PDA

View Full Version : bas voor dochter



gitaarvrouwtje
14 juli 2016, 15:31
snel vraagje
dochter die wel gitaar speelt maar geen bas, wil het eens proberen, ze heeft niet veel te besteden, vaak niet handig als je een gitaar of bas wilt kopen maar goed..ik snap haar wel , geen geduld enzo
basgitaristen, dit..doen of niet doen? en anders..tot 100 euro ..wat wel doen?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-bas/m1068284288-basgitaar-lx-100-b-rockwood-by-hohner.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Tabula Rasa
14 juli 2016, 15:34
Ben geen basist. Maar met 60 zal je nooit veel afschrijving hebben. Zou het gewoon doen. Qua gitaren is Hohner prima, het submerk ken ik niet, maar de gok zou ik rustig durven nemen.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

arjanb01
14 juli 2016, 15:37
Je zou ook een basgitaar voor een maandje of wat kunnen huren. Huur gewoon een goeie basgitaar dat werkt inspirerender en motiverender dan op brandhout beginnen.
De website weet ik zo niet, maar heb de link op dit forum ooit voorbij zien komen. Betaal je je niet scheel en je hoeft dan niet meteen te kopen. Ben je er ook snel vanaf als ze niet meer kan of wil leren.

Tabula Rasa
14 juli 2016, 15:41
Je zou ook een basgitaar voor een maandje of wat kunnen huren. Huur gewoon een goeie basgitaar dat werkt inspirerender en motiverender dan op brandhout beginnen.
De website weet ik zo niet, maar heb de link op dit forum ooit voorbij zien komen. Betaal je je niet scheel en je hoeft dan niet meteen te kopen. Ben je er ook snel vanaf als ze niet meer kan of wil leren.
Kauffman ofzo, Alphen aan den Rijn?

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

beruk
14 juli 2016, 18:51
Kauffman ofzo, Alphen aan den Rijn?

Lekker om de hoek voor de dames!
Appingedam-Alphen ad Rijn :rockon:

Erik de Perik
14 juli 2016, 18:57
Voor 100 EUR koop je een fatsoenlijk spelende en klinkende nieuwe bas met 3 jaar garantie, aan de voordeur geleverd.

https://www.musicstore.de/INTERSHOP/web/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse

Joost de Ruig
14 juli 2016, 19:11
Kauffman ofzo, Alphen aan den Rijn?

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!


Waarschijnlijk bedoel je www.rentocaster.nl

Joost de Ruig
14 juli 2016, 19:14
De MP-bas voor €60,- lijkt mij trouwens helemaal niet zo'n verkeerde optie.

Plant
14 juli 2016, 19:42
De MP-bas voor €60,- lijkt mij trouwens helemaal niet zo'n verkeerde optie.

Mij ook niet. Ik ben ook gitarist die er een beetje bij is gaan bassen en heb een 2dehands instappertje van Yamaha, altijd "bang for the buck". Wel wat duurder, maar ik had iets meer te besteden.

Een van de eerste dingen waarmee ik in aanraking kwam, is dat er meteen een vers setje snaren op moest... en dat kost wel wat meer dan een setje snaren voor gitaar. Dan loopt het bedrag totaal al snel op.

Moet er nog een versterkertje bij? Ik kocht 2dehands deze:

http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/7/6/7/7/767785/pics/_c511989_image_0.jpg

en heb 'm nog steeds. Leuk klein dingetje, best degelijk gebouwd. Werd kennelijk ook geleverd als onderdeel van een starterpakket. Daarom worden ze nog wel eens voor een zacht prijsje aangeboden, de bas blijft men gebruiken i.c.m.een zwaardere versterker voor in een bandje. Want daar is ie niet voor geschikt met z'n krappe 10 Watt, maar voor gewoon thuis in de (woon)kamer is het een prima ampje.

arjanb01
14 juli 2016, 19:53
Waarschijnlijk bedoel je www.rentocaster.nl

Die ja. Kan je huren en als haar dochter het niks vindt, heeft ze de bas ook niet thuis staan te verstoffen.

Han S
14 juli 2016, 21:24
Ja, een goedkope bas, maar zoals gezegd kost een set goede snaren ook een aardig bedrag en zonder versterker maakt een bas geen geluid.

Erik de Perik
14 juli 2016, 22:30
Die ja. Kan je huren en als haar dochter het niks vindt, heeft ze de bas ook niet thuis staan te verstoffen.

Wellicht kijk ik er overheen, maar volgens mij hebben zij helemaal geen bassen in de verhuur.


