PDA

View Full Version : weer een gitaar erbij



wietse
26 juli 2003, 12:48
vanmorgen weer een gitaar gescoord op een rommelmarkt ,en wel een heel ongewoon model had ik nog nooit gezien.
namelijk een viool gitaar compleet met koffer voor 100 euro ding is uit de zestiger jaren en volgens de verkoper pools ,uiterlijk perfect behalve achter op de headstock daar is de lak weg.
ding heeft een masief boven blad (is een semiaccoustic) en zelfs een tremelo.
het enigste wat er aan mankeert is de input jack en de toon pot doet niks en de vol pot is alles of niks ,maar dat is geen grote ruzie.
wat ik wel heel vreemd vind is de elementschakelaar is een draaiknop met 4 standen wel wat veel voor een gitaar met maar 2 pickups.
maar toch bij elke stand weer een ander geluid.
was ook nog net te laat ging een hele mooie pearl les paul (pre lawsuit jap) voor m'n neus weg ook voor 100 euro als ik eerder was geweest had ik nog effe gepind daarvoor.( en was er al om 6:00 uur)
maar toch ben ik erg happy met zo'n speciale aanwinst .

Polytheme Pam
26 juli 2003, 12:51
pic?

wietse
26 juli 2003, 12:58
heb geen idee hoe ik die moet plaatsen heb er wel een paar gemaakt dus als iemand ruimte heeft??

Polytheme Pam
26 juli 2003, 12:59
er zijn wat forummers die een site weten waar je dat gratis kan doen geloof ik..... :roll:

wietse
26 juli 2003, 13:14
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/vioolgitaar%20wietse.jpg
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/vioolgitaar%20wietse%202.jpg


het werkt ,niet gelijk in beeld maar er zijn foto's via de link.
is dus me nu toch gelukt om zelf een link te plaatsen nu de rest nog.

Fuhgawz
26 juli 2003, 13:20
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/vioolgitaar%20wietse.jpg
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/vioolgitaar%20wietse%202.jpg


het werkt ,niet gelijk in beeld maar er zijn foto's via de link.
is dus me nu toch gelukt om zelf een link te plaatsen nu de rest nog.
Wow!! Das wel een erg strakke gitaar! Zoiets maakt wel een coole indruk als je ermee op gaat treden ;)

Polytheme Pam
26 juli 2003, 13:30
gaaf... 8-)

Lijkt als 2 druppels water op de Hofner beatlebas van Paul McCartney....

roppie
26 juli 2003, 13:33
mooi ding, wie weet is ie eigenlijk veel meer waard :)

bert k
26 juli 2003, 13:42
Gewelldig! Wat een mooi ding! Na je eerste verhaaltje dacht ik meteen aan d Höfner bas, maar dit ding heeft een heel eigen vorm Meer Italiaans inderdaad. Mooi hoor.
Die vierstandenschakelaar doet me aan een verhaal denken van ouwe gitaren, dat er vaak een stand was waar een condensator werd bijgeschakeld, zodat de gitaar als een basgitaar klonk. Jaren 60....

Carpe Diem
26 juli 2003, 13:44
Jaren 60....

wat moet je ermee :wink:

Carpe Diem
26 juli 2003, 13:45
wel een erg mooie gitaar trouwens. naar welke rommelmarkt ga jij altijd want zoiets kom ik nou nooit tegen

wietse
26 juli 2003, 14:24
wel een erg mooie gitaar trouwens. naar welke rommelmarkt ga jij altijd want zoiets kom ik nou nooit tegen

makkinga moet je er vroeg bij zijn had de laatste keren er erg veel mazzel die man uit boil stond er en die heeft een muziek museum gehad.
is ie mee gestopt omdat er teveel werd ingebroken maar soms heeft ie geld nodig en dan staat ie op de markt.
hij had ook die pearl lp bij zich ik zat net dat ding van mij te bewonderen en toen ging iemand er al met die lp van door.
hij is heel schappelijk met prijzen vorige keer had ik 2 gitaren bij hem voor 60 euro.
denk niet dat ie er weer staat volgende maand hij staat meestal maar 2x per jaar maar je kan ook bij hem thuis kopen in boil.(is alleen nooit thuis te treffen die man)

gerrekat
26 juli 2003, 14:52
seymour Duncan Invader erin en scheuren maar, oh wat zullen ze raar staan te kijken!

wietse
26 juli 2003, 14:57
in een hollowbody??
wat zal dat een feedback geven en trouwens dan moet ik zagen de elementen zijn wat dikker dan een singlecoil ,en iets kleiner dan een soapbar vreemde maat dus, laat hem maar lekker origineel.

