PDA

View Full Version : Gloeiendenakendenondejuuuu!!!!! (Bedelactie code: ijdele hoop)



vulvasonic
8 juli 2016, 00:15
Ik hou het kort. Ik heb een stratocaster uit 1982 die al een tijdje werkeloos stond toe te kijken hoe zijn nieuwere soortgenoten wél steeds werden meegenomen naar repetities en optredens en hij niet. Nu wilde ik al een tijd mezelf wat meer gaan storten op het gebruik van slides en aldus besloot ik deze schoonheid te voorzien van een set flink dikke snaren. Waarom? Omdat ik tevens wilde gaan downtunen. En flink ook.

Enfin, kort verhaal nog korter: de dikke E-snaar paste niet in het stemmechaniek. Met een mesje hoopte ik iig de sleuf van deze door mij zo geliefde tuners een weinig te verbreden door voorzichtig te wrikken. En binnen de seconde lag één kant van de post, 'naast die sleuf dus', op de grond. Mechaniekje kapot.

Vraag: heeft iemand toevallig nog een jaren 70 Fender mechaniekje, of een kopietje daarvan liggen en doet daar niks mee? Het ironische is dat ik zelf reservemechanieken had, maar dat die na de scheiding zijn verdwenen (lees: achtergebleven en weggeflikkerd).

Voor alle duidelijkheid een plaatje:
http://www.aceguitarparts.aceguitars.com.au/tunersfendf.jpg
Dit zijn kopietjes, dus ze zullen wellicht ietsjes anders zijn (al zie ik zelf geen verschil).

Joost de Ruig
8 juli 2016, 06:12
Ik hoorde Tuup eergister nog over een aanzienlijke collectie onderdelen.

Tabula Rasa
8 juli 2016, 06:24
Ik heb een ook redelijke berg aan onderdelen, maar helaas niet dit type. Ik denk ook de de setjes van squier met die vier schuine kanten mogelijk over de schroefgaten passen. Helaas heb ik die ook niet, maar op MP kom je die setjes wel vaak voor heel erg weinig geld tegen (zijn dan ook niet al te best.)

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

Tabula Rasa
8 juli 2016, 06:26
Er zijn wel veel muziekwinkels die bij de vervanging van mechanieken, omdat er eentje verrot is, de vijf goeie in een bak met onderdelen flikkeren wanneer ze een set vervangen. Misschien zou een ouderwets belrondje je kunnen helpen.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

Erik de Perik
8 juli 2016, 07:25
http://www.aliexpress.com/item/6pcs-6R-Semiclosed-Guitar-Tuning-Pegs-Tuners-Machine-Heads-for-Fender-Replacement-High-Qulity-Hot-Sale/32301724426.html?spm=2114.01010208.3.79.aGnl5b&ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_4_100 37_10017_407_10033_406_10032_10040,searchweb201603 _2&btsid=78ecfad8-d194-4430-ac5e-a27366c96d6f

Tabula Rasa
8 juli 2016, 07:29
Mario, als het je niet stoort dat het een iets ander type is, waarbij je aan de achterkant misschien een nieuw klein schroefgaatje moet maken, wil ik wel even kijken of ik wat heb liggen wat ik eventueel kan uitboren voor een dikkere snaar. Dan hoef je niet weer een originele open te buigen en mogelijk te verneuken.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

Erik de Perik
8 juli 2016, 07:32
Ik zou het bij een volgende ook met een vijl doen en niet buigen.

Rinze
8 juli 2016, 07:55
Misschien dat ze bij Tools 4 Tones een bakje met rest-onderdelen hebben? Bij Rikkers in Groningen in ieder geval wel, daar kon ik in dit soort gevallen altijd even grabbelen en uitzoeken. Was zelfs gratis. Ik heb wel zulke mechanieken op mijn Lead 1 maar die heb ik zelf nodig (passen trouwens flinke snaren tussen met wat wrikken).

vulvasonic
8 juli 2016, 09:00
Mario, als het je niet stoort dat het een iets ander type is, waarbij je aan de achterkant misschien een nieuw klein schroefgaatje moet maken, wil ik wel even kijken of ik wat heb liggen wat ik eventueel kan uitboren voor een dikkere snaar. Dan hoef je niet weer een originele open te buigen en mogelijk te verneuken.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
Enorm bedankt. Ik wacht echter nog even af, ok? :)

fred dons
8 juli 2016, 09:09
ik zal vanavond even kijken of ik nog kopietjes heb liggen, ik ben niet zo van het weggooien en ik kan me herinneren deze wel eens heb voorbij zien komen op een Fender kopie waar ik alles van afgesloopt heb

