PDA

View Full Version : Betaalbaar (wireless) alternatief voor Stageclix



dml
6 juli 2016, 20:56
Het Hollandschen StageClix krijgt concurrentie van het Engelse SmoothHound. Waar een Stageclix-set € 499,- kost, kost de Classic-set van Smooth Hound € 199,- (excl. verzending). Er zijn wat onderlinge verschillen maar of die € 300,- verschil rechtvaardigen, mag je zelf bepalen.

Check SmoothHound hier: http://www.smoothhound-innovations.com/

FruscianteFan
6 juli 2016, 21:27
hmwoah, Line6 heef toch al jaren de Relay die je voor €200 hebt?

Dirk_Hendrik
7 juli 2016, 07:55
Concurrentie in duidelijk "geleende" vormgeving dus. En verder?

- Stageclix is weg uit de drukke 2.4 Ghz band waar alle mobiele telefoons bandbreedte opeisen en door naar de 5.8Ghz band. Ga je merken in een drukke venue waar je ontvangst ineens begint te haperen.
- Latency van 8mS is knap lang. Dat doet elke Line6 al beter. Stageclix zit op 3mS.

Blijft idd die veel te hoge prijs over.

arjanb01
7 juli 2016, 08:35
Ik gebruik die line 6 relay wireless nu een jaartje. Prima ding, gebruikt die 2,4 GHz frequentie. Heb ermee in Paradiso gestaan, in Eindhoven in een nog grotere zaal met veel telefoons, wifi etc... Geen last van haperingen. Het enige ding is die ronduit matige kabel en plug aan dat zendertje. Dat kan beter en die plug ga ik een keer vervangen door een goeie neutrik.

D3nnis
7 juli 2016, 08:53
Ik gebruik sinds 2010 (of zo) een Relay G50, en sinds 2012 een Relay G90, en tot nu toe -afkloppen- nog geen enkele keer geklooi mee gehad. Behalve dat de zender die bij de G50 zat een klote batterij klepje had waar de sluiting het vrij snel van begaf. Die van de G90 (hetzelfde ding, dus redesign over de hele linie?) is wel goed.
Standaard kabeltje is enigszins klote, en ook kort, dus die heb ik nog nooit gebruikt.

Komen problemen in de 2,4ghz band al veel voor?
Wij spelen -als we spelen- voor 50-1000 man, een enkele keer 2500 man, en een hobbymatige setting. Nog nooit ontvangstproblemen gehad, maar kan me voorstellen dat dat in een pro setting met veel artiesten etc. anders kan zijn.

Vincent1985
7 juli 2016, 09:12
Binnenkort (over 3 weken) komt van Line6 de Relay G10 uit. Een plug en play wireless.
http://www.bax-shop.nl/draadloos-gitaar-systeem/line-6-relay-g10-draadloos-gitaarsysteem
Voor Eur 169,- lijkt me dat een heel interessante wireless.

arjanb01
7 juli 2016, 10:36
Zeer interessant en ook de helft van wat mijn setje heeft gekost!
Die dingen worden goedkoper ipv duurder, ook wel lekker👍

D3nnis
7 juli 2016, 11:24
Ik vind dat adverteren met plug en play nogal wat overdreven. De G30/50/90 aan de gang krijgen is nu ook niet bepaald moeilijker dan koffie zetten of zo.
Wel mooie prijs idd, die G10.
Hoe klinkt dat tussen gitaar en amp? G50/90 vind ik top, prefereer die boven een (lange) kabel (klote, want het ding is digitaal), in tegenstelling tot die uhf dingen van een paar jaar terug.

Nellyrocks
7 juli 2016, 11:43
Binnenkort (over 3 weken) komt van Line6 de Relay G10 uit. Een plug en play wireless.
http://www.bax-shop.nl/draadloos-gitaar-systeem/line-6-relay-g10-draadloos-gitaarsysteem
Voor Eur 169,- lijkt me dat een heel interessante wireless.

Dit is te gek. Als die ontvanger nou ook nog onder je pedalboard geschroefd zou kunnen worden is het helemaal mooi.

Nellyrocks
7 juli 2016, 11:44
Iemand trouwens ervaring met zenders tov impedantie gevoelige fuzzen? Geen idee of dat invloed kan hebben

D3nnis
7 juli 2016, 11:49
Iemand trouwens ervaring met zenders tov impedantie gevoelige fuzzen? Geen idee of dat invloed kan hebben


Lijkt me wel invloed hebben, want je hebt geen hoogohmig signaal meer na je zender toch?

Nellyrocks
7 juli 2016, 12:06
Lijkt me wel invloed hebben, want je hebt geen hoogohmig signaal meer na je zender toch?

Daarom. Geen idee. Lijkt me ook niet.

fred dons
13 juli 2016, 17:49
Binnenkort (over 3 weken) komt van Line6 de Relay G10 uit. Een plug en play wireless.
http://www.bax-shop.nl/draadloos-gitaar-systeem/line-6-relay-g10-draadloos-gitaarsysteem
Voor Eur 169,- lijkt me dat een heel interessante wireless.
ik heb hem net binnen (eBay, italie) werkt erg goed en gemakkkelijk; plug en play meer is er niet aan