PDA

View Full Version : Digitech Whammy



Brad
10 juli 2016, 00:48
Dag mensen ,

Is hier iemand die zowel de Wammy 5 en en de duurdere Whammy DT kent

Is die Whammy DT de meerprijs waard ? Of is die Whammy 5 in bepaalde opzichten juist een betere keus

Ik wil het gebruiken voor bas simulatie en freaky sounds en effecten

Sjtevel
10 juli 2016, 08:40
Een gitaar ga je nooit laten klinken als een basgitaar, maar dat is je in dit topic reeds uitgelegd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?171401-Bass-simulator-pedaal

Neem je genoegen met 'gitaar een octaafje lager', dan is eigenlijk elke octaver wel prima.

Beide whammy's zijn prima in wat ze doen. Of de dt de meerprijs waard is kan alleen jíj beslissen. Ga je de extra functies gebruiken? Zo ja, ga voor de dt. Zo niet, ga voor de 5.

De reden dat ik mijn whammy weg heb gedaan is dat het een pedaal een gigantische footprint heeft en ik deze niet vaak genoeg gebruikte om zoveel plaats op mijn pedalboard te rechtvaardigen.

fred dons
10 juli 2016, 10:13
ik heb de dt, ik heb hem gekregen en dat is ook de enige reden dat ik (nog) hem heb, ik vind de 12 snaar simulatie wel leuk en 1 a 2 noten omlaag of omhoog stemmen, maar het whammy pedal zelf heb ik alleen gebruikt om Soulfly's prophecy te spelen en daar houd het voor mij wel op. hij neemt inderdaad veel plek in en er zijn zeker meer bruikbare pedalen :(

Brad
10 juli 2016, 12:10
Ach ik treed toch niet meer op dus dat hij veel plek inneemt maakt voor mij niet uit . Maar die 12 snarige gitaar simulatie klinkt wel leuk zeg

Fred nog even over dat gitaar synthesizer systeem , kun je daar ook slides hammer ons en pull offs mee maken op een overtuigende manier ?

fred dons
10 juli 2016, 20:42
Ach ik treed toch niet meer op dus dat hij veel plek inneemt maakt voor mij niet uit . Maar die 12 snarige gitaar simulatie klinkt wel leuk zeg

Fred nog even over dat gitaar synthesizer systeem , kun je daar ook slides hammer ons en pull offs mee maken op een overtuigende manier ?
ja, je kunt tappen als evh en noten benden en hij pakt dat allemaal goed op (de fishman dan)

Brad
10 juli 2016, 20:44
Bedankt voor de informatie fred , ik ga toch eens kijken of die Fishman wat voor me is

Brum
10 juli 2016, 23:27
Kan nooit goed klinken. Is digitaal.

Brad
10 juli 2016, 23:55
Nu je het zegt , dat was ik helemaal vergeten , foute boel

Nee hoor je kunt via midi met dat ding analoge synthesizers aansturen