Tabula Rasa
8 juli 2016, 09:11
Enorm bedankt. Ik wacht echter nog even af, ok? :)
Ik kijk vanmiddag ff wat ik heb.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

vulvasonic
8 juli 2016, 12:33
Jullie zijn te goed (gelukkig)!!! :)

Tabula Rasa
8 juli 2016, 13:04
Enige wat ik heb is een banjotuner. Dan zou je je huidige hoge E tuner moeten verplaatsten naar de lage E snaar en die banjotuner op de hoge E zetten. Als noodoplossing zou het kunnen werken, maar niet echt heel erg charmant!

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

fred dons
8 juli 2016, 13:40
ik heb waarschijnlijk nog kopietjes van die tuners Maar dat weet ik vanavond pas zeker, ik ben slecht in weggooien maar van die dingen weet ik zeker dat ik ze niet op een andere nek gezet heb en eigenlijk had ik ze wel gewoon weg moeten gooien :D

Tupelo
8 juli 2016, 18:08
Ik hoorde Tuup eergister nog over een aanzienlijke collectie onderdelen.
Oh ja johh ? :confused:
Echte Tuup, niet liefkozende Tuup ?
Ik heb ze niet anders, behalve de zes op mijn Mustang, en die houd ik liever zelf.
Sorry daarvoor...

Joost de Ruig
8 juli 2016, 20:00
Vergis ik mij met TR? Zo ja, excuus. En een Mustang zou ik ook ongemoeid laten. Benieuwd of Fred er nog eentje heeft voor VulvaS.

fred dons
8 juli 2016, 22:53
ik deze gevonden, zijn anders maar hebben in ieder geval de schroefjes op dezelfde plaats
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13603452_1231067976906033_65326778404744696_o.jpg

vulvasonic
9 juli 2016, 02:02
Ze zijn in ieder geval nog heel. Kun je er eentje missen? :lp:

Tabula Rasa
9 juli 2016, 04:02
Die moet je wel uitboren, want die hebben een gaatje ipv een sleufje.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

fred dons
9 juli 2016, 09:26
Ze zijn in ieder geval nog heel. Kun je er eentje missen? :lp:

ik kan er zelfs 6 missen :D

vulvasonic
9 juli 2016, 12:03
ik kan er zelfs 6 missen :D
Breng me nou niet op ideeën.... :D
Heb je mijn adres nog? :)

@ Tabulaatje: Niet eens zo'n beroerd idee. Tenminste....., als ze net als de originele mechanieken van gegoten 'rotzooi' zijn (rotzooi is heel relatief overigens. De originele tuners zijn EN heel prettig bij normaal gebruik EN ze blijven enorm goed op stemming), dan durf ik niks uit te boren, uit angst dat het spul toch weer splijt, of uit elkaar springt. :nervous:

fred dons
10 juli 2016, 10:05
[QUOTE=vulvasonic;3245767]Breng me nou niet op ideeën.... :D
Heb je mijn adres nog? :)

stuur je adres nog maar even via Facebook, ik moet nog even kijken of ik de bijbehorende busjes ook nog heb (just in case, misschijn zijn je huidige busje te smal

vulvasonic
10 juli 2016, 10:58
Zal ik doen. :)

guitarkid
19 juli 2016, 00:32
Volgens mij had Tonika in Groningen nog een aantal losse F-tuners liggen. Het waren er toen nog 5, dus ik heb ze laten liggen, want ik wilde er 6.... :) Misschien even bellen?
Succes, Coos

vulvasonic
19 juli 2016, 01:55
Bedankt voor de tip, maar volgens mij had ik al 'beet'. :)

Kim Wilson
19 juli 2016, 08:38
Over- of onder-?

vulvasonic
19 juli 2016, 14:36
Over- of onder-?
In mijn geval kan het beide. Het is maar wat ik wil. :D

guitarkid
19 juli 2016, 19:08
Bedankt voor de tip, maar volgens mij had ik al 'beet'. :)
Ik vermoedde al zoiets, maar dan had je er één kunnen kopen.... ;)