PDA

View Full Version : Wie kan mij meer info geven over deze elementen???



Herdjie
26 juli 2003, 12:30
Hey hallo,

Ik heb nu een ibanez SC420, en ben tevreden over de sound. Maar nu heb ik gehoord dat als ik DiMarzio humbuckers erin gooi, het nog VETTER klinkt. En mij is de ToneZone voor brug en PAF voor nek aangeraden, maar het probleem is dat je die dingen nooit eerst kunt "uitproberen", dus kunnen jullie mij vertellen hoe die twee ongeveer klinken?

Misschien dat jullie mij ook andere hummies kunnen aanraden?

Ik wil iig een moderne rock sound hebben. Ik speel met de band, incubus, hoobastank, rage against the machine, staind, RHCP.
Dus beetje metal/funk/rock.....
Alvast Bedankt!!!

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 12:36
Hey hallo,

Ik heb nu een ibanez SC420, en ben tevreden over de sound.

Waarom zou je er dan ook maar IETS aan veranderen?

Herdjie
26 juli 2003, 12:42
ja maar t is toch leuk als je sound nog VETTER wordt???

Herdjie
26 juli 2003, 12:46
en...ik krijg 180 euro van de IB groep voor de maand juli en augustus, als overbrugging, dus heb weer wat te besteden :razz:

alhambra
26 juli 2003, 14:55
Als het goed is heb ik maandag een sc420 met 2 dimarzio paf pro's erin, kan je er dan hopelijk wat meer over vertellen.

En waarom wisselen ??? omdat er een ibanez v1 en een v2 inzit en dat kan wel ff wat beter lijkt mij.

Lacrymosa
26 juli 2003, 15:51
Ik heb in mn charvel een Tone Zone zitten, klinkt echt super

maar voor wat chillie peppers sounds zou je toch echt moeten gaan splitten.

Ik hoor ook veel goeie dingen over de Steve's special
zou je ook kunnen overwegen, en een Air Norton in de nek

of een Tone Zone met een Air Norton in de nek

Moet je alleen we ff handig zijn met de soldeerbout, maar als je er nie uit komt wil ik et je best wel ff uitleggen.

CheerS!!

Herdjie
26 juli 2003, 16:48
en die PAF's dan? K heb gehoord dat die een beetje jazzy klinken in de nek? Is dat zo? Want dat lijkt me echt geweldig!

Maar ik ben ook benieuwd of die PAF en ToneZone samen goed klinken, want de SC420 heeft 5 standen, en de middenstand is dat die twee tegelijk aanstaan.....

Herdjie
26 juli 2003, 16:52
Oh trouwens, en hoe klinkt die ToneZone clean??

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 17:13
En waarom wisselen ??? omdat er een ibanez v1 en een v2 inzit en dat kan wel ff wat beter lijkt mij.

Ja maar hij was al tevreden met z'n geluid


well if it ain't broken, fix 'till it is!

Lacrymosa
26 juli 2003, 17:27
Oh trouwens, en hoe klinkt die ToneZone clean??

niet..........

en ik heb in de zelfde charvel 2 lil 59 zitten (van seymourduncan) klinken echt best wel jazzy..........laat staan als je de grote broer er in zet (de 59 van SD)

en ik denk dat PAF's van Dimarzio ook wel in de buurt komen, maar toch denk ik bij dimarzio eigenlijk alleen maar aan scheur

CheerS!!

Herdjie
26 juli 2003, 17:40
niet???
Shit....

Maar met welke elementen kan ik dan echt vette moderne scheur krijgen en ook nog eens goeie clean?

JV
26 juli 2003, 18:13
SD jazz in de neck.

absoluut topclean en topscheur

sash
26 juli 2003, 18:16
en SD JB in de brug. Veel gemaakt combinatie met SD Jazz in hals

ben79
26 juli 2003, 18:47
ik heb in men sc420 een seymour duncan invader zitten die klinkt supervet maar een mooie clean krijg je er niet meer uit maar als je je switch zo zet dat je half op je hals element speelt en half op je invader klinkt ie weer super voor clean, oh ja een push pull om je element singlecoil te switchen gaat iet op een sc , is ie te plat voor .. veel succes

Herdjie
26 juli 2003, 18:54
Bedankt voor de tips!
Maaruh ik hoor niet zo vaak seymour duncan in combinatie met Ibanez, hoe komt dat eigenlijk?

