersales service is 66% positief en 33% frustratie.

#1
Amp gekocht (B-stock), hoorde een speakerkabel bij te zitten. Was nie. Gemaild. "Ja maar meneer, het is een B-stock amp".
"Ken wel wezen, maar er staat in omschrijving alleen verpakkingsschade, niks over ontbrekende items"
"Ok Hr Demoon, ik zal het met mijn manager overleggen"
2 dagen later zat er een mooie Klotz speakerkabel in de brievenbus.
:ok:

#2
Mooer pedalboard voor 6 pedalen gekocht. Foam was zo bagger dat je er misschien 3 pedalen in kreeg. Gemaild, teruggestuurd, snel een nieuwe ontvangen. Was ook niet 100%, maar hier was mee te leven (even een stanleymesje gebruikt om hem te 'tweaken').
:ok:

#3
Aantal spullen gekocht tijdens een 10% kortingsweekend, waaronder een pedaal. Pedaal was matig, dus binnen een dag retour. Houden ze vervolgens het volledige kortingsbedrag (incl. dat van de andere items!) in op het debit-bedrag voor dat pedaal. Ging om een klein bedrag, maar deze jongen is principieel. Ging meer dan een maand overheen (en ettelijke mails, met ook gerust 2 weken radiostilte tussendoor van ze) voordat het muntje bij ze viel. Mijn laatste reactie was ook in de trant "Joh, als ik een paar artikelen zou bestellen, waarvan de KORTING op de artikelen die ik houd, hoger is dan de waarde van het teruggestuurde artikel, ik volgens jullie methode nu niet eens mijn geld terug zou krijgen". :stop:

Bram46
13 oktober 2016, 11:22
In het verleden wel problemen gehad omdat ze zeggen "ergens anders goedkoper dan bij ons dezelfde prijs".
Dat bleek toen dus niet waar en heb de amp in Duitsland gekocht. Later heb ik bij Bax een B-stock fender classic series 60's lacquer MIM gekocht voor 629 euro incl originele koffer.
Nadat de bezorger niet was komen opdagen, heb ik gebeld. Er was iets mis gegaan want dat ding was nergens meer te vinden. Per direct is er eenzelfde maar dan nieuw twv 1007 euro verzonden zonder bijbetaling. Dat vind ik toch wel correct.

The Lo Lands
13 oktober 2016, 13:08
Inmiddels weer een kwestie met ze lopen. Retourzending gedaan binnen een week, is toch netjes als je eigelijk 60 dagen de tijd hebt. Een pedaal getest maar binnen een dag kwam ik er al achter dat dit niet mijn geluid is. RMA aangevraagd welke redelijk snel werd aangemaakt. Pedaal netjes retour gestuurd, ontvangst bevestiging gehad en krijg vervolgens een uitgestelde terugbetaling van Paypal. Het kan minimaal 6-10 werkdagen duren voordat het bedrag is teruggeboekt op mijn Paypal account? In de RMA mail van Bax zelf staat dat ze binnen 3 dagen het bedrag terug storten. Niet eerder gehad dus waar het fout is gegaan? Deze kwestie loop nog...

Daarnaast nog een mail gestuurd betreffende een goedkoper item elders. Geen reactie dus elders besteld :-) Soms doen ze het heel goed, soms wat minder en af en toe moet je ze op het matje roepen. Het vervelende hieraan vind ik dat je altijd op je tellen moet zijn. Ik heb toch liever een webshop waarop je kunt vertrouwen dat ze zullen reageren en dat terugboekingen netjes verlopen. Daarnaast lopen ze ook orders mis door niet te reageren op mail.

The Lo Lands
26 april 2017, 12:40
Weer een bijzonder akkefietje met de heren van Bax. Ik kreeg vorige week een mail van de debiteurenafdeling dat er een factuur uit 2014 open staat van vier tientjes en dat de betalingstermijn verlopen is? Ik krijg een week om bezwaar te maken en er staat dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn dus ik kan ze alleen mailen. Ik verbaasd en mijn bestelhistorie bekeken en alle facturen zijn door mij keurig destijds voldaan met Paypall. Whats wrong with this suckers...

Wat blijkt nu! Ik heb in 2014 een product retour gestuurd en heb hierbij op hun retourformulier keurig aangegeven op dezelfde betaalwijze te willen worden terug betaald, dus via Paypall. Dit hebben ze dus gedaan na drie weken zeuren van mijn kant waar het geld bleef. Daarnaast hebben ze ook hetzelfde bedrag op mijn bankrekening teruggestort!

Ik heb ze inmiddels het teveel teruggeboekte bedrag terugbetaald maar heb ze wel even duidelijk gemaakt dat het hier geen openstaande factuur betreft maar hun eigen stomme fout waarbij tevens van mijn kant ik destijds achter mijn geld aan moest terwijl hun voorwaarden toch duidelijk zijn dat ze binnen 2-3 werkdagen het bedrag zouden terugboeken. Ze hebben deze fout toegegeven met de inmiddels nietszeggende Bax excuses uiteraard.

Deze webshop blijft me verbazen en ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo vaak met een toko te maken gehad waarbij het er zo chaotisch aan toe gaat! Nu zullen velen zeggen dat het bij hun altijd goed gaat. Nou ga maar eens lezen op facebook bij de recensies. Verzenden gaat inderdaad vaak goed maar ik zeg het nogmaals, als het mis gaat dan mag je hier gerust wat uurtjes aan frustraties aan besteden :-) Helpdesk is telefonisch slecht bereikbaar en op mail wordt soms helemaal niet of veel te laat gereageerd. Andere kant is, zou jij er willen werken onder slechte arbeidsvoorwaarden?

Ik bestel er momenteel alleen maar kleine producten als snaren of kabeltjes. Duurdere items haal ik uit Duitsland of Engeland daar mijn vertrouwen met Bax meerdere keren zijn dieptepunt heeft bereikt.

Pepe
26 april 2017, 12:51
Ze hebben per ongeluk 2 x het bedrag teruggestort en vragen nu het teveel betaalde bedrag terug met excuses voor de fout? Is dat het?
Ongehoord natuurlijk. :D

The Lo Lands
26 april 2017, 13:22
Ze hebben per ongeluk 2 x het bedrag teruggestort en vragen nu het teveel betaalde bedrag terug met excuses voor de fout? Is dat het?
Ongehoord natuurlijk. :D
Nou niet helemaal. Het is natuurlijk niet netjes dat ze aangeven dat jij een factuur niet zou hebben betaald, alsof jij een wanbetaler ben. Dat ze recht hebben op het teveel uitbetaalde geld is niet eens de discussie maar de manier waarop ze dat kenbaar maken was onjuist. Leg de klant eerst eens uit wat er mis is gegaan met daarbij de welgemeende excuses. Niet nadat ik ze wijs op hun eigen fout en dan excuses gaan maken :-) Gekke gasten waarbij het anno 2017 nog steeds mis gaat :-/

Duhsjaak
26 april 2017, 13:27
Dat er fouten worden gemaakt, dat is onvermijdelijk.
Het gaat er inderdaad om hoe er met die fouten wordt omgegaan.

Er worden wanbetalingsregisters bijgehouden. Een uitdrukkelijke toezegging dat een eventuele vermelding hierin ongedaan wordt gemaakt lijkt mij wel praktisch. Bovenop de welgemeende verontschuldiging zonder dat daarom hoeft te worden gebedeld natuurlijk.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
26 april 2017, 13:35
Dat er fouten worden gemaakt, dat is onvermijdelijk.
Het gaat er inderdaad om hoe er met die fouten wordt omgegaan.

Er worden wanbetalingsregisters bijgehouden. Een uitdrukkelijke toezegging dat een eventuele vermelding hierin ongedaan wordt gemaakt lijkt mij wel praktisch. Bovenop de welgemeende verontschuldiging zonder dat daarom hoeft te worden gebedeld natuurlijk.
Vriendelijke groet, Gus
Inderdaad Gus. Ieder misverstand valt of staat met goede communicatie. Het feit dat ik ze telefonisch al niet kon bereiken (expliciet aangegeven) stoorde mij al aangezien je weer een uitgebreide mail kan gaan tikken en dan maar moet afwachten of ze antwoord geven terwijl dit toch even koud zonder enige inhoudelijke toelichting op je bord gegooid wordt.

Erik de Perik
26 april 2017, 13:59
Snap niet goed waarom je dan de goedkopere spullen nog wel daar koopt. Thomann bijv. duurt een dagje langer, maar verzendt goedkoper en is telefonisch bereikbaar.

The Lo Lands
26 april 2017, 14:36
Snap niet goed waarom je dan de goedkopere spullen nog wel daar koopt. Thomann bijv. duurt een dagje langer, maar verzendt goedkoper en is telefonisch bereikbaar.
Toch het gemak en soms de 10% kortingsacties trekken me over de streep om bijvoorbeeld weer een effectpedaal bij ze aan te schaffen.

Al mijn gitaren, versterkers, studio gear e.d. heb ik voornamelijk bij een fysieke winkel of de kleinere webshops (soms met winkel) of tweedehands via Markplaats, eBay gekocht. Denk daarbij aan winkels als Dirk Witte, Dijkman, Spanjaard, Zjon's Guitar Store, Mupo Music (sinds vorig jaar helaas failliet), Mels (gestopt) etc.

JohanH1980
10 december 2017, 20:20
Afgelopen zomer die keer iets besteld op een week tijd, drie keer te laat geleverd. Als reden werd switch van PostNL naar DHL aangegeven. Maargoed, al komt de goedheiligman uit Spanje hem persoonlijk afleveren, ik vind het prima, zolang het maar op tijd is.
En anders moet je een andere belofte op je website communiceren, al dan niet tijdelijk. Lijkt mij heel simpel.

DHL raakte een retourzending kwijt. Ik zal je de ellende besparen maar pas na weken weer m'n geld terug uiteindelijk. Ik vond Bax daarom toen niet zo lief.

Bij Ze Zjermans werkt het allemaal beter. Maarja, ik wil natuurlijk het liefst geld in onze eigen economie investeren. Decisions decisions...

Dippides
10 december 2017, 21:09
Nou, stoppen met PostNL is alvast een goed idee. Hoewel ik geen idee heb wat de prestaties van DHL zijn.

Duhsjaak
10 december 2017, 21:26
De bodem van de pan bij Post.nl was een goed verpakte single van Rudy De Queljoe, die ik had weggegeven.
Na 4 (!!!) dagen werd die in Rotterdam bezorgd. In tweeen! Heb je dat wel eens geprobeerd, een single te breken. Dan ben je voor mij een grotere Artists dan Rudy. En die schat ik heeeeel hoog in.

