PDA

View Full Version : Strat met iets bredere hals ??



motorhan
12 juli 2016, 10:23
Ik vroeg me af of er een strat bestaat met een iets bredere hals. In sommige gevallen vind ik de breedte van mijn Western D18 net iets makkelijker.
En in andere gevallen vind ik de hals van de Strat E.C. wel weer fijn. Ik zat te denken aan een compromis.

Of bestaan er andere iets bredere halzen. een mogelijkheid is wellicht er 1 door iemand laten maken maar als het wiel al is uitgevonden is dat wellicht handiger en sneller.

Bedankt voor een reactie.

arjanb01
12 juli 2016, 10:38
Dan zit je aan custom bouw vast. Stuur Erik Smid of vd Haar eens een mailtje met je wensen.

fred dons
12 juli 2016, 11:17
http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/Superwide_WarmothPro.aspx

standaard neckpocket maar de neck is buiten de pocket wijder

vulvasonic
12 juli 2016, 11:57
http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/Superwide_WarmothPro.aspx

standaard neckpocket maar de neck is buiten de pocket wijder
Wow, die optie had ik nog nooit eerder gezien bij Warmoth. Geweldig! Het kost een paar centen, maar daarvoor kun je ook werkelijk alles laten maken wat je maar wilt.

Trouwens, ik heb een legergroene telecaster (esquire) met een extra brede en behoorlijk dikke hals (en daar weet jij alles van, Fred :D ) en dat is echt heeeeeeeeel lekker!!! :)

Brad
12 juli 2016, 14:17
Zijn die halzen van die Ibanez strats niet breed genoeg ? Veel van die modellen hebben toch een wat bredere hals om de sologitarist het opdrukken makkelijker te maken

Al zijn dat meestal strats die niet de klassieke look hebben

Ik heb het dan eigenlijk over die Jem modellen , Steve Vai heeft grote handen

vulvasonic
12 juli 2016, 14:51
En hij heeft een roze poedel.

Maar kom, een JEM, of een RG, dat zijn toch andere plakjes cake dan een stratocaster. En trouwens.... met de breedte van die Ibanez halsjes valt het sowieso nogal mee. Ik heb er op genoeg exemplaren (ik heb er zelfs een gehad) gespeeld, maar als er sprake is van een bredere hals, wat heel wel mogelijk is, dan is dat een marginaal verschil die mij iig niet als zodanig is opgevallen. Wel dat de meeste van die krengen zo plat zijn als een dubbeltje. Je moet er van houden.

Overigens zit het met de wat duurdere Ibanezjes wel goed voor wat betreft de afwerking.

fred dons
12 juli 2016, 14:52
valt mee hoor, ze voelen vooral breed aan omdat er ze nogal plat zijn. PRS wide fat en wide thin zijn behoorlijk breed maar je kunt verder behoorlijk spelen met de dikte en breedte van de neck (ik hou zelf nogal van dikke nekken met een smalle topkam waardoor ik net wat dikker nekken kan bespelen dan met een "standaard" breedte, maar je zou dit ook andersom kunnen benaderen; een wat plattere neck nemen die daardoor wat "breder" voelt

Tabula Rasa
12 juli 2016, 14:54
Alles i.s bij de brug en de topkam grofweg even breed. Fred had de enige juiste oplossing al gepost. Ibanez gaat echt niet het verschil maken en is iets totaal anders dan een strat, dus als ts een strat zoekt....

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

motorhan
12 juli 2016, 16:54
Hallo Fred,
Dat is een mooie oplossing. Ik vraag me alleen af hoe zou het passen op mijn EC strat ik bedoel dus de passing van de hals op de body.

en Tabula Rasa, ik zoek niet perse een strat die heb ik nu eenmaal en vind dat best een fijne gitaar maar een Tele mag ook hoor als deze al is voorzien van een iets bredere hals.

Ik heb geen idee maar ik verwacht dat als iemand een hals op maat maakt dat het niet veel goedkoper of sneller zal zijn. maar dat is nu even koffiedik kijken.