Als je een nieuwe bas koopt, zitten er goede snaren op en mag je 30 dagen nadenken over je aankoop.

RUIS
14 juli 2016, 23:36
Die op mp ziet er prima uit (als hij technisch in orde is). Als de snaren een beetje dood zijn zou ik ze gewoon schoonmaken. Een paar minuten in een bakje met spiritus doen, afspoelen onder de kraan en afdrogen. Dan zijn ze lang genoeg bruikbaar om te ontdekken of je wilt blijven bassen of het instrument voor hetzelfde bedrag weer verkoopt.

gitaarvrouwtje
15 juli 2016, 07:00
ze heeft hem gekocht. mocht er iets niet okee zijn met snaren dan krijgt ze die van mij
versterkertje kan ik ws lenen
als ze t erg leuk vind komt er wel een versterkertje bij dit jaar :p

Joost de Ruig
15 juli 2016, 07:43
HNBD dus!
Hoop dat ze er veel plezier van heeft.

Plant
15 juli 2016, 08:58
Mooi! :) Nou flink eelt kweken, ik weet nog goed hoe doe blaren al snel op m'n vingers stonden.

Brad
15 juli 2016, 12:42
Dat is het voordeel van een bass simulator gebruiken

Lexvandoef
15 juli 2016, 14:23
Nee dat is het nadeel want je leert dan geen bas bespelen.

En leuk gitaarvrouwtje! Meer instrumenten voor de kinderen is nooit vervelend :).

Tabula Rasa
15 juli 2016, 15:04
Tsja, meiden van 14, geen of weinig geld. Nu een Bas willen spelen, over 3 maanden saxofoon over 6 maanden vangt die weer stof, want dan moeten ze naar de nieuwe pony, waar de sax voor ingeruild is. Pony vertrekt na een jaar want er is een scooter etc.....

Maar stel dat de bass blijft. Ze vind het echt leuk en het blijkt best een redelijk exemplaar....

Grote kans is dan dat de tuners het zwakke punt zullen zijn. Bij gitaren is dat binnen dit segment in 95% van de gevallen het geval....

Stuur dan ff een pm. Ik heb een aantal dozen vol met "gitaarhandel" (en er zit wat bassspul tussen) en een gruwelijke intense schurfthekel aan marktplaats.

Aan een jonge muzikante, met beperkt budget wil ik best een gloednieuw setje Gotoh tuners doneren.

Dus als het een blijvertje is, en de tuners zijn een zwak punt > pm.

(Gewoon omdat ik muziek voor kids extreem belangrijk vind en niet altijd de botte hondelul ben).

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

Joost de Ruig
15 juli 2016, 15:16
T.r. +1 :)

gitaarvrouwtje
16 juli 2016, 13:57
Tsja, meiden van 14, geen of weinig geld. Nu een Bas willen spelen, over 3 maanden saxofoon over 6 maanden vangt die weer stof, want dan moeten ze naar de nieuwe pony, waar de sax voor ingeruild is. Pony vertrekt na een jaar want er is een scooter etc.....

Maar stel dat de bass blijft. Ze vind het echt leuk en het blijkt best een redelijk exemplaar....

Grote kans is dan dat de tuners het zwakke punt zullen zijn. Bij gitaren is dat binnen dit segment in 95% van de gevallen het geval....

Stuur dan ff een pm. Ik heb een aantal dozen vol met "gitaarhandel" (en er zit wat bassspul tussen) en een gruwelijke intense schurfthekel aan marktplaats.

Aan een jonge muzikante, met beperkt budget wil ik best een gloednieuw setje Gotoh tuners doneren.

Dus als het een blijvertje is, en de tuners zijn een zwak punt > pm.

(Gewoon omdat ik muziek voor kids extreem belangrijk vind en niet altijd de botte hondelul ben).

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
tof!! ik onthoud het zeker, je hebt zeker gelijk, precies de reden dat ik niet meteen naar rikkers ben gereden om daar een bas te kopen :p met de gitaar is ze best redelijk volhardend, ze is vol van bas want wild van Muse en van Muse basspartijen. ze is gisteren met het rode basje thuisgekomen , samen met paps opgehaald
keurige snaren erop, leuk basje voor zover deze niet kenner het kan zien, en ik heb al leuke dingen uit haar kamer horen komen,
we wachten het effe af maar ik onthoud graag je gulle aanbod zonder daar meteen misbruik van te willen maken
thanks!