Dan denk je het wel te hebben gehad, maar de DHL overklast ze nog door tot twee maal toe in de zomer te beweren dat er een pakje niet kon worden bezorgd omdat ik niet thuis was. Ik zit met open raam in de keuken aan de straatkant bijna OP straat, dus ze zijn de straat niet eens in geweest, let alone mijn tuinpad op. Er lag dan ook geen kaartje in de bus.
En een keer dat ze een kaartje in de bus hebben gedaan dat ik niet thuis was en dat ze het morgen nog eens zouden proberen. En het dan gelijk vijf huizen verderop toch afgeven.

Dus, in short, zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben als onze Zeeuwen??
Zullen we het ze vragen?
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
11 december 2017, 02:15
De bodem van de pan bij Post.nl was een goed verpakte single van Rudy De Queljoe, die ik had weggegeven.
Na 4 (!!!) dagen werd die in Rotterdam bezorgd. In tweeen! Heb je dat wel eens geprobeerd, een single te breken. Dan ben je voor mij een grotere Artists dan Rudy. En die schat ik heeeeel hoog in.

Dan denk je het wel te hebben gehad, maar de DHL overklast ze nog door tot twee maal toe in de zomer te beweren dat er een pakje niet kon worden bezorgd omdat ik niet thuis was. Ik zit met open raam in de keuken aan de straatkant bijna OP straat, dus ze zijn de straat niet eens in geweest, let alone mijn tuinpad op. Er lag dan ook geen kaartje in de bus.
En een keer dat ze een kaartje in de bus hebben gedaan dat ik niet thuis was en dat ze het morgen nog eens zouden proberen. En het dan gelijk vijf huizen verderop toch afgeven.

Dus, in short, zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben als onze Zeeuwen??
Zullen we het ze vragen?
Vriendelijke groet, Gus

Exact mijn ervaring, zowel in Nederland als in Duitsland.

Pepe
11 december 2017, 02:40
Ja, tis makkelijk om van de zijlijn te miepen op de meneer van postnl maar weet je wel hoeveel adressen er zijn!
Dat van die single is sterk maar het zal tussen de spaken gekomen zijn bij een uitwijk actie. Het was de postbode of de single.

JohanH1980
11 december 2017, 10:55
Ben ik helemaal met je eens, Pepe.

Het gaat in 99,9 procent van de gevallen gewoon goed, althans dat is mijn ervaring. Goede track en trace en prima bereikbare en oplossingsgerichte klantenservice.

Duhsjaak
11 december 2017, 11:34
Sorry dat ik voor mijn mening uitkom. Wij zijn in da house zover, dat wij informeren naar de carrier.
Is dat DHL dan halen we de boodschappen elders.
Zelfs mijn lief, toch wat gematigder dan ik, heeft het er wel mee gehad.

Hoe dan ook. Het is wel mijn mening.

En je vraag: Dan de postbode maar. Wij hebben onze Tuup dus ons maken ze niks meer.
Vriendelijke groet, Gus

JohanH1980
11 december 2017, 16:35
Ik geef persoonlijk ook de voorkeur aan een andere partij dan DHL. Voor een opdrachtgever is DHL vaak net ietsjes goedkoper. Ik heb eens een keer voor iemand een inventarisatie gedaan, en prijstechnisch was DHL toen de meest interessante optie die het beste aansloot bij zijn behoeften. Of dat ook voor Bax het motief is geweest wilde ze me niet vertellen. PostNL doet het best goed.

Tuurlijk gaat het overal wel eens mis. Als je de naam van een willekeurige postboer in Google ingeeft met de zoekterm klacht erachter, dat zie je van iedere partij busladingen vol horrorverhalen als resultaat.

Sometimes you win, sometimes you loose. Maar de winkansen zijn tot nu toe bij PostNL het hoogst gebleken :D
En ik ben ook zwaar bevooroordeeld, want ik woon vlakbij een PostNL punt dat me een appje stuurt als er een pakketje is binnengekomen.

A lazy man's paradise ;)

Brum
11 december 2017, 17:49
Dus, in short, zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben als onze Zeeuwen??
Zullen we het ze vragen?
Vriendelijke groet, Gus

Ik kan je wel wat info geven waarom de keus voor DHL. De huidige warehouse manager van Bax, die ik ken vanuit het warehouse waar ik werk, waar hij operational manager is geweest, heeft nogal een verleden bij DHL. En zoals een beetje manager betaamt doe je iets voor je linkdin vriendjes, je weet maar nooit.:sssh: Persoonlijk vind ik de keus voor DHL ook echt dramatisch. Toen ze nog via Post.nl verstuurden had je ook meer keus in het hoe en wanneer en zo. Post.nl is ook niet alles, maar nog altijd duizend keer beter dan DHL. Dat bij Bax ineens nogal wat shit vanuit hun warehouse in het landelijke nieuws terecht kwam verbaasde mij ook niet overigens en dat is alles wat ik over meneer ga zeggen.

JohanH1980
11 december 2017, 20:55
Inside info :cooler::ok:

Gevalletje old boys network dus.

Brad
11 december 2017, 21:22
Tot nog toe geen ervaring mee. Maar ik heb wel twee keer gehad dat de klantenservice moeilijk te bereiken was.

JohanH1980
11 december 2017, 21:29
Bedoel je dat je ze dan vooraf met een vraag heb gebeld of gemaild, Brad?

Brad
11 december 2017, 21:34
Dat was vlak voordat Bax een winkel heeft geopend bij mij in de buurt en dus ik puur online bestelde wanneer ik iets bij hen kocht. Ik weet niet precies meer waarom ik belde maar er was mij iets niet duidelijk over de status van een bestelling.
Iets teruggestuurd heb ik nooit gedaan. Wel eens wat geruild in de winkel.

JohanH1980
11 december 2017, 21:45
Tja een klantenservice werkt met service levels, bijvoorbeeld 80% inkomende telefoonverkeer binnen X seconden beantwoorden, waarbij X vaak rond de 20 of 30 seconden is. En dan nog een forecast proces, waarmee ze op basis van een analayse van het verkeer uit het verleden en de geplande marketingacties de capaciteitsbehoefte bepalen, en daarmee de bezettingsgraad.

Nu kan het vriezen en dooien, het verkeer kan enorm fluctueren. Tijdens of na lunchtijd is over het algemeen gezien vaak een minder goed moment om te bellen, want veel andere klanten bellen dan ook, waardoor er een piek kan ontstaan. Soms kan het dus superdruk zijn en onstaat er een wachtrij. Soms kan het juist super rustig zijn en kun je een multiplayer game tegen elkaar gaan spelen over het bedrijfsnetwerk :D

Hoe ruimer je de medewerkers inpland, hoe kleiner de kans op een wachtrij. Maar tevens ook duurder, want je gaat meer mensen inzetten voor dezelfde hoeveelheid verkeer. Decisions, decisions....

showband
13 december 2017, 11:29
verslag bax-aankoop:
woensdag 6 een bestelling gedaan.
voorraadspul innox 19 inch kastje om eens lekker thuis op te gaan ruimen voor de kerst.
Om de boel rust te gunnen een bezorgdatum dagen verderop. Maandag 11 december gekozen.
Dagje vrij genoemen voor ontvangst en ombouw.
Maandagochtend in de mailbox: Nou de spullen worden maandag weggezonden dus dinsdag heeft u ze.....
!@#$% vrije dag voor niets.

maandag de hele dag Geen tracking werkende.

dinsdag ochtend vrij erbij genomen. (in mijn buurt wil je het niet aan de buren overlaten)
Tracking zegt bezorgwindow tot 12:30 Kan ik mooi 1 uur op mijn werk zijn
Half 12 toch maar gaan bellen. Helft van de spullen staan nog op rotterdam en zijn niet uitgescand.

Bax shop netjes uitzoeken "nee ze zijn echt weggegaan maar die bezorgtijd kan ik helaas niet garanderen".
!@#$%^halve dag extra vrij genomen.
na 2 uur spullen binnen.
Dood van >20 kg 4 trappen op.
Uitpakken en..... constructiefout. Een metalen poot heeft de gaten voor een dwarsbalk achter. En de andere voor....
(Innox let op dat merk)
Gewoon verkeerd gelast. En het is al pisbakkenijzer met binnenin niet afgebraamde roosters. (leuk voor lompe kabeltrekkers of vastpakkers..)

Helpdesk weer gebeld. Ja nieuwe laten komen retourzenden enz.
Ik zeg, :
ik kan niet oneindig dagen vrij nemen. En 4 trappen met zware dozen gaan sjouwen. Wat als dat ding wat dan komt fout is?
Man zegt dat rotterdam dichtbij is .... en er twee liggen.
Ik vraag of hij dan even kan laten kijken of die dan goed zijn voor ik drie kwartier heen en een uur (file) terug ga rijden om hun probleem op te lossen.
Nee dat kan niet daar moet ik zelf rotterdam voor bellen.... Ik kwaad hoorn er op.
Op zoek naar het nummer van rotterdam..... bestaat niet

Van arre moede met het verkeerde onderdeel (niet met de volle kilo's) naar roterdam om het onderdeel uit te gaan wisselen.

Daar aan de balie staat een man die zegt "nee je kan ons inderdaad niet bellen" !@#$%
Die gaat lang op zoek en uiteindelijk vind een collega een doos. Er zijn er geen twee...
Ik zeg dat ik een onderdeel wil uitwisselen en dat dan deze doos retour kan.
Man zegt dat dat niet gaat. Ik moet mijn complete doos inleveren en deze complete doos meenemen.
Ga maar weer weg ....
Ik meld dat ik dat niet ga accepteren. Bij bax kan ik gewoon iets fouts retourneren en de doos die teruggaat maakt geen bal uit. Ik heb mijn bonnen. Ik heb het onderdeel en wat is het probleem?
Ik ga de helpdesk bellen die mij naar deze winkel heeft gezonden. ^%$@#$

Man verdwijnt naar achter en komt na een tijd terug dat bij hoge uitzondering zijn baas goed vind om dat zo te doen....
Ik wordt gematst.... !@#$
Doos open. Bij deze zijn beide kanten verkeerom gelast. (daardoor komt de dwarsbalk dus aan de voorkant zodat je niets kan stoppen onder in je rek. Je eventueel bij maatfouten de fronten forceert en achterin geen verband hebt)
En... ik kan er geen vervangend onderdeel uithalen.
!@#$%

"sorry meneer we kunnen niets voor U doen. Als U wil kunnen we het in het weekend laten bezorgen. dit soort dingen gaan wel eens fout"
Ik bel de helpdesk met de vraag wat ze mij nog kunnen willen aanbieden. En dat ze mij behoorlijk in de boot hebben gestuurd.
"jah, sneeuw, erg vervelend, en ik had hem er opgelegd dus zij wilden volgens het telefoonverslag best voor mij met rotterdam bellen enz"
"
uiteindelijk wegens deadline bij de gamma een metaalboor gehaald die gaten er in geboord. kale pisbakkenijzer met restje verf behandeld tegen acuut roesten. en mijzelf voorgenomen om dit verhaal even op alle fora samen te vatten.