Barret Wallace
26 juli 2003, 16:07
damn cool ding man

doet me een beetje denken aan die rare f hole violin shaped van gilbert


anyway veel plezier ermee!

andy
26 juli 2003, 17:22
Wietze, die man waarover je het hebt woont die in Boyl, op de grens van West en Ooststellingwerf????? Moet binnenkort ff naar mijn pa in Oosterwolde, kan ik ff doorrijden om een kijkje te nemen daarzoot.

wietse
26 juli 2003, 18:05
jep kan niet missen staat ook allemaal spul voor het huis te koop ,man is goed van vertrouwen als ie er niet is en je ziet iets staan wat je wel wil hebben dan gooi je gewoon het geld door de brievenbus.
dat staat dan tenminste op een papiertje op de deur hij heeft heus geen gitaren buitenstaan.
het is ook gelijk een winkeltjeals je binnen wilt zien moet je effe aanbellen vraag hem maar of ie soms ook gitaren te koop heeft kom je bijna niet weer bij hem weg.
alleen hij is bijna nooit thuis heb er al verscheidene keren voor de deur gestaan (het lag op m,n route die keren maar toch)

Pickslide
26 juli 2003, 18:57
Pracht ding man

gerrekat
27 juli 2003, 21:40
in een hollowbody??
wat zal dat een feedback geven en trouwens dan moet ik zagen de elementen zijn wat dikker dan een singlecoil ,en iets kleiner dan een soapbar vreemde maat dus, laat hem maar lekker origineel.

kan best ze stoppen dan vaak de F gaten dicht met een t shirt!

maar het was eigenlijk maar een geintje hoor! :-D

wietse
27 juli 2003, 21:50
kan opeens een foto niet meer bekijken ,"remote linking forbidden upgrade your account "wie die dumpstek heeft gemaakt moet er maar weer eens mee bezig.
foto's staan ook op http://community.webshots.com/user/wietse108
en ik had wel in de gaten gerrekat dat je een geintje maakte maar moest effe happen ,was wat bijterig op dat moment.

michielv
29 juli 2003, 07:56
Zo te zien moet ik ook maar eens die kant op.. Misschien heeft die man nog wat leuks in plaats van de obligate strats/teles/les pauls ;-)

Koel ding man!

Die Mustang is trouwens ook wel jofel..

wietse
30 juli 2003, 21:25
je hoeft niet meer naar hem toe voor electrische gitaren ben er vandaag langs geweest ,en wonder hij was thuis.(die man in boyl)
heb gelijk hem bijna leeg gekocht wat electrische gitaren aangaat .
mijn oogst was een egmond jazz gitaar met 1 element in zeer nette staat inpluggen en spelen voor 25 euro.
een lion druppelvormige semiacoustic met 3 soapbar elementen gitaar
voor 100 euro ,zit wat werk aan lak is erg gescheurd lion is trouwens een merk van egmond.
en een japanse jazzmaster kopie van audition bijna mint moet alleen de 3 way switch vervangen die is afgebroken voor 50 euro.
kreeg van hem ook nog een body van een jazzgitaar met hals voor niks mee moet opnieuw gelakt worden en de electronica heb ik nog wel wat liggen , volgens mij een eko een leuk restauratie projekt.
zodra m'n camera weer nieuwe batterijen heeft zal ik m'n fotoalbum wel bijwerken.
hij heeft trouwens nog wel een mooie hofner klassieke gitaar hangen voor 35 euro maar dat vind ik niet interesant voor mij moet aan een versterker kunnen.

Carpe Diem
30 juli 2003, 21:50
ik moet echt eens naar die man toe. is niet erg ver weg

wietse
31 juli 2003, 22:16
de nieuwe gitaren staan ook foto's van online in het 2e album.
dus voor de nieuwsgierigen.
http://community.webshots.com/user/wietse108