PDA

View Full Version : Beste Buizenshop?



NRJay
12 juli 2016, 16:17
Nu ik ook een buizenversterker heb, moet ik deze natuurlijk goed onderhouden.
Dus waar halen jullie momenteel jullie buizen vandaan?

Zijn er shops die ze op voorraad hebben, of die eventueel zelfs openstaan om ze te testen?
Of is het allemaal online geworden? En zo ja, wie levert dan de beste met de laagste verzendkosten?

svdijk
12 juli 2016, 16:54
www.tonefactory.nl
www.drtube.nl
www.tubeampdoctor.de



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

svdijk
12 juli 2016, 16:55
Shops met voorraad zijn oa guitarking in Boekel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
12 juli 2016, 18:52
Goede ervaringen met Guitarking. Twee versterkers gekocht en daar dagen zitten testen, ongedwongen en goed geholpen door Daan die toevallig net weg is daar, maar dat terzijde.
Qua prijzen hanteren ze gewoon webshopprijzen, iig toen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hendriks
12 juli 2016, 18:58
Buizen koop ik online , nooit problemen mee gehad. Dr.Tube , Tonefactory , etc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nico verduin
12 juli 2016, 18:59
Goede ervaringen met Guitarking. Twee versterkers gekocht en daar dagen zitten testen, ongedwongen en goed geholpen door Daan die toevallig net weg is daar, maar dat terzijde.
Qua prijzen hanteren ze gewoon webshopprijzen, iig toen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkIk neem aan dat ie bedoeld of ie buizen kan laten testen. Er zijn hier een aantal die een buizentester hebben. Goede testers (o.a. AVO MK serie) en emissietesters. Die laatste zijn leuk maar meten of veel te lage spanningen. Er zijn er ook een aantal die de uTracer (zie: http://www.dos4ever.com/uTracer3/uTracer3_pag0.html) hebben gebouwd. Van de shops weet ik dat tonefactory een goede tester/curve tracer hebben. Of ze ook buizen voor klanten willen testen? Daar zal ongetwijfeld een prijskaartje aanhangen als ze het al willen doen. Ik en met mij enkele anderen pakken dit mee bij een onderhoudsbeurt of reparatie.
De meest gangbare types zullen ongetwijfeld op voorraad liggen.

Joost de Ruig
12 juli 2016, 19:02
Ik koop ze ook online, gewoon bij Bax of Thomann, net waar er een aanbieding is. Wel paired setjes.

pasqual
12 juli 2016, 22:47
Ik koop al jaren bij www.tonefactory.nl
Goeie service en nog geen een buisje verkeerd of defect geleverd.

NRJay
13 juli 2016, 12:54
Ik neem aan dat ie bedoeld of ie buizen kan laten testen.

Ik bedoelde eerder of ik in de winkel zelf de buizen kan testen in mijn versterker, zodat ik het verschil kan horen en mijn smaak kan kiezen.

nico verduin
13 juli 2016, 13:40
Ik bedoelde eerder of ik in de winkel zelf de buizen kan testen in mijn versterker, zodat ik het verschil kan horen en mijn smaak kan kiezen.
Ik denk dat je dat nog wel gaat tegenvallen. Ik heb het indertijd nog wel eens gedaan voor enkele klanten op een zaterdag middag. Klant neemt zijn gitaar mee en spelen met een hele bak verschillende soorten preamps en eindbuizen (inclusief herbiassen). Maar dat deed ik alleen voor de wat betere klanten. Er gaat een hoop tijd in zitten en daar hangt dan een prijskaartje aan.

NRJay
13 juli 2016, 16:17
Bedankt iedereen, ik ga bij tonefactory een selectie aan buisjes bestellen, zo kan ik een beetje experimenteren. Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn.

hs0504
13 juli 2016, 16:30
Jukebox revival is ook een fijne winkel/webshop. Goed assortiment en niet duur. Ben er al jaren tevreden klant.

Tabula Rasa
13 juli 2016, 16:39
Jukebox revival is ook een fijne winkel/webshop. Goed assortiment en niet duur. Ben er al jaren tevreden klant.
Heb ik ook heel veel goede ervaringen mee. Ze hebben echt heel veel.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

NRJay
13 juli 2016, 17:54
Jukebox revival is ook een fijne winkel/webshop. Goed assortiment en niet duur. Ben er al jaren tevreden klant.