1) inplannen bij bax werkt niet. Normaal laat ik het op mijn werk bezorgen maar zo een zware doos wil ik niet mee sjouwen.
2) herplanning van de bezorgdag krijg je niet op tijd te horen om je vrije dag te herplannen.
3) ze laten je voor lul op en neer 2 uur rijden omdat ze niet bereid zijn echt te controleren
4) Als je een innox rek wil kopen.... minimaal in roterdam verkopen ze er een met fabrieksfout.
5) de clicks and bricks winkels doen kennelijk normaal niet aan service voor de internet shop. Als je boos wordt "maken ze misschien een uitzondering"

JohanH1980
13 december 2017, 11:52
Allemachtig wat een verhaal, Showband!

Ik leef met je mee!

Een flashy site maken kan bijna iedere toko wel tegenwoordig. Maar een beetje operational excellence niveau neerzetten in de achterliggende logistieke keten, daar mag Bax volgens mij nog wel wat verder in groeien. En dan heb ik me bescheiden uitgedrukt.

Hoe je daar als klant wordt behandeld, is in sommige gevallen gewoonweg simpel achterblijvend.

Coolblue doet het super goed wat dat betreft. Die zijn van clicks naar bricks gegaan, inmiddels zes echte fysieke winkels. Zo kan het dus óók. Als zij nou eens toegang hadden tot alleen het magazijn van Bax en de rest volgens hun eigen standaarden zouden doen...:)

Erik de Perik
14 december 2017, 09:31
Ik had ze lekker zelf gelukkig laten worden met die kast.

Brum
14 december 2017, 09:53
Coolblue doet het super goed wat dat betreft. Die zijn van clicks naar bricks gegaan, inmiddels zes echte fysieke winkels. Zo kan het dus óók. Als zij nou eens toegang hadden tot alleen het magazijn van Bax en de rest volgens hun eigen standaarden zouden doen...:)

Coolblue, je bedoelt dat bedrijf dat door een paar studentjes ooit is opgestart, snel zijn doorgegroeid, maar dan wel d.m.v. leeftijdsdiscriminatie en beneden marktconforme lonen? Want dan hebben we het over hetzelfde bedrijf.

D3nnis
14 december 2017, 12:11
Marktconform loon...mooie term.
Als je vind dat je loon niet marktconform is, dan moet je snel verkassen toch?

Maar wat klantenservice betreft heb ik ook zeer goede ervaringen met coolblue.

Brum
14 december 2017, 12:19
Of course. En uiteindelijk zal het ook ten koste gaan van de kwaliteit van zo'n bedrijf. Ik zal er niet mee zitten. Was me ook meer te doen om te laten zien dat er ook een andere kant zit aan zo'n bedrijf. Ik neem een bedrijf dat zo goedkoop mogelijk wil ook niets kwalijk. De manier waarop wel, namelijk door leeftijdsdiscriminatie. Ik weet niet beter dan dat dat wettelijk ook niet kan, alleen is het haast niet te bestrijden. Maar er zijn helaas wel ergere misstanden in de logistiek. Ook bij Bax en dat zijn geen bullshit verhalen.

Snel verkassen is overigens niet voor iedereen weggelegd en dat zie je ook in de logistiek terug. Daar maken bedrijven mijns inziens wel misbruik van.

D3nnis
14 december 2017, 12:34
Snel verkassen is overigens niet voor iedereen weggelegd en dat zie je ook in de logistiek terug. Daar maken bedrijven mijns inziens wel misbruik van.

Dat lijkt me duidelijk ja.
Maar hoe vuil het moge zijn; als men nog genoeg personeel voor een bepaalde functie voor een X salaris kunnen krijgen, dan is dat toch min of meer marktconform?

Brum
14 december 2017, 12:38
Nee hoor, dat heet gewoon minimum loon.;) Maar dan krijg je als bedrijf ook waar voor je geld zeg maar.

JohanH1980
14 december 2017, 13:39
Ik heb van de zomer na drie maal is scheepsrecht met de leveringen gezegd, dat ik het even een half jaartje zou aankijken. Switchen naar een nieuwe logistieke partner kent immers altijd wel wat kinderziektes in de aanloopfase, ongeacht de gekozen partij.

Ronald heeft op mijn suggestie nog wel de Postcodetabel API koppeling binnen 48 uur geïntegreerd in de checkout. Scheelt alweer in de foutieve adresinvoer door klanten (guilty as charged here ;)) en daarmee foutieve leveringen. Dus Bax staat wat dat betreft ook open voor feedback en dat siert ze. Mag ook gezegd worden. Waarschijnlijk had ik het geluk om per toeval iemand met een ander autorisatieprofiel aan de telefoon te krijgen, dan dat van een standaard customer service medewerker.

JohanH1980
14 december 2017, 16:20
Coolblue, je bedoelt dat bedrijf dat door een paar studentjes ooit is opgestart, snel zijn doorgegroeid, maar dan wel d.m.v. leeftijdsdiscriminatie en beneden marktconforme lonen? Want dan hebben we het over hetzelfde bedrijf.

Ik bedoel Coolblue.

Hoe jij ze verder ziet en wat je daar over schrijft dat weet ik verder niet. Enkel ervaring als klant.

Ik nodig je uit om eens te lezen, hoe zij klanten op de hoogte houden nadat de betaling heeft plaatsgevonden. Geschreven door een klant die een condensdroger daar had besteld. Dat is voor mij de referentie, zo kan het dus ook. :ok:

http://www.managementpro.nl/verandermanagement/klantgericht-willen-ai-en-ml-proces-zoals-coolblue/

Fusion
14 december 2017, 16:25
Coolblue ook 2x wat gekocht, top service, en erg vriendelijke medewerkers

Tabula Rasa
14 december 2017, 16:51
Twee van mijn oud collega's en twee oude leidinggevenden zijn naar Coolblue gegaan en het schijnt echt heel erg gefocust te zijn op service en verschaffen van informatie op het juiste moment. Nog nooit zelf wat besteld, maar zou het zeker zo doen.

gepost met Tapatrut.

JohanH1980
14 december 2017, 21:29
Goede info :ok:

Wat je dus ziet is dat dat streven ook helemaal in hun bedrijfscultuur zit ingebakken; het is een onderdeel van hun DNA. Doordat ze het ook echt waarmaken, krijgt de slogan 'Alles voor een glimlach' ook daadwerkelijk inhoud en waarde.

Dat is iets anders dan bijvoorbeeld een berg dure consultants en projectmanagers naar binnen halen die het technische deel op zich nemen en dat deel voor hun rekening nemen en neerzetten. Want in de wereld van e-commerce volgen de veranderingen zich elkaar in een hoog tempo op; wat nu nieuw is, is over 2 a 3 jaar vaak alweer zwaar verouderd. En dus blijf je bezig. En als de ingewikkelde rapporten dan in de onderste la zijn verdwenen, de beamer zijn laatste powerpoint slide heeft vertoond en de laatste techneuten zijn vertrokken, dan loop je het risico om weer terug te vallen in de waan van de orde van de dag. Business as usual, another day at the office ;)

En dus is het zaak om goed na te denken, hoe je je als (r)e-tailer gaat onderscheiden van je concullega's. Want zoals te zien is in een ander topic dat hier loopt, is de wereld met de opkomst van internet in een zekere zin ook doorzichtiger en platter geworden en liggen buitenlandse aanbieders met scherpe prijsstellingen op de loer.

Als ik Bax zou zijn, zou ik daarom vooral zoeken naar mogelijkheden om meerwaarde te bieden in de reis die de klant maakt; in welk stadium van het proces ga ik mijn klant op welke manier toegevoegde waarde bieden? Die zit hem volgens mij vooral in de informatievoorziening. CB is daar heel actief mee bezig en plukt er de dus ook de vruchten van. Maar het zou misschien ook wel iets compleet anders kunnen zijn, bijvoorbeeld een eigen distributienetwerk met veel mooie dames als bezorgers.

Harley Davidson is not a motorbike company. 'What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through small towns and have people be afraid of him' aldus de CEO.

Bron: http://hossgifford.com/harley-davidson-ux/

Experience economy op volle toeren dus!

Wat verkoopt Bax precies? Geen muziekinstrumenten in ieder geval, dat doet immers iedereen al ;)

Don't tell us, show us :)

Want het tegenovergestelde van 'overpromise and underdeliver' is 'underpromise and overdeliver'. Daarmee buig je een verwachting die je niet altijd even goed waar kunt maken met als gevolg de kans op teleurstelling, om naar een 'customer delight' ervaring (happy happy, joy joy...!) omdat je gebruik maakt van de power of surprise. En dat vinden klanten vaak nou eenmaal leuk en fijn.

En als je dat goed doet, en daar telkens weer in slaagt voor 99,8%, dan krijg je extra love en goodwill van je trouwe tevreden klanten.

Wie weet, kun je daardoor op een dag een slogan als bijvoorbeeld 'Beter bij Bax!' opnemen in je communicatie uitingen, gelijke aan CB, omdat je hem simpelweg telkens weer waarmaakt, iedere dag weer opnieuw bij iedere klant. Forget about success, focus on excellence.

Aan mij heeft Bax verder een slechte klant: ik koop mijn meeste gear tweedehands, dus qua klantwaarde zal er hier niet veel meer inzitten dan hier en daar af en toe wat kabeltjes of andere kleine dingetjes. Maar dat neemt niet weg, dat ik als enthousiaste klant goede ervaringen graag doorvertel. Net zoals bijvoorbeeld in het geval van CB. Net zoals de kans groot is, dat andere klanten dat ook zullen doen.

Just my 0.02 ;)

Fusion
14 december 2017, 21:36
E-commerce, beamers hihi. Da's idd een verouderde term en een verouderd apparaat hihi

JohanH1980
14 december 2017, 21:38
:D

Bij Ze Zjermans zijn het BMW's ;)

Beam me up, Scotty! :soul:

JohanH1980
1 januari 2018, 13:41
Zo' anderhalve week geleden weer eens iets besteld bij Bax. Het was een zakelijke aanschaf, dus dan wordt er om het KvK nummer gevraagd. Ik checkte uit als gast en voerde alles netjes in. Nu is het bedrijf waar ik werk afgelopen jaar verhuisd. Maar op de een of andere manier er was ergens in het backend van Bax een koppeling tussen het KvK nummer en het oude adres, ook al checkte ik uit als gast.

Bij het order overzicht meende ik iets van het oude adres te zien, maar omdat ik het nieuwe adres handmatig had ingevoerd en niet echt aan het opletten was had ik zoeits van 'zal wel goed zijn' en dus gewoon maar op die bestelknop gedrukt. En omdat de bevestigingsmail was gericht aan het email adres van mijn opdrachtgever, had ik dus geen idee dat ik er mooi naast zat.