Ik heb een SD JB in mn strat, en dat klinkt best goed ja...maar gaat die ibanez dan niet een beetje op die fender klinken kwa geluid? (of is dat een heel domme vraag?)

Herdjie
26 juli 2003, 18:56
ik heb in men sc420 een seymour duncan invader zitten die klinkt supervet maar een mooie clean krijg je er niet meer uit maar als je je switch zo zet dat je half op je hals element speelt en half op je invader klinkt ie weer super voor clean, oh ja een push pull om je element singlecoil te switchen gaat iet op een sc , is ie te plat voor .. veel succes

Wat heb je met nek element gedaan?

JV
26 juli 2003, 19:08
haha, nee, hij gaat niet als een strat klinken. ik denk eerder dat je strat als een ibanez klinkt :). maar de SZ heeft een mahonie body en de strat een alder waarschijnlijk. dus dan krijg je zowieso al een heel klankverschil doordat de karakteristieken van beide houtsoorten heel verschillend zijn. de mahonie is veel zwaarder kwa geluid, totaal niet strat-lijkend. je gitaar zal dus absoluut niet als een strat gaan klinken

de JB is inderdaad een prima element voor de brug. lekkere scheur. ik denk dat je het niet zo vaak met ibanez hoort omdat ibanez ook een heleboel gitaren standaard met dimarzio's levert en geen enkele met SD's.

en de JB en jazz combo is een hele goede combo. zware scheur met heerlijk clean.

ben79
26 juli 2003, 19:14
ik heb in men sc420 een seymour duncan invader zitten die klinkt supervet maar een mooie clean krijg je er niet meer uit maar als je je switch zo zet dat je half op je hals element speelt en half op je invader klinkt ie weer super voor clean, oh ja een push pull om je element singlecoil te switchen gaat iet op een sc , is ie te plat voor .. veel succes

Wat heb je met nek element gedaan?

laten zitten :-?

Anders Destium
26 juli 2003, 19:25
Bedankt voor de tips!
Maaruh ik hoor niet zo vaak seymour duncan in combinatie met Ibanez, hoe komt dat eigenlijk?

Ik heb een SD JB in mn strat, en dat klinkt best goed ja...maar gaat die ibanez dan niet een beetje op die fender klinken kwa geluid? (of is dat een heel domme vraag?)

Er is geen reden waarom een SD niet op een Ibanez zou passen (let wel op dat je f-spaced neemt.), de elementen zijn (minstens)gelijkwaardig aan die van Dimarzio.

Bij Ibanez heb je bij de dure modellen meestal Dimarzio's standaard. Deze elementen werken het prettigst in combinatie met basswood of alder. SD elementen zijn wat fijner om op een mahonie gitaar te knallen is mijn ervaring. Het is niet zo dat het niet andersom ook kan, op 1 of andere manier "klopt" het :wink: Op je SC420 kun je allebei proberen, afhankelijk van je wensen natuurlijk :)

Mijn favoriete combo voor een vette scheur én erg mooi clean is een Dimarzio Tonezone (brug)en AirNorton (nek). Voor een Paf pro is wel wat te zeggen, is wat feller voor het soleren (maar ik vind hem minder mooi clean)

Herdjie
27 juli 2003, 14:01
Maar ik hou er niet zo van om constant te switchen tussen de elementen, dus ik wil graag een element in de brug die zowel clean goed klinkt en scheurt! En die ToneZone klonk clean niet zo goed volges een forum lid?

En bedankt voor de tip van SD elementen!

Maar zoals ik al in het begin zei, ik wil graag een moderne volle sound, en die DiMarzio pickups staan daar toch eigenlijk bekend om? Of haal ik nu echt alles door elkaar??