Mocht iemand er 1 te koop weten sta ik er ook voor open.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe

Tabula Rasa
12 juli 2016, 16:58
Warmoth moet gewoon passen op een strat. De hals is achter de pocket breder en bij de toets, dus hij past in een gewone neckpocket. Geniaal idee.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

motorhan
12 juli 2016, 19:35
Warmoth moet gewoon passen op een strat. De hals is achter de pocket breder en bij de toets, dus hij past in een gewone neckpocket. Geniaal idee.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

Ik ga ze een mailtje sturen want op de site wordt ik niet veel wijzer over de prijs en levertijd. als ik 1 7/8 aan klik en voorkeur welk hout en aantal frets, dan komt er niks Ik heb natuurlijk wel de afbeeldingen gezien.

motorhan
12 juli 2016, 21:45
Hallo.
Ik kreeg een reactie met een link. Maar daar kan ik niet een hals met de gewenste breedte vinden. er staan wel een aantal opties waar ik ook zo geen antwoord op weet. http://www.warmoth.com/pages/CustomNeck.aspx

En ik heb ook geen idee welke radius de EC heeft of welke frets dikte hoogte.

Mijn Engels gaat niet veel verder dan Yes en No . Ja daar had ik vroeger wat meer aan moeten doen.

Ik denk dat ik voorlopig zou kiezen voor een vergelijkbare houtsoort ook om hem zo veel mogelijk optisch origineel te laten lijken.

Is er een Nederlandse vertegenwoordiger van deze halzen.

vulvasonic
12 juli 2016, 23:21
Nee. Er zijn wel enkele forumleden die veel ervaring hebben met de spullen van Warmoth. Misschien kunnen zij iets voor je betekenen, mits ze dit lezen uiteraard.

fred dons
13 juli 2016, 10:11
ik heb het formulier voor je ingevuld, Eric Clapton Profile, 9,5 radius , maple neck, topkam geinstalleerd en tuner holes voor gotoh
Tuners
USD 262 Dollar exclusief verzenden en exclusief invoerrechten + btw. meestal zit de Turnaround time voor warmoth tussen de 3 en 4 weken voor een volledige custom made neck

http://www.warmoth.com/Pages/CustomNeck.aspx?style=77&type=1

fred dons
13 juli 2016, 10:16
of deze
deze is al klaar en kost USD 185, heeft 59 roundback wat een dikke nek is maar met geduld en schuurpapier schuur je daar een Clapton Profile in

http://www.warmoth.com/Showcase/ShowcaseNeck.aspx?Body=1&Path=Spotlight&nutWidth=85&i=SN18558#.V4X4IMtf2Uk

motorhan
13 juli 2016, 20:58
ik heb het formulier voor je ingevuld, Eric Clapton Profile, 9,5 radius , maple neck, topkam geinstalleerd en tuner holes voor gotoh dan moet ik nog weten de dikte/maat frets zoals ik nu heb.
Tuners
USD 262 Dollar exclusief verzenden en exclusief invoerrechten + btw. meestal zit de Turnaround time voor warmoth tussen de 3 en 4 weken voor een volledige custom made neck

http://www.warmoth.com/Pages/CustomNeck.aspx?style=77&type=1

Hallo Fred,

Bedankt voor de moeite maar als ik op de link klik zijn de ingevulde velden leeg. behalve de breedte.

Kun je een voorbeeld van het formulier ingevuld mailen naar: j.tosses@upcmail.nl

fred dons
13 juli 2016, 21:17
is goed, doe ik morgenochtend eventjes dan maak ik wel even een screenprintje en e-mail het aan je

Joost de Ruig
13 juli 2016, 21:31
of deze
deze is al klaar en kost USD 185, heeft 59 roundback wat een dikke nek is maar met geduld en schuurpapier schuur je daar een Clapton Profile in

Hebben die EC-signatures geen V-shape? Lijkt mij nog niet makkelijk om van een vet C-shape naar een V te schuren.

Tabula Rasa
14 juli 2016, 05:49
Hebben die EC-signatures geen V-shape? Lijkt mij nog niet makkelijk om van een vet C-shape naar een V te schuren.
Als je eerst mooie rechte lijnen maakt is het goed te doen. Je moet wel rustig werken want je haalt al snel te veel weg (als je van dunne halzen houdt.)

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

fred dons
14 juli 2016, 09:54
Hebben die EC-signatures geen V-shape? Lijkt mij nog niet makkelijk om van een vet C-shape naar een V te schuren.

de EC heeft een vrij lichte V shape en die zijn vrij gemakkelijk te doen, maar ik shape wel vaker fatback of 59 roundback nekken naar mijn eigen favoriete shape (tis makkelijker om hout weg te halen dan om toe te voegen :D )

Tabula Rasa
14 juli 2016, 10:09
Wat goed werkt voor mij is met de kop op de werkbank klemmen en dan met een scherp mes vanaf de kop naar de heel banen trekken, dus niet schaven, maar slepen .

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!