Pakje werd keurig de dag erna geleverd. Dat was op de vrijdag voor de kerst en dat vind ik impressive, zeker als je weet hoe druk het is tijdens die periode. Maar het was wel op het verkeerde adres geleverd. Even met support gebeld, ik werd snel, netjes en vriendelijk te woord gestaan. Als oplossing werd aangeboden om het pakketje op te laten halen en op het nieuwe adres te laten bezorgen. Maar dat hebben we na overleg op eigen initiatief gewoon zelf gedaan. Beter, sneller en handiger voor iedereen, dus puur uit praktisch oogpunt. Naar het verhaal van die automatische koppeling tussen KvK nummer en het adres zou nog worden gekeken.

Zo kan het dus ook. Het verliep dus goed deze keer. Ik denk dat ik afgelopen zomer gewoon pech heb gehad met drie te late leveringen binnen één week en het kwijtraken van een van de retouren door DHL. Voor mij persoonlijk is in ieder geval het vertrouwen weer voldoende hersteld om weer privé eens een bestelling te plaatsen in de toekomst, mocht dat nodig zijn.

miyaru
2 januari 2018, 16:32
Eén keer echt slechte ervaring met Bax gehad: ik wilde een Ableton Push 2 midi controller kopen bij Bax en (bas)gitaren daarop inruilen. Gebeld over of dat kon in Amsterdam, welke gitaren het waren en wat voor staat ze in waren. Geen probleem zegt meneer aan de telefoon. Kom ik daar, zegt hij - nee daar doen we niets mee..... Vind ik op zich niet erg, maar laat iemand dan niet naar Amsterdam rijden!

Kortom Bax Amsterdam kom ik nooit meer, als is het een half uur van mijn huis, dan rij ik nog liever naar Goes, waar ze wel normaal kunnen doen.

john5
2 januari 2018, 17:58
Bax en Coolblue lijken mij 2 bedrijven met eenzelfde strategie. Zoveel mogelijk dozenschuiven. Bij beide bedrijven heb ik nooit klachten gehad. Wat mij wel bij stond van Coolblue is de supersnelle levering. Paar maanden terug vaatwasser besteld om 22:50. Volgende dag om 9:30 stond hij om zijn plek, zonder dat ik er enige moeite voor hoefde te doen. Nadeel bij Bax vind ik DHL. Wat een drama is dat zeg.

Overigens. Ik bestelde laatst een lefty shortscale bass voor mijn zoon bij Thomann. Die presteren het om een koerier in dienst te nemen die er nog minder van bakt, UPS. Dag vrijgenomen, ze zouden tussen 12:30 & 17:00 komen. Om 12:15 een briefje in de bus dat ik niet thuis was. Op het moment dat ik dat via hun track en trace doorkrijg zit ik gewoon op de bank. Meteen gebeld om 12:16 met de gedachte dat hij nog wel even kon omkeren. Maar dat werkt bij dergelijke bedrijven dus niet zo. Enfin, volgende dag was ik sowieso thuis, exact zelfde liedje. Ik maar eens checken of de bel het doet. Nou onze bel horen de buren nog. Inmiddels kon ik via de website aangeven of ik het pakket dan maar op hun depot op wilde halen (140 km heen en terug) of als laatste bezorg poging dan maar op maandag. En dat terwijl mijn zoon die zondag jarig was.

Vrijdagmiddag, na de tweede bezorgpoging, een uur aan de telefoon gezeten omdat ik hoe dan ook dat pakket zaterdag wilde hebben en zeker niet van plan was om op en neer te riijden. Kon ook niet want ik was mijn rijbewijs op dat moment kwijt. Uiteindelijk is de regiomanager het pakket zelf komen brengen om 21:30.

Ik kan het verhaal nóg uitgebreider maken maar kort gezegd bestel ik niet meer bij Thomann vanwege UPS en derhalve ben ik overgeleverd aan Bax en DHL.

Ik ben zeer tevreden over de backservice van Bax Goes. Kleine probleempjes zijn altijd netjes opgelost. Ik woon er zo’n 30 km vandaan en ga dan graag even langs. Mij ervaring bij Bax is dat je face to face toch meer voor elkaar krijgt.

Brad
2 januari 2018, 18:26
Eén keer echt slechte ervaring met Bax gehad: ik wilde een Ableton Push 2 midi controller kopen bij Bax en (bas)gitaren daarop inruilen. Gebeld over of dat kon in Amsterdam, welke gitaren het waren en wat voor staat ze in waren. Geen probleem zegt meneer aan de telefoon. Kom ik daar, zegt hij - nee daar doen we niets mee..... Vind ik op zich niet erg, maar laat iemand dan niet naar Amsterdam rijden!

Kortom Bax Amsterdam kom ik nooit meer, als is het een half uur van mijn huis, dan rij ik nog liever naar Goes, waar ze wel normaal kunnen doen.

Ik neem aan dat het gaat om (bas)gitaren die je al in bezit had en dus niet recent bij hen had aangeschaft. Inruilen doen ze inderdaad alleen vanaf een bepaalde verkoopwaarde. En die gitaarman die daar zit beoordeelt dat. Wel is het inderdaad vervelend dat ze je door de telefoon iets anders hebben verteld en dat je voor niks naar de winkel bent gegaan.

miyaru
2 januari 2018, 19:34
Ik neem aan dat het gaat om (bas)gitaren die je al in bezit had en dus niet recent bij hen had aangeschaft. Inruilen doen ze inderdaad alleen vanaf een bepaalde verkoopwaarde. En die gitaarman die daar zit beoordeelt dat. Wel is het inderdaad vervelend dat ze je door de telefoon iets anders hebben verteld en dat je voor niks naar de winkel bent gegaan.

Nou precies dat Brad; eerst wat anders vertellen........ anders had ik niet heengegaan natuurlijk!

JohanH1980
3 januari 2018, 11:01
Nou precies dat Brad; eerst wat anders vertellen........ anders had ik niet heengegaan natuurlijk!

'Goedemiddag. Ik heb een vraag over het inruilen van gear. Ik neem dit gesprek op voor training en kwaliteitsdoeleinden :D Gaat u daarmee akkoord? Zo nee, toets dan 1 of leg de hoorn neer om dit gesprek te beeïndigen' ;)

Brum
22 juli 2018, 17:05
Daarnaast nog een mail gestuurd betreffende een goedkoper item elders. Geen reactie dus elders besteld :-)

Ik weet het, ik reageer op een oude post, maar heb vandaag ook iets grappigs meegemaakt wat betreft de laagste prijs garantie. Ben al een tijdje aan het gassen op een Two Notes Torpedo Captor 16 ohm. Was bij Bax tot voor kort €229,-, kost nu maar liefst €299,-. Vind ik nogal een verschil en heb daarom het apparaat tot op heden nog niet besteld. Was bij Thomann ook tot voor kort €229,- en ook daarna ineens €299,-. Tot voor kort, want de de prijs bij Thomann is nu €219,-. Echter, eergisteren nog op voorraad, nu niet meer en weer leverbaar binnen drie tot vier week. Ik heb dus ook eergisteren de prijs van Thomann bij Bax doorgegeven, mede omdat ie dus gister nog keurig op voorraad was bij Thomann. Krijg ik vandaag een antwoord terug van Bax, wat zich al laat raden. Ze willen niet leveren voor €219,- want bij Thomann niet meer op voorraad... Echter, nog steeds wel te koop bij Thomann voor €219,- Heb ze dus ook terug geantwoord dat ik sowieso voor een dergelijk prijsverschil best even wil wachten en dat Thomann dat dus een stuk slimmer doet. Ook heb ik ze gewezen op een andere prijs van €229,- bij ProMusicTools, wel op voorraad. Krijg ik antwoord terug, krijg het apparaat voor €229,-! Misschien ligt het aan mij en ben ik een zeiksnor (kan heel goed), maar dan verkoop je toch zo'n apparaat voor €219,- al was het maar om Thomann af te troeven en de klant ook aangeeft voor zo'n verschil best even te willen wachten... Maar ze kunnen zich ook stijf aan hun beleid vasthouden natuurlijk, die oosterburen lachen zich rot. Dan maar even langer wachten, ik ga dat apparaat echt niet meer bij Bax kopen.

D3nnis
22 juli 2018, 17:40
Ik denk dat ik juist de zeiksnor ben, want al dat op en neer gemail voor €229 versus €219,- (niet €299,- want dat is nog wel de moeite), en hem dan voor die 229,- niet willen (dus waarom dan daar over mailen), ik begrijp er niks van.

Brum
22 juli 2018, 18:00
Nee, gaat mij ook helemaal niet om dat tientje op zich, die kan ik wel missen op zo'n bedrag. Ik vind het raar dat ik in eerste instantie nul op rekest krijg, ondanks dat ie toch echt bij Thomann goedkoper is. Toen ik dat doorgaf was ie nog wel op voorraad. Als ze dan zelf twee dagen wachten is inderdaad de kans best aanwezig dat ie bij Thomann dan inmiddels niet meer aanwezig is. En dan is ie niet meer op voorraad, maar ze verkopen dat apparaat toch nog echt voor €219,- Nou, dan wil ik wel even wachten hoor, voor een verschil van €80,- De meeste mensen gaan voor een tientje goedkoper in de stad trouwens toch ook naar een andere winkel? Waarom zou dat dan bij een webshop anders werken? Die link van ProMusicTools heb ik pas daarna in m'n mail gezet, naast dat verhaal van dat ik best wil wachten bij Thomann voor dat verschil van tachtig eurie. Dan zou ik persoonlijk alsnog overstag gaan voor dat ene tientje als Bax zijnde, dan juist eigenlijk. Nogmaals, gaat mij echt niet om dat tientje ansicht. Ik kan gewoon niet zo goed tegen die starre houding en snap het ook niet. Ik weet wel heel zeker dat ik dat tientje er wel, zonder zeuren, af krijg bij een 'gewone' winkel. Klant is immers koning, toch zeker voor dat schamele tientje.

D3nnis
22 juli 2018, 18:09
De vraag is of een "gewone" winkel überhaupt dat ding voor 229,- of 219, zou verkopen ipv voor 8 tientjes meer.
Mijn lokale shop haalt weleens dingen uit de winkel als bax weer eens aan het stunten is. Soms lagere prijzen dan de lokale shop inkoopt.
Kan de klant koning zijn, maar daar heb je niks aan in je kartonnen doos onder de brug :D

Klopt wat je zegt, met andere artikelen shop je ook voor €10,- ergens anders. Nou ja, veel mensen in ieder geval. Maar er zijn niet veel mensen die dan met de €10,- lagere prijs teruggaan naar winkel 1, denk ik.