Anders Destium
27 juli 2003, 14:11
Als je een element in de brug wilt dat ook clean goed klinkt kom je eerder uit bij een Paf Pro of Steve's Special idd. Een Paf Pro/Paf Pro combinatie werd eind jaren 80/ begin jaren negentig veel toegepast. Later kwamen de échte high-gain elementen als de tonezone.

Soulflyhigh
27 juli 2003, 21:10
Hye Anders wat is dat precies dat F-spaced. En begrijp ik het nu goed dat als ik een nieuw element in m'n RG wil zetten dat ik dan een F-speaced moet hebben. Alvast bedankt

Anders Destium
27 juli 2003, 23:02
Je had vroeger 2 grote merken op gitaargebied: Fender en Gibson. Die hadden allebei hun eigen maten van de hals en elementen. Als je standard spaced (Gibson) elementen hebt is het element iets minder breed en komen de pole-pieces niet precies onder je snaren terecht. F-spaced (Fender) elementen zijn net iets breder, ook Ibanez gebruikt deze breedte. Als je zulke elementen hebt komen de pole-pieces onder je snaren terecht.

Soulflyhigh
27 juli 2003, 23:17
Thanks, weer wat geleerd :-D

Negative K3 fan
28 juli 2003, 07:11
en bij seymour duncan h eten f-spaced humbuckers trembuckers (TB ipv SH).

alhambra
30 juli 2003, 08:38
Goed ik heb nu dus een sc420 met 2 maal een paf pro, ter vergelijk ik heb ook een LAG met een SD JB en een SD jazz. De dimarzio's klinken idd wat voller en ik moet zeggen dat ik nu niet snel even kan zeggen welke ik mooier vind de sc420 met dimarzio's of de lag met SD's op het moment neig ik naar de sc420 maar ja die is net nieuw dus daar kan het ook door komen.

De paf pro's zijn dus wat voller warmer vind ik en ik vind ze zeker niet high gain meer Fat gain, wat me wel opviel is dat de dimarzio's ten opzichte van de SD meer open klonken (meer definitie heet dat ????) of te wel met lichte overdrive klinkt elke noot in een akkoord nog apart zeg maar terwijl de sd's iets meer de neiging hebben om modderig te worden, verschil is niet groot maar het is er wel.

Herdjie
30 juli 2003, 13:16
heej bedankt voor de tip, welke Pafs heb jij erin, Pafs Pro of de "gewone" Paf?
Want ik ga nu ook voor de PAF!!!!

Maar hoe jij je geluid beschrijft wil ik namelijk ook!!

alhambra
30 juli 2003, 13:32
De pro zowel neck als brug.

JV
30 juli 2003, 13:55
ik heb nog 2 paf pro's liggen die ik niet meer wil. zijn wel rose alleen, dus als je elementkapjes hebt...

zijn iig te koop

Herdjie
30 juli 2003, 14:54
haha heej bedankt, maaruh elementkapjes vind ik zowiezo nix, en rose is ook niet bepaald mijn lievelingskleur :lol:

-Heineken-
3 augustus 2003, 20:35
Ik heb een s 540fm waarbij ik de elementen heb vervangen met een Dimarzio x2n bridge, een fassttrack in het midden en een PAFpro in de neck.
Ik ben ZEER tevreden met deze opstelling, het maakt deze gitaar ontzettend veelzijdig. De x2n gebruik ik voor vette distortion slagpartijen en hij klinkt echt supervet, zonder modderig te worden, ongewenst te fluiten en een heerlijke chunkchunk wanneer je afdempt. De pafpro in de nek gebruik ik voor solo's en leads klinkt echt heerlijk warm en smeuig ook clean voor lekker accoordenwerk. De fasttrack voornamelijk clean met wat chorus/delay
is echt fantastisch voor tokkelwerk, klinkt als een singlecoil met iets meer byte.
Misschien dat je hier iets aan hebt...

ijff
6 augustus 2003, 17:59
oh ja een push pull om je element singlecoil te switchen gaat iet op een sc , is ie te plat voor .. veel succes

Maar dat is met een dpdt-mini-switch wel weer op te lossen. Ook heeft SD een briljant schema op hun site staan om de toonpot om te toveren tot een coilsplitter.