PDA

View Full Version : Subtiel reverb pedaal



Brad
13 juli 2016, 22:22
https://www.youtube.com/watch?v=kWtSHzm3qJY

miyaru
21 juli 2016, 16:47
Fijne reverb, totaal niet vergelijkbaar met mijn Nano Holy Grail van EHX........ die is niet zo subtiel, maar op een andere manier fijn!

Robin.

Tabula Rasa
21 juli 2016, 17:23
Holy Grail nano niet subtiel? Vind deze ook niet echt subtiel, maar wel heel erg lekker.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

fred dons
22 juli 2016, 09:08
ik heb deze naast mijn Strymon Big Sky (achteraf had ik aan de neunaber genoeg gehad, hij is ook een stuk goedkoper) hij gaat van ambient naar subtiel en ik vind hem wat minder "in your face" zeker met overstuurd geluid
https://youtu.be/cW85_Q1sSjk

MarkS
22 juli 2016, 10:56
Voor mij veel te subtiel. Ik gebruik reverb alleen voor drippin' fuckin' wet surf. En ondanks de naam en graphic op dit ding lijkt het geluid in mijn oren niet eens in de verste verte op een spring. Voor dat geld of minder zou ik qua generieke reverb dan eerder voor een Digitech Hardwire RV7 gaan. Maar gezien de diverse lovende reviews zal ik het flink mis hebben.

miyaru
22 juli 2016, 11:33
@Tabula Rasa:

De Holy Grail is niet lomp of zo, maar deze Boing is wat meer zijde achtig of zo, wat minder prominent lijkt het wel....... Ik ben overigens heel blij met mijn Holy Grail, en die gaat echt niet weg!

Ik moet wel zeggen dat ik de Boing ook heel blits vind!

Robin.

FruscianteFan
22 juli 2016, 14:48
@Brad: zelf ook nog een mening over dit pedaal, of een reden om dit topic aan te maken?

miyaru
22 juli 2016, 17:40
Ach, ik denk dat Brad het gewoon even wilde delen met ons allen.......

Robin.

Tabula Rasa
22 juli 2016, 18:09
Ach, ik denk dat Brad het gewoon even wilde delen met ons allen.......

Robin.
Fantastisch toch?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
22 juli 2016, 18:10
Gebruiken jullie live reverb? En dan niet als je in een surf band speelt ☺

Tabula Rasa
22 juli 2016, 18:24
De enige keer dat ik in een grote zaal speel is op het werk, in de loods, voordat iedereen binnen is om een versterker op oorlogssterkte te testen. En dan gebruik ik geen reverb. Galmt al genoeg.

Ook ontdekt dat een 15 Watt trainwreck echt heel, heel, heel erg hard gaat. 😂


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Erik de Perik
22 juli 2016, 18:45
Ik gebruik praktisch nooit reverb en zeker niet live. Vroeger wel, maar toen deed ik wel meer rare dingen ;)

miyaru
22 juli 2016, 19:26
Ik speel voornamelijk thuis, maar altijd met reverb....... meestal als ik op een podium sta speel ik bas.

Maar ik denk als ik gitaar op het podium zou spelen, ik zeker reverb zou gebruiken.

Robin.

miyaru
22 juli 2016, 19:27
@Tabula Rasa: ik bedoelde het positief hoor, over het delen met ons allen!

Robin.

D3nnis
22 juli 2016, 20:15
Maar ik denk als ik gitaar op het podium zou spelen, ik zeker reverb zou gebruiken


Hmm, echt?

Ik heb live nog nooit reverb gebruikt eigenlijk. Lijkt me snel te veel worden. Toch eens proberen.

dml
22 juli 2016, 21:01
Hij klinkt wel digitaal.

Of was dat te makkelijk?

miyaru
22 juli 2016, 21:16
@D3nnis: niet veel, maar zonder vind ik zo kaal........daarintegen ben ik iet zo'n delay man, heb een Memory Boy, maar gebruik die weinig, soms met een solo stukje of zo.

Robin.

Erik de Perik
22 juli 2016, 21:36
Wat er gebeurt wanneer je galm gebruikt is, dat jouw versterker als het ware naar achteren schuift. Ik gebruik het wel eens met repetities als er klachten komen over de harde gitaar. IK speel niet hard, maar heb een heel direct geluid en da's met de huidige 'verzachtende omstandigheden' als Line6, Zoom, etc. niet meer zo populair.

miyaru
22 juli 2016, 21:43
Mijn binnenhuisversterker - een Fender SF Champ uit '73 is ook heel direct....vandaar de reverb.

Op hoge volumes is galm wellicht niet zo'n succes, vandaar het spaarzaam. Maar nogmaals, ik sta niet vaak met een gitaar op het podium.

Robin.

miyaru
22 juli 2016, 21:48
@Erik: ik ben ook geen fan van Zoom en Line6 achtige dingen. Buizenbakjes, het liefst oud vind ik mooi. Ook de nieuwe 57 champ die er aan komt lijkt me heel mooi, als het echt klinkt zoals je er van verwacht voor ruim € 1200,=

Robin.