PDA

View Full Version : EHX-pedalen of toch (ooit nog) de Boss SY-300...?



hega
7 juli 2016, 19:55
Heb al een tijdje de Boss SY-300 op het oog, maar vind deze (nog steeds) erg prijzig.
Tevens lees ik daarnaast ook erg goede verhalen over de Electro-Harmonix-pedalen MEL9 en KEY9.
Wellicht zou ik in de toekomst deze allebei wel willen gaan aanschaffen; wat altijd nog voordeliger is dan de SY-300.
Tevens ben ik ook nog wel geinteresseerd in de Electro-Harmonix Ravish.


Zijn er wellicht nog andere alternatieven oid (het liefst zonder element)?

En wie heeft ervaring met bovengenoemde modellen?

Erik de Perik
7 juli 2016, 21:56
Allereerst..... ik heb totaal geen ervaring met deze apparaten :D

Maar uiteraard wel een mening. Ik denk dat je die Boss nauwelijks kunt vergelijken met die EHX pedalen.

Waar je wel rekening mee moet houden is, dat als je via een gitaar piano gaat spelen, het niet zomaar als een pianist klinkt. Wel misschien qua geluid, maar niet qua frasering en aanslag bijvoorbeeld.
Synthesizer geluiden via de gitaar klinken in het begin echt te gek, het immers niet te vergelijken met een normale gitaar sound. Maar dan moet je er uiteindelijk ook muziek mee gaan maken en dit is minder gemakkelijk.

hega
7 juli 2016, 22:11
Heel erg bedankt voor je reactie.
Vind deze zeer nuttig.


Ben trouwens ook nog deze twee tegengekomen;

http://www.bax-shop.nl/synth-effect/electro-harmonix-hog-2-gitaar-synthesizer-effectpedaal.html

http://www.bax-shop.nl/multi-effect-pedaal/crumar-gsi-burn-module



Wie kent deze eigenlijk (was mij nog niet echt bekend eigenlijk)?

edje kadetje
7 juli 2016, 23:40
Ik heb de mel9 getest en niet gekocht. Ik vond de tracking tegenvallen.