PDA

View Full Version : Kan iemand hier een tab van maken?



Mobassintheplace
7 juli 2016, 19:54
Hi,

Ik zou graag een tab van het gitaar rifje willen hebben. Heb zelf al wat geprobeerd maar kom er niet uit. Hopelijk kan iemand hier er wat van maken. Bedankt!

https://www.youtube.com/watch?v=GHG3w0lCJ9w

Erik de Perik
7 juli 2016, 22:08
Kun je toch gewoon uitzoeken? Volgens mij:

Pinkje op de 9e fret G en B met een andere vinger naar keuze de bas op de E snaar laten zakken van fret 9 naar 7 naar 5 en bij die laatste ook de hoge E er even bij pakken.

tnijland
7 juli 2016, 22:59
Je zou met behulp van Riffstation (of een ander programma) het tempo kunnen verlagen, korte stukjes herhalen en zodoende jezelf langzaam maar zeker door het liedje heenwerken.

Harald
8 juli 2016, 10:08
Kun je toch gewoon uitzoeken? Volgens mij:

Pinkje op de 9e fret G en B met een andere vinger naar keuze de bas op de E snaar laten zakken van fret 9 naar 7 naar 5 en bij die laatste ook de hoge E er even bij pakken.

Die vijfde fret zou ik gewoon als open A spelen, harmonisch correct maar dat wordt er niet gespeeld. Ik hoor na de B in de bas een open E snaar, en dan de A op de 7e fret op de D snaar.

Voor de rest is dat het idee. Zet het in youtube op halve snelheid om het aanslagpatroon uit te werken. Van de C# naar de B in de bas heb je nog een pull off.

Brad
8 juli 2016, 13:28
Wil je het hele nummer of alleen het riffje aan het begin ?

groeten