Tabula Rasa
16 juli 2016, 16:07
Super. Ik hoor het wel van je.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Plant
16 juli 2016, 17:14
... ze is vol van bas want wild van Muse en van Muse basspartijen... en ik heb al leuke dingen uit haar kamer horen komen

We hebben een beeld :) (vanaf 0:37 :eek: ):


https://www.youtube.com/watch?v=QjbN2U3QhNk

Erik de Perik
16 juli 2016, 17:20
Nie furkeert zeg....!!

MikeD
17 juli 2016, 14:49
WTF... die meid kicks ass.... lijkt me de investering in dat basje wel waard...

Erik de Perik
17 juli 2016, 18:03
WTF... die meid kicks ass.... lijkt me de investering in dat basje wel waard...

Andere bas en andere meid hè ;)

MikeD
17 juli 2016, 18:47
weer niet goed opgelet, Mikey... foei....

gitaarvrouwtje
18 juli 2016, 15:47
hahahahaha nhja mijn meid heeft knalblauwe haren
en die baspartij is nog wel hoog gegrepen , maar ik hoor haar wel , zij het voorzichtig , hele leuke dingen doen die een stuk eenvoudiger zijn maar leuk genoeg om als beginner plezier mee te hebben

MikeD
18 juli 2016, 18:20
FOTO..van die knalblauwe haren EN DIE BAS DUS.....

Erik de Perik
18 juli 2016, 18:51
hahahahaha nhja mijn meid heeft knalblauwe haren
en die baspartij is nog wel hoog gegrepen , maar ik hoor haar wel , zij het voorzichtig , hele leuke dingen doen die een stuk eenvoudiger zijn maar leuk genoeg om als beginner plezier mee te hebben

De mijne heeft tegenwoordig groene haren. Ik vond donkerpaars toch beter staan. Kan leuk drummen en zingen, maar doet er niets mee. Ze gaat liever downhill fietsen met d'r vriendje. :P

Tupelo
18 juli 2016, 20:12
Om dan maar op redelijk volwassen amps over te schakelen...
Herinner mezelf dat ik de Behringer Ultrabas niet eens zo een verschrikkelijke basversterker vond.
Is vloeken in de kerk natuurlijk, maar toch.
Eveneens betaalbaar (tenminste, vanaf betaalbaar verkrijgbaar), en mijns inziens de moeite waard, zijn Ashdown combo's.
Hoor je niets over als gitarist, maar voor bassisten best fijne instappers.
Ennuh... Muse bas grooved als een malle, drums ook.

Joost de Ruig
18 juli 2016, 20:23
Tien jaar over erg fijne Ashdown 2x12 combo gespeeld......veelzijdige allrounder met ubercoole VU-meter :)

Erik de Perik
18 juli 2016, 20:30
weer niet goed opgelet, Mikey... foei....

Je bent niet meer alleen Mike ;)


Om dan maar op redelijk volwassen amps over te schakelen...
Herinner mezelf dat ik de Behringer Ultrabas niet eens zo een verschrikkelijke basversterker vond.
Is vloeken in de kerk natuurlijk, maar toch.
Eveneens betaalbaar (tenminste, vanaf betaalbaar verkrijgbaar), en mijns inziens de moeite waard, zijn Ashdown combo's.
Hoor je niets over als gitarist, maar voor bassisten best fijne instappers.
Ennuh... Muse bas grooved als een malle, drums ook.

Zo'n Behringer basmap koop je al voor 100 EUR zag ik laatst.

willy
23 juli 2016, 01:35
Ik treed soms op met een bugera bas versterker top ( nuke) gekocht voor 150€ nieuw met daaronder zelfgebouwde speakercabs ( niet alleen voor de prijs, gewoon leuk om te doen ) en heb tot nu toe alleen maar complimenten over mijn geluid gehad.
Gewoon goed orienteren en nadenken..
Tof aanbod Tabula !

willy
23 juli 2016, 01:39
Belangrijker dan versterker en geluid is bij beginnen met bassen m.i. de afstelling van de bas.
Heb er al zo veel in handen gehad die zo absoluut slecht afgesteld waren ...
Even de moeite nemen e.e.a. goed af te stellen geeft je zo veel.meer speelplezier.

gitaarvrouwtje
23 juli 2016, 12:39
De mijne heeft tegenwoordig groene haren. Ik vond donkerpaars toch beter staan. Kan leuk drummen en zingen, maar doet er niets mee. Ze gaat liever downhill fietsen met d'r vriendje. :P
ah ja donkerpaars hebben we hier ook gehad. :P downhill fietsen mwa..met de pokedex? ik zie alleen nog kids met telefoons in de lucht de laatste tijd haha