Wow thanks, zij hebben alles wat ik wilde bestellen, maar dan goedkoper, en de verzending via kiala is ook zeer interessant! Net op tijd eigenlijk, want wou bijna bestellen bij tonefactory :seriousf:

Bernardduur
13 juli 2016, 21:40
Niemand bij TubeTown? Hele goede ervaringen hier! Ik bestel er bijna wekelijks en het is (meestal) de volgende dag al in huis. Erg snelle service en goede producten.

cluseau
13 juli 2016, 22:53
Alleen maar tubetown :)

Goede ervaringen mee tot nu toe. Moet er wel bij vertellen dat ik iets andere aantallen bestel maar dat mag niet uitmaken. Correct verpakt en meestal met een paar dagen in huis. Er zijn nederlandse bedrijven waar ik langer op moet wachten.

NRJay
20 juli 2016, 11:16
Gisteren na mn werk het pakketje van Jukebox Revival afgehaald via kiala, geweldige service toch.
Een kwartet matched JJ EL84 buizen. Serieus verschil tov de standaard chinese meuk! :mmmm: Een stuk meer dynamiek en twang!

En voor de preamp buizen heb ik gekozen voor 4 Tung-Sol 12ax7's. Heb veel reviews gelezen dat deze de beste nieuw geproduceerde preamp buizen zouden zijn. Vergelijken kan ik niet, maar ik vind ze zeer goed!
Tov de standaard, een sprankelendere en levendigere toon die mooier cruncht en tegelijk wat strakker en helderder is. Perfect wat ik zocht.

Als rectifier een Tung-Sol 5ar4 gekocht, en hoewel hij perfect werkt, vond ik de Sovtek die er in zat toch beter aanvoelen. De Tung-Sol laat men amp wat meer verzadigd klinken, en dat klinkt zeer lekker op mn bridge pickup!, maar te zompig op de neck. De Sovtek klonk meer open op de neck, en die gebruik ik het meeste. Puur kwestie van smaak dus. Is dit nu wat ze sag noemen?

Al bij al zeer tevreden van de service! Heel uitgebreide keuze, en de goedkoopste in prijs en verzending.

nico verduin
20 juli 2016, 21:35
En voor de preamp buizen heb ik gekozen voor 4 Tung-Sol 12ax7's. Heb veel reviews gelezen dat deze de beste nieuw geproduceerde preamp buizen zouden zijn. Vergelijken kan ik niet, maar ik vind ze zeer goed!
Soms kunnen de slechtste buizen nog het beste klinken. Maar als je tevreden bent is dat meest belangrijk

big dooley
20 juli 2016, 23:25
En voor de preamp buizen heb ik gekozen voor 4 Tung-Sol 12ax7's. Heb veel reviews gelezen dat deze de beste nieuw geproduceerde preamp buizen zouden zijn.

is allemaal zo persoonlijk... ik vond de tungsols alleen maar goed klinken toen ik met m'n klompen erop ging staan...

ze zijn ook niet geschikt voor cathode followers en al helemaal niet in de JVM... op het desbetreffende forum had daar iemand eens contact opgenomen met new sensor en daar vertelden ze doodleuk dat ze deze buis niet voor cathode followers of fasedraaiers adviseren in verband met de lage tolerantie voor Uk/f... wat trouwens ook geld voor andere merken/modellen uit hun gamma... dacht dat de sovtek lps een uitzondering was, maar dat weet ik niet meer zeker

Eko
22 juli 2016, 20:01
Preamp buizen kun je zelf naar hartenlust uitproberen. Eindbuizen moeten veelal ingeregeld worden ( Biassen ) . Als je niet weet wat je doet , blijf dan overal af! Er zitten delen in de amp waar ,ook als hij uit uitstaat , nog voldoende stroom op staat om je tegen de vlakte te werken.
Een goede ampshop / reparateur luistert ook naar je wensen. Warmer of kouder afstellen scheelt heel veel. Ook de keuze van preamp buizen maakt vel uit , maar niet evenveel op elke positie. Hele dure NOS buisjes op sommige posities is leuk voor de praatjes , maar helpen niet veel. Veelal is de eerste positie belangrijk voor de toon. Een goed advies is dus geld waard.