Brum
22 juli 2018, 18:28
Ik weet wel zeker dat dat apparaat bij een gewone winkel veel duurder is, ik denk zelfs boven de €300,- Dat snap ik ook qua onkosten en zo. Maar als ik nou voor die tastbare winkel zou kiezen, ook als de prijs veel hoger is, dan zou ik denk ik ook omdraaien als zo'n zaak op zo'n bedrag moeilijk gaat doen om een tientje en dat is ook wat mensen doen. Die zaak laat mij echt niet naar de buren lopen, bij wijze van. Zelfde idee. Bax kan dat tientje echt wel lijden, daarvoor gaat niemand met een kartonnen doos onder de brug. Nou ja, de plaatselijke verkoper dan misschien.;)

edit: Misschien pleit dat juist wel voor de plaatselijke verkoper, dat ie nog weet wie koning is en geen verkoopnummertje. Bij een webshop als Bax is dat dus duidelijk niet zo en houden ze wel star vast aan dat tientje. In die zin verwacht ik wel de houding van een plaatselijke verkoper, met de prijzen van een grote webshop en is dat van mijn kant wellicht teveel gevraagd.

D3nnis
22 juli 2018, 19:01
Ik vind het juist wel goed als ze vasthouden aan hun eigen prijzen denk ik.
Vroeger ben ik eens weggeweest voor een versterker, niet voor een gering bedrag.
Kom bij een andere zaak als waar ik normaal kwam, om ook eens te kijken wat ze daar hadden. De versterker die ik in mijn hoofd had hadden ze niet maar konden ze wel leveren.
Prihs, paar 100 euro hoger dan mijn eigen shop.
Dus ik zeg dat, en het antwoord is "kunnen wij ook voor die prijs".
Het zal zo wel werken in verkoopland (ik ben een slechte verkoper), maar op zo'n manier ben je mij als potentiële klant sowieso kwijt. Leg dan meteen een normale prijs neer.
Maar ja, ik ben een slechte handelaar ook. Als mij.een prijs geboden wordt die me zint dan koop ik, als de verkoper me aanstaat. Eindeloos leuren over korting, etc, heb ik totaal geen zin in. Zeg ik ook gewoon; maak een goede prijs, staat ie me aan zijn we rond, anders pech gehad.

Brum
22 juli 2018, 19:21
Ik ben eigenlijk ook wel zo hoor. Staat een prijs me aan en ik kan het besteden, dan ga ik niet moeilijk doen. Was ook de eerste keer dat ik me 's waagde aan zo'n laagste prijs garantie. Die kunnen ze mijns inziens dus niet garanderen. Misschien verwacht ik daar ook teveel van, dat kan. Het geval wat jij aanhaalt, dan denk ik ga onder de prijs van die ander zitten. Geeft mij het gevoel dat ik dat als klant waard ben en hebben ze aan mij een potentiële vaste klant. Een eerst volgende keer kijk ik niet eens naar de prijs, geloof het dan wel en blijf trouw. Voor mijn gevoel gaat het daar nu bij mij bij de eerste keer bij Bax al fout. Temeer omdat ze dat veel beter kunnen lijden dan de plaatselijke verkoper. Maar misschien verwacht ik teveel plaatselijke verkoper mentaliteit bij een webshop.

D3nnis
22 juli 2018, 19:47
Was ook de eerste keer dat ik me 's waagde aan zo'n laagste prijs garantie. Die kunnen ze mijns inziens dus niet garanderen.

Daar lijkt het op inderdaad.
Garandeer dat dan ook niet, zou je zeggen.
Ik heb eigenlijk nog nooit wat bij bax gekocht bedenk ik me. Vorig jaar wel op het punt gestaan, toen was de usa jackson chris broderick bizar afgeprijsd.
Nog altijd spijt :)

arjanb01
22 juli 2018, 19:55
Ik koop altijd klein spul bij Bax, snaren, plectrums, laatst nog nieuwe gitaarkabels gekocht.
No problemos met Bax. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij het verlenen van extra service als retouren of het geven van aanvullende info over een product wel tekort schieten.
Maar hey, tis een webshop en prijs vechtertje. Meer verwacht ik ook niet.

purplejohn
23 juli 2018, 11:07
Ik vind persoonlijk een opmerking als "Bax kan het makkelijk lijden" een rare aanname. Als hun marges vanwege hun lage prijzen dan ook structureel kleiner zijn denk ik juist het tegenovergestelde. Vaak wordt gedacht dat hoe groter een bedrijf is, hoe meer winst ze automatisch maken.

Fusion
23 juli 2018, 11:11
Ik vind persoonlijk een opmerking als "Bax kan het makkelijk lijden" een rare aanname. Als hun marges vanwege hun lage prijzen dan ook structureel kleiner zijn denk ik juist het tegenovergestelde. Vaak wordt gedacht dat hoe groter een bedrijf is, hoe meer winst ze automatisch maken.
Idd. Volgens mij zijn de marges van muziekhandelbedrijven dusdanig laag tegenwoordig dat je echt niet altijd maar met alle prijswinden mee moet draaien voor de lichtelijk verwende klant (no offence). Dat je elders goedkoper acties doet snap ik, maar dat je je aan bepaalde regels houdt snap ik ook wel.

Brum
23 juli 2018, 18:52
Ik vind persoonlijk een opmerking als "Bax kan het makkelijk lijden" een rare aanname. Als hun marges vanwege hun lage prijzen dan ook structureel kleiner zijn denk ik juist het tegenovergestelde. Vaak wordt gedacht dat hoe groter een bedrijf is, hoe meer winst ze automatisch maken.

Dat klopt ook, dat een groter bedrijf automatisch meer winst maakt, als ze het goed doen. Groter inkopen, betere inkoopprijs daardoor, etc. Sterker nog, een bedrijf als Bax kan zelfs wel wat eisen wat betreft de prijs, want met zulke grote verkoopcijfers is dat net zo goed dikke winst voor een bedrijf dat via Bax zijn spul aan de man brengt. Over dat soort contracten wordt gewoon onderhandeld hoor. Laat dat nou een tak van sport zijn die ik beroepsmatig redelijk ken.;) 'Bax kan het makkelijk lijden' is nu ook wel uit z'n context. Ik doelde puur op dat tientje. €229,- zou wel kunnen, maar €219,- niet? Dat tientje boeit mij ansicht ook niks, dat was m'n punt ook niet. Ik vind het gewoon niet slim van Bax en bovendien, toen ik ze de prijs bij Thomann doorstuurde was het apparaat nog wel degelijk op voorraad bij Thomann, daar begint het al. Maar mijns inziens doet het ook helemaal niks af aan de laagste prijs en ja, dat doet Thomann dus veel handiger en kaapt zo een koper voor de neus van Bax weg. Ik vind dat niet slim.

D3nnis
23 juli 2018, 22:11
Op een bepaalde manier kan schaalvergroting best gunstiger zijn, meer op een gegeven moment kom je op een punt dat je onkosten toch weer keihard mee stijgrn, waardoor het toch niet meer zo gunstig is.


dat doet Thomann dus veel handiger en kaapt zo een koper voor de neus van Bax weg. Ik vind dat niet slim.

Ik vraag het me af.
Want als je een volgende keer iets moet hebben dat bij bax iets goedkoper is dan bij Thomann, wat doe jij dan?
Of wat jij doet boeit niet, maar wat doet 90% van het webwinkelend publiek?
Het is niet zo dat ze door dat tientje niet te geven ineens een heel erg loyale klant kwijt zijn.
Denk ik dan he.

purplejohn
23 juli 2018, 22:19
Dat klopt, dat er altijd wordt onderhandeld over afnames en kortingen. Ik heb 30 jaar aan de kant van bedrijven gestaan en weet hoe het werkt. Maar ik weet ook dat er een grens is aan beide kanten van de tafel. En dan gaat het over je identiteit, geloofwaardigheid en regels waar je je, als je jezelf niet in de voet wil schieten, gewoon aan houdt. Geld en percentages zijn dan niet meer aan de orde. En of er dan een leverancier of een klant aan die andere kant zit is dan niet aan de orde.

Fusion
23 juli 2018, 22:27
Zo lang ik ik geen inzicht heb in harde cijfers over hoe veel goedkoper een Bax inkoopt dan een kleiner bedrijf en hoeveel meer winst ze maken per verkochte gitaar, denk ik er t mijne van. Ja ze kunnen ongetwijfeld goedkoper inkopen in veel gevallen, maar zijn dan wel direct gebonden aan het bekende 'netwerk van concurrenten/collega's wiens prijzen ze 'moeten' matchen. Je wordt er volgens mij niet echt rijk van. Ik denk dan dat dat tientje niet opweegt tegen t jou moeten geloven dat ie gisteren (vanuit t perspectief van de dag dat ze gingen controleren) écht 219 was en écht nog op voorraad. Schat ik in. Zoals je al aangaf, ze kunnen t lijden.

Stoffel43
23 juli 2018, 23:40
Ik lees hier veel waarheden, en er zijn inderdaad grenzen en regels die ze moeten hanteren, maar...
Als mijnheer Bax adverteert met laagste prijs garantie, dan vind ik dat ze hun prijs moeten aanpassen. Simpel as that. En dan geldt dat niet alleen
voor spullen die al dan niet ergens anders op stock zijn, nee, dat geldt dan mijns inziens voor het spul dat daadwerkelijk aan een bepaalde prijs op een ander verkrijgbaar is.
Tenzij het gaat over een artikel dat helemaal niet meer verkrijgbaar is. Da's dan weer wat anders.
Als ze zich daar niet aan houden dan is dat hun goed recht, maar stop dan met die laagste prijs garantie en zorg gewoon de je concurrerende prijzen hanteert.
My 2 cents...

Fusion
24 juli 2018, 08:22
Maar volgens mij stellen ze juist wel duidelijk dat t artikel op voorraad moet zjjn?

Femke1976
16 oktober 2018, 07:58
Dat zo goedkoop mogelijk zijn is voor veel bedrijven een race naar de bodem. Ik heb dat nooit begrepen. Altijd en overal maar korting geven, in plaats van de beste te willen zijn en goed advies te geven. Maarja, er is geld nodig om mensen goed op te leiden.

Da Vinci
16 oktober 2018, 12:18
Dat zo goedkoop mogelijk zijn is voor veel bedrijven een race naar de bodem. Ik heb dat nooit begrepen. Altijd en overal maar korting geven, in plaats van de beste te willen zijn en goed advies te geven.

De consument heeft de macht. Die bepaalt uiteindelijk welke businessmodel overleeft. Als veel mensen steevast de laatste paar euro niet gunnen aan een verkopende partij die zich op een stukje toegevoegde waarde richt werkt je bedrijven met een volumestrategie (dat vaak hand in hand gaat met lage marges en dus lage kosten en dus dozenschuivers vs. vakspecialisten) wel in de hand.

Verder is 'de beste' nogal arbitrair. Als ik een paar kabels of setjes snaren moet hebben is Bax er veel beter in die de volgende dag bij mij thuis te bezorgen dan de lokale gitaarboer. Die zal vanmiddag wel z'n deuren sluit voordat ik tijd heb om daarheen te gaan. Waarvoor ik overigens moet omrijden (tijd, brandstof) en parkeergeld moet betalen.

Daar zit ook niet de levensvatbaarheid van de gitaarshop. Gelukkig zijn er steeds meer kleine shops die dat snappen en op hun manier een plek in de markt verdienen. Ik kom zelfs wel eens bij Guitarfactory in Oss. Leuk assortiment met bijvoorbeeld Maybach, Haar, een eigen label Indian gitaren (door Vd Haar gebouwd), Duesenberg en er komen nog wat andere leuke merken bij heb ik gehoord. Allemaal dingen die je niet bij Bax vindt. Daarnaast gaan mijn gitaren indien ze onderhoud oid nodig hebben standaard daarheen. Is redelijk in de buurt en omdat ik, afgezien van de kwaliteit van (afstel)werk die daar gewoon perfect is, geen zin heb daar een dik uur+ te moeten rijden als mijn gitaar afgesteld moet worden.
Zelfde geldt natuurlijk ook voor bijv. Kauffmann die het volgens mij heel leuk doet, Guitarshop Apeldoorn, Zjon uit Medemblik etc.

The Lo Lands
16 oktober 2018, 14:59
Bax heeft de laagste prijsgarantie inmiddels laten vervallen! Scheelt ze weer mailtjes beantwoorden. Ik heb verder weinig met Bax, ze zijn zeker niet meer de goedkoopste maar voor een setje snaren wil ik wel iets meer betalen :-)

Kim Wilson
16 oktober 2018, 15:06
Voordeel van Bax is dat ze vrijwel alles hebben.

Erik de Perik
16 oktober 2018, 18:29
Ik koop vrijwel alles bij Thomann en Music Store, ze Djurmenz dus. Eenmaal iets bij Bax besteld, maar dat bleken ze alleen virtueel te hebben, was binnenkort weer leverbaar en de dag erop was het uit het assortiment. Die avond nog snel bij Feedback besteld en de volgende ochtend al in huis.

Fusion
16 oktober 2018, 20:41
Genoeg bij Bax besteld, prima service, snelle en juiste levering, en 1x melding gehad van elders lagere prijs en ook tegoedbon gekregen. Top tent.

The Lo Lands
17 oktober 2018, 12:21
Genoeg bij Bax besteld, prima service, snelle en juiste levering, en 1x melding gehad van elders lagere prijs en ook tegoedbon gekregen. Top tent.


Genoeg bij Bax besteld, prima service, snelle en juiste levering, en 1x melding gehad van elders lagere prijs en ook tegoedbon gekregen. Top tent.

Dat laatste doen ze in principe niet meer. Ik had de één na laatste keer dat ik wat bij Bax besteld had eerst melding gemaakt van een goedkopere prijs elders die toen afgewezen werdt op de andere voorwaarden van die webshop (geen drie jaar garantie bijvoorbeeld) en dus niet op de prijs. Dus je betaald bij Bax een hogere prijs voor onder andere hun 60 dagen zicht en 3 jaar garantie. Of dachten we dat het extra service is van Bax ;-)

10 jaar geleden waren ze imo nog een top tent.

Fusion
17 oktober 2018, 12:39
Dat laatste doen ze in principe niet meer. Ik had de één na laatste keer dat ik wat bij Bax besteld had eerst melding gemaakt van een goedkopere prijs elders die toen afgewezen werdt op de andere voorwaarden van die webshop (geen drie jaar garantie bijvoorbeeld) en dus niet op de prijs.Bij mij werd er niet moeilijk gedaan over voorwaarden (of wellicht hebben ze die gechecked en waren die hetzelfde). Maar goed als dat onderdeel van hun regels omtrent prijs matching zijn, geen probleem toch? Garantie kost ook geld.


Dus je betaald bij Bax een hogere prijs voor onder andere hun 60 dagen zicht en 3 jaar garantie. Of dachten we dat het extra service is van Bax ;-)Als hun prijzen in de gehele linie hoger liggen zou dat zo kunnen zijn. Ik snap niet zo goed waarom je welhaast op een Anti-Bax Crusade lijkt te zijn. Hun aanbod is fantastisch, goede garantie, ze scoren 9.1 op trustpilot aan de hand van 50k reviews, ik vond en vind t een prima winkel met zeer vriendelijk personeel. En leuk dat ze ook een aantal birck en mortar shops hebben.

The Lo Lands
17 oktober 2018, 20:19
Bij mij werd er niet moeilijk gedaan over voorwaarden (of wellicht hebben ze die gechecked en waren die hetzelfde). Maar goed als dat onderdeel van hun regels omtrent prijs matching zijn, geen probleem toch? Garantie kost ook geld.

Als hun prijzen in de gehele linie hoger liggen zou dat zo kunnen zijn. Ik snap niet zo goed waarom je welhaast op een Anti-Bax Crusade lijkt te zijn. Hun aanbod is fantastisch, goede garantie, ze scoren 9.1 op trustpilot aan de hand van 50k reviews, ik vond en vind t een prima winkel met zeer vriendelijk personeel. En leuk dat ze ook een aantal birck en mortar shops hebben. Nogmaals de laagste prijsgarantie voeren ze niet meer. Uiteraard kun je ze nog mailen en misschien willen ze het product voor die lagere prijs alsnog leveren maar het is geen actiepunt meer.

Ik ben niet anti-Bax daar ik heel af en toe nog wat bij ze bestel. Ik ben klant vanaf 2007 als ik mijn bestelhistorie mag geloven en na die tijd is er echt veel verandert en een aantal zaken ime niet ten goede. De manier waarop ze met personeel omgingen was misschien wel het dieptepunt voor ze maar ik heb zelf diverse voorbeelden van b-stock en zelfs gebuikte defecte producten als nieuw verkopen tot niet je geld tijdig terugboeken bij een retour, niet op mail reageren, lange wachttijden aan de telefoon en zo heb ik er nog wel een aantal. Met andere muziek webshops heb ik dit nog niet zo erg gehad. In de winkel zelf ben ik nog nooit geweest dus daar heb ik geen mening over.

Reviews op trustpilot vind ik weinig toevoegen, het gaat uiteindelijk om mijn eigen ervaringen en die waren niet altijd positief.

Da Vinci
18 oktober 2018, 11:46
Ik had halverwege september een vraag gesteld over de status van een B-stock artikel. Dat was overigens een dag later verkocht. Toevallig kreeg ik vorige weer, ruim een maan na het stellen van de vraag een reactie. Het was geen antwoord op mijn vraag, maar de mededeling dat ze het heel druk hadden en dat het antwoord daarom wat langer op zich kon laten wachten dan normaal. Het verhaal dat ze niet reageren kan ik daardoor niet bevestigen ;)

Brum
18 oktober 2018, 18:52
Gister de eerder besproken Two Notes Torpedo Captor als B-stock bij Thomann gekocht. Maar ook als nieuw nog steeds €229,- terwijl ie bij Bax ineens boven de €300,- zit. Ik weet het niet, maar als je al eerder er op gewezen bent dat het apparaat elders goedkoper is, wel of niet op voorraad, dan doe je toch iets niet heel slim. Als ze dit bij meerdere artikelen doen, dan vrees ik voor de toekomst voor Bax.

Ze hebben bij mij altijd wel gereageerd, maar het lijkt wel of ze soms net even later reageren wanneer het qua prijs even slecht uitkomt. Dat ze overigens niet meer aan een laagste prijs garantie doen lijkt mij geen goed teken. Dan hebben grote vrienden Thomann en Musik Produktiv dat dus toch langer volgehouden.

D3nnis
18 oktober 2018, 18:58
Volgens mij gaan de prijzen nu gewoon omhoog (ik heb al meerdere dingen gezien), zodat ze zometeen, voor de sinterklaastijd, "lekker veel korting" kunnen geven.
Nu is het sowieso altijd slim om naar de "korting waarvan" te kijken, oftewel wat er overblijft wat je moet betalen, maar ik ken wel wat mensen die gewoon helemaal blij worden van "korting".

Brum
18 oktober 2018, 19:05
Het is mens eigen, blij worden van korting, getuige de winkelstraten. En het is ook logischerwijs waarop geconcurreerd wordt. Geef de mensen het gevoel dat ze het koopje van de dag hebben gevonden en ze komen bij je terug. Dat Bax niet meer mee gaat met de prijzen van hun grote concurrenten is al even gaande. Misschien hadden ze dat van meet af aan ook niet moeten doen, want nu wordt het wel verwacht van Bax, maar komen ze niet (meer) mee.

The Lo Lands
4 november 2018, 10:47
Het is mens eigen, blij worden van korting, getuige de winkelstraten. En het is ook logischerwijs waarop geconcurreerd wordt. Geef de mensen het gevoel dat ze het koopje van de dag hebben gevonden en ze komen bij je terug. Dat Bax niet meer mee gaat met de prijzen van hun grote concurrenten is al even gaande. Misschien hadden ze dat van meet af aan ook niet moeten doen, want nu wordt het wel verwacht van Bax, maar komen ze niet (meer) mee.

Afgelopen week ontving mijn vriendin een 'persoonlijke' actiecode van Bax met 15% korting. Snel even een complete Mesa Boogie 6L6 en Rectifier tube set aangeschaft als backup. Daar wordt ik dan wel weer blij van. Maar dat is nog de enige reden dat ik bij Bax zal bestellen, hebben ze een kortingsactie zonet, bestel ik bij de buren.

Je moet niet vergeten dat Bax rond 2007 haar webshop opende ze veel kleinere muziekwinkels letterlijk lam hebben gelegd en zijn er vanaf die tijd ook veel lokale muziekwinkels verdwenen of overgenomen. Ik heb wel eens gelezen dat ze leveranciers en kleinere boutique verkopers onder druk zetten om de inkoopprijzen nog lager te krijgen. Ik snap dat het zo werkt maar om vervolgens je eigen personeel ook uit te knijpen middels intimidatie gaat in mijn beleving een stap te ver.

D3nnis
4 november 2018, 11:25
Maar dat is nog de enige reden dat ik bij Bax zal bestellen, hebben ze een kortingsactie zonet, bestel ik bij de buren.

<knip>

maar om vervolgens je eigen personeel ook uit te knijpen middels intimidatie gaat in mijn beleving een stap te ver.

Maar die beleving gaat niet verder dan je eigen portemonnee? :)

The Lo Lands
4 november 2018, 12:26
Maar die beleving gaat niet verder dan je eigen portemonnee? :)

Ik snap je niet helemaal maar ik heb helemaal geen beleving met webshops. De korting is mijn voordeel maar de aankoopprijs van in dit geval de Mesa tubes zijn gelijk aan die van onze buren. Mocht er geen korting zijn koop ik in dit geval ook niets daar ik het product nog niet nodig heb. Mocht ik echt een product nodig hebben ga ik naar mijn lokale muziekwinkel en als die het niet heeft bestel ik bij de buren. Maar misschien bedoel je iets anders?

D3nnis
4 november 2018, 12:31
Nou ik bedoel eigenlijk dat ik dacht dat je schrijft dat je je niet kunt vinden in hoe bax met hun medewerkers omgaat en dat je daarom daar nooit bestelt, behalve als er korting is, of lees ik het verkeerd?

The Lo Lands
4 november 2018, 12:45
Nou ik bedoel eigenlijk dat ik dacht dat je schrijft dat je je niet kunt vinden in hoe bax met hun medewerkers omgaat en dat je daarom daar nooit bestelt, behalve als er korting is, of lees ik het verkeerd?

Staat er wel een beetje los van. Het werkt zeker niet in hun voordeel maar uiteindelijk is de keuze om voor Bax te gaan werken wel die van de werknemer. Het is eigelijk meer dat het verkoopmodel waar Bax mee werkt heeft gemaakt dat ik ze eigelijk net zo behandel. Eigelijk wat Brum zei, jarenlang de prijzen drukken en onder die van de concurrent gaan zitten wat ze mogelijk niet konden volhouden dus nu stijgen de prijzen en zijn eigelijk de kortingsacties nog de laatste trigger voor de consument tot aanschaf over te gaan. Je oogst wat je zaait zeg maar. Daarnaast vind ik hun dienstverlening soms te wensen over laten maar aan de andere kant denk ik dat door hun (destijds) slechte personeelsbeleid dit misschien heeft geleid tot een tekort aan mensen op bepaalde afdelingen? Maar ook dat is oorzaak en gevolg wat uiteindelijk wel de consument doet besluiten elders te gaan kopen.

D3nnis
4 november 2018, 12:55
Ok, ik snap het.
Maar het stond er zo leuk!

The Lo Lands
4 november 2018, 13:02
Ok, ik snap het.
Maar het stond er zo leuk!

LOL :-) Het is inmiddels een oud topic dus ook ik moet soms weer even goed nadenken wat ik er op dit moment eigelijk nog van vind :-)

Braddie
6 november 2018, 23:52
Heb een keer (In mijn 6! Jaar dat ik er bestel) een negatieve ervaring gehad.
Had een keyboard gekocht daar, maar vond het toch niet zo`n fantastisch apparaat dus ik breng'm terug naar de winkel. Was ik vergeten de voeding (Gewoon zo`n 3 polige 220 stekker van een computer) er vergeten bij te doen, wil die kerel 20% van het bedrag aftrekken (Dus een voeding die nog geen 10 euro kost, en waarvan ze er in hun magazijn honderden hebben liggen willen ze 260 euro voor intrekken)

Toen ben ik daar aan die balie behoorlijk boos geworden op dat gastje en'm gevraagd waar hij het lef vandaan haalde, nou het stond in de servicevoorwaarden en bla bla bla.. Vervolgens heb ik gevraagd wat hij er van zou vinden als hij zich in mijn schoenen zou verplaatsen en toen kwam er een stamelde ehhhhhh je krijgt 10 euro minder terug oke?.. Prima

Oh en 1 keer kwam Marco Riedijk raar tegen mij doen. Zat op de Genos te spelen, waanzinnig apparaat, ben een redelijk oke toetsenist dus vond dat ik er wel achter kon kruipen om een beetje te pielen. Werd ik vriendelijk doch dringend verzocht om te stoppen en misschien maar even naar de PSR-E serie te kijken. Gebeurde een paar seconden voordat ik naar een medewerker toe wilde lopen om te vragen over eventuele financing van diezelfde Genos.

Dus ik ga niet meer naar fysieke muziekwinkels toe sindsdien, belachelijk... Zeker dat zo`n demonstrateur als Riedijk dat moet melden..

LRS
7 november 2018, 07:41
Heb een keer (In mijn 6! Jaar dat ik er bestel) een negatieve ervaring gehad.
Had een keyboard gekocht daar, maar vond het toch niet zo`n fantastisch apparaat dus ik breng'm terug naar de winkel. Was ik vergeten de voeding (Gewoon zo`n 3 polige 220 stekker van een computer) er vergeten bij te doen, wil die kerel 20% van het bedrag aftrekken (Dus een voeding die nog geen 10 euro kost, en waarvan ze er in hun magazijn honderden hebben liggen willen ze 260 euro voor intrekken)

Toen ben ik daar aan die balie behoorlijk boos geworden op dat gastje en'm gevraagd waar hij het lef vandaan haalde, nou het stond in de servicevoorwaarden en bla bla bla.. Vervolgens heb ik gevraagd wat hij er van zou vinden als hij zich in mijn schoenen zou verplaatsen en toen kwam er een stamelde ehhhhhh je krijgt 10 euro minder terug oke?.. Prima.


Wat een flauw verhaal. Ik heb niks voor of tegen de firma in kwestie, maar een beetje boos worden op “dat gastje” omdat je zelf in gebreke bent... waarom moet de winkel opdraaien voor jouw blunder? Het feit dat ze tig voedingen op de plank hebben liggen, wil toch niet zeggen dat jij daar recht op hebt? Ongeacht wat ze kosten (ik denk iets meer dan een tientje, maar dat terzijde), die zijn gewoon aangekocht met het doel er marge op te maken teneinde een winkeltje te runnen. Bovenstaande reactie zegt mijns inziens meer over de klant dan over de winkel...

AoDf
7 november 2018, 14:16
Neem aan dat er gewoon een standaard 220v netsnoer bedoeld wordt, geen voedingsadapter. Als ze vervolgens 260 euro willen inhouden zou ik ook wel even de wenkbrauwen fronsen. Voor 260 eu zou ik wel even heen en weer rijden om het snoertje te halen.

Braddie
7 november 2018, 15:42
Ja, ik bedoelde gewoon een 220v netsnoer, daarvan heeft iedereen er wel 1 of meerdere liggen, misschien zelfs ongebruikt. Dus om daar dan zo`n klap geld voor te vragen?! Als het ging om de voedingadapter dan was ik wel teruggereden, maar niet voor zo`n 220v stekker..

D3nnis
7 november 2018, 19:03
Ik.ben het eens met LRS.
Sterker nog, ik had TS aan die €260,- gehouden als dat de officiële spelregels zijn.
Dan maar wél terugrijden voor een snoer, óf betalen.
Zo'n winkel moet toch gewoon een grens trekken? Vandaag figuur A een kabel, morgen figuur B een handleiding, overmorgen figuur C met een kras op het object.
Ik snap het wel, geloof ik.

Erik de Perik
7 november 2018, 19:22
Aan de ene kant snap ik Bax, maar om nu 260 eur te vragen voor een netsnoer dat ze zelf voor 8,95 verkopen is nogal overdreven.

Fusion
7 november 2018, 19:29
Tering wat zijn jullie dom. Die netsnoeren zijn speciaal ingesteld voor Djent. Da's een moeilijk en kostbaar proces.

D3nnis
7 november 2018, 20:02
Aan de ene kant snap ik Bax, maar om nu 260 eur te vragen voor een netsnoer dat ze zelf voor 8,95 verkopen is nogal overdreven.

Is ook overdreven.
Maar ik bedenk maar dat ze niet €260,- vragen voor het snoertje, maar voor het niet compleet inleveren.
Je hebt de keuze om terug te rijden voor het snoertje.
Of je koopt een snoertje en stopt die in de doos en levert dan in.

Je kunt ook een gitaar inleveren waar je de slagplaat af gerukt hebt. Mogen ze dan ook maar €10,- inhouden....ik kan me het trekken van 1 lijn goed voorstellen, het moet geen maatwerk worden.

Fusion kan weleens gelijk hebben over djent snoeren. Als die kabels niet goed getuned zijn klinkt de bas flubberig.

LRS
8 november 2018, 08:20
Ja, ik bedoelde gewoon een 220v netsnoer, daarvan heeft iedereen er wel 1 of meerdere liggen, misschien zelfs ongebruikt. Dus om daar dan zo`n klap geld voor te vragen?! Als het ging om de voedingadapter dan was ik wel teruggereden, maar niet voor zo`n 220v stekker..



Waar ik me behoorlijk aan stoorde, is jouw houding als klant. Jij was toch degene die een foutje maakte (product incompleet retourneren)? Dat kan gebeuren. Maar los het dan gewoon even op en hang niet de bullebak uit. Dat “gastje” zat nl. niet fout, maar jij. Hij was gewoon te beleefd en te goed getraind om met stennismakers aan de balie om te gaan. De moraal van het winkel-verhaal is dat het niet uitmaakt hoe zeer je als winkel in je recht staat, je verliest het altijd van klanten met een bepaalde houding. Ook al los je het voor ze op, wordt het gekleurde verhaal alsnog op internet gegooid. 👍🏼

Fusion
8 november 2018, 08:45
Fusion kan weleens gelijk hebben over djent snoeren. Als die kabels niet goed getuned zijn klinkt de bas flubberig.Hèhè anders krijg ik weer dat geroep in de woestijn gevoel en moet ik anderen erop wijzen dat zij dom zijn en ik gelijk heb. Eindelijk iemand die t snapt. Je bent t met me eens en dús heb je gelijk. En je uitleg is prima, je snapt t écht.

Fusion
8 november 2018, 08:47
Waar ik me behoorlijk aan stoorde, is jouw houding als klant. Jij was toch degene die een foutje maakte (product incompleet retourneren)? Dat kan gebeuren. Maar los het dan gewoon even op en hang niet de bullebak uit. Dat “gastje” zat nl. niet fout, maar jij. Hij was gewoon te beleefd en te goed getraind om met stennismakers aan de balie om te gaan. De moraal van het winkel-verhaal is dat het niet uitmaakt hoe zeer je als winkel in je recht staat, je verliest het altijd van klanten met een bepaalde houding. Ook al los je het voor ze op, wordt het gekleurde verhaal alsnog op internet gegooid. 👍🏼
Dit. Tien tekend

AoDf
8 november 2018, 09:45
Waar ik me behoorlijk aan stoorde, is jouw houding als klant. Jij was toch degene die een foutje maakte (product incompleet retourneren)? Dat kan gebeuren. Maar los het dan gewoon even op en hang niet de bullebak uit. Dat “gastje” zat nl. niet fout, maar jij. Hij was gewoon te beleefd en te goed getraind om met stennismakers aan de balie om te gaan. De moraal van het winkel-verhaal is dat het niet uitmaakt hoe zeer je als winkel in je recht staat, je verliest het altijd van klanten met een bepaalde houding. Ook al los je het voor ze op, wordt het gekleurde verhaal alsnog op internet gegooid. ����

Eens, ik had ter plekke een netsnoer gekocht en het zaakje compleet retour gegeven. Is toch wel het minste wat Bax mag verwachten.

Remork1970
8 november 2018, 10:09
Fusion kan weleens gelijk hebben over djent snoeren. Als die kabels niet goed getuned zijn klinkt de bas flubberig.

Juist, en ze hebben dan ook geen warm geluid meer, hebben minder zwart tussen de noten, een minder hoogoplossend vermogen, en ook geen filigrein hoog meer.

Remork sluiten.

Pepe
8 november 2018, 11:57
Eind September paar dingetjes bestelt waaronder 2 pedaaltjes van TC Electronic.
Die twee pedalen waren niet in voorraad, kon 2 a 3 weken duren.
3 weken gaan voorbij, niks.
Ik mail, heren... u moet nog wat opsturen!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... week 44....
Week 44 gaat voorbij, niks.
Ik mail, heren... 44 is voorbij!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... begin januari...

Ik mail TC Electronic over hoe & wat. TC Electronic zegt, nee, we hebben geen problemen behalve op 1 item na dat inderdaad vertraging heeft, dat moet eind november overal weer in de winkel liggen.

Ik mail Bax, TC ELectronic heeft geen problemen hoor en Duitsland kan alles gewoon leveren, jullie moeten niet de kaas niet door Thomann van het brood laten eten! Wees pro actief!

Kijken of ze daar nog op reageren.

The Lo Lands
8 november 2018, 16:51
Eind September paar dingetjes bestelt waaronder 2 pedaaltjes van TC Electronic.
Die twee pedalen waren niet in voorraad, kon 2 a 3 weken duren.
3 weken gaan voorbij, niks.
Ik mail, heren... u moet nog wat opsturen!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... week 44....
Week 44 gaat voorbij, niks.
Ik mail, heren... 44 is voorbij!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... begin januari...

Ik mail TC Electronic over hoe & wat. TC Electronic zegt, nee, we hebben geen problemen behalve op 1 item na dat inderdaad vertraging heeft, dat moet eind november overal weer in de winkel liggen.

Ik mail Bax, TC ELectronic heeft geen problemen hoor en Duitsland kan alles gewoon leveren, jullie moeten niet de kaas niet door Thomann van het brood laten eten! Wees pro actief!

Kijken of ze daar nog op reageren.
Mijn advies zou zijn, bestel alleen wat op de website voorradig is en anders toch bij de buren bestellen. Heel vervelend Pepe maar mijn ervaring met Bax is hierin heel wisselend. Destijds een UA 2-610 preamp gereserveerd en kreeg netjes een schema met de 'onder voorbehoud' levering. Zou in eerste instantie 2-4 weken duren maar ik had het product binnen een week al binnen. Conclusie is denk ik dat zij als dozen schuivers afhankelijk zijn van de leverancier en de afspraken die daarnaast gemaakt zijn. Dit zou kunnen inhouden dat bij een nieuwe levering Bax niet de eerste is die zijn bestelling ontvangt? Sterkte in deze donkere dagen ;-)

Pepe
8 november 2018, 17:01
Ja, Bax heeft geen controle, die hebben gewoon wat lol met mij en ik met hun andersom.
Ik had ook het vinkje 'alles in 1 keer versturen' aangeklikt.
Is niet slim. Betekent paar maanden wachten op iets wat je ook bij de gitaarboer om de hoek kan halen.
Nu zegt men, wij MOGEN niks versturen, dat wil de klant niet! ook al geef ik aan dat de klant daar nu anders over denkt nu Bax zich niet houd aan de 3 weken afspraak.
Het enige wat ik Bax verwijt is dat ze niet communiceren over veranderende levertijden, moet je als klant maar zelf achteraan gaan maar die service (leveren) is toch echt van Bax en niet van mij.

The Lo Lands
8 november 2018, 19:43
Het enige wat ik Bax verwijt is dat ze niet communiceren over veranderende levertijden, moet je als klant maar zelf achteraan gaan maar die service (leveren) is toch echt van Bax en niet van mij.
Dat is inderdaad naar mijn inziens in de loop der jaren dat ze groter en groter wilde worden minder geworden. Daarnaast denk ik ook een onderbezetting op hun helpdesk, dus bellen of mailen duurt allemaal langer. De keuze is nu toch geduld hebben of je bestelling annuleren en elders bestellen.

Brum
11 november 2018, 11:20
Eind September paar dingetjes bestelt waaronder 2 pedaaltjes van TC Electronic.
Die twee pedalen waren niet in voorraad, kon 2 a 3 weken duren.
3 weken gaan voorbij, niks.
Ik mail, heren... u moet nog wat opsturen!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... week 44....
Week 44 gaat voorbij, niks.
Ik mail, heren... 44 is voorbij!
Antwoord, sorry voor het verlate antwoord, het is bijzonder druk... bla bla bla... begin januari...

Ik mail TC Electronic over hoe & wat. TC Electronic zegt, nee, we hebben geen problemen behalve op 1 item na dat inderdaad vertraging heeft, dat moet eind november overal weer in de winkel liggen.

Ik mail Bax, TC ELectronic heeft geen problemen hoor en Duitsland kan alles gewoon leveren, jullie moeten niet de kaas niet door Thomann van het brood laten eten! Wees pro actief!

Kijken of ze daar nog op reageren.

Reken er niet teveel op. Degene die reageert doet alleen wat hem/haar opgedragen wordt. Ik heb een soortgelijk mailverkeer met Bax gehad. Ook als ik de prijzen momenteel zie is Bax de slag echt aan het verliezen van de Duitse dozenschuivers. Bax heeft nu nog een redelijke naam, omdat ze vaak erg scherp waren qua prijzen, maar zijn daarin echt afgehaakt. Vaker niet op voorraad en als het niet op voorraad is lijkt het langer te duren dan bij Thomann en komt het dikwijls duurder terug.

The Lo Lands
29 december 2018, 12:54
Toch even een nieuwe aankoop ervaring delen.

Bax had begin december een actie met 7,5% korting op gitaareffect pedalen! Ik had nog een eenvoudig en compact reverb pedal nodig dus ik heb de Nux Oceanic Reverb aangeschaft. Op dat moment was de prijs 74 euro. Op de dag dat de kortingsactie was afgelopen daalde ook de prijs van dit pedaal naar 69 euro wat een prijsdaling van iets meer dan 7,5% is! Dit kan niet waar zijn dacht ik. Ik Bax gemaild om uitleg maar een reactie bleef uit, ik ze vervolgens benaderd via Facebook, een reactie bleef uit.

Uiteindelijk maar het pedaal retour gezonden wat gelukkig allemaal verder netjes is verlopen. Bij wet is het verboden prijzen te verhogen waneer er een kortingsactie is maar ik weet niet wat de prijs voor de kortingsactie was daar Bax verder ook niet meer heeft gereageerd. Aankoopbedrag inmiddels terug en ik gebruik mijn reverb van mijn versterker weer welke eigelijk ook prima klinkt :-)

D3nnis
29 december 2018, 13:34
Haha...
Ik heb me voorgenomen om als ik iets gekocht heb, ik een jaar niet meer kijk wat het object kost op dat moment. Levert alleen frustratie op.

Erik de Perik
29 december 2018, 16:01
Mijn Epiphone western was tot m'n stomme verbazing tientjes duurder geworden. Groot was m'n teleurstelling dat ik 30 eur te veel heb betaald voor mijn vuilnisemmer.
Ging laatst tanken in NL. 1,44/liter, "daar hoef ik niet meer voor naar Duitsland," dacht ik nog. Maar ik betaalde gisteren 1,31 daar.... Je kunt het niet winnen...!!

The Lo Lands
30 december 2018, 12:26
Jaja :-) Achteraf heeft Bax met deze actie me wel geld bespaard en laten inzien dat ik nog even geen los reverb pedaal (echt) nodig heb :-)

Comfortably Daniel
21 maart 2019, 11:21
Bax...tjah. Soms een moeilijk verhaal met ze.
Poosje geleden 's morgens gebeld naar Rotterdam over voorraad van een Arturia Keylab 61 MKII, welke alleen in Goed stond.
werd me gezegd dat 'ie de volgende ochtend in R'dam kon zijn. Gezegd das goed, doe maar...Hartstikke mooi!
Krijg tegen een uur of 19:00 een mail binnen dat de bestelling geannuleerd is...?
Bel meteen terug naar Rotterdam. Krijg gelukkig nog iemand aan de lijn. Met de mededeling dat ik zelf geannuleerd had.
Vaag...dus ik het verhaal uitgelegd dat de bestelling in R'dam is geplaatst en 't vanuit Goed moest komen...waarop er werd gezegd;"Dat kan helemaal niet zo".
Dus ik was ietwat geirriteerd...maar ok. Ik vroeg of het dan eventueel mogelijk was 'm op te pikken in Goes de volgende ochtend, waarop het antwoord "Daarvoor moet je Goes zelf maar bellen, daar heb ik geen tijd voor!". Dus...:???:
Ik bel Goes, leg het uit...hij zet de bestelling vast en ik kan gewoon langs komen. Krijg ook netjes de bevestigingsmail en meteen via I-deal betaald. Dus ik de volgende dag naar Goes aan de balie. Geef de beste jongen de barcode.
Hij dat ding halen...komt 20 minuten later terug...zucht...
Bax'; "Alsjeblieft, dat wordt dan €489,-".
Kijk 'm aan met vragende ogen..."Ik heb al via i-deal betaald".
Bax;"Hier staat...uh...nog te voldoen, dus je moet nog betalen."
Pak m'n betalingsbevestiging erbij en laat 'm zien.
Bax;"Oh...dat is vreemd...uh..uh...uhhh...en nu?"
Ik; "Dat vraag je aan mij?"
Bax;"Ja...uh...ik kan er ook niks aan doen! Is mijn probleem niet dat je al betaald hebt."
Ik met een wtf gezicht;"Nee, klopt...maar ik ga niet twee keer betalen".
Bax;"Maar dan kan je 'm niet mee nemen."
Ik;"Wat is 't ordernummer in jullie systeem?"
Bax;"Uh...uh...dat is dit nummer...toch?...1234546789".
Ik;"Dat is de bestelling die gisteravond geannuleerd is...van jullie kant. Dit is het nummer wat je nodig hebt."
Bax;"Oh..uh...uh..uh...maar, nou weet ik niet wat ik moet doen."
Ik;"Das dan niet mijn probleem, maar ik heb hier m'n betalingsbevestiging...jij hebt daar de juiste bestelling, je kijkt maar hoe je het recht gerommeld krijgt...ik ga naar huis, met m'n nieuwe speeltje. Tot ziens..."
Bax, met rooie oogjes;"Uh...uh..uh...ja...ok...later..."

Dus...vaag verhaal, beetje lang ook...ghehehe...Die arme jongen half huilend aan de balie...en terecht met z'n ge-je en jou :seriousf:
Maar goed. Niks meer van gehoord verder, dus zal wel goed gekomen zijn :soinnocent:

purplejohn
21 maart 2019, 12:42
Jaja :-) Achteraf heeft Bax met deze actie me wel geld bespaard en laten inzien dat ik nog even geen los reverb pedaal (echt) nodig heb :-)

Dat is dan wel weer netjes van ze. :